Yeterlilik Kodu

TR0030025049

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtılım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.atilim.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.
  • Halkla ilişkiler ve reklamcılık kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilir.
  • Halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olma ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilme.
  • Kamusal iletişimi etkinleştirme, kamuoyu oluşumu, gündem belirleme, yaratma, yönlendirme ve yönetme konularında stratejik iletişim uygulamalarını planlayabilme ve uygulayabilme.
  • Kurumsal iletişim, kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal vatandaşlık, bağlılık, itibar, değer, sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, ilişki yönetimi, algılama yönetimi, duygusal zeka, insan kaynağı vb. kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme.
  • Özel sektör, kamu sektörü ve sivil topluma yönelik iletişim metodolojisine sahip olabilme ve bunu pratik alanlarda kullanabilme.
  • Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim ortamlarına, medya ve tekniklere hakim olabilme ve bu bilgiyi etkinlik yönetimi alanında kullanabilme.
  • Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin ulusal ve uluslararası Türkçe ve yabancı literatür tarayabilme ve disiplinle ilgili güncel bilgiye ulaşabilme.
  • Araştırma amacına yönelik uygun yöntem/teknik belirleyerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilme.
  • Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Yüksek Lisans Programını tamamlayabilmek için toplam 27 ulusal kredilik dersi tamamlamak ve proje çalışması yapmak  gereklidir. Bu çalışmaların sonunda ulaşılması gereken minimum AKTS / ECTS kredisi 120'dir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025049


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atılım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.
  • Halkla ilişkiler ve reklamcılık kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilir.
  • Halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olma ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilme.
  • Kamusal iletişimi etkinleştirme, kamuoyu oluşumu, gündem belirleme, yaratma, yönlendirme ve yönetme konularında stratejik iletişim uygulamalarını planlayabilme ve uygulayabilme.
  • Kurumsal iletişim, kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal vatandaşlık, bağlılık, itibar, değer, sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, ilişki yönetimi, algılama yönetimi, duygusal zeka, insan kaynağı vb. kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme.
  • Özel sektör, kamu sektörü ve sivil topluma yönelik iletişim metodolojisine sahip olabilme ve bunu pratik alanlarda kullanabilme.
  • Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim ortamlarına, medya ve tekniklere hakim olabilme ve bu bilgiyi etkinlik yönetimi alanında kullanabilme.
  • Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin ulusal ve uluslararası Türkçe ve yabancı literatür tarayabilme ve disiplinle ilgili güncel bilgiye ulaşabilme.
  • Araştırma amacına yönelik uygun yöntem/teknik belirleyerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilme.
  • Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Yüksek Lisans Programını tamamlayabilmek için toplam 27 ulusal kredilik dersi tamamlamak ve proje çalışması yapmak  gereklidir. Bu çalışmaların sonunda ulaşılması gereken minimum AKTS / ECTS kredisi 120'dir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025049

Qualification Title
Public Relations and Advertising (Non-Thesis) Master's Degree Diploma
Awarding BodyAtilim University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.atilim.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value90
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  1. He/she will be competent in evaluating basic concepts and the conceptual interrelations as well as their reflections on theoretical and practical levels.
  2. He/she will have the knowledge of the basic methodological approaches, methods and research technics and their implementations.
  3. Evaluating the contribution of public relation and advertising theories and applications to the existing/potential occasions and problems in the national and international area.
  4. Being aware of the ethics of public relations occupation and having the consciousness of occupational responsibility.
  5. Being able to plan and apply strategic communication processes in the fields of public communications, public opinion building, agenda determination, setting, orientation and managing.
  6. Creating the sustainable development and quality insight oriented to concepts such as; corporate communication, corporate identity, corporate culture, corporate citizenship, corporate loyalty, reputation, value, social responsibility, image management, relationship management, perception management, emotional intelligence, human resource, etc.
  7. To have a through knowledge of the communication methodology directed to private sector, public sector and civil society
  8. Having theoretical knowledge on information communication technologies, understanding its reflections in the society and using this knowledge both in theoretical and application.
  9. Come to conclusions by connecting and analyzing data on social sciences and using these conclusions in the field of public relations
  10. Reaching current information about the discipline by researching the national and international literature in the field of public relations and publicity.
  11. Reaching scientific results by defining the right method/techniques directed to the purpose of the research.
  12. Come to conclusions by connecting and analyzing data on social sciences and using these conclusions in the field of public relations.
Key Competencies-
Further Info

The fact that the field of 'Public Relations and Advertising' is one of the rapidly developing fields in government institutions, universities and universities necessitates enrichment of education at undergraduate level and opening of graduate programs at academic and specialization levels. Atılım University aims to contribute to meeting this need by opening a graduate program in the field of Public Relations and Advertising.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates who have completed four years of higher education can apply for this program. The ALES score is used to evaluate the average of the undergraduate grade and the interview result if necessary. Successful noble candidates and their back-ups, if any, are announced by the relevant Board decision and the relevant Directorate. Candidates who win the postgraduate programs shall have their exact records by contacting the relevant Graduate School Secretariat between the dates determined by the relevant Executive Board and the required documents. A candidate who does not have a definite record within his / her time loses his / her right. Students have to renew their registration every semester.

Conditions for SuccessIn order to complete the Master of Public Relations and Advertising program, a total of 27 national credits must be completed and a project work is required. The minimum ECTS / ECTS credit that must be reached at the end of these studies is 120.
Progression Paths (Relationship Type)

This program allows graduates to work in the public and private sectors, as an academician, or as a researcher in the private sector. Graduates are required to earn enough points from the KPSS to be able to work in the public sector, or they must be successful in the exams themselves.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030025049


Qualification Title
Public Relations and Advertising (Non-Thesis) Master's Degree Diploma

Awarding Body
Atilim University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
90

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  1. He/she will be competent in evaluating basic concepts and the conceptual interrelations as well as their reflections on theoretical and practical levels.
  2. He/she will have the knowledge of the basic methodological approaches, methods and research technics and their implementations.
  3. Evaluating the contribution of public relation and advertising theories and applications to the existing/potential occasions and problems in the national and international area.
  4. Being aware of the ethics of public relations occupation and having the consciousness of occupational responsibility.
  5. Being able to plan and apply strategic communication processes in the fields of public communications, public opinion building, agenda determination, setting, orientation and managing.
  6. Creating the sustainable development and quality insight oriented to concepts such as; corporate communication, corporate identity, corporate culture, corporate citizenship, corporate loyalty, reputation, value, social responsibility, image management, relationship management, perception management, emotional intelligence, human resource, etc.
  7. To have a through knowledge of the communication methodology directed to private sector, public sector and civil society
  8. Having theoretical knowledge on information communication technologies, understanding its reflections in the society and using this knowledge both in theoretical and application.
  9. Come to conclusions by connecting and analyzing data on social sciences and using these conclusions in the field of public relations
  10. Reaching current information about the discipline by researching the national and international literature in the field of public relations and publicity.
  11. Reaching scientific results by defining the right method/techniques directed to the purpose of the research.
  12. Come to conclusions by connecting and analyzing data on social sciences and using these conclusions in the field of public relations.

Key Competencies
-

Further Info

The fact that the field of 'Public Relations and Advertising' is one of the rapidly developing fields in government institutions, universities and universities necessitates enrichment of education at undergraduate level and opening of graduate programs at academic and specialization levels. Atılım University aims to contribute to meeting this need by opening a graduate program in the field of Public Relations and Advertising.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates who have completed four years of higher education can apply for this program. The ALES score is used to evaluate the average of the undergraduate grade and the interview result if necessary. Successful noble candidates and their back-ups, if any, are announced by the relevant Board decision and the relevant Directorate. Candidates who win the postgraduate programs shall have their exact records by contacting the relevant Graduate School Secretariat between the dates determined by the relevant Executive Board and the required documents. A candidate who does not have a definite record within his / her time loses his / her right. Students have to renew their registration every semester.


Conditions for Success
In order to complete the Master of Public Relations and Advertising program, a total of 27 national credits must be completed and a project work is required. The minimum ECTS / ECTS credit that must be reached at the end of these studies is 120.

Progression Paths (Relationship Type)

This program allows graduates to work in the public and private sectors, as an academician, or as a researcher in the private sector. Graduates are required to earn enough points from the KPSS to be able to work in the public sector, or they must be successful in the exams themselves.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address