Yeterlilik Kodu

TR0030023308

Yeterlilik Adı
Kimya Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program İngilizce olarak da sunulmaktadır. Bu program İngilizce olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimya alanının farklı dallarına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahip olur.
  • Fizik, biyoloji ve matematiğin temel prensiplerini açıklar ve bu prensipleri kimya alanında kullanır.
  • Kimyasal reaksiyonlar için eşitlikler yazar, eşitlikleri yazmadaki mantığı açıklar, yazılan eşitlikleri yorumlar, gerektiğinde reaksiyonları çok boyutlu olarak düşünür ve tartışır.
  • Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışır, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
  • Kimyasal maddelerin çevreye ve insan sağlığına etkilerini ve alınması gereken güvenlik önlemleri ile ilgili kuralları tartışır.
  • Kimya biliminin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları kimya uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
  • Kimya alanının farklı dallarına ilişkin temel kavram ve yasalar bilgisini bireysel ve grup çalışmaları ile laboratuvar çalışmalarında uygular, bilimsel verileri bir araya getirir, istatistikî olarak değerlendirir ve yorumlar.
  • Kimya alanı ile ilgili edindiği bilgi, yetenek ve yaratıcılık ruhu ile tanımlanmış bir hedef doğrultusunda istenen gereksinimleri karşılayacak bileşikleri ve bileşiklerin sentezine ilişkin deneyleri ve kimyasal süreçleri tasarlar, deneyleri yapar, sonuçlarını analiz eder ve yorumlar.
  • Çeşitli yöntem ve laboratuvar düzeneklerini kullanarak deney yapar, bileşikleri sentezler, saflaştırır, yapılarını aydınlatır, çözeltileri hazırlar, bilinmeyen numuneyi analiz eder ve deney sonuçlarını yorumlar.
  • Analitik cihazların çalışma prensiplerini açıklar ve cihazlardan alınan çıktıları yorumlar. Kimyasal reaksiyonların stokiyometrisi, yönü ve denge konumu yanında hızını ve bu hızı değiştirme koşullarını matematiksel olarak inceler.
  • Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu donanımları kullanarak deneysel tasarım, modelleme ve kimyasal hesaplamalar yapar.
  • Öğrenme becerileri ve eleştirel düşünce yeteneğini kullanarak kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışma için bağımsız olarak ve/veya grup içinde sorumluluk alarak bilgi kaynağına ulaşır, araştırır, analiz eder ve raporlama yapar.
  • Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
  • Yurt içi veya yurt dışındaki bilimsel araştırma gruplarının bir üyesi olarak bir grup içerisinde araştırmalar ve bilimsel çalışmalar yapar.
  • Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Kimya alanı ile ilgili güncel bilgilere ulaşmak için literatürü sürekli izler, kütüphane ve diğer bilgi kaynaklarını ihtiyaçları doğrultusunda etkili bir şekilde kullanır.
  • Kimya alanındaki yeni gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Doğrudan veya dolaylı olarak kimyayı ilgilendiren ilaç, gıda, tekstil, malzeme ve enerji, savunma sanayisi, çevre, polimer, deri, kozmetik, deterjan, boya, sağlık ve benzeri diğer sektörlerdeki teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve tartışır, bu sektörlere ilişkin araştırma-geliştirme laboratuvarlarındaki temel sorunlara çözüm önerileri getirir.
  • Sahip olduğu temel bilgi ve beceriyi kullanarak uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını kimya alanı ile ilgili konularda bilgilendirir, diğer bilim alanlarına kimya ile ilgili danışmanlık desteği verir.
  • Kimya ile ilgili problemlerin çözümleri hakkındaki düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile paylaşır.
  • Kimyasal çalışmaların yürütülmesi, kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetir.
  • Proje üreterek ve etkinlikler düzenleyerek kimya biliminin etkili kullanılmasını sağlar.
  • Meslek hayatında iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve çevre koruma konularında yeterli bilgi, bilinç ve duyarlılıkla uygulamalar yapar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Kimya alanının farklı dallarına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahip olur. Fizik, biyoloji ve matematiğin temel prensiplerini açıklar ve bu prensipleri kimya alanında kullanır. Kimyasal reaksiyonlar için eşitlikler yazar, eşitlikleri yazmadaki mantığı açıklar, yazılan eşitlikleri yorumlar, gerektiğinde reaksiyonları çok boyutlu olarak düşünür ve tartışır. Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Kimya alanında "lisans derecesi" (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır.
  • Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.
  • Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
  • Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Doğrudan veya dolaylı olarak kimyayı ilgilendiren çeşitli endüstriler yanında sağlık, adliye, çevre, tarım, ziraat ve gıda sektörlerdeki işletme, üretim, kalite-kontrol, araştırma-geliştirme ve kimya laboratuvarları, fabrikalar,  savunma sanayi, enerji üretim merkezleri ve eğitim-öğretim alanları.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030023308


Yeterlilik Adı
Kimya Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program İngilizce olarak da sunulmaktadır. Bu program İngilizce olarak da sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimya alanının farklı dallarına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahip olur.
  • Fizik, biyoloji ve matematiğin temel prensiplerini açıklar ve bu prensipleri kimya alanında kullanır.
  • Kimyasal reaksiyonlar için eşitlikler yazar, eşitlikleri yazmadaki mantığı açıklar, yazılan eşitlikleri yorumlar, gerektiğinde reaksiyonları çok boyutlu olarak düşünür ve tartışır.
  • Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışır, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
  • Kimyasal maddelerin çevreye ve insan sağlığına etkilerini ve alınması gereken güvenlik önlemleri ile ilgili kuralları tartışır.
  • Kimya biliminin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları kimya uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
  • Kimya alanının farklı dallarına ilişkin temel kavram ve yasalar bilgisini bireysel ve grup çalışmaları ile laboratuvar çalışmalarında uygular, bilimsel verileri bir araya getirir, istatistikî olarak değerlendirir ve yorumlar.
  • Kimya alanı ile ilgili edindiği bilgi, yetenek ve yaratıcılık ruhu ile tanımlanmış bir hedef doğrultusunda istenen gereksinimleri karşılayacak bileşikleri ve bileşiklerin sentezine ilişkin deneyleri ve kimyasal süreçleri tasarlar, deneyleri yapar, sonuçlarını analiz eder ve yorumlar.
  • Çeşitli yöntem ve laboratuvar düzeneklerini kullanarak deney yapar, bileşikleri sentezler, saflaştırır, yapılarını aydınlatır, çözeltileri hazırlar, bilinmeyen numuneyi analiz eder ve deney sonuçlarını yorumlar.
  • Analitik cihazların çalışma prensiplerini açıklar ve cihazlardan alınan çıktıları yorumlar. Kimyasal reaksiyonların stokiyometrisi, yönü ve denge konumu yanında hızını ve bu hızı değiştirme koşullarını matematiksel olarak inceler.
  • Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu donanımları kullanarak deneysel tasarım, modelleme ve kimyasal hesaplamalar yapar.
  • Öğrenme becerileri ve eleştirel düşünce yeteneğini kullanarak kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışma için bağımsız olarak ve/veya grup içinde sorumluluk alarak bilgi kaynağına ulaşır, araştırır, analiz eder ve raporlama yapar.
  • Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
  • Yurt içi veya yurt dışındaki bilimsel araştırma gruplarının bir üyesi olarak bir grup içerisinde araştırmalar ve bilimsel çalışmalar yapar.
  • Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Kimya alanı ile ilgili güncel bilgilere ulaşmak için literatürü sürekli izler, kütüphane ve diğer bilgi kaynaklarını ihtiyaçları doğrultusunda etkili bir şekilde kullanır.
  • Kimya alanındaki yeni gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Doğrudan veya dolaylı olarak kimyayı ilgilendiren ilaç, gıda, tekstil, malzeme ve enerji, savunma sanayisi, çevre, polimer, deri, kozmetik, deterjan, boya, sağlık ve benzeri diğer sektörlerdeki teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve tartışır, bu sektörlere ilişkin araştırma-geliştirme laboratuvarlarındaki temel sorunlara çözüm önerileri getirir.
  • Sahip olduğu temel bilgi ve beceriyi kullanarak uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını kimya alanı ile ilgili konularda bilgilendirir, diğer bilim alanlarına kimya ile ilgili danışmanlık desteği verir.
  • Kimya ile ilgili problemlerin çözümleri hakkındaki düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile paylaşır.
  • Kimyasal çalışmaların yürütülmesi, kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetir.
  • Proje üreterek ve etkinlikler düzenleyerek kimya biliminin etkili kullanılmasını sağlar.
  • Meslek hayatında iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve çevre koruma konularında yeterli bilgi, bilinç ve duyarlılıkla uygulamalar yapar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Kimya alanının farklı dallarına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahip olur. Fizik, biyoloji ve matematiğin temel prensiplerini açıklar ve bu prensipleri kimya alanında kullanır. Kimyasal reaksiyonlar için eşitlikler yazar, eşitlikleri yazmadaki mantığı açıklar, yazılan eşitlikleri yorumlar, gerektiğinde reaksiyonları çok boyutlu olarak düşünür ve tartışır. Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Kimya alanında "lisans derecesi" (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır.
  • Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.
  • Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
  • Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.

Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Doğrudan veya dolaylı olarak kimyayı ilgilendiren çeşitli endüstriler yanında sağlık, adliye, çevre, tarım, ziraat ve gıda sektörlerdeki işletme, üretim, kalite-kontrol, araştırma-geliştirme ve kimya laboratuvarları, fabrikalar,  savunma sanayi, enerji üretim merkezleri ve eğitim-öğretim alanları.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023308

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021
TQF Level 6
Thematic AreasChemistry
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023308


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode