Yeterlilik Kodu | TR0030218945 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümümüzde vize, final ve bütünleme sınavları yapılır. T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak, üniversite sınavından yeterli puanı almaktır. | |
Başarma Şartları | T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Öğretmen, akademisyen, bankacı, özel eğitim kurumları ve çeşitli devlet kurumlarında memur olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218945
Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Alanıyla ilgili yeniliklerden haberdar olma, bilimsel kaynakları kullanma yetisine sahip olma.
- Matematik alanındaki araç ve gereçleri kullanabilme yeteneğini kazanıp, bilimsel çalışmalarda uygulayabilme yeteneğine sahip olma.
- Alanıyla ilgili yenilikler, araç-gereçler ve diğer bilimsel kaynaklardan faydalanarak ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
- Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, yeni teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Matematik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
- Alanı ile ilgili karmaşık ve tartışılır konuları analiz ederek çözüm geliştirebilir, aynı zamanda çözüm için bireysel ya da ekip oluşturarak çalışmayı yürütebilir.
- Hayatı boyunca öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini daima geliştirebilir.
- Alanındaki bilgiler ışığında ve becerilerden faydalanarak deney tasarlama, deney yapma, verileri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlamada kendini geliştirebilir.
- Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri kullanarak, alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirip, onların düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilir.
- Alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil ve teknolojik bilgiye sahip olmak için kendini ve meslektaşlarını geliştirebilir.
- Alanında aldığı bilgiler ışığında doğanın korunmasında kendini geliştirebilir.
- Alanında yaptığı çalışmalarla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme düzeyinde kendini geliştirebilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bölümümüzde vize, final ve bütünleme sınavları yapılır. T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak, üniversite sınavından yeterli puanı almaktır.
Öğretmen, akademisyen, bankacı, özel eğitim kurumları ve çeşitli devlet kurumlarında memur olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030218945 | |
Qualification Title | Matematik MASTER OF SCIENCE (WITH THESIS) | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Being aware of the their field and having the ability to use scientific resources. Acquiring the ability to use tools and equipment in the field of mathematics, to being capable of applying scientific studies. Having advanced knowlodge and skills by taking advantenge of innovations related to the field, equipment and other scientific sources. Reviewing and evaluating the data using the acquired knowledge and experience in the field, parallel to the new technological developments, identifing problems, analyzing, researching and developing evidence-based solutions. To produce solution taking responsibility and develop new strategic approaches in situations which are not predicted in applications of mathetmatics field Producing solutions by analyzing the complex and questionable issues relett,ed to the field and so carrying out indivudual or team work for a solution. Improving oneself through folloving the developments of science and tech with the consciousness of learning through out life. In light of the information and skills in the field utilizing the experimental design, conducting experiments, collecting data, analyzing and interpreting the results and improving oneselves. Using his knowledge and experience in the field, informing the institutions and developing the subjects in the solutions to problems. Improving onself and colleques to have preferency in foreign language and tech knowledge necessary for following the practices and information in the field. Acting according to ethic and cultural values in the process of data collection interpretation, apolication and publication of the results related to the work in the field. For his work in the field of data collection, interpretation, application, and publicizing the results of stages of social, scientific, cultural and ethical values, and improve themselves at the level appropriate to act. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Midterm, final and make-up exams are held in our department. T.R. Citizens of the university are placed by the ÖSYM (Assessment, Selection and Placement Center) taking into account the results of the exams for university entrance. Foreign students are accepted in accordance with the Application, Admission and Registration Directive for Foreign Students of our university. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/regulations/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Having a high school diploma or equivalent means getting enough points from the university exam. | |
Conditions for Success | T.R. Citizens of the university are placed by the ÖSYM (Assessment, Selection and Placement Center) taking into account the results of the exams for university entrance. Foreign students are accepted in accordance with the Application, Admission and Registration Directive for Foreign Students of our university. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/regulations/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf To successfully complete all the courses available in the program (total of 240 ECTS) and to have a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They can work as teachers, academicians, bankers, private educational institutions and civil servants in various government institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030218945
Being aware of the their field and having the ability to use scientific resources. Acquiring the ability to use tools and equipment in the field of mathematics, to being capable of applying scientific studies. Having advanced knowlodge and skills by taking advantenge of innovations related to the field, equipment and other scientific sources. Reviewing and evaluating the data using the acquired knowledge and experience in the field, parallel to the new technological developments, identifing problems, analyzing, researching and developing evidence-based solutions. To produce solution taking responsibility and develop new strategic approaches in situations which are not predicted in applications of mathetmatics field Producing solutions by analyzing the complex and questionable issues relett,ed to the field and so carrying out indivudual or team work for a solution. Improving oneself through folloving the developments of science and tech with the consciousness of learning through out life. In light of the information and skills in the field utilizing the experimental design, conducting experiments, collecting data, analyzing and interpreting the results and improving oneselves. Using his knowledge and experience in the field, informing the institutions and developing the subjects in the solutions to problems. Improving onself and colleques to have preferency in foreign language and tech knowledge necessary for following the practices and information in the field. Acting according to ethic and cultural values in the process of data collection interpretation, apolication and publication of the results related to the work in the field. For his work in the field of data collection, interpretation, application, and publicizing the results of stages of social, scientific, cultural and ethical values, and improve themselves at the level appropriate to act.
Midterm, final and make-up exams are held in our department. T.R. Citizens of the university are placed by the ÖSYM (Assessment, Selection and Placement Center) taking into account the results of the exams for university entrance. Foreign students are accepted in accordance with the Application, Admission and Registration Directive for Foreign Students of our university. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/regulations/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf
Having a high school diploma or equivalent means getting enough points from the university exam.
They can work as teachers, academicians, bankers, private educational institutions and civil servants in various government institutions.
Qualification is continuous