Yeterlilik Kodu

TR0030033283

Yeterlilik Adı
Medya ve İletişim Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Ekonomi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ieu.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Günlük hayatımızdaki iletişim sürecinde, medya önemli bir belirleyici olmuştur. Anlamak, açıklamak ve gerektiği zamanlarda medyayı yönetmek, siyaset biliminden psikolojiye kadar çeşitli disiplinleri içine alan disiplinlerarası bir yaklaşım gerektirir. Disiplinlerarası bu doğasıyla, Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı, iletişim alanında uzmanlaşan, eleştiren ve bilgi ve yeteneklerini ahlaki sorumluluklar doğrultusunda kullanan mezunlar yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Medya ve iletişim alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,
  • Medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzeyde çalışmaları bağımsız olarak yürütür,
  • Medya ve iletişim alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek için kullanır,
  • İletişim olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır,
  • Medya ve iletişim alanının disiplinler arası niteliğini ve bu doğrultudaki gelişimini kavrar,
  • Medya ve iletişim alanındaki bilgileri, bu alanın ilişki içinde olduğu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler,
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri kuran iletişim formları ile normlarını eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,
  • Medya ve iletişim alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerlerin yaygınlaşmasını sağlar.
  • Medya ve iletişim alanındaki bir sorunu akademik bir sorun olarak kurgular, araştırır, soruna yönelik çözüm yöntemi geliştirir, bulguları değerlendirir ve uygular,
  • Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar,
  • Medya ve iletişim alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır,
  • Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıBu tezli yüksek lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin; En az 120 AKTS’lik 7 ders (21 yerel kredi) , bir seminer ve tez almaları (Tezin ve seminer dersinin kredisi bulunmamakta, bu ders “Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir.) Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, iletişim alanının alt alanlarında (radyo, televizyon, internet, gazetecilik, kamusal iletişim, film ve video, reklamcılık, halkla ilişkiler) istihdam edilebilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033283


Yeterlilik Adı
Medya ve İletişim Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Ekonomi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Günlük hayatımızdaki iletişim sürecinde, medya önemli bir belirleyici olmuştur. Anlamak, açıklamak ve gerektiği zamanlarda medyayı yönetmek, siyaset biliminden psikolojiye kadar çeşitli disiplinleri içine alan disiplinlerarası bir yaklaşım gerektirir. Disiplinlerarası bu doğasıyla, Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı, iletişim alanında uzmanlaşan, eleştiren ve bilgi ve yeteneklerini ahlaki sorumluluklar doğrultusunda kullanan mezunlar yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Medya ve iletişim alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,
  • Medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzeyde çalışmaları bağımsız olarak yürütür,
  • Medya ve iletişim alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek için kullanır,
  • İletişim olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır,
  • Medya ve iletişim alanının disiplinler arası niteliğini ve bu doğrultudaki gelişimini kavrar,
  • Medya ve iletişim alanındaki bilgileri, bu alanın ilişki içinde olduğu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler,
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri kuran iletişim formları ile normlarını eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,
  • Medya ve iletişim alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerlerin yaygınlaşmasını sağlar.
  • Medya ve iletişim alanındaki bir sorunu akademik bir sorun olarak kurgular, araştırır, soruna yönelik çözüm yöntemi geliştirir, bulguları değerlendirir ve uygular,
  • Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar,
  • Medya ve iletişim alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır,
  • Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Bu tezli yüksek lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin; En az 120 AKTS’lik 7 ders (21 yerel kredi) , bir seminer ve tez almaları (Tezin ve seminer dersinin kredisi bulunmamakta, bu ders “Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir.) Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, iletişim alanının alt alanlarında (radyo, televizyon, internet, gazetecilik, kamusal iletişim, film ve video, reklamcılık, halkla ilişkiler) istihdam edilebilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033283

Qualification Title
Awarding Bodyİzmir University of Economics
Awarding Body ContactFevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir
Awarding Body Urlhttp://www.ieu.edu.tr/tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033283


Qualification Title

Awarding Body
İzmir University of Economics

Awarding Body Contact
Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address