Yeterlilik Kodu | TR0030219387 | |
Yeterlilik Adı | Medya ve İletişim Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Dört yıllık bir lisans diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) 55 puan ve Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından (YDS/e-YDS/YÖKDİL) en az 50 puan alınmış olması gereklidir. Yazılı sınav, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınava girmeyen veya yazılı sınav notu 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir. Tezli yüksek lisans programlarına, ALES puanının %50’si ile adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınavın %30’u, mülakat sonucunun %10’u ve lisans not ortalamasının %10’u değerlendirilerek öğrenci alınır. Değerlendirmede, 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dâhilinde yüksek lisans programlarına kabul edilirler | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerin ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde enstitünün öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerin yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. Programa katılmış öğrencilerin toplam 60 AKTSlik zorunlu seçmeli dersi 4.00 üzerinden 2.50 ağırlıklı not ortalaması ile tamamlamış olması ve, 60 AKTS’ye denk olan ayrıca yüksek lisans tezini başarıyla vermiş olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İki yıllık yüksek lisans eğitimini tamamlayan mezunlar üniversitelerin iletişim fakültelerinde öğretim görevlisi olarak çalışabilirler. Ayrıca kamu ve özel sektörlerde medya ile ilgili alanlarda görev alabilirler. Yüksek lisans mezuniyeti sonrası doktoraya da başvurabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219387
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Yeni medya ve iletişim alanında gerekli akademik bilgiye sahiptir.
- Yeni medya ve iletişim alanında kullanılan araştırma yöntemlerini bilir ve sahip olduğu akademik bilgilerle bunu harmanlayabilir.
- Yeni medya ve iletişim alanındaki üst düzey bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
- Yeni medya ve iletişim alanı kapsamındaki olgu ve süreçleri analiz eder ve yorumlar.
- Yeni medya ve İletişim ile ilgili sorunları tespit eder ve bunlara alternatif çözüm ve sistemler üretir.
- Çalışmalarında gerek bağımsız gerek ekip üyesi olarak davranır.
- Eleştirel düşünme becerisine sahiptir ve bunu alanına uygular.
- Yeni medya ve iletişim alanında ilerlemek istediği noktaları bilir ve çalışmalarını ona göre şekillendirir.
- Yeni medya ve toplum bağlantısını kurar.
- Mesleki yabancı dile hâkimdir.
- Yeni medya etiğini kavrar ve olayları etik bir bakış açısıyla değerlendirir.
- Var olan medya stratejilerini eleştirip yeni stratejiler geliştirir.
- Ortaya çıkan sonuçları beklentileri karşılama durumuna göre yeniden değerlendirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Tezli yüksek ilsans programı, 21 krediden az olmamak şartıyla en az 7 ders, bir seminer ders, uzmanlık alanı ders ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır.
- Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. Sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü, ödev veya uygulamalı olmak üzere yüz yüze veya çevrimiçi olarak yapılabilir. Yarıyıl içi çalışmalarının sınav ve yarıyıl sonu sınavının başarı tespitindeki ağırlıkları, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenebilir.
- Notlar da dönemlik olarak belirlenmekte; vize (arasınav) notlarının %40’ı; final sınavının da %60’ı alınarak geçme notu belirlenmektedir. https://oidb.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/12697202141444.pdf
- Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır.
- Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerin ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde enstitünün öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerin yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Dört yıllık bir lisans diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) 55 puan ve Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından (YDS/e-YDS/YÖKDİL) en az 50 puan alınmış olması gereklidir. Yazılı sınav, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınava girmeyen veya yazılı sınav notu 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir. Tezli yüksek lisans programlarına, ALES puanının %50’si ile adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınavın %30’u, mülakat sonucunun %10’u ve lisans not ortalamasının %10’u değerlendirilerek öğrenci alınır. Değerlendirmede, 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dâhilinde yüksek lisans programlarına kabul edilirler
İki yıllık yüksek lisans eğitimini tamamlayan mezunlar üniversitelerin iletişim fakültelerinde öğretim görevlisi olarak çalışabilirler. Ayrıca kamu ve özel sektörlerde medya ile ilgili alanlarda görev alabilirler. Yüksek lisans mezuniyeti sonrası doktoraya da başvurabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219387 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Medya ve İletişim Çalışmaları Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Has the necessary academic knowledge in the field of new media and communication Knows the research methods used in the field of new media and communication and can blend them with their academic knowledge. Has the ability to use high-level knowledge in the field of new media and communication. Analyses and interprets the facts and processes in the field of new media and communication. Identifies the problems related to new media and communication and produces alternative solutions and systems. Acts both independently and as a team member in their work. Has critical thinking skills and applies it to their field. Knows the points she wants to advance in the field of new media and communication and shapes thier work accordingly. Establishes the connection between new media and society. Proficient in foreign language professionally. Comprehends new media ethics and evaluates events from an ethical point of view. Criticises existing media strategies and develop new strategies. Re-evaluates the results according to the fulfillment of the expectations. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The masters degree program with thesis consists of at least 7 courses, not less than 21 credits, a seminar course, a course of specialization and thesis. The student must attend at least 70% of the registered course. At least two achievement measurements are made for each course in a semester. Examinations can be written, oral, both written and oral, homework or practical, face-to-face or online. The weights of midterm studies in determining the success of the exam and final exam can be determined by the instructor giving the course. Grades are also determined on a quarterly basis; 40% of midterm grades; The passing grade is determined by taking 60% of the final exam. https://oidb.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/12697202141444.pdf The duration of the masters program with thesis, excluding the time spent in scientific preparation, is four semesters, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in, regardless of whether they are registered for each semester, and the program is completed in a maximum of six semesters. At the end of four semesters; A student who fails in the thesis study or does not defend the thesis within the maximum period is dismissed from the institute. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | The duration of the masters program with thesis, excluding the time spent in scientific preparation, is four semesters, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in, regardless of whether they are registered for each semester, and the program is completed in a maximum of six semesters. At the end of four semesters; A student who fails in the thesis study or does not defend the thesis within the maximum period is dismissed from the institute. Students participating in the program must have completed a total of 60 ECTS compulsory elective courses with a weighted grade point average of 2.50 out of 4.00 and successfully submitted a masters thesis, which is equivalent to 60 ECTS. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who have completed a two-year masters degree can work as lecturers in communication faculties of universities. They can also work in media-related fields in the public and private sectors. They can also apply for a doctorate after their masters degree. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219387
Has the necessary academic knowledge in the field of new media and communication Knows the research methods used in the field of new media and communication and can blend them with their academic knowledge. Has the ability to use high-level knowledge in the field of new media and communication. Analyses and interprets the facts and processes in the field of new media and communication. Identifies the problems related to new media and communication and produces alternative solutions and systems. Acts both independently and as a team member in their work. Has critical thinking skills and applies it to their field. Knows the points she wants to advance in the field of new media and communication and shapes thier work accordingly. Establishes the connection between new media and society. Proficient in foreign language professionally. Comprehends new media ethics and evaluates events from an ethical point of view. Criticises existing media strategies and develop new strategies. Re-evaluates the results according to the fulfillment of the expectations.
The masters degree program with thesis consists of at least 7 courses, not less than 21 credits, a seminar course, a course of specialization and thesis. The student must attend at least 70% of the registered course. At least two achievement measurements are made for each course in a semester. Examinations can be written, oral, both written and oral, homework or practical, face-to-face or online. The weights of midterm studies in determining the success of the exam and final exam can be determined by the instructor giving the course. Grades are also determined on a quarterly basis; 40% of midterm grades; The passing grade is determined by taking 60% of the final exam. https://oidb.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/12697202141444.pdf The duration of the masters program with thesis, excluding the time spent in scientific preparation, is four semesters, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in, regardless of whether they are registered for each semester, and the program is completed in a maximum of six semesters. At the end of four semesters; A student who fails in the thesis study or does not defend the thesis within the maximum period is dismissed from the institute.
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
Graduates who have completed a two-year masters degree can work as lecturers in communication faculties of universities. They can also work in media-related fields in the public and private sectors. They can also apply for a doctorate after their masters degree.
Qualification is continuous