Yeterlilik Kodu

TR0030021484

Yeterlilik Adı
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ohu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Muhasebe ve vergilendirme
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Muhasebe olaylarını anlamalı ve yorumlayabilmek.
  • Muhasebe mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrayabilmek.
  • Diğer bilim dalları ile ilişki kurabilmek.
  • İşletme ve işlevleri konusunda temel ilkeleri kavrayabilmek.
  • İşletmenin Muhasebe ve Finans işlevi konusunda ayrıntılı olarak bilgilendirmek.
  • Muhasebe mesleği ile ilgili hukuksal çerçeve ve uygulamaların önemini kavrayabilmek.
  • Genel muhasebe, dönem sonu muhasebe işlemleri, maliyet ve şirketler muhasebesi konularını kavrayabilme ve uygulamak.
  • Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanıyabilme ve ticari hayatta kullanılan defterleri mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilmek.
  • Vergi ve vergi sorumlusunun ödevlerini kavrayabilme ve Türk Vergi Sisteminin ayrıntılı konusunda bilgilendirmek.
  • Ticari hayatta faaliyet gösteren işlemler için muhasebe işlevinin önem ve özelliklerini açıklayabilmek.
  • Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrayabilmek.
  • Muhasebede sosyal güvenlik alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı hakkında bilgiye sahip olabilmek.
  • İşletme-banka ilişkileri konusunda bilgilendirilmek.
  • Finans yönetimi, mali tablolar ve muhasebe denetimi ile ilgili temel kavramları kavrayabilmek.
  • Dış ticaretin önemini kavrayarak dış ticarette kullanılan belgeleri tanıyabilme, dış ticaretin gerçekleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesini öğrenmek.
  • Muhasebe ve mali müşavirlik meslek ahlakının önemini açıklayabilmek.
  • Muhasebe ile ilgili bilgisayar paket programlarını kullanabilme ve bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili yazışmaları yapabilme, bilgiyi depolayabilme, depolanmış bilgileri kullanabilmek.
  • Alanı ile ilgili konularda, bireysel veya grup olarak araştırma ve uygulama konularında deneyim kazanmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021484


Yeterlilik Adı
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Muhasebe olaylarını anlamalı ve yorumlayabilmek.
  • Muhasebe mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrayabilmek.
  • Diğer bilim dalları ile ilişki kurabilmek.
  • İşletme ve işlevleri konusunda temel ilkeleri kavrayabilmek.
  • İşletmenin Muhasebe ve Finans işlevi konusunda ayrıntılı olarak bilgilendirmek.
  • Muhasebe mesleği ile ilgili hukuksal çerçeve ve uygulamaların önemini kavrayabilmek.
  • Genel muhasebe, dönem sonu muhasebe işlemleri, maliyet ve şirketler muhasebesi konularını kavrayabilme ve uygulamak.
  • Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanıyabilme ve ticari hayatta kullanılan defterleri mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilmek.
  • Vergi ve vergi sorumlusunun ödevlerini kavrayabilme ve Türk Vergi Sisteminin ayrıntılı konusunda bilgilendirmek.
  • Ticari hayatta faaliyet gösteren işlemler için muhasebe işlevinin önem ve özelliklerini açıklayabilmek.
  • Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrayabilmek.
  • Muhasebede sosyal güvenlik alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı hakkında bilgiye sahip olabilmek.
  • İşletme-banka ilişkileri konusunda bilgilendirilmek.
  • Finans yönetimi, mali tablolar ve muhasebe denetimi ile ilgili temel kavramları kavrayabilmek.
  • Dış ticaretin önemini kavrayarak dış ticarette kullanılan belgeleri tanıyabilme, dış ticaretin gerçekleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesini öğrenmek.
  • Muhasebe ve mali müşavirlik meslek ahlakının önemini açıklayabilmek.
  • Muhasebe ile ilgili bilgisayar paket programlarını kullanabilme ve bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili yazışmaları yapabilme, bilgiyi depolayabilme, depolanmış bilgileri kullanabilmek.
  • Alanı ile ilgili konularda, bireysel veya grup olarak araştırma ve uygulama konularında deneyim kazanmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021484

Qualification Title
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Diploması
Awarding BodyNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ohu.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasAccounting and taxation
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Being able to understand and interpret the issue of accounting.
  • Being able to understand the importance of contemporary technology about accounting job.
  • Being able to make association with other disciplines.
  • Being able to perceiving the basic principles of management and its functions.
  • Informing about the function of Accounting and Finance of Management in detail.
  • Being able to perceive the importance of the law frame and practices about the job of accounting.
  • Being able to perceive and practice the issues of general accounting, year-end accounting transactions, cost and corporate accounting.
  • Being able to define the documents used in business life and being able to process the data of commercial books used in business life according to the regulatory compliance with procedures and principles.
  • Being able to perceive the responsibilities of tax and tax payer and being able to inform about the Turkish Tax System in detail.
  • Being able to explain the importance and the features of the function of accounting for transactions that are in service for business life.
  • Being able to perceive the importance of following the regulations about the job.
  • Being able to have knowledge on worker health, work safety, and the issues related to social security of accounting.
  • Being informed about the issues of the relations between firm and bank.
  • Being able to perceive the basic terms of financial management, financial accounts and accounting control.
  • Being able to identify the documents used in foreign trade by perceiving the importance of foreign trade and being able to learn how to deal with and process the accounting of foreign trade.
  • Being able to explain the importance of the professional ethics of accounting and public accountant.
  • Being able to use the computer packaged software and to exchange letters related to the field by using computers, and to be able to store information and to use the information.
  • Gaining experience in making researches either individually or in group and practice about the issues related to the field.
Key Competencies-
Further Info

Success Grade Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful. Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate. Letter Grade and Grade Points are determined as below Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes a) S: Successful in the non-credit courses, b) U: Unsuccessful in the non-credit courses, c) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, e) NI: Course grades apart from weighted average, f) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, g) T: Transfer course grade. The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. "T" stands for the received course grade of the transferred students from other departments and universities and its equivalence is adopted by the Faculty/School Board on the recommendation of Department Chair. It is not included in GPA calculations. Academic Avarage Success of a student is determined by calculating Semester Point Average and Grade Point Average. Weighted grade point is calculated by multiplying the course credit with the coefficient. Semester point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken in the semester by the total amount of credit hours attempted. Annual courses are included in the spring term point average. General point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken throughout the whole university education by the total amount of credit hours attempted. When calculating academic average, two digits after the decimal point are taken. The number in the second digit is enhanced one on condition that the number in the third digit after decimal point is five and above. Minor and double major courses and S and T grade courses even if stated in academic plan are not considered in calculating academic average. The last taken grade is included in academic average in repeated courses. Students can optionally repeat DD, DC and CC grade courses to increase their academic average. The last taken grades of these courses are included in academic average

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination

Conditions for SuccessThe Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a –week summer practice.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021484


Qualification Title
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Being able to understand and interpret the issue of accounting.
  • Being able to understand the importance of contemporary technology about accounting job.
  • Being able to make association with other disciplines.
  • Being able to perceiving the basic principles of management and its functions.
  • Informing about the function of Accounting and Finance of Management in detail.
  • Being able to perceive the importance of the law frame and practices about the job of accounting.
  • Being able to perceive and practice the issues of general accounting, year-end accounting transactions, cost and corporate accounting.
  • Being able to define the documents used in business life and being able to process the data of commercial books used in business life according to the regulatory compliance with procedures and principles.
  • Being able to perceive the responsibilities of tax and tax payer and being able to inform about the Turkish Tax System in detail.
  • Being able to explain the importance and the features of the function of accounting for transactions that are in service for business life.
  • Being able to perceive the importance of following the regulations about the job.
  • Being able to have knowledge on worker health, work safety, and the issues related to social security of accounting.
  • Being informed about the issues of the relations between firm and bank.
  • Being able to perceive the basic terms of financial management, financial accounts and accounting control.
  • Being able to identify the documents used in foreign trade by perceiving the importance of foreign trade and being able to learn how to deal with and process the accounting of foreign trade.
  • Being able to explain the importance of the professional ethics of accounting and public accountant.
  • Being able to use the computer packaged software and to exchange letters related to the field by using computers, and to be able to store information and to use the information.
  • Gaining experience in making researches either individually or in group and practice about the issues related to the field.

Key Competencies
-

Further Info

Success Grade Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful. Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate. Letter Grade and Grade Points are determined as below Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes a) S: Successful in the non-credit courses, b) U: Unsuccessful in the non-credit courses, c) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, e) NI: Course grades apart from weighted average, f) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, g) T: Transfer course grade. The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. "T" stands for the received course grade of the transferred students from other departments and universities and its equivalence is adopted by the Faculty/School Board on the recommendation of Department Chair. It is not included in GPA calculations. Academic Avarage Success of a student is determined by calculating Semester Point Average and Grade Point Average. Weighted grade point is calculated by multiplying the course credit with the coefficient. Semester point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken in the semester by the total amount of credit hours attempted. Annual courses are included in the spring term point average. General point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken throughout the whole university education by the total amount of credit hours attempted. When calculating academic average, two digits after the decimal point are taken. The number in the second digit is enhanced one on condition that the number in the third digit after decimal point is five and above. Minor and double major courses and S and T grade courses even if stated in academic plan are not considered in calculating academic average. The last taken grade is included in academic average in repeated courses. Students can optionally repeat DD, DC and CC grade courses to increase their academic average. The last taken grades of these courses are included in academic average


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination


Conditions for Success
The Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a –week summer practice.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address