Yeterlilik Kodu

TR0030004585

Yeterlilik Adı
Odyometri Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.yeniyuzyil.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Odyometri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
  • Odyometri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimi ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Odyometri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
  • Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; Odyometri alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Odyometri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
  • Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Odyometri ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
  • Odyometri alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirebilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre değerlendirilir.Odyometri programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. ders üniteleri ile ilgili çıktılar ise ders tanımının yer aldığı kısımda final notlarına sağladığı katkı ile birlikte gösterilmiştir.• Ara Sınav• Final Sınavı• Bütünleme Sınavı• Ödev Değerlendirme• Rapor Sunma• Bilgisayarla Sunum YapmaSınavlar:• Öğrencilerin, Odyometri programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.• Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen önlisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav ve final sınavını içerir.• Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.• Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.• Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm önlisans programlarındaki tüm dersler için en az % 40 ve en fazla % 60 olur.• Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.Değerlendirme:Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür.Başarı notları Sayısal eşdeğeri Puan eşdeğeriAA 4 90 - 100BA 3,5 82 - 89BB 3 74 - 81CB 2,5 68 - 73CC 2 62 - 67DC 1,5 56 -61DD 1 50 -55FF 0 0-49Üniversitenin tüm bölüm ve programları ile 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde sayılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleri ile genel kültür dersleri için (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notları dersin başarıldığını gösterir. (FF) notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. (FF) notu almış bir öğrencinin ağırlıklı not ortalaması başarı için yeterli olsa bile, bu ders tekrarlanır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Odyometri Programına; 4702 Sayılı Kanun uyarınca Sağlık Meslek Liselerinden sınavsız geçiş yapılabilmektedir. Genel Liselerden mezun olanlar ise YGS-1 puan türü ile başvuru yapabilmektedir.

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Odyometri Programı mezunları hem devlet hem de özel sektörde çalışma imkânına sahiptir. Devlet hastanelerinde KBB Kliniklerine bağlı Odyoloji ünitelerinde odyolojik tetkik yapabilmekte, Doğum Klinikleri olan devlet hastanelerinde yenidoğan işitme taraması programında görev alabilmektedir. Özel sektörde ise hem özel hastanelerde hem de özel kliniklerde odyolojik tetkik ve yenidoğan işitme taraması yapabilmekte ve işitme cihazı firmalarında çalışabilmektedirler

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004585


Yeterlilik Adı
Odyometri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Odyometri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
  • Odyometri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimi ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Odyometri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
  • Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; Odyometri alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Odyometri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
  • Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Odyometri ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
  • Odyometri alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirebilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre değerlendirilir.Odyometri programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. ders üniteleri ile ilgili çıktılar ise ders tanımının yer aldığı kısımda final notlarına sağladığı katkı ile birlikte gösterilmiştir.• Ara Sınav• Final Sınavı• Bütünleme Sınavı• Ödev Değerlendirme• Rapor Sunma• Bilgisayarla Sunum YapmaSınavlar:• Öğrencilerin, Odyometri programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.• Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen önlisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav ve final sınavını içerir.• Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.• Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.• Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm önlisans programlarındaki tüm dersler için en az % 40 ve en fazla % 60 olur.• Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.Değerlendirme:Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür.Başarı notları Sayısal eşdeğeri Puan eşdeğeriAA 4 90 - 100BA 3,5 82 - 89BB 3 74 - 81CB 2,5 68 - 73CC 2 62 - 67DC 1,5 56 -61DD 1 50 -55FF 0 0-49Üniversitenin tüm bölüm ve programları ile 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde sayılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleri ile genel kültür dersleri için (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notları dersin başarıldığını gösterir. (FF) notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. (FF) notu almış bir öğrencinin ağırlıklı not ortalaması başarı için yeterli olsa bile, bu ders tekrarlanır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Odyometri Programına; 4702 Sayılı Kanun uyarınca Sağlık Meslek Liselerinden sınavsız geçiş yapılabilmektedir. Genel Liselerden mezun olanlar ise YGS-1 puan türü ile başvuru yapabilmektedir.


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Odyometri Programı mezunları hem devlet hem de özel sektörde çalışma imkânına sahiptir. Devlet hastanelerinde KBB Kliniklerine bağlı Odyoloji ünitelerinde odyolojik tetkik yapabilmekte, Doğum Klinikleri olan devlet hastanelerinde yenidoğan işitme taraması programında görev alabilmektedir. Özel sektörde ise hem özel hastanelerde hem de özel kliniklerde odyolojik tetkik ve yenidoğan işitme taraması yapabilmekte ve işitme cihazı firmalarında çalışabilmektedirler


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004585

Qualification Title
Audiometry Associate Degree
Awarding Bodyİstanbul Yeni Yüzyıl University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.yeniyuzyil.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Evaluate and apply professionally the knowledge gained from basic theoretical and applied courses supported by textbooks, application tools and other resources which contain up-to-date information in the field of audiometry.
  • Using the basic knowledge and skills related to the field of audiometry, informs the concerned people and institutions, and conveys their thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
  • Performs a given task independently by using the basic knowledge and skills related to the field of audiometry.
  • In order to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to the field of audiometry, it acts in the team and acts in accordance with quality management and processes and takes individual responsibility when necessary.
  • It complies with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to the field of audiometry.
  • Communicates effectively with colleagues, patients, relatives, physicians and other health professionals.
  • Recognize the institutions and organizations within the health system; He / she acts in accordance with the laws, regulations and legislation related to his duties, rights and responsibilities as an individual working in the field of audiometry.
  • Uses information and communication technologies successfully with computer software required by the field of audiometry.Interprets and evaluates the data by using the basic knowledge and skills acquired in the field of audiometry, identifies the problems, analyzes and takes part in / takes responsibility in the studies planned for the solution.
  • Participates in the necessary programs, professional in-service training activities and other studies to update the knowledge, skills and competencies related to audiometry with the awareness of lifelong learning and develop them personally and professionally.
  • It monitors the events on the agenda of the society and the world in the field of audiometry and is sensitive to developments.
  • Develop solutions by considering professional and ethical values related to the field.
Key Competencies-
Further Info

Istanbul Yeni Yüzyıl University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulation is evaluated according to.The methods used to measure whether the expected program learning outcomes are achieved during the audiometry program are given below. The outputs related to the course units are shown together with the contribution to the final grades in the part of the course description.• Midterm• Final exam• Make-up Exam• Homework Evaluation• Report Submission• Computer PresentationExams:• The success of the students in obtaining the predicted learning outcomes of each course unit in the curriculum of the Audiometry program is measured by the mid-term activities and the final exams held at the end of each semester.• Evaluation of the interim activities includes minimum number of midterm and final exams as compulsory assessment methods for all courses in associate degree programs.• Programs are encouraged to define more evaluation methods in the period activities depending on the need to measure the success of the results at the program and course level in order to achieve the educational objectives and objectives. The quality and number of the evaluation methods used for each course are given under the title of ği Assessment and Evaluation una in the course descriptions section along with their contributions to the end of the semester. These regulations are announced in advance, at the beginning of each semester, and the course definitions sections are published on the website.• Mid-term and final exams are conducted at the dates, places and times determined and announced by the university. The students are given by the lecturers taking into account the students attendance requirements based on the end of term grades, mid-term exam, homework evaluation, quizzes, final exam and other evaluation results.• The contribution of the interim activities may be 40% at the end of the semester, and the contribution of the final exam will be at least 40% and 60% for all courses in all associate degree programs.• Courses such as a mid-term exam, homework, quiz and / or work placement that do not require a final exam are determined by the management of the relevant departments and specific assessment and grading methods for these courses are announced through the channels described above. The evaluation of such activities shall be carried out in accordance with the principles determined by the Senate and evaluated as Successful or Unsuccessful.Evaluation:The success of a student is evaluated by the instructor for each assessment (in-term studies and final) defined for each course. The assessment is made over 100 points and by the end of the semester, the standard deviation and the grade point average of the class are taken into consideration and converted into a letter grade by using the relative evaluation method determined by the Senate.Achievement notes Numeric equivalent Score equivalentAA 4 90 - 100BA 3.5 82 - 89BB 3 74 - 81CB 2.5 68 - 73CC 2 62 - 67DC 1.5 56 -61DD 1 50 -55FF 0 0-49All the departments and programs of the University and the Principles of Atatürk and History of the Revolution, which are mentioned in Article 5 of the Law No. 2547, for Turkish and foreign language courses and general culture courses (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), The grades (DC) and (DD) indicate that the course has been achieved. (FF) grade is appreciated for students who fail. Even if a students grade point average (FF) grade is sufficient for success, this course is repeated.

Quality Assurance-
Access Requirements

Audiometry Program; In accordance with the Law No. 4702, there is no transfer from Health Vocational High Schools without examination. General Graduates can apply with YGS-1 score type.

Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Audiometry Program have the opportunity to work in both the state and the private sector. He is able to perform audiological examination in audiology units of ENT clinics in public hospitals and he can take part in newborn hearing screening program in state hospitals with Birth Clinics. In the private sector, they can perform audiological examination and neonatal hearing screening in private hospitals and private clinics and can work in hearing aid companies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004585


Qualification Title
Audiometry Associate Degree

Awarding Body
İstanbul Yeni Yüzyıl University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Evaluate and apply professionally the knowledge gained from basic theoretical and applied courses supported by textbooks, application tools and other resources which contain up-to-date information in the field of audiometry.
  • Using the basic knowledge and skills related to the field of audiometry, informs the concerned people and institutions, and conveys their thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
  • Performs a given task independently by using the basic knowledge and skills related to the field of audiometry.
  • In order to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to the field of audiometry, it acts in the team and acts in accordance with quality management and processes and takes individual responsibility when necessary.
  • It complies with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to the field of audiometry.
  • Communicates effectively with colleagues, patients, relatives, physicians and other health professionals.
  • Recognize the institutions and organizations within the health system; He / she acts in accordance with the laws, regulations and legislation related to his duties, rights and responsibilities as an individual working in the field of audiometry.
  • Uses information and communication technologies successfully with computer software required by the field of audiometry.Interprets and evaluates the data by using the basic knowledge and skills acquired in the field of audiometry, identifies the problems, analyzes and takes part in / takes responsibility in the studies planned for the solution.
  • Participates in the necessary programs, professional in-service training activities and other studies to update the knowledge, skills and competencies related to audiometry with the awareness of lifelong learning and develop them personally and professionally.
  • It monitors the events on the agenda of the society and the world in the field of audiometry and is sensitive to developments.
  • Develop solutions by considering professional and ethical values related to the field.

Key Competencies
-

Further Info

Istanbul Yeni Yüzyıl University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulation is evaluated according to.The methods used to measure whether the expected program learning outcomes are achieved during the audiometry program are given below. The outputs related to the course units are shown together with the contribution to the final grades in the part of the course description.• Midterm• Final exam• Make-up Exam• Homework Evaluation• Report Submission• Computer PresentationExams:• The success of the students in obtaining the predicted learning outcomes of each course unit in the curriculum of the Audiometry program is measured by the mid-term activities and the final exams held at the end of each semester.• Evaluation of the interim activities includes minimum number of midterm and final exams as compulsory assessment methods for all courses in associate degree programs.• Programs are encouraged to define more evaluation methods in the period activities depending on the need to measure the success of the results at the program and course level in order to achieve the educational objectives and objectives. The quality and number of the evaluation methods used for each course are given under the title of ği Assessment and Evaluation una in the course descriptions section along with their contributions to the end of the semester. These regulations are announced in advance, at the beginning of each semester, and the course definitions sections are published on the website.• Mid-term and final exams are conducted at the dates, places and times determined and announced by the university. The students are given by the lecturers taking into account the students attendance requirements based on the end of term grades, mid-term exam, homework evaluation, quizzes, final exam and other evaluation results.• The contribution of the interim activities may be 40% at the end of the semester, and the contribution of the final exam will be at least 40% and 60% for all courses in all associate degree programs.• Courses such as a mid-term exam, homework, quiz and / or work placement that do not require a final exam are determined by the management of the relevant departments and specific assessment and grading methods for these courses are announced through the channels described above. The evaluation of such activities shall be carried out in accordance with the principles determined by the Senate and evaluated as Successful or Unsuccessful.Evaluation:The success of a student is evaluated by the instructor for each assessment (in-term studies and final) defined for each course. The assessment is made over 100 points and by the end of the semester, the standard deviation and the grade point average of the class are taken into consideration and converted into a letter grade by using the relative evaluation method determined by the Senate.Achievement notes Numeric equivalent Score equivalentAA 4 90 - 100BA 3.5 82 - 89BB 3 74 - 81CB 2.5 68 - 73CC 2 62 - 67DC 1.5 56 -61DD 1 50 -55FF 0 0-49All the departments and programs of the University and the Principles of Atatürk and History of the Revolution, which are mentioned in Article 5 of the Law No. 2547, for Turkish and foreign language courses and general culture courses (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), The grades (DC) and (DD) indicate that the course has been achieved. (FF) grade is appreciated for students who fail. Even if a students grade point average (FF) grade is sufficient for success, this course is repeated.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Audiometry Program; In accordance with the Law No. 4702, there is no transfer from Health Vocational High Schools without examination. General Graduates can apply with YGS-1 score type.


Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Audiometry Program have the opportunity to work in both the state and the private sector. He is able to perform audiological examination in audiology units of ENT clinics in public hospitals and he can take part in newborn hearing screening program in state hospitals with Birth Clinics. In the private sector, they can perform audiological examination and neonatal hearing screening in private hospitals and private clinics and can work in hearing aid companies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address