Yeterlilik Kodu

TR0030023428

Yeterlilik Adı
Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Topluma, insana ve toplumsal gelişmelere duyarlı görsel-işitsel iletişimin toplumsal öneminin ve kamusal sorumluluğunun bilincinde olan mesleğini teknolojik değişimler, toplumsal dönüşümler ekseninde eleştirel ve yaratıcı bir tarzda gerçekleştirebilen, kamu yararını gözeten iletişimciler yetiştirmek. Bu program uzaktan eğitim olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Radyo Televizyon Sinema Bölümü 1965 yılından bu yana görsel işitsel medyaya nitelikli mezunlar kazandırmanın ötesinde, Türkiye’deki medya çalışmaları alanına öncülük etmektedir. Bölümün radyo, televizyon ve sinema alanındaki dört yıllık lisans programında, iletişim ve sosyal bilimler formasyonu kazandırmaya yönelik derslerin yanısıra, radyo, televizyon ve sinema alanlarında dersler de yer almaktadır. Öğrencilerin üreterek öğrenmenlerini sağlamak amacıyla, ilgili derslerin yürütüldüğü fotoğraf atölyesi, radyo stüdyosu, kısa film ve belgesel atölyesi gibi uygulama olanakları bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Görsel ve işitsel medyanın üretim süreçlerinin temel unsurları ve aşamalarını; radyo, televizyon ve sinema yapımlarının “yapım öncesi”, “yapım” ve “yapım sonrası” aşamalarında yapılacak işleri bilir.
  • Yayın ortamlarına ve amaca uygun içerik üretiminin temel özelliklerini, işlevlerini, çalışma prensiplerini ve işletimlerini açıklar.
  • Radyo ve televizyon program türleri ile fotoğraf ve film türlerini tanır.
  • Genel olarak İletişim tarihini, radyo-televizyon yayıncılık tarihini ve sinema tarihini açıklar.
  • Yeni medyayı, çoklu medya uygulamalarını ve web tabanlı radyo, televizyon yayın sürecini bilir.
  • Başta görsel-işitsel alanlarla ilgili olmak üzere tüm toplumsal olay ve olguları kavrar; verileri bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, yorumlar, sorunları ifade eder, tartışır, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Güncel görsel-işitsel medya endüstrisini oluşturan teknolojik araçları kullanarak “yapım öncesi”, “yapım” ve “yapım sonrası” aşamalarını organize eder ve uygular.
  • Fotografik ve sinematografik dilin, anlatının temel unsurlarını, görsel tasarımın ve kompozisyonun temel ilkelerini , senaryo, radyo ve televizyon program metinlerinin yazım tekniğini kavrar ve uygular.
  • Yerel, ulusal ve ulus ötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişin kavranmasını sağlayacak disiplinler arası bir bilgi ve yaklaşımı geliştirir. Alanına ait terminolojiyi yerinde ve doğru kullanır.
  • Her türlü görsel-işitsel içeriği tasarlar, yazar, yaratır ve yorumlar. Grafik öğelerini alana özgü içerik üretiminde kullanır.
  • İçerik üreteceği konu ya da sorunla ilgili farklı bilgi kaynaklarına ulaşma becerisini gösterir ve bunları etkin biçimde kullanır.
  • Görsel işitsel dil oluşturma sürecinin tüm unsurlarını kullanır.
  • Alanında kullanılan teknik malzemelerin kapasitesini ve sınırlılıklarını bilerek tasarlar.
  • Görsel-işitsel içerik üretimi alanında ortak çalışma ve işbirliği yapar.
  • Görsel işitsel medyaya ilişkin bilgi birikiminden yararlanarak yaşam boyu öğrenmeye dair olumlu tutum geliştirir.
  • Görsel-işitsel ürünleri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
  • Çalışacağı mecranın hedef kitlesinin farkında olarak üretimini planlar, medya içeriklerinin ve sinemanın toplumsal, ekonomik ve kültürel etkilerini değerlendirir.
  • Alanıyla ilgili gerçekleştirdiği tüm çalışmalarda ırkçı, cinsiyetçi ve her türlü ayrımcı söylem ve uygulamaları eleştirir, ülke sorunlarını analiz eder ve yorumlar.
  • Medya okur-yazarlığı yetkinliği ile görsel-işitsel metinlerde yer alan farklı anlatı düzeylerini ayırt eder, analiz eder, değerlendirir; siyasal, kültürel, toplumsal ve ekonomik dinamikleri kavrayarak anlatıyı oluşturan temel araçları seçer.
  • Mesleki farkındalık ve sorumluluk sahibi olarak etik değerleri gözetir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Mezunlar Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilir; mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilir; Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilir; alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilir; kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Radyo, Televizyon ve Sinema alanında "lisans derecesi" (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Giriş Şartı

Bu bölüme kayıt olmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve adli statüleri ile belirlenen işlemleri tamamlamak ve sınavlara girmek zorundadır. Eğitimine yurtiçi veya yurtdışında başlayan öğrenci yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Öğrencilerin kabulü, her öğrencinin sezon başlamadan önce koşulları ve başvuru derecesi dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Enstitü giriş kataloğunda üniversiteye giriş hakkında daha fazla tanıtım mevcuttur.  

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını ve bitirme projesi/bitirme tezini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, film endüstrisi, fotoğraf ve grafik tasarım alanı, araştırma şirketleri, kamu veya özel kuruluşlardaki halkla ilişkiler birimleri gibi çeşitli medya kuruluşlarında çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030023428


Yeterlilik Adı
Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Topluma, insana ve toplumsal gelişmelere duyarlı görsel-işitsel iletişimin toplumsal öneminin ve kamusal sorumluluğunun bilincinde olan mesleğini teknolojik değişimler, toplumsal dönüşümler ekseninde eleştirel ve yaratıcı bir tarzda gerçekleştirebilen, kamu yararını gözeten iletişimciler yetiştirmek. Bu program uzaktan eğitim olarak da sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Radyo Televizyon Sinema Bölümü 1965 yılından bu yana görsel işitsel medyaya nitelikli mezunlar kazandırmanın ötesinde, Türkiye’deki medya çalışmaları alanına öncülük etmektedir. Bölümün radyo, televizyon ve sinema alanındaki dört yıllık lisans programında, iletişim ve sosyal bilimler formasyonu kazandırmaya yönelik derslerin yanısıra, radyo, televizyon ve sinema alanlarında dersler de yer almaktadır. Öğrencilerin üreterek öğrenmenlerini sağlamak amacıyla, ilgili derslerin yürütüldüğü fotoğraf atölyesi, radyo stüdyosu, kısa film ve belgesel atölyesi gibi uygulama olanakları bulunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Görsel ve işitsel medyanın üretim süreçlerinin temel unsurları ve aşamalarını; radyo, televizyon ve sinema yapımlarının “yapım öncesi”, “yapım” ve “yapım sonrası” aşamalarında yapılacak işleri bilir.
  • Yayın ortamlarına ve amaca uygun içerik üretiminin temel özelliklerini, işlevlerini, çalışma prensiplerini ve işletimlerini açıklar.
  • Radyo ve televizyon program türleri ile fotoğraf ve film türlerini tanır.
  • Genel olarak İletişim tarihini, radyo-televizyon yayıncılık tarihini ve sinema tarihini açıklar.
  • Yeni medyayı, çoklu medya uygulamalarını ve web tabanlı radyo, televizyon yayın sürecini bilir.
  • Başta görsel-işitsel alanlarla ilgili olmak üzere tüm toplumsal olay ve olguları kavrar; verileri bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, yorumlar, sorunları ifade eder, tartışır, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Güncel görsel-işitsel medya endüstrisini oluşturan teknolojik araçları kullanarak “yapım öncesi”, “yapım” ve “yapım sonrası” aşamalarını organize eder ve uygular.
  • Fotografik ve sinematografik dilin, anlatının temel unsurlarını, görsel tasarımın ve kompozisyonun temel ilkelerini , senaryo, radyo ve televizyon program metinlerinin yazım tekniğini kavrar ve uygular.
  • Yerel, ulusal ve ulus ötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişin kavranmasını sağlayacak disiplinler arası bir bilgi ve yaklaşımı geliştirir. Alanına ait terminolojiyi yerinde ve doğru kullanır.
  • Her türlü görsel-işitsel içeriği tasarlar, yazar, yaratır ve yorumlar. Grafik öğelerini alana özgü içerik üretiminde kullanır.
  • İçerik üreteceği konu ya da sorunla ilgili farklı bilgi kaynaklarına ulaşma becerisini gösterir ve bunları etkin biçimde kullanır.
  • Görsel işitsel dil oluşturma sürecinin tüm unsurlarını kullanır.
  • Alanında kullanılan teknik malzemelerin kapasitesini ve sınırlılıklarını bilerek tasarlar.
  • Görsel-işitsel içerik üretimi alanında ortak çalışma ve işbirliği yapar.
  • Görsel işitsel medyaya ilişkin bilgi birikiminden yararlanarak yaşam boyu öğrenmeye dair olumlu tutum geliştirir.
  • Görsel-işitsel ürünleri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
  • Çalışacağı mecranın hedef kitlesinin farkında olarak üretimini planlar, medya içeriklerinin ve sinemanın toplumsal, ekonomik ve kültürel etkilerini değerlendirir.
  • Alanıyla ilgili gerçekleştirdiği tüm çalışmalarda ırkçı, cinsiyetçi ve her türlü ayrımcı söylem ve uygulamaları eleştirir, ülke sorunlarını analiz eder ve yorumlar.
  • Medya okur-yazarlığı yetkinliği ile görsel-işitsel metinlerde yer alan farklı anlatı düzeylerini ayırt eder, analiz eder, değerlendirir; siyasal, kültürel, toplumsal ve ekonomik dinamikleri kavrayarak anlatıyı oluşturan temel araçları seçer.
  • Mesleki farkındalık ve sorumluluk sahibi olarak etik değerleri gözetir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Mezunlar Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilir; mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilir; Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilir; alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilir; kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Radyo, Televizyon ve Sinema alanında "lisans derecesi" (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)


Giriş Şartı

Bu bölüme kayıt olmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve adli statüleri ile belirlenen işlemleri tamamlamak ve sınavlara girmek zorundadır. Eğitimine yurtiçi veya yurtdışında başlayan öğrenci yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Öğrencilerin kabulü, her öğrencinin sezon başlamadan önce koşulları ve başvuru derecesi dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Enstitü giriş kataloğunda üniversiteye giriş hakkında daha fazla tanıtım mevcuttur.  


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını ve bitirme projesi/bitirme tezini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, film endüstrisi, fotoğraf ve grafik tasarım alanı, araştırma şirketleri, kamu veya özel kuruluşlardaki halkla ilişkiler birimleri gibi çeşitli medya kuruluşlarında çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023428

Qualification Title
Radio, Television and Cinema Bachelor's Degree
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

To train communicators who are sensitive to society and human beings; aware of the social importance of audio-visual communication and of their social responsibility,can perform their profession in a critical and creative manner in line with technological changes and social transformations and pursues public interest. 

Learning Environments

The Department of Radio, Television and Film not only brings qualified graduates to the visual and audial media but has also been pioneering in media studies in Turkey since 1965. Within the undergraduate program, in addition to the lessons oriented to teach communication and social sciences, there are separate courses in radio, television and film. Moreover, in order to promote learning by practice, there are units such as Photography Lab, Radio Studio, and Short Film and Documentary Lab.

Description
  • Student explains the basic features, functions, working principles and operations of content production suitable for broadcast environments and purposes.
  • Student distinguishes between radio and television programme types, photo and movie types.
  • Student has a general understanding of the communication history, radio-television broadcasting history and cinema history.
  • Student has knowledge of new media, multimedia applications and web-based radio and television broadcasting processes.
  • Student comprehends all social events and phenomena, especially related to audio-visual fields; examines and interprets data with scientific methods and techniques; expresses and discusses problems and develops solutions based on evidence and research.
  • Student organizes and performs "pre-production", "production" and "post-production" activities by using technological tools in the current audio-visual media industry.
  • Student understands and uses the basic elements of photographic and cinematographic language and narrative; the basic principles of visual design and composition, and scenario and script-writing technique for radio and television programme texts.
  • Student develops interdisciplinary knowledge and approach that will provide insight into political, economic, cultural and social processes at local, national and transnational level. Student uses the terminology of his/her field aptly and correctly.
  • Student designs, writes, creates and interprets all kinds of audio-visual content. Student uses graphic elements in the production of content specific to the field.
  • Student demonstrates the ability to access different sources of information about the subject or problem that s/he will produce content about and uses them effectively.
  • Student uses all elements of the audio-visual language creation process.
  • Student makes designs by taking the capacity and limitations of the technical materials used in his/her field into consideration.
  • Student engages in joint work and collaboration in the field of audio-visual content production.
  • Student develops a positive attitude towards lifelong learning by drawing on her/his knowledge of audio-visual media.
  • Student evaluates audio-visual products from a critical perspective.
  • Student plans his/her production by being aware of the target group of the medium s/he will work for, and evaluates the social, economic and cultural effects of cinema.
  • Student criticizes racist, sexist and all kinds of discriminatory discourses and practices in all work he conducts in his/her field, analyses and interprets the problems of the country.
  • Student distinguishes, analyzes and evaluates different narrative levels in audiovisual texts by drawing on his/her media literacy competence, and selects the basic tools that make up the narrative by comprehending the political, cultural, social and economic dynamics.
  • Student follows ethical values with professional awareness and responsibility.
Key Competencies

Graduates have advanced level of key competencies listed below.

  • Literacy proficiency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competency and competency in science, technology and engineering
  • Digital competency
  • Personal, social and learning-to-learn competency
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expressiveness
Further Info
  • Graduates can effectively identify and evaluate the data necessary for studies in the field of Radio and Television Technology; to know the technical concepts required by the profession and to do the necessary work in the light of these concepts; to realize the theoretical knowledge learned in practice; to comprehend and effectively express his work in and out of the field; to use technical equipment such as camera, sound, light, editing programs and to shoot inside and outside the studio.
  • Students who successfully complete this program are entitled to receive a "Bachelor of Science" degree in the field of Radio, Television and Cinema.
Quality Assurance

- YÖK (Yükseköğretim Kurumu - Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Name of Accreditation Organization; İletişim Araştırmaları Derneği (ILAD - Communication Research Association) 

Access Requirements

The student who want to enroll in this department, have to complete processes which determined by university's academic and judicial statute and have to achieve exams. The student who started his/her education in domestic or abroad, can make application for lateral transfer. Acceptance of students are examine considering each student's conditions and application's degree before season starting and evaluate peculiarly. Further introduction is present about entrance to university in Institute introduction's catalogue.

Conditions for SuccessThe students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum. GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality.
Progression Paths (Relationship Type)

The students who have successfully completed this program can work in various media organizations such as the film industry, the field of photography and graphic design, the research companies, the public relations units within public or private organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Yes

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023428


Qualification Title
Radio, Television and Cinema Bachelor's Degree

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

To train communicators who are sensitive to society and human beings; aware of the social importance of audio-visual communication and of their social responsibility,can perform their profession in a critical and creative manner in line with technological changes and social transformations and pursues public interest. 


Learning Environments

The Department of Radio, Television and Film not only brings qualified graduates to the visual and audial media but has also been pioneering in media studies in Turkey since 1965. Within the undergraduate program, in addition to the lessons oriented to teach communication and social sciences, there are separate courses in radio, television and film. Moreover, in order to promote learning by practice, there are units such as Photography Lab, Radio Studio, and Short Film and Documentary Lab.


Description
  • Student explains the basic features, functions, working principles and operations of content production suitable for broadcast environments and purposes.
  • Student distinguishes between radio and television programme types, photo and movie types.
  • Student has a general understanding of the communication history, radio-television broadcasting history and cinema history.
  • Student has knowledge of new media, multimedia applications and web-based radio and television broadcasting processes.
  • Student comprehends all social events and phenomena, especially related to audio-visual fields; examines and interprets data with scientific methods and techniques; expresses and discusses problems and develops solutions based on evidence and research.
  • Student organizes and performs "pre-production", "production" and "post-production" activities by using technological tools in the current audio-visual media industry.
  • Student understands and uses the basic elements of photographic and cinematographic language and narrative; the basic principles of visual design and composition, and scenario and script-writing technique for radio and television programme texts.
  • Student develops interdisciplinary knowledge and approach that will provide insight into political, economic, cultural and social processes at local, national and transnational level. Student uses the terminology of his/her field aptly and correctly.
  • Student designs, writes, creates and interprets all kinds of audio-visual content. Student uses graphic elements in the production of content specific to the field.
  • Student demonstrates the ability to access different sources of information about the subject or problem that s/he will produce content about and uses them effectively.
  • Student uses all elements of the audio-visual language creation process.
  • Student makes designs by taking the capacity and limitations of the technical materials used in his/her field into consideration.
  • Student engages in joint work and collaboration in the field of audio-visual content production.
  • Student develops a positive attitude towards lifelong learning by drawing on her/his knowledge of audio-visual media.
  • Student evaluates audio-visual products from a critical perspective.
  • Student plans his/her production by being aware of the target group of the medium s/he will work for, and evaluates the social, economic and cultural effects of cinema.
  • Student criticizes racist, sexist and all kinds of discriminatory discourses and practices in all work he conducts in his/her field, analyses and interprets the problems of the country.
  • Student distinguishes, analyzes and evaluates different narrative levels in audiovisual texts by drawing on his/her media literacy competence, and selects the basic tools that make up the narrative by comprehending the political, cultural, social and economic dynamics.
  • Student follows ethical values with professional awareness and responsibility.

Key Competencies

Graduates have advanced level of key competencies listed below.

  • Literacy proficiency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competency and competency in science, technology and engineering
  • Digital competency
  • Personal, social and learning-to-learn competency
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expressiveness

Further Info
  • Graduates can effectively identify and evaluate the data necessary for studies in the field of Radio and Television Technology; to know the technical concepts required by the profession and to do the necessary work in the light of these concepts; to realize the theoretical knowledge learned in practice; to comprehend and effectively express his work in and out of the field; to use technical equipment such as camera, sound, light, editing programs and to shoot inside and outside the studio.
  • Students who successfully complete this program are entitled to receive a "Bachelor of Science" degree in the field of Radio, Television and Cinema.

Quality Assurance

- YÖK (Yükseköğretim Kurumu - Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Name of Accreditation Organization; İletişim Araştırmaları Derneği (ILAD - Communication Research Association) 


Access Requirements

The student who want to enroll in this department, have to complete processes which determined by university's academic and judicial statute and have to achieve exams. The student who started his/her education in domestic or abroad, can make application for lateral transfer. Acceptance of students are examine considering each student's conditions and application's degree before season starting and evaluate peculiarly. Further introduction is present about entrance to university in Institute introduction's catalogue.


Conditions for Success
The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum. GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality.

Progression Paths (Relationship Type)

The students who have successfully completed this program can work in various media organizations such as the film industry, the field of photography and graphic design, the research companies, the public relations units within public or private organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Yes


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode