Yeterlilik Kodu | TR0030001955 | |
Yeterlilik Adı | Acil Durum ve Afet Yönetimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kamuya sağlanan hizmetler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Başarı Notu KATSAYI AA 4,0 AB 3,7 BA 3,3 BB 3,0 BC 2,7 CB 2,3 CC 2,0 CD 1,7 DC 1,3 DD 1,0 FF 0,0 | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programı tamamlayan mezunlar; “Acil Durum ve Afet Yönetimi” konusunda günümüz bilim ve teknolojik altyapısını kullanabilecek yeterlilikte bilgi ve becerilere sahip olabilecektir. Programı başarıyla bitirenler kamu sektöründeki Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri, AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğü başta olmak üzere Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Hastaneler, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı gibi çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında, özel sektörde, Kızılay ve UMKE (Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi) gibi sivil toplum örgütlerinde çalışma olanağına sahip olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001955
ISCO: 08
ISCO: 08
- Konuşma, yazma ve dil becerileri; etkin okuma, yazma, dinleme ve konuşabilme ve yabancı bir dilde temel düzeyde anlama becerisi.
- Araştırma becerisi; bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme.
- Eleştirel düşünme becerisi; açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri, düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme.
- Afet ve acil durum yönetiminde temel düzeyde veri hazırlama becerisi.
- Mekânsal algı, görsel algı oluşumu ve geliştirilmesi insan davranışları ve kültürel farklılıklar: Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama ve farklı kültürleri karakterize eden gereksinim, istek davranış kalıpları, sosyal ve mekânsal örüntülerin farklılığını anlama.
- İstatistiksel analizler: Demografik, sosyo-ekonomik vb. verilerin istatistiksel olarak analizini yapabilme becerisi.
- Arazi koşulları: Arazilerin doğal ve yapay özelliklerinin dikkate alınarak algılanabilmesi ve arazi koşullarına bağlı çözüm geliştirilebilmesi.
- Proje tasarlama becerisi: Temel düzeyde bir projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı çözüm geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi yapabilme.
- Yönetimsel rol: Görevlendirme, sözleşme yapma, personel yönetimi, danışman belirleme, proje dağıtım yöntemleri ve hizmet sözleşmelerini anlama ve işletme yönetimi.
- Liderlik: Temel düzeyde sözleşme yönetimi için proje başlangıç, tasarım ve uygulama süreçlerinde liderlik rolünü üstlenebilme.
- Etik ve mesleki hükümler: Temel düzeyde mesleki hüküm vermeyle ilgili etik konuları anlama.
- Proje yönetimi : Proje yürütücüsü vasfıyla kendi meslek alanı içinde afet ve acil durum yönetimi alanında yürütülen bir projenin her aşamasında temel düzeyde proje yönetimi yapabilme becerisi, Afet Yönetiminde gerekli stratejilerin geliştirilmesi ve yurtiçinde ve yurtdışında insanlara hizmet etmek, mekansal verinin analizi ve yorumlanması mekânsal veri oluşturma ve entegrasyonu.
- Teknik dokümantasyon: İnceleme, geliştirme ve uygulama amacıyla, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu yapabilme.
- Toplumda risk önleme ve azaltma kültürünün geliştirilmesi, eğitim aktivitelerinin arttırılması, modern teknoloji ve iletişim olanaklarından yararlanılması.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Başarı Notu KATSAYI AA 4,0 AB 3,7 BA 3,3 BB 3,0 BC 2,7 CB 2,3 CC 2,0 CD 1,7 DC 1,3 DD 1,0 FF 0,0
Bu programı tamamlayan mezunlar; “Acil Durum ve Afet Yönetimi” konusunda günümüz bilim ve teknolojik altyapısını kullanabilecek yeterlilikte bilgi ve becerilere sahip olabilecektir. Programı başarıyla bitirenler kamu sektöründeki Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri, AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğü başta olmak üzere Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Hastaneler, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı gibi çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında, özel sektörde, Kızılay ve UMKE (Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi) gibi sivil toplum örgütlerinde çalışma olanağına sahip olabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001955 | |
Qualification Title | Emergency and Disaster Management Associate Diploma | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Domestic services | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; Grade Coefficient AA 4,0 AB 3,7 BA 3,3 BB 3,0 BC 2,7 CB 2,3 CC 2,0 CD 1,7 DC 1,3 DD 1,0 FF 0,0 | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who complete this program are going to obtain the skills and knowledges to efficently use current scientific and technological infrastructure in regards to "Emergency and Disaster Management". Successful graduates of this program, can find jobs in public corporations, mainly; Republic of Turkey Ministry Disaster and Emergency Managment Presidency (AFAD), Local Disaster and Emergency Directorates, AFAD Search and Rescue Unit Directorates, Emergency Health Service General Directorate of Ministry of Health and Hospitals, Ministry of Environment and Urban Planning, private companies and also in non-govenmental organisations like, Kızılay (Red Cresent) and UMKE (National Medical Rescue Team). | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001955
ISCO: 08
ISCO: 08
- To have speaking, writing and language skills.
- Effective reading, writing, listening and speaking and basic comprehension skills in a foreign language.
- To develop research skills.
- To collect, assess, and save and use information and data.
- To develop critical thinking skills.
- To ask clear and direct questions.
- To use abstract ideas to express opinions.
- To assess counter-arguments.
- To reach well-questioned results and to test them with similar criteria and standards.
- To prepare disaster anad emergency management presidency data at the basic level.
- To develop spatial and visual reception.
- To understand the interaction between physical environment and people as well as the differences in needs, desired behaviour models and social and spatial patterns that characterize different cultures.
- To carry out demographic, socio-economic, etc. data analysis statististically.
- To perceive natural and artificial features of lands and offer solutions based on land conditions.
- To develop and evaluate a project from the stage of schematic design to the stage of detailed problem solving.
- To take managerial roles, including assignment, making contracts, personnel management, choosing consultants, methods of project delivery, understanding labor contracts, and business management.
- To take the leadership role in the beginning, design and application processes of a project at the basic level of contract management.
- To understand ethical issues related to professional decisions at the basic level.
- To perform project management at the basic level in all the stages of a project in the area ofdisaster and emergency manageöent as a project coordinator.
- To developing necessary strategies and serving people in need at home and abroad in the area disaster management.
- To analyze and interpret spatial data.
- To establish and integrate spatial data.
- To carry out complete and accurate technical documentation of a project.
- To be used for the purpose of examination, development and implementation.
- To develop a culture of risk prevention and mitigation in the society, accelerating training activities, using modern technologies and communication facilities.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; Grade Coefficient AA 4,0 AB 3,7 BA 3,3 BB 3,0 BC 2,7 CB 2,3 CC 2,0 CD 1,7 DC 1,3 DD 1,0 FF 0,0
Graduates who complete this program are going to obtain the skills and knowledges to efficently use current scientific and technological infrastructure in regards to "Emergency and Disaster Management". Successful graduates of this program, can find jobs in public corporations, mainly; Republic of Turkey Ministry Disaster and Emergency Managment Presidency (AFAD), Local Disaster and Emergency Directorates, AFAD Search and Rescue Unit Directorates, Emergency Health Service General Directorate of Ministry of Health and Hospitals, Ministry of Environment and Urban Planning, private companies and also in non-govenmental organisations like, Kızılay (Red Cresent) and UMKE (National Medical Rescue Team).
Qualification is valid indefinetely.