Yeterlilik Kodu

TR0030020349

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumBartın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAğdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bartin.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Antrenörlük Eğitimi Bölümü yaratıcı ve yenilikçi liderlik özellikleri geliştirilmiş, iyi bir arka plan ve deneyime sahip, etik değerlere önem veren, seçilen spor dalında uzman ve en üst düzeyde yetkili olan antrenörler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program aynı zamanda teorik ve uygulamalı derslerde kullanılan değerlendirme yöntemleri ile hem öğrencilerin gelişimini ve başarısını değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenci Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramların bilgisine sahiptir.
  • Antrenman ilkelerini, uygulama ortamına transfer eder.
  • Bu ilkeleri etkili şekilde kullanır, aralarındaki ilişkiyi açıklama bilgisine sahiptir.
  • Bu alandaki öğrenciler, antrenörlük, kondisyonerlik ve sporda performans analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye ulaşırlar.
  • Öğrenciler, farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerine sahip antrenman programlarının hazırlanmasında etkin bilgiye sahiptir.
  • Ayrıca Sporda Performans Analizi ile ilişkili içerik, öğretim süreçleri, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisi edinir.
  • Öğrenciler farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların gelişim ve öğrenme özellikleri bilgisine sahiptir.
  • Bunun yanında insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alarak meslek hayatında bunları uygular.
  • Öğrenciler, Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki bilimsel bilgilere ulaşmakta yetkin hale gelir.
  • Sporda performans analizi alanlarıyla ilgili teknolojileri takip ederek ilgili malzeme ve araç-gereci farklı yaş gruplarına göre ayırt eder.
  • Bunun yanında güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
  • Öğrenciler spor bilimleri ve antrenman bilgisi alanında , antrene olmuş sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
  • Problemler arası çözüm yollarına ulaşırken, ileride oluşabilecek sorunlar için çıkarımlar yapar.
  • Öğrenciler antrenman bilimi, spor bilimlerinde analiz ve kondisyonerlik alanlarında öğretme-öğrenme ve değerlendirme süreçlerinde etkili olarak kullanır.
  • Ayrıca değerlendirme süreçlerinde yasal mevzuatları takip eder.
  • Öğrenciler ileride yetiştirecek olduğu sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri öğrenir.
  • Yetenek seçme, yönlendirme ve geliştirmede ve sporda modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.
  • Antrenörlük Eğitimi bölümündeki öğrenciler başkalarıyla etkin bir biçimde çalışır. kendine zaman yaratır.
  • Bu zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar.
  • Çalıştığı öğrenci grupları ile etkin bir biçimde çalışarak sorumluluk alır.
  • Öğrenciler gelecekte hangi meslek dallarında yer alabileceklerini ve ne tür kuramsal bilgilere sahip olma gerekliliklerini bilir.
  • İnterdisipliner çalışmayı benimseyerek, mesleki bilgilere sahip olurlar.
  • İçerisinde bulundukları mevcut durumlar konusunda öz eleştiri yapmayı öğrenirler.
  • Öğrenciler spor bilimleri, antrenörlük, kondisyonerlik ve sporda performans analizi alanlarında sürekli değişim amacıyla kalite sürecinde yer alır.
  • Dış ve iç paydaşları ile ilerideki meslek hayatlarında iletişimde olarak, ülkesini ve kendisini geliştirir.
  • Bu alandaki öğrenciler, alanlarıyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Öğrenciler, Spor Bilimleri ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili bilimsel araştırmaları izleyerek, proje ve etkinlikler uygulamayı öğrenir.
  • Türkçeyi doğru kullanır, en az bir yabancı dili etkin bir biçimde kullanır.
  • Bu alanda bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde etkim bir dile sahiptir.
  • Bir Spor Bilimci, Antrenör, Kondisyoner ve Sporda Performans Analisti olarak dış görünüm,tutum ve davranışları yanında kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
  • Öğrenci kendi uzmanlık alanıyla ilgili bilgilerini sürekli güncel tutar. İnsan sağlığına özen göstererek, alanında temizlik ve hijyene özen gösterir.
  • Kendini rol model olmak için geliştirir.
  • Kendi kültürüne uygun ve kültürler arası etkileşimde ileri görüşlü davranır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıDers planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 240 kredi almış ve 2.00/4 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrenciler, spor kulüplerinde antrenör Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Merkez ve il Teşkilatı ile Federasyonlarda Spor Uzmanı ve antrenör Turizm sektöründe yer alan turistik işletmelerde (tatil köyü, otel vb..) antrenörlük, özel Spor Sağlık Kulüplerinde antrenör, fitness uzmanı ve lideri, Kamu kuruluşlarının ve üniversitelerin spor merkezlerinde antrenör, spor uzmanı ve fitness lideri, üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020349


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bartın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Antrenörlük Eğitimi Bölümü yaratıcı ve yenilikçi liderlik özellikleri geliştirilmiş, iyi bir arka plan ve deneyime sahip, etik değerlere önem veren, seçilen spor dalında uzman ve en üst düzeyde yetkili olan antrenörler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program aynı zamanda teorik ve uygulamalı derslerde kullanılan değerlendirme yöntemleri ile hem öğrencilerin gelişimini ve başarısını değerlendirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenci Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramların bilgisine sahiptir.
  • Antrenman ilkelerini, uygulama ortamına transfer eder.
  • Bu ilkeleri etkili şekilde kullanır, aralarındaki ilişkiyi açıklama bilgisine sahiptir.
  • Bu alandaki öğrenciler, antrenörlük, kondisyonerlik ve sporda performans analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye ulaşırlar.
  • Öğrenciler, farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerine sahip antrenman programlarının hazırlanmasında etkin bilgiye sahiptir.
  • Ayrıca Sporda Performans Analizi ile ilişkili içerik, öğretim süreçleri, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisi edinir.
  • Öğrenciler farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların gelişim ve öğrenme özellikleri bilgisine sahiptir.
  • Bunun yanında insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alarak meslek hayatında bunları uygular.
  • Öğrenciler, Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki bilimsel bilgilere ulaşmakta yetkin hale gelir.
  • Sporda performans analizi alanlarıyla ilgili teknolojileri takip ederek ilgili malzeme ve araç-gereci farklı yaş gruplarına göre ayırt eder.
  • Bunun yanında güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
  • Öğrenciler spor bilimleri ve antrenman bilgisi alanında , antrene olmuş sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
  • Problemler arası çözüm yollarına ulaşırken, ileride oluşabilecek sorunlar için çıkarımlar yapar.
  • Öğrenciler antrenman bilimi, spor bilimlerinde analiz ve kondisyonerlik alanlarında öğretme-öğrenme ve değerlendirme süreçlerinde etkili olarak kullanır.
  • Ayrıca değerlendirme süreçlerinde yasal mevzuatları takip eder.
  • Öğrenciler ileride yetiştirecek olduğu sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri öğrenir.
  • Yetenek seçme, yönlendirme ve geliştirmede ve sporda modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.
  • Antrenörlük Eğitimi bölümündeki öğrenciler başkalarıyla etkin bir biçimde çalışır. kendine zaman yaratır.
  • Bu zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar.
  • Çalıştığı öğrenci grupları ile etkin bir biçimde çalışarak sorumluluk alır.
  • Öğrenciler gelecekte hangi meslek dallarında yer alabileceklerini ve ne tür kuramsal bilgilere sahip olma gerekliliklerini bilir.
  • İnterdisipliner çalışmayı benimseyerek, mesleki bilgilere sahip olurlar.
  • İçerisinde bulundukları mevcut durumlar konusunda öz eleştiri yapmayı öğrenirler.
  • Öğrenciler spor bilimleri, antrenörlük, kondisyonerlik ve sporda performans analizi alanlarında sürekli değişim amacıyla kalite sürecinde yer alır.
  • Dış ve iç paydaşları ile ilerideki meslek hayatlarında iletişimde olarak, ülkesini ve kendisini geliştirir.
  • Bu alandaki öğrenciler, alanlarıyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Öğrenciler, Spor Bilimleri ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili bilimsel araştırmaları izleyerek, proje ve etkinlikler uygulamayı öğrenir.
  • Türkçeyi doğru kullanır, en az bir yabancı dili etkin bir biçimde kullanır.
  • Bu alanda bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde etkim bir dile sahiptir.
  • Bir Spor Bilimci, Antrenör, Kondisyoner ve Sporda Performans Analisti olarak dış görünüm,tutum ve davranışları yanında kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
  • Öğrenci kendi uzmanlık alanıyla ilgili bilgilerini sürekli güncel tutar. İnsan sağlığına özen göstererek, alanında temizlik ve hijyene özen gösterir.
  • Kendini rol model olmak için geliştirir.
  • Kendi kültürüne uygun ve kültürler arası etkileşimde ileri görüşlü davranır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 240 kredi almış ve 2.00/4 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrenciler, spor kulüplerinde antrenör Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Merkez ve il Teşkilatı ile Federasyonlarda Spor Uzmanı ve antrenör Turizm sektöründe yer alan turistik işletmelerde (tatil köyü, otel vb..) antrenörlük, özel Spor Sağlık Kulüplerinde antrenör, fitness uzmanı ve lideri, Kamu kuruluşlarının ve üniversitelerin spor merkezlerinde antrenör, spor uzmanı ve fitness lideri, üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020349

Qualification Title
Coaching Education License
Awarding BodyBARTIN UNIVERSITY
Awarding Body ContactBartın Üniversitesi
Awarding Body Urlhttp://www.bartin.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

,

Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030020349


Qualification Title
Coaching Education License

Awarding Body
BARTIN UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Bartın Üniversitesi

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

,


Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address