Yeterlilik Kodu

TR0030221634

Yeterlilik Adı
Dijital Oyun Tasarımı Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Dijital Oyun Tasarımı (%30 İngilizce) Lisans Diploması;

  • Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği ve oyun programlama alanındaki kompleks problemlerin çözümü için gerekli araçların ve tekniklerin kullanılması,
  • Oyun programlama için gereksinim duyulan programlama dilini temiz ve etkili kullanma ve yazma, ve ilgili programlama standartlarına uyma.
  • Çoklu-platformlar, çoklu-ortamlar ve çoklu-komponentler için oyun geliştirme esnasında yazılımsal mimariye uyma.
  • Yapay zeka, ağ programlama, 2 ve 3 boyutlu grafik kavramlarını içeren bir oyun geliştirebilme.
  • Tasarımın niteliklerine hakim, kreatif yapının ön planda olduğu yaklaşıma sahip olma,
  • Bir oyun takımının parçası olma, teknik ve teknik olmayan iletişim teknikleri kullanma ve ürün çıkartma.
  • Oyun geliştirme süreci sonrasında gerekli testlerin etkili bir şekilde tasarımını yapma.
  • Oyun geliştirme alanı için gerekli günümüz trendlerini ve araştırma kaynaklarını yakından takip etme.
  • Oyun kavramının felsefi altyapısını irdeleme ve bu alanda akademik çalışma gerçekleştirme.
  • Oyun tasarımı üzerine yenilikçi bir bakışa sahip olma ve dünya standartlarına uygun bir vizyon geliştirebilme.
  • Oyun tasarımına yönelik güncel teknolojileri etkin biçimde uygulama ve bu beceriyi yazılım bilgisiyle bütünleştirebilme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yarı yıl sınavı, yıl sonu sınavı, ödevler ve projeler.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Alan Yetenek Sınavı (AYT) Sayısal Puanı ile öğrenci kabul edilecektir.

Başarma ŞartlarıZorunlu ve seçmeli derslerden oluşan 240 krediyi tamamlayan öğrenci mezun olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Oyun sektörü ,Savunma sektörü Animasyon ve Film stüdyoları

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030221634


Yeterlilik Adı
Dijital Oyun Tasarımı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Dijital Oyun Tasarımı (%30 İngilizce) Lisans Diploması;

  • Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği ve oyun programlama alanındaki kompleks problemlerin çözümü için gerekli araçların ve tekniklerin kullanılması,
  • Oyun programlama için gereksinim duyulan programlama dilini temiz ve etkili kullanma ve yazma, ve ilgili programlama standartlarına uyma.
  • Çoklu-platformlar, çoklu-ortamlar ve çoklu-komponentler için oyun geliştirme esnasında yazılımsal mimariye uyma.
  • Yapay zeka, ağ programlama, 2 ve 3 boyutlu grafik kavramlarını içeren bir oyun geliştirebilme.
  • Tasarımın niteliklerine hakim, kreatif yapının ön planda olduğu yaklaşıma sahip olma,
  • Bir oyun takımının parçası olma, teknik ve teknik olmayan iletişim teknikleri kullanma ve ürün çıkartma.
  • Oyun geliştirme süreci sonrasında gerekli testlerin etkili bir şekilde tasarımını yapma.
  • Oyun geliştirme alanı için gerekli günümüz trendlerini ve araştırma kaynaklarını yakından takip etme.
  • Oyun kavramının felsefi altyapısını irdeleme ve bu alanda akademik çalışma gerçekleştirme.
  • Oyun tasarımı üzerine yenilikçi bir bakışa sahip olma ve dünya standartlarına uygun bir vizyon geliştirebilme.
  • Oyun tasarımına yönelik güncel teknolojileri etkin biçimde uygulama ve bu beceriyi yazılım bilgisiyle bütünleştirebilme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yarı yıl sınavı, yıl sonu sınavı, ödevler ve projeler.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Alan Yetenek Sınavı (AYT) Sayısal Puanı ile öğrenci kabul edilecektir.


Başarma Şartları
Zorunlu ve seçmeli derslerden oluşan 240 krediyi tamamlayan öğrenci mezun olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Oyun sektörü ,Savunma sektörü Animasyon ve Film stüdyoları


Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030221634

Qualification Title
Dijital Oyun Tasarımı (%30 İngilizce) License
Awarding BodyMugla Sıtkı Koçman University
Awarding Body ContactMuğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla
Awarding Body Urlhttp://www.mu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

Midterm exam, final exam, homeworks and projects Students will be admitted with the numerical score of the Field Talent Exam (AYT) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).

Quality Assurance-
Access Requirements

Students will be accepted by their AYT-SAY score. The placement will be executed by ÖSYM.

Conditions for SuccessStudents will be admitted with the numerical score of the Field Talent Exam (AYT) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The students who complete 240 credits by taking mandatory and elective courses will be graduated.
Progression Paths (Relationship Type)

Game sector Defense sector Animation and Film Studios

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030221634


Qualification Title
Dijital Oyun Tasarımı (%30 İngilizce) License

Awarding Body
Mugla Sıtkı Koçman University

Awarding Body Contact
Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

Midterm exam, final exam, homeworks and projects Students will be admitted with the numerical score of the Field Talent Exam (AYT) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students will be accepted by their AYT-SAY score. The placement will be executed by ÖSYM.


Conditions for Success
Students will be admitted with the numerical score of the Field Talent Exam (AYT) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The students who complete 240 credits by taking mandatory and elective courses will be graduated.

Progression Paths (Relationship Type)

Game sector Defense sector Animation and Film Studios


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address