Yeterlilik Kodu

TR0030033161

Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Ekonomi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ieu.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Elektronik-Elektronik Mühendisliği programının amacı mühendislik alanındaki farklı problemleri çözmek için tasarım çalışması veya araştırma içine girebilecek yeterli teknik bilgi altyapısı ve yeteneklere sahip, mühendislik çözümlerini uygun teknikler, yetenekler, ve modern mühendislik araçları kullanarak tespit etme, biçimlendirme, analiz etme, ve yaratma gibi teknik yeterlilik gösterebilecek, endüstride mühendislik çalışmaları veya üst düzey bir akademik çalışma programına katılım gibi seçtikleri kariyerlerinde başarılı olabilmeleri için gerekli profesyonel yeteneklere sahip mühendisler mezun etmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
  • Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.
  • Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
  • Bir yabancı dili kullanarak Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede katılım, ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde derste bulunan tüm öğrenciler dikkate alınarak başarı notları hesaplanır ve harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Ölçme ve değerlendirmede aşağıda verilen İzmir Ekonomi Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 24 uygulanır.

MADDE 24 – (1) Dersin başarısının tespitinde dikkate alınacak dönem içi ve dönem sonu sınav, ödev, uygulama ve benzeri değerlendirme ölçütleri ile bu ölçütlerin ağırlıkları, dersi veren öğretim üyeleri/öğretim görevlileri tarafından belirlenir. Değerlendirme ölçütleri ve ağırlıkları, Üniversitenin web sitesinde yayınlanan AKTS Kataloğunda, dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur.

(2) Öğrencilerin herhangi bir dersteki başarısı, değerlendirme ölçütleri göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca harf notlarından birisi ile belirlenir. Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, dönem sonu sınavı, dönem içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur.

a)(Değişik:RG-17/8/2015-29448)  Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:

Puan        Dönem Ders Notu                  Katsayı               Statü

90-100                     AA                          4,00                    Başarılı

85-89                        BA                          3,50                   Başarılı

80-84                        BB                          3,00                    Başarılı

75-79                        CB                          2,50                    Geçer

70-74                        CC                          2,00                    Geçer

65-69                        DC                          1,50                    Koşullu Geçer

60-64                        DD                          1,00                    Koşullu Geçer

50-59                        FD                           0,50                    Başarısız- Kalır

49 ve aşağısı          FF                              0,00                    Başarısız - Kalır

b)(Değişik:RG-17/8/2015-29448) NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.

 (3) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir:

a) S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.

b) U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.

c) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.

ç) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.

d) (Değişik cümle:RG-14/7/2017- 30124) W (çekilmiş) notu, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. (Ek cümle:RG-14/7/2017- 30124) Dersten çekilme, akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki zorunlu derslerden, yükseltmek üzere aldığı derslerden, tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Lisans birinci sınıf öğrencileri sadece; planlarında seçmeli ders niteliğinde yer alan serbest genel eğitim derslerinden çekilebilir. Bir öğrenciye bir dönemde çift ana dal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.

e) (Ek:RG-28/8/2013-28749) NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.

f) (Ek:RG-22/1/2014-28890) P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü ayrıca, BOLOGNA kriterleri, EUR-ACE ve MÜDEK akreditasyon kuralları gereğince gerekli olan tüm çalışmaları yaparlar. Bununla birlikte her öğrenci ve her ders bireysel olarak program yeterliliklerine uygun olarak takip edilir ve her bir öğrencinin programın gerektirdiği tüm yeterlilikleri kazandığı ispat edilir.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2020 / Bitiş: 30.09.2025

Giriş Şartı

İzmir Ekonomi Üniversitesi lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir.

Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır.

Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir.

https://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/72

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. Ayrıca MÜDEK/EUR-ACE akreditasyonları gereği programa özgü program yeterliliklerini kazanmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mühendisler, gerçek yaşam problemlerine  her zaman pratik ve uygulanabilir çözümler ortaya koymaya çalışırlar. Tasarım, Mühendislikte önemli bir adımdır. Elektrik-Elektronik Mühendisleri, yeni ürünlerin tasarım aşamasında  diğer mühendislerle birlikte çalışırlar. Tasarım aşamasını;  üretim, test, sistem entegrasyonu, montaj, işlem ve bakım  takip eder.  Öğrencilerimiz aldıkları teknik seçmeli derslerle çalışma alanlarını şekillendirirler. Mezunlarımız ulusal veya uluslararası üniversite ve araştırma kurumlarında lisansüstü eğitime devam etmekte ve akademik çalışmalar yapmakta, ulusal ve uluslararası şirketlerde mühendislik, araştırma-geliştirme, işletme ve yöneticilik pozisyonlarında görev almaktadırlar.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030033161


Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Ekonomi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Elektronik-Elektronik Mühendisliği programının amacı mühendislik alanındaki farklı problemleri çözmek için tasarım çalışması veya araştırma içine girebilecek yeterli teknik bilgi altyapısı ve yeteneklere sahip, mühendislik çözümlerini uygun teknikler, yetenekler, ve modern mühendislik araçları kullanarak tespit etme, biçimlendirme, analiz etme, ve yaratma gibi teknik yeterlilik gösterebilecek, endüstride mühendislik çalışmaları veya üst düzey bir akademik çalışma programına katılım gibi seçtikleri kariyerlerinde başarılı olabilmeleri için gerekli profesyonel yeteneklere sahip mühendisler mezun etmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
  • Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.
  • Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
  • Bir yabancı dili kullanarak Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede katılım, ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde derste bulunan tüm öğrenciler dikkate alınarak başarı notları hesaplanır ve harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Ölçme ve değerlendirmede aşağıda verilen İzmir Ekonomi Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 24 uygulanır.

MADDE 24 – (1) Dersin başarısının tespitinde dikkate alınacak dönem içi ve dönem sonu sınav, ödev, uygulama ve benzeri değerlendirme ölçütleri ile bu ölçütlerin ağırlıkları, dersi veren öğretim üyeleri/öğretim görevlileri tarafından belirlenir. Değerlendirme ölçütleri ve ağırlıkları, Üniversitenin web sitesinde yayınlanan AKTS Kataloğunda, dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur.

(2) Öğrencilerin herhangi bir dersteki başarısı, değerlendirme ölçütleri göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca harf notlarından birisi ile belirlenir. Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, dönem sonu sınavı, dönem içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur.

a)(Değişik:RG-17/8/2015-29448)  Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:

Puan        Dönem Ders Notu                  Katsayı               Statü

90-100                     AA                          4,00                    Başarılı

85-89                        BA                          3,50                   Başarılı

80-84                        BB                          3,00                    Başarılı

75-79                        CB                          2,50                    Geçer

70-74                        CC                          2,00                    Geçer

65-69                        DC                          1,50                    Koşullu Geçer

60-64                        DD                          1,00                    Koşullu Geçer

50-59                        FD                           0,50                    Başarısız- Kalır

49 ve aşağısı          FF                              0,00                    Başarısız - Kalır

b)(Değişik:RG-17/8/2015-29448) NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.

 (3) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir:

a) S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.

b) U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.

c) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.

ç) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.

d) (Değişik cümle:RG-14/7/2017- 30124) W (çekilmiş) notu, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. (Ek cümle:RG-14/7/2017- 30124) Dersten çekilme, akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki zorunlu derslerden, yükseltmek üzere aldığı derslerden, tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Lisans birinci sınıf öğrencileri sadece; planlarında seçmeli ders niteliğinde yer alan serbest genel eğitim derslerinden çekilebilir. Bir öğrenciye bir dönemde çift ana dal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.

e) (Ek:RG-28/8/2013-28749) NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.

f) (Ek:RG-22/1/2014-28890) P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü ayrıca, BOLOGNA kriterleri, EUR-ACE ve MÜDEK akreditasyon kuralları gereğince gerekli olan tüm çalışmaları yaparlar. Bununla birlikte her öğrenci ve her ders bireysel olarak program yeterliliklerine uygun olarak takip edilir ve her bir öğrencinin programın gerektirdiği tüm yeterlilikleri kazandığı ispat edilir.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2020 / Bitiş: 30.09.2025


Giriş Şartı

İzmir Ekonomi Üniversitesi lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir.

Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır.

Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir.

https://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/72


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. Ayrıca MÜDEK/EUR-ACE akreditasyonları gereği programa özgü program yeterliliklerini kazanmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mühendisler, gerçek yaşam problemlerine  her zaman pratik ve uygulanabilir çözümler ortaya koymaya çalışırlar. Tasarım, Mühendislikte önemli bir adımdır. Elektrik-Elektronik Mühendisleri, yeni ürünlerin tasarım aşamasında  diğer mühendislerle birlikte çalışırlar. Tasarım aşamasını;  üretim, test, sistem entegrasyonu, montaj, işlem ve bakım  takip eder.  Öğrencilerimiz aldıkları teknik seçmeli derslerle çalışma alanlarını şekillendirirler. Mezunlarımız ulusal veya uluslararası üniversite ve araştırma kurumlarında lisansüstü eğitime devam etmekte ve akademik çalışmalar yapmakta, ulusal ve uluslararası şirketlerde mühendislik, araştırma-geliştirme, işletme ve yöneticilik pozisyonlarında görev almaktadırlar.


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033161

Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering Bachelors Degree
Awarding Bodyİzmir University of Economics
Awarding Body ContactFevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir
Awarding Body Urlhttp://www.ieu.edu.tr/tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the Electronics-Electronics Engineering program is to provide students with sufficient technical knowledge and skills to engage in design work or research to solve different problems in the field of engineering, such as identifying, shaping, analyzing, and creating engineering solutions using appropriate techniques, skills, and modern engineering tools. Our aim is to graduate engineers who can demonstrate proficiency and have the professional skills necessary to be successful in their chosen careers, such as engineering studies in industry or participation in a high-level academic study program.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.

Description
  • To have adequate knowledge in Mathematics, Science and Electrical and Electronics Engineering; to be able to use theoretical and applied information in these areas on complex engineering problems.
  • To be able to identify, define, formulate, and solve complex Electrical and Electronics Engineering problems; to be able to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose.
  • To be able to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the requirements; to be able to apply modern design methods for this purpose.
  • To be able to devise, select, and use modern techniques and tools needed for analysis and solution of complex problems in Electrical and Electronics Engineering applications; uses computer and information technologies effectively.
  • To be able to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or Electrical and Electronics Engineering research topics.
  • To be able to work efficiently in Electrical and Electronics Engineering disciplinary and multi-disciplinary teams; to be able to work individually.
  • To be able to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; to be able to author and comprehend written reports, to be able to prepare design and implementation reports, to present effectively, to be able to give and receive clear and comprehensible instructions.
  • To have knowledge about global and social impact of engineering practices on health, environment, and safety; to have knowledge about contemporary issues as they pertain to Electrical and Electronics Engineering; to be aware of the legal ramifications of Electrical and Electronics Engineering solutions.
  • To be aware of ethical behavior, professional and ethical responsibility; to have knowledge about standards utilized in engineering applications
  • To have knowledge about industrial practices such as project management, risk management, and change management; to have awareness of entrepreneurship and innovation; to have knowledge about sustainable development.
  • To be able to collect data in the area of Electrical and Electronics Engineering, and to be able to communicate with colleagues in a foreign language. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
  • To be able to speak a second foreign language at a medium level of fluency efficiently.
  • To recognize the need for lifelong learning; to be able to access information, to be able to stay current with developments in science and technology; to be able to relate the knowledge accumulated throughout the human history to Electrical and Electronics Engineering.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as participation, homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. In evaluating student success, success grades are calculated by taking into account all students in the course and letter or grade-based systems are used.

In measurement and evaluation, Article 24 of the Izmir University of Economics Associate and Undergraduate Education and Examination Regulation, given below, is applied.

ARTICLE 24 – (1) The mid-term and end-term exams, homework, practice and similar evaluation criteria to be taken into account in determining the success of the course and the weights of these criteria are determined by the faculty members/lecturers teaching the course. Evaluation criteria and weights are announced to students on the course introduction page in the ECTS Catalog published on the University's website.

(2) The success of students in any course is determined by one of the letter grades by the instructor teaching the course, taking into account the evaluation criteria. In determining the letter grade, the student's success in the midterm exam, final exam, mid-term studies and attendance at courses and practices are taken into consideration.

a) (Amended:OG-17/8/2015-29448) The coefficients, scores and status of letter grades included in grade point average calculations are stated below:

Score         Term Course Grade         Coefficient                       Status

90-100                 AA                           4.00                            Successful

85-89                   BA                           3.50                            Successful

80-84                   BB                           3.00                            Successful

75-79                                       CB                       2.50                Pass

70-74                                       CC                       2.00                Pass

65-69                                       DC                      1.50                 Conditional Pass

60-64                                       DD                      1.00                 Conditional Pass

50-59                                       FD                       0.50                 Fail

49 and below                           FF                        0.00                 Fail

b)(Amended:OG-17/8/2015-29448) NA (Absentee) grade is given by the instructor teaching the course to students who do not meet course attendance obligations and/or do not fulfill the conditions regarding course practices. The coefficient of the NA grade is treated as 0.00 (zero) in the calculation of grade point averages.

(3) Grades that are not included in the averages are stated below:

a) S (satisfactory) grade is given to students who are successful in non-credit courses.

b) U (unsatisfactory) grade is given to students who fail non-credit courses.

c) EX (exempt) grade is given to students who are exempt from some courses in the curriculum.

ç) I (incomplete) grade is given to students who cannot complete the required conditions for the course at the end of the semester or summer school for a valid reason accepted by the instructor teaching the course. The I grade must be converted to a letter grade within one week from the last date of semester or summer school grades. However, in special cases, conversions to letter grades exceeding this period must be made at least two weeks before the start date of course registration for the next semester. These procedures in special cases are carried out upon the recommendation of the head of the department where the course is given and by the decision of the board of directors of the unit to which that department is affiliated. An I grade that is not converted into a letter grade in due time automatically turns into an FF or U grade.

d) (Amended sentence:OG-14/7/2017- 30124) W (withdrawn) grade is used for a course that is allowed to be withdrawn with the recommendation of the advisor and the permission of the faculty member teaching the course. (Additional sentence:OG-14/7/2017- 30124) Course withdrawal is made on the dates specified in the academic calendar. A student; He/she cannot withdraw from compulsory courses in the first two semesters of the associate/undergraduate program, courses taken for promotion, courses that he/she has to repeat, courses for which he/she has previously received a W grade, and courses that are not included in the grade point average. First-year undergraduate students only; can withdraw from free general education courses that are included as elective courses in their plans. A maximum of one course per student per semester, including double major, minor or certificate program courses; Permission to withdraw from a maximum of two courses during the entire associate degree education and from a maximum of six courses during the entire undergraduate education may be granted with the recommendation of the advisor and the permission of the faculty member. Within the scope of the protocols signed between the University and educational institutions or official organizations abroad, course withdrawal by exchange students studying at the University can be made with the recommendation of the International Relations Office Directorate and the permission of the faculty member. For students in this situation, the rules regarding the W grade do not apply.

e) (Added:OG-28/8/2013-28749) NI (not included in the grade point average) is given to describe the courses taken by the student, provided that they are not included in the grade point average of the program or programs in which the student is registered. This grade is shown on the student's transcript together with the letter grade the student received from the relevant course. Courses with this status are not counted in the courses of the program in which the student is registered.

f) (Added:OG-22/1/2014-28890) P (Successful attendance) grade is given to students who regularly complete the academic work expected to be done in the relevant period in courses that are not included in the grade point averages and last more than one semester.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

The Department of Electrical and Electronics Engineering also carries out all the necessary studies in accordance with BOLOGNA criteria, EUR-ACE and MÜDEK accreditation rules. In addition, each student and each course is individually monitored in accordance with the program qualifications, and it is proven that each student has acquired all the qualifications required by the program.

Access Requirements

Izmir University of Economics accepts Turkish national students who have graduated from high school or equivalent schools through the central entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).

International students who graduate from high school or equivalent schools have the right to directly apply to Izmir University of Economics if they meet the admission criteria. Admission criteria include scores from internationally recognized exams (e.g. SAT, GCE, IB) or university entrance exams of some countries (e.g. Syria, Iran, China).

You can visit the web page below to get detailed information about the application and acceptance process for undergraduate programs.

https://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/72

Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, students; They must be successful in a minimum of 240 ECTS credits by obtaining at least a DD/S grade from all courses specified in their curriculum, have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, and complete their compulsory internship within the specified period and with the specification. In addition, they are required to gain program-specific program qualifications in accordance with MÜDEK/EUR-ACE accreditations.
Progression Paths (Relationship Type)

Engineers always try to come up with practical and applicable solutions to real-life problems. Design is an important step in Engineering. Electrical and Electronics Engineers work with other engineers during the design phase of new products. Design phase; production, testing, system integration, assembly, operation and maintenance follow. Our students shape their field of work with the technical elective courses they take. Our graduates continue postgraduate education and conduct academic studies at national or international universities and research institutions, and work in engineering, research and development, business and management positions in national and international companies.

Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033161


Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering Bachelors Degree

Awarding Body
İzmir University of Economics

Awarding Body Contact
Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the Electronics-Electronics Engineering program is to provide students with sufficient technical knowledge and skills to engage in design work or research to solve different problems in the field of engineering, such as identifying, shaping, analyzing, and creating engineering solutions using appropriate techniques, skills, and modern engineering tools. Our aim is to graduate engineers who can demonstrate proficiency and have the professional skills necessary to be successful in their chosen careers, such as engineering studies in industry or participation in a high-level academic study program.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.


Description
  • To have adequate knowledge in Mathematics, Science and Electrical and Electronics Engineering; to be able to use theoretical and applied information in these areas on complex engineering problems.
  • To be able to identify, define, formulate, and solve complex Electrical and Electronics Engineering problems; to be able to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose.
  • To be able to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the requirements; to be able to apply modern design methods for this purpose.
  • To be able to devise, select, and use modern techniques and tools needed for analysis and solution of complex problems in Electrical and Electronics Engineering applications; uses computer and information technologies effectively.
  • To be able to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or Electrical and Electronics Engineering research topics.
  • To be able to work efficiently in Electrical and Electronics Engineering disciplinary and multi-disciplinary teams; to be able to work individually.
  • To be able to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; to be able to author and comprehend written reports, to be able to prepare design and implementation reports, to present effectively, to be able to give and receive clear and comprehensible instructions.
  • To have knowledge about global and social impact of engineering practices on health, environment, and safety; to have knowledge about contemporary issues as they pertain to Electrical and Electronics Engineering; to be aware of the legal ramifications of Electrical and Electronics Engineering solutions.
  • To be aware of ethical behavior, professional and ethical responsibility; to have knowledge about standards utilized in engineering applications
  • To have knowledge about industrial practices such as project management, risk management, and change management; to have awareness of entrepreneurship and innovation; to have knowledge about sustainable development.
  • To be able to collect data in the area of Electrical and Electronics Engineering, and to be able to communicate with colleagues in a foreign language. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
  • To be able to speak a second foreign language at a medium level of fluency efficiently.
  • To recognize the need for lifelong learning; to be able to access information, to be able to stay current with developments in science and technology; to be able to relate the knowledge accumulated throughout the human history to Electrical and Electronics Engineering.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as participation, homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. In evaluating student success, success grades are calculated by taking into account all students in the course and letter or grade-based systems are used.

In measurement and evaluation, Article 24 of the Izmir University of Economics Associate and Undergraduate Education and Examination Regulation, given below, is applied.

ARTICLE 24 – (1) The mid-term and end-term exams, homework, practice and similar evaluation criteria to be taken into account in determining the success of the course and the weights of these criteria are determined by the faculty members/lecturers teaching the course. Evaluation criteria and weights are announced to students on the course introduction page in the ECTS Catalog published on the University's website.

(2) The success of students in any course is determined by one of the letter grades by the instructor teaching the course, taking into account the evaluation criteria. In determining the letter grade, the student's success in the midterm exam, final exam, mid-term studies and attendance at courses and practices are taken into consideration.

a) (Amended:OG-17/8/2015-29448) The coefficients, scores and status of letter grades included in grade point average calculations are stated below:

Score         Term Course Grade         Coefficient                       Status

90-100                 AA                           4.00                            Successful

85-89                   BA                           3.50                            Successful

80-84                   BB                           3.00                            Successful

75-79                                       CB                       2.50                Pass

70-74                                       CC                       2.00                Pass

65-69                                       DC                      1.50                 Conditional Pass

60-64                                       DD                      1.00                 Conditional Pass

50-59                                       FD                       0.50                 Fail

49 and below                           FF                        0.00                 Fail

b)(Amended:OG-17/8/2015-29448) NA (Absentee) grade is given by the instructor teaching the course to students who do not meet course attendance obligations and/or do not fulfill the conditions regarding course practices. The coefficient of the NA grade is treated as 0.00 (zero) in the calculation of grade point averages.

(3) Grades that are not included in the averages are stated below:

a) S (satisfactory) grade is given to students who are successful in non-credit courses.

b) U (unsatisfactory) grade is given to students who fail non-credit courses.

c) EX (exempt) grade is given to students who are exempt from some courses in the curriculum.

ç) I (incomplete) grade is given to students who cannot complete the required conditions for the course at the end of the semester or summer school for a valid reason accepted by the instructor teaching the course. The I grade must be converted to a letter grade within one week from the last date of semester or summer school grades. However, in special cases, conversions to letter grades exceeding this period must be made at least two weeks before the start date of course registration for the next semester. These procedures in special cases are carried out upon the recommendation of the head of the department where the course is given and by the decision of the board of directors of the unit to which that department is affiliated. An I grade that is not converted into a letter grade in due time automatically turns into an FF or U grade.

d) (Amended sentence:OG-14/7/2017- 30124) W (withdrawn) grade is used for a course that is allowed to be withdrawn with the recommendation of the advisor and the permission of the faculty member teaching the course. (Additional sentence:OG-14/7/2017- 30124) Course withdrawal is made on the dates specified in the academic calendar. A student; He/she cannot withdraw from compulsory courses in the first two semesters of the associate/undergraduate program, courses taken for promotion, courses that he/she has to repeat, courses for which he/she has previously received a W grade, and courses that are not included in the grade point average. First-year undergraduate students only; can withdraw from free general education courses that are included as elective courses in their plans. A maximum of one course per student per semester, including double major, minor or certificate program courses; Permission to withdraw from a maximum of two courses during the entire associate degree education and from a maximum of six courses during the entire undergraduate education may be granted with the recommendation of the advisor and the permission of the faculty member. Within the scope of the protocols signed between the University and educational institutions or official organizations abroad, course withdrawal by exchange students studying at the University can be made with the recommendation of the International Relations Office Directorate and the permission of the faculty member. For students in this situation, the rules regarding the W grade do not apply.

e) (Added:OG-28/8/2013-28749) NI (not included in the grade point average) is given to describe the courses taken by the student, provided that they are not included in the grade point average of the program or programs in which the student is registered. This grade is shown on the student's transcript together with the letter grade the student received from the relevant course. Courses with this status are not counted in the courses of the program in which the student is registered.

f) (Added:OG-22/1/2014-28890) P (Successful attendance) grade is given to students who regularly complete the academic work expected to be done in the relevant period in courses that are not included in the grade point averages and last more than one semester.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

The Department of Electrical and Electronics Engineering also carries out all the necessary studies in accordance with BOLOGNA criteria, EUR-ACE and MÜDEK accreditation rules. In addition, each student and each course is individually monitored in accordance with the program qualifications, and it is proven that each student has acquired all the qualifications required by the program.


Access Requirements

Izmir University of Economics accepts Turkish national students who have graduated from high school or equivalent schools through the central entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).

International students who graduate from high school or equivalent schools have the right to directly apply to Izmir University of Economics if they meet the admission criteria. Admission criteria include scores from internationally recognized exams (e.g. SAT, GCE, IB) or university entrance exams of some countries (e.g. Syria, Iran, China).

You can visit the web page below to get detailed information about the application and acceptance process for undergraduate programs.

https://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/72


Conditions for Success
In order to graduate from this program, students; They must be successful in a minimum of 240 ECTS credits by obtaining at least a DD/S grade from all courses specified in their curriculum, have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, and complete their compulsory internship within the specified period and with the specification. In addition, they are required to gain program-specific program qualifications in accordance with MÜDEK/EUR-ACE accreditations.

Progression Paths (Relationship Type)

Engineers always try to come up with practical and applicable solutions to real-life problems. Design is an important step in Engineering. Electrical and Electronics Engineers work with other engineers during the design phase of new products. Design phase; production, testing, system integration, assembly, operation and maintenance follow. Our students shape their field of work with the technical elective courses they take. Our graduates continue postgraduate education and conduct academic studies at national or international universities and research institutions, and work in engineering, research and development, business and management positions in national and international companies.


Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode