Yeterlilik Kodu | TR0030012032 | |
Yeterlilik Adı | Mimarlık (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankaya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yukarıyurtçu Mahallesi Eskişehir Yolu 29. Km, Mimar Sinan Caddesi No:4, 06790 Etimesgut/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.cankaya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından her dönem başında tanımlanmaktadır. Stüdyo dersleri için kurallar Mimarlık Fakültesi Stüdyo Dersleri Yönergesi doğrultusunda belirlenmektedir. Ders başarı notları ile ilgili olarak 29.06.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Çankaya Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 25 uygulanır. MADDE 25 – (1) Öğrencilere yarıyıl sonunda kayıtlı oldukları her ders için bir harf notu verilir. (2) Bu harf notu, aşağıdaki tabloda gösterilen puan karşılığı olan harf notundan daha düşük olmamak kaydıyla dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Aynı ders, aynı zamanda birden fazla öğretim elemanı tarafından veriliyorsa harf notu bu dersi veren öğretim elemanlarınca ortak olarak belirlenir. (3) Harf notunun takdirinde bu Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde belirtilen ölçütler göz önünde bulundurulur. (4) Muafiyet sınavı verilecek dersler, muafiyet için gerekli koşullar ve uygulama esasları ilgili akademik kurulun önerisi ile Senato tarafından belirlenir. (5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir: a) Harf Notu Katsayı Puan Statü AA 4,00 90-l00 Geçer BA 3,50 85-89 Geçer BB 3,00 80-84 Geçer CB 2,50 70-79 Geçer CC 2,00 60-69 Geçer DC 1,50 50-59 Koşullu Geçer DD 1,00 45-49 Koşullu Geçer FD 0,50 35-44 Başarısız FF 0,00 0-34 Başarısız NA 0,00 0 Başarısız b) (NA) notu, aşağıdaki nedenlerin herhangi birinden dolayı başarısız sayılan öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. 1) Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak. 2) Ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak. 3) Yarıyıl ara sınavları ve yarıyıl sonu sınavına katılmamak. (6) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir: a) (S) notu, derslerden muaf olan öğrenciye veya derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. b) (P) notu, dersleri sürdürmekte olan öğrenciye verilir. c) (U) notu, derslerde başarısız olan öğrencilere verilir. ç) (EX) notu, İngilizce Hazırlık Sınıfınca uygulanan İngilizce yeterlik sınavı sonucu başarılı görülerek muaf tutulan öğrenciye verilir. d) (I) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları yarıyıl veya yaz öğretimi sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. (I) notunun, yarıyıl veya yaz öğretimi notlarının son veriliş tarihinden itibaren beş gün içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süre en geç bir sonraki yarıyılın kayıtlarının başlama tarihine kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen (I) notu kendiliğinden (FF) veya (U) notuna dönüşür. e) (W) notu, bir dersten çekilen öğrencilere verilir. Sınavlarda uygulanan kurallar Çankaya Üniversitesi Sınav Yönergesine göre yürütülmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 21.06.2023/21.06.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Mezuniyet koşulları, Çankaya Üniversitesi Lisans ve Ön Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre değerlendirilmektedir. Öğrencinin programdaki tüm dersleri başarmış olması (en az DD notuyla geçmiş olmak) ve en az 240 AKTS kredisini toplamış olması gerekmektedir. Programı başarı ile bitirmek için 4.00 üzerinden 2.00 ortalama gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030012032
ISCO 08
ISCO 08
- Mesleki etik ve çevresel duyarlılık çerçevesinde, özgün binalar ve çevreler oluşturabilmek amacıyla yapı malzeme ve teknolojilerini doğru kullanabilen, tasarım becerilerinde yetkinleşmiş, kültürel miras duyarlılığına ve mimarlık kültürüne sahip, yaratıcı girişimci ve karmaşık yapım süreçlerini başarı ile yönlendirebilecek lider nitelikli mimarlar yetiştirmektir.
- Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve stüdyolar bulunur. Ayrıca uygulamalı eğitim kapsamında işyeri stajları zorunluğu vardır.
- Temel tasarım, mimarlık tarihi ve mimarlık ile ilgili teknik konularda yeterli bilgiye sahip olmak ve mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bu alanlarda teorik, metodolojik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Yaşadığımız yapılı çevreye duyarlılık; bu çevrelerin ve mekanların gereksinimlerini eleştirel akılcı bakış açısı ile tanımlar.
- Sosyal, fiziksel ve ekonomik sınırlamalar altında ve estetik değerler ve kullanıcı gereksinimleri çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik çözümler önerebilmek ve önerileri uygular.
- Tasarım sürecinin başlangıcından inşaat sürecinin bitimine kadar tasarım fikrini sürdürebilmek; tasarım, çizim, yazılım ve inşaat gereçleri, teknikleri ve teknolojilerini geliştirebilmek, seçebilmek ve etkin bir biçimde kullanır.
- Mimarlık alanındaki kavramlar, tartışmalar ve gelişmeler ile ilgili gerekli bilgiye erişebilmek; veritabanı ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilmek ve etkin bir biçimde kullanır.
- Derlenen bilgiyi analiz edebilmek, farklı kaynakları ve fikirleri sentezyebilmek, bulguları yorumlayabilmek ve bunları mimari tasarım sürecinde kullanır.
- Takım halinde etkin bir biçimde çalışabilmek; multi-disipliner takımlarda iletişim kurabilmek, işbirliği yapar ve sorumluluk alır.
- Tek başına çalışabilmek ve bağımsız bir biçimde inisiyatif alır.
- Türkçe etkin biçimde hem yazılı hem sözlü iletişim kurar.
- Mimarlık alanındaki akademik çalışmaları kolaylıkla takip edebilmek için iyi seviyede en az bir yabancı dil bilmek ve uluslararası projelerde meslektaşları ile etkin biçimde iletişim kurar.
- Tasarım fikirlerini, analizlerini, bulgularını, önerilerini ve değerlendirmelerini uygun görsel medya aracılığıyla sunabilmek ve gerekli olduğunda onları nakleder.
- Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkında olmak, mimarlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilmek ve sürekli olarak kendi kendini geliştirmeye devam eder.
- Mimarlık alanı ile ilgili profesyonel, bilimsel ve etik sorumlulukların bilincinde olur.
- Proje ve yapım yönetimi ve onların uygulamaları gibi profesyonel yaşam pratiklerini kavrayabilmek ve mimarlık pratiği ile ilgili iş güvenliği ve sağlığının, çalışma haklarının ve yasal sonuçlarının farkında olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- İletişim ve çoklu dil yetkinliği
- Takım içinde çalışma yetkinliği
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Etik davranış yetkinliği
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından her dönem başında tanımlanmaktadır. Stüdyo dersleri için kurallar Mimarlık Fakültesi Stüdyo Dersleri Yönergesi doğrultusunda belirlenmektedir.
Ders başarı notları ile ilgili olarak 29.06.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Çankaya Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 25 uygulanır.
MADDE 25 – (1) Öğrencilere yarıyıl sonunda kayıtlı oldukları her ders için bir harf notu verilir.
(2) Bu harf notu, aşağıdaki tabloda gösterilen puan karşılığı olan harf notundan daha düşük olmamak kaydıyla dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Aynı ders, aynı zamanda birden fazla öğretim elemanı tarafından veriliyorsa harf notu bu dersi veren öğretim elemanlarınca ortak olarak belirlenir.
(3) Harf notunun takdirinde bu Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde belirtilen ölçütler göz önünde bulundurulur.
(4) Muafiyet sınavı verilecek dersler, muafiyet için gerekli koşullar ve uygulama esasları ilgili akademik kurulun önerisi ile Senato tarafından belirlenir.
(5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
a)
Harf Notu Katsayı Puan Statü
AA 4,00 90-l00 Geçer
BA 3,50 85-89 Geçer
BB 3,00 80-84 Geçer
CB 2,50 70-79 Geçer
CC 2,00 60-69 Geçer
DC 1,50 50-59 Koşullu Geçer
DD 1,00 45-49 Koşullu Geçer
FD 0,50 35-44 Başarısız
FF 0,00 0-34 Başarısız
NA 0,00 0 Başarısız
b) (NA) notu, aşağıdaki nedenlerin herhangi birinden dolayı başarısız sayılan öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
1) Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak.
2) Ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak.
3) Yarıyıl ara sınavları ve yarıyıl sonu sınavına katılmamak.
(6) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir:
a) (S) notu, derslerden muaf olan öğrenciye veya derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
b) (P) notu, dersleri sürdürmekte olan öğrenciye verilir.
c) (U) notu, derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
ç) (EX) notu, İngilizce Hazırlık Sınıfınca uygulanan İngilizce yeterlik sınavı sonucu başarılı görülerek muaf tutulan öğrenciye verilir.
d) (I) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları yarıyıl veya yaz öğretimi sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. (I) notunun, yarıyıl veya yaz öğretimi notlarının son veriliş tarihinden itibaren beş gün içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süre en geç bir sonraki yarıyılın kayıtlarının başlama tarihine kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen (I) notu kendiliğinden (FF) veya (U) notuna dönüşür.
e) (W) notu, bir dersten çekilen öğrencilere verilir.
Sınavlarda uygulanan kurallar Çankaya Üniversitesi Sınav Yönergesine göre yürütülmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 21.06.2023/21.06.2026
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Bu programdan mezun olan öğrenciler, TMMOB Mimarlar Odası'na kayıt olmalarıyla birlikte Mimar ünvanına sahip olurlar. Bir çok kamu kuruluşunun mimar kadroları vardır.
- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Toplu Konut İdaresi, Türk İşbirliği Koordinasyon Ajansı, Devlet Hava Meydanları İşletmesi, T.C. Devlet Demiryolları gibi kurumlar başta olmak üzere diğer kamu kuruluşlarının da kadrolarında mimarlar çalışır.
- Özel sektörde de mimarların çalışma alanları oldukça geniştir.
- Mimari proje ofisleri, inşaat firmaları, şantiyeler, danışmanlık firmaları, bankalar, bina bileşenlerinin üretimine dair sanayi kuruluşları, müşavirlikler, yapı denetim firmaları, gayrimenkul yatırım ortaklıkları, dergi, kitap, görsel medya gibi mimari yayın üreten yayın organları bunlara verilebilecek örneklerdir.
- Dahası mimarlar, her meslekte olduğu gibi akademik kuruluşlarda, araştırma merkezlerinde ve enstitülerde de çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030012032 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | BS in Architecture (English) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Çankaya University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Yukarıyurtçu Mahallesi Eskişehir Yolu 29. Km, Mimar Sinan Caddesi No:4, 06790 Etimesgut/Ankara | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.cankaya.edu.tr/index_en.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Architecture and town planning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The holder has the key competencies below at an advanced level:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The evaluation methods used for each course are determined by the respective instructor at the beginning of each semester. For studio courses, the rules are defined in accordance with the Faculty of Architecture Studio Course Guidelines. Regarding course grades, Article 25 of the Çankaya University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation, published in the Official Gazette on 29.06.2015, is applied: ARTICLE 25
b) The (NA) grade is assigned to students who fail the course due to any of the following reasons, as determined by the instructor:
6. Grades not included in GPA calculations are as follows: Exam rules are conducted in accordance with the Çankaya University Examination Guidelines. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Graduation requirements are evaluated in accordance with the Çankaya University Undergraduate and Associate Degree Education and Training Regulation. Students must successfully complete all courses in the program (with a minimum grade of DD) and accumulate at least 240 ECTS credits. To successfully graduate from the program, a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 is required. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuously valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030012032
ISCO 08
ISCO 08
- The aim is to train architects who, within the framework of professional ethics and environmental sensitivity, can create original buildings and environments by effectively utilizing building materials and technologies, excel in design skills, possess awareness of cultural heritage and architectural culture, demonstrate creativity and entrepreneurship, and have the leadership qualities to successfully manage complex construction processes.
- Education and training are conducted in the form of formal education. There are laboratories and studios within the faculty for practical courses. Additionally, workplace internships are mandatory as part of practical training.
- Adequate knowledge in fundamental design, history and technical topics of architecture; and ability to use the theoretical, methodological and applied information in these areas to develop architectural design proposals and its applications.
- Sensibility to the built environments in which we live; ability to identify the needs of these environments and spaces through a critical rationalist standpoint.
- Under social, physical and economical limitations, and within the framework of aesthetic values and user needs, ability to propose contemporary, creative and aesthetical solutions and ability to apply the proposal.
- Ability to sustain designer's notion from the beginning of the design process to the finalization of the construction process; ability to devise, select and effectively use the tools, techniques and technologies related to design, drawing, software and construction.
- Ability to access the required information related to the concepts, discussions and developments in the field of architecture; and ability to search and use databases and other information sources effectively.
- Ability to analyze the collected data, to synthesize diverse information and ideas, and to interpret findings; and ability to use them in the process of architectural design.
- Ability to work efficiently in teams; ability to communicate, collaborate, and take responsibility in multi-disciplinary teams.
- Ability to work individually and to take independent initiative.
- Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing.
- Knowledge of a minimum of one foreign language at a fluent level to follow easily the literature in the field of architecture in that language, and to communicate effectively with colleagues in international projects.
- Ability to present design ideas, analysis, findings, proposals and assessments with proper visual media; and ability to report them when it is necessary.
- Recognition of the need for life-long learning; ability to follow scientific and technological developments in the field of architecture; and ability to keep continuous self-improvement.
- Consciousness of professional, scientific and ethical responsibilities concerning the field of architecture.
- Capability to grasp professional life practices such as project and construction management and their applications; and awareness of occupational safety and health, work security and legal consequences concerning the practice of architecture.
The holder has the key competencies below at an advanced level:
- Communication and multilingual competence
- Teamwork competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Digital competence
- Ethical behavior competence
- Creative and critical thinking competence
- Cultural awareness and expression competence
The evaluation methods used for each course are determined by the respective instructor at the beginning of each semester. For studio courses, the rules are defined in accordance with the Faculty of Architecture Studio Course Guidelines.
Regarding course grades, Article 25 of the Çankaya University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation, published in the Official Gazette on 29.06.2015, is applied:
ARTICLE 25
- At the end of the semester, students receive a letter grade for each course they are enrolled in.
- This letter grade is assigned by the instructor, provided it is not lower than the equivalent score shown in the table below. If a course is taught by multiple instructors simultaneously, the letter grade is jointly determined by all instructors.
- In assigning the letter grade, the criteria specified in Article 24 of this Regulation are taken into account.
- Courses eligible for exemption exams, the conditions for exemption, and application principles are determined by the Senate based on recommendations from the relevant academic board.
- The coefficients, scores, and statuses of letter grades included in GPA calculations are as follows:
Letter Grade |
Coefficient |
Score |
Status |
AA |
4.00 |
90-100 |
Pass |
BA |
3.50 |
85-89 |
Pass |
BB |
3.00 |
80-84 |
Pass |
CB |
2.50 |
70-79 |
Pass |
CC |
2.00 |
60-69 |
Pass |
DC |
1.50 |
50-59 |
Conditional Pass |
DD |
1.00 |
45-49 |
Conditional Pass |
FD |
0.50 |
35-44 |
Fail |
FF |
0.00 |
0-34 |
Fail |
NA |
0.00 |
0 |
Fail |
b) The (NA) grade is assigned to students who fail the course due to any of the following reasons, as determined by the instructor:
- Not meeting attendance requirements, thus being ineligible to take the final exam.
- Failing to fulfill the conditions related to course practices, thus being ineligible to take the final exam.
- Not participating in midterm and final exams.
6. Grades not included in GPA calculations are as follows:
a) The (S) grade is given to students exempt from a course or who successfully complete a course.
b) The (P) grade is given to students continuing a course.
c) The (U) grade is assigned to students who fail a course.
d) The (EX) grade is awarded to students who are exempt from a course based on passing the English proficiency exam conducted by the English Preparatory Class.
e) The (I) grade is given to students who fail to meet course requirements by the end of the semester or summer session due to valid reasons accepted by the instructor. The (I) grade must be converted to a letter grade within five days of the final grade submission deadline. In special cases, this period may be extended to the beginning of the next semester's registration period, after which the (I) grade is converted to an (FF) or (U) grade.
f) The (W) grade is assigned to students who withdraw from a course.
Exam rules are conducted in accordance with the Çankaya University Examination Guidelines.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
- Individuals holding a bachelor's degree can pursue master's programs or, if they meet the necessary requirements, doctoral and proficiency in arts programs that accept bachelor's degree holders.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously and, if successful, earn two separate bachelor's degrees.
- Graduates of this program earn the title of "Architect" upon registration with the Chamber of Architects of the Union of Chambers of Turkish Engineers and Architects (TMMOB). Many public institutions have positions for architects.
- Architects work in the personnel of public institutions such as the Ministry of Environment and Urbanization, Ministry of Culture and Tourism, Ministry of Health, Housing Development Administration, Turkish Cooperation and Coordination Agency, State Airports Authority, Turkish State Railways, and other public organizations.
- In the private sector, architects have a wide range of employment opportunities.
- Examples include architectural project offices, construction firms, construction sites, consultancy firms, banks, industrial organizations producing building components, supervision companies, building inspection firms, real estate investment trusts, and publications producing architectural content such as magazines, books, and visual media.
- Additionally, architects can work in academic institutions, research centers, and institutes, as is the case with many professions.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuously valid.
