Yeterlilik Kodu

TR0020032274

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı Kurs Bitirme Belgesi
Sorumlu KurumHayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hbogm.meb.gov.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 2
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 5312.03 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Elemanı

KategoriAna
Kredi Değeri15
Programın Normal Süresi 380 Saat
Program Profili (Amaç)

Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurs Programı’nı bitiren bireyler; çocukların gelişimsel özelliklerini ayırt etme, etkinliklerle çocukların gelişimini destekleme, buna uygun gelişimsel etkinlikler planlama ve bu konuda temel bilgi ve becerileri kazandırılması hedeflenmiştir.

Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurs Programı;

Çocukların gelişimsel özelliklerini ayırt etme, etkinliklerle çocukların gelişimini destekleme, buna uygun gelişimsel etkinlikler planlama gibi konular ile ilgili temel bilgi ve becerileri kapsar.

Kazanımlar:

  • Çocuk gelişimine ilişkin temel ilkeleri bilir,
  • Gelişim dönemlerini kavrar,
  • Bilişsel gelişim dönemi özellikleri kavrar,
  • 0-72 ay çocuklarının bilişsel gelişimine uygun materyaller ve etkinlikler hazırlayabilir,
  • 0-72 ay çocuklarının cinsel gelişim dönemi özelliklerini kavrar,
  • 0-72 ay çocuklarının cinsel gelişimi destekleyen materyaller ve etkinlikler hazırlayabilir,
  • Dil gelişimi özelliklerini kavrar,
  • 0-72 ay çocuklarının dil gelişimine uygun etkinlikler hazırlayabilir,
  • Fiziksel gelişim dönemleri ve özelliklerini kavrar,
  • Fiziksel gelişlimi desteklemeye yönelik etkinlikler hazırlayabilir,
  • Motor gelişim özelliklerini kavrar,
  • Motor gelişimini destekleyen etkinlikler hazırlayabilir,
  • 0-72 ay sosyal ve duygusal gelişim özelliklerini kavrar,
  • Sosyal ve duygusal gelişme uygun etkinlikler hazırlayabilir,
  • Çocukla etkili iletişimin temel kurallarını bilir,
  • Disiplin, ödül ve uyarı ve yaptırım türlerini bilir,
  • İletişimi engelleyen anne-baba-öğretmen tutumları ve diğer faktörleri bilir,
  • Çocuklarda uyum ve uyumsuzluk özellikleri bilir,
  • Davranış ve uyum problemlerinin sınıflandırabilir,
  • Okul öncesi eğitim programı alanlarını kavrar,
  • Öğrenme merkezlerini bilir,
  • Fen ve matematik etkinlikleri hazırlayabilir,
  • Türkçe etkinliklerin tanımı ve özelliklerini kavrar,
  • Türkçe etkinlikleri hazırlayabilir,
  • Öykü sonrası etkinlikler hazırlayabilir,
  • Müzik etkinliklerinin özelliklerini kavrar,
  • Müzik etkinlikleri planlama ve albüm oluşturabilir,
  • Sanat çalışmalarının tanımını ve çeşitlerini bilir,
  • Sanat çalışmalarını planlayabilmesi ve uygulayabilir,
  • Oyun ve hareket etkinlikleri hazırlayabilir,
  • 0-72 ay çocuğun gelişim alanlarını destekleyen oyunlar geliştirebilir,
  • Gelişim alanlarına göre oyuncak çeşitleri bilir,
  • Kazanım ve göstergelere uygun drama etkinlik planı hazırlayabilir,
  • Dramatik etkinlikler dosyası hazırlama ve sunabilir,
  • Savunma mekanizmasının tanımını yapabilir,
  • Başlıca savunma mekanizmalarını bilir,
  • Çocuk hakları ve hukukunu bilir,
  • İhmale ve istismar çeşitlerini bilir,
  • Fiziksel ihmal ve istismarın belirtileri ve sonuçlarını bilir,
  • Cinsel istismar belirtileri ve sonuçlarını bilir,
  • Duygusal ve psikolojik istismar belirtileri ve sonuçlarını bilir,
  • Ekonomik istismar belirtileri ve sonuçlarını bilir,
  • İlk yardımın temel uygulamalarını bilir.
Anahtar Yetkinlikler

2. Seviye Genel Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere kuramsal düzeyde sahiptir

  • Okuma yazma yetkinliği,
  • Matematiksel yetkinlik,
  • Dijital yetkinlik,
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
  • Vatandaşlık yetkinliği,
  • Girişimcilik yetkinliği,
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

      1.  Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;

  • Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetler,
  • Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
  • Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar, 100 puan üzerinden yapılır.
  1. Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar veya varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
  2. Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
  3. Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
Kalite Güvencesi

Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması:

Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir.

Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır.

Ölçme-Değerlendirme:

Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır.

Belgelendirme:

Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir.

Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir.

Öz Değerlendirme:

  • Halk Eğitimi Merkezi Müdürleri kurumlarındaki eğitimi faaliyetlerini denetlemekte ve denetim sonuçlarını değerlendirerek bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne rapor etmektedir.
  • Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin sağlanması amacıyla halk eğitimi merkezlerinde; öğretmenler kurulu, sınıf/şube öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu kurulur. Öğretmenler Kurulu ve Sınıf/Şube Öğretmenler Kurullar sene başında ve sene sonunda düzenli olarak toplanır.
  • Gerekli görüldüğü diğer zamanlarda daha önce belirlenen gündemle toplanır.
  • Zümre Öğretmenler Kurulu ise eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda en az üç defa toplanır.
  • Daha önce eğitim öğretimle ilgili alınan karaların uygulama sonuçları değerlendirilir ve yeni kararlar alınır.
  • Yapılan kurul toplantılarında öğretim programları ve öğrenme etkinlikleri değerlendirilir, uygulama süreçleri izlenir, ortak kullanılacak ölçme-değerlendirme araçları belirlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinde;  eğitim öğretim, yönetim ve üretim etkinliklerinin verimliliğini sağlamak, kurum, çevre, sektör iş birliğini gerçekleştirmek, yerel yönetimler ve sivil toplum örgütlerinin her türlü desteğini almak ve iş birliği yapmak amacıyla İl/İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonları kurulur.
  • Komisyon, ildeki resmî, özel kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile hayat boyu öğrenmede iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, etkinlikleri birlikte planlamak ve uygulamaya koymak, hizmet tekrarı ve kaynak israfını önlemek, verimliliği artırmak amacıyla vali yardımcısının başkanlığında her yıl ağustos ayı içerisinde toplanır.
  • Komisyonda önceki döneme ait hayat boyu öğrenme faaliyetleri değerlendirilir ve o yılın eğitim öğretim faaliyetleri planlanır.

Dış Değerlendirme:

  • Halk eğitimi merkezleri, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin faaliyet ve işlemlerinde yolsuzluk riski olan alanlar tespit edilerek, yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici bir anlayışla denetim, inceleme ve soruşturma yapılır
  • Denetim faaliyetlerinde yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici, öğretim programlarında yer alan kazanımlara ulaşma düzeyini saptayıcı, iyileştirici ve geliştirici yönde katkı sağlamaktadır.
  • Denetimlerde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır.
  • Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi yapılır.
  • Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile üst birimlere iletilir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı tarafından ülke genelindeki halk eğitimi merkezlerinde denetlenmekte ve denetim sonuçları rapor haline getirilerek nihai değerlendirme görüşü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile paylaşılmaktadır.
  • Hazırlanan raporlar Genel Müdürlükçe değerlendirerek düzeltici önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.

Düzenli Gözden Geçirme:

  • Halk eğitimi merkezi personelinin idari, mali ve hukuki işlemleri, plan ve programlar doğrultusunda kurum gelişimi ön planda tutularak sistematik ve sürekli bir yaklaşımla denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin denetiminin üç yılda bir kez periyodik olarak yapılması esastır.
  • Denetimlerde yetersiz oldukları tespit edilen halk eğitimi merkezleri denetim bulgularına göre bir yıl sonra tekrar denetim kapsamına alınırlar.
  • Eğitim öğretim açısından riskli olduğu belirlenen halk eğitimi merkezlerinin gelişim süreci izlemeye alınır, riskler ortadan kalkana kadar sık aralıklarla gerekli rehberlik yapılır ve gerektiğinde yaptırımlar uygulanır.

Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS.

Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı.

 

Giriş Şartı

Lise ve dengi okul mezunu olmak.

Başarma ŞartlarıHBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” ni almaya hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.

Yasal Dayanağı
  1. 24.06.1973 Tarihli ve 14574 Sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
  2. 10 Temmuz 2018 Tarihli ve 30474 Sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası: 1),
  3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  4. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarihli ve 19 Sayılı Kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
  5. Talim ve Terbiye Kurulunun 09.09.2013 tarihli ve 132 sayılı kararı ile kabul edilen Okul Öncesi Eğitim Programı,
  6. Ailenin korunması ve çocuk hakları ile ilgili Anayasanın 41. Maddesi,
  7. 15.07.2005 tarihli ve 25876 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu.
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020032274


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı Kurs Bitirme Belgesi

Sorumlu Kurum
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 5312.03 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Elemanı


AYÇ Seviyesi
2

TYÇ Seviyesi
2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 5312.03 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Elemanı


Kategori
Ana

Kredi Değeri
15

Programın Normal Süresi
380 Saat

Program Profili (Amaç)

Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurs Programı’nı bitiren bireyler; çocukların gelişimsel özelliklerini ayırt etme, etkinliklerle çocukların gelişimini destekleme, buna uygun gelişimsel etkinlikler planlama ve bu konuda temel bilgi ve becerileri kazandırılması hedeflenmiştir.


Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurs Programı;

Çocukların gelişimsel özelliklerini ayırt etme, etkinliklerle çocukların gelişimini destekleme, buna uygun gelişimsel etkinlikler planlama gibi konular ile ilgili temel bilgi ve becerileri kapsar.

Kazanımlar:

  • Çocuk gelişimine ilişkin temel ilkeleri bilir,
  • Gelişim dönemlerini kavrar,
  • Bilişsel gelişim dönemi özellikleri kavrar,
  • 0-72 ay çocuklarının bilişsel gelişimine uygun materyaller ve etkinlikler hazırlayabilir,
  • 0-72 ay çocuklarının cinsel gelişim dönemi özelliklerini kavrar,
  • 0-72 ay çocuklarının cinsel gelişimi destekleyen materyaller ve etkinlikler hazırlayabilir,
  • Dil gelişimi özelliklerini kavrar,
  • 0-72 ay çocuklarının dil gelişimine uygun etkinlikler hazırlayabilir,
  • Fiziksel gelişim dönemleri ve özelliklerini kavrar,
  • Fiziksel gelişlimi desteklemeye yönelik etkinlikler hazırlayabilir,
  • Motor gelişim özelliklerini kavrar,
  • Motor gelişimini destekleyen etkinlikler hazırlayabilir,
  • 0-72 ay sosyal ve duygusal gelişim özelliklerini kavrar,
  • Sosyal ve duygusal gelişme uygun etkinlikler hazırlayabilir,
  • Çocukla etkili iletişimin temel kurallarını bilir,
  • Disiplin, ödül ve uyarı ve yaptırım türlerini bilir,
  • İletişimi engelleyen anne-baba-öğretmen tutumları ve diğer faktörleri bilir,
  • Çocuklarda uyum ve uyumsuzluk özellikleri bilir,
  • Davranış ve uyum problemlerinin sınıflandırabilir,
  • Okul öncesi eğitim programı alanlarını kavrar,
  • Öğrenme merkezlerini bilir,
  • Fen ve matematik etkinlikleri hazırlayabilir,
  • Türkçe etkinliklerin tanımı ve özelliklerini kavrar,
  • Türkçe etkinlikleri hazırlayabilir,
  • Öykü sonrası etkinlikler hazırlayabilir,
  • Müzik etkinliklerinin özelliklerini kavrar,
  • Müzik etkinlikleri planlama ve albüm oluşturabilir,
  • Sanat çalışmalarının tanımını ve çeşitlerini bilir,
  • Sanat çalışmalarını planlayabilmesi ve uygulayabilir,
  • Oyun ve hareket etkinlikleri hazırlayabilir,
  • 0-72 ay çocuğun gelişim alanlarını destekleyen oyunlar geliştirebilir,
  • Gelişim alanlarına göre oyuncak çeşitleri bilir,
  • Kazanım ve göstergelere uygun drama etkinlik planı hazırlayabilir,
  • Dramatik etkinlikler dosyası hazırlama ve sunabilir,
  • Savunma mekanizmasının tanımını yapabilir,
  • Başlıca savunma mekanizmalarını bilir,
  • Çocuk hakları ve hukukunu bilir,
  • İhmale ve istismar çeşitlerini bilir,
  • Fiziksel ihmal ve istismarın belirtileri ve sonuçlarını bilir,
  • Cinsel istismar belirtileri ve sonuçlarını bilir,
  • Duygusal ve psikolojik istismar belirtileri ve sonuçlarını bilir,
  • Ekonomik istismar belirtileri ve sonuçlarını bilir,
  • İlk yardımın temel uygulamalarını bilir.

Anahtar Yetkinlikler

2. Seviye Genel Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere kuramsal düzeyde sahiptir

  • Okuma yazma yetkinliği,
  • Matematiksel yetkinlik,
  • Dijital yetkinlik,
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
  • Vatandaşlık yetkinliği,
  • Girişimcilik yetkinliği,
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

      1.  Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;

  • Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetler,
  • Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
  • Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar, 100 puan üzerinden yapılır.
  1. Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar veya varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
  2. Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
  3. Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.

Kalite Güvencesi

Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması:

Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir.

Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır.

Ölçme-Değerlendirme:

Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır.

Belgelendirme:

Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir.

Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir.

Öz Değerlendirme:

  • Halk Eğitimi Merkezi Müdürleri kurumlarındaki eğitimi faaliyetlerini denetlemekte ve denetim sonuçlarını değerlendirerek bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne rapor etmektedir.
  • Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin sağlanması amacıyla halk eğitimi merkezlerinde; öğretmenler kurulu, sınıf/şube öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu kurulur. Öğretmenler Kurulu ve Sınıf/Şube Öğretmenler Kurullar sene başında ve sene sonunda düzenli olarak toplanır.
  • Gerekli görüldüğü diğer zamanlarda daha önce belirlenen gündemle toplanır.
  • Zümre Öğretmenler Kurulu ise eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda en az üç defa toplanır.
  • Daha önce eğitim öğretimle ilgili alınan karaların uygulama sonuçları değerlendirilir ve yeni kararlar alınır.
  • Yapılan kurul toplantılarında öğretim programları ve öğrenme etkinlikleri değerlendirilir, uygulama süreçleri izlenir, ortak kullanılacak ölçme-değerlendirme araçları belirlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinde;  eğitim öğretim, yönetim ve üretim etkinliklerinin verimliliğini sağlamak, kurum, çevre, sektör iş birliğini gerçekleştirmek, yerel yönetimler ve sivil toplum örgütlerinin her türlü desteğini almak ve iş birliği yapmak amacıyla İl/İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonları kurulur.
  • Komisyon, ildeki resmî, özel kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile hayat boyu öğrenmede iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, etkinlikleri birlikte planlamak ve uygulamaya koymak, hizmet tekrarı ve kaynak israfını önlemek, verimliliği artırmak amacıyla vali yardımcısının başkanlığında her yıl ağustos ayı içerisinde toplanır.
  • Komisyonda önceki döneme ait hayat boyu öğrenme faaliyetleri değerlendirilir ve o yılın eğitim öğretim faaliyetleri planlanır.

Dış Değerlendirme:

  • Halk eğitimi merkezleri, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin faaliyet ve işlemlerinde yolsuzluk riski olan alanlar tespit edilerek, yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici bir anlayışla denetim, inceleme ve soruşturma yapılır
  • Denetim faaliyetlerinde yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici, öğretim programlarında yer alan kazanımlara ulaşma düzeyini saptayıcı, iyileştirici ve geliştirici yönde katkı sağlamaktadır.
  • Denetimlerde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır.
  • Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi yapılır.
  • Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile üst birimlere iletilir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı tarafından ülke genelindeki halk eğitimi merkezlerinde denetlenmekte ve denetim sonuçları rapor haline getirilerek nihai değerlendirme görüşü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile paylaşılmaktadır.
  • Hazırlanan raporlar Genel Müdürlükçe değerlendirerek düzeltici önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.

Düzenli Gözden Geçirme:

  • Halk eğitimi merkezi personelinin idari, mali ve hukuki işlemleri, plan ve programlar doğrultusunda kurum gelişimi ön planda tutularak sistematik ve sürekli bir yaklaşımla denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin denetiminin üç yılda bir kez periyodik olarak yapılması esastır.
  • Denetimlerde yetersiz oldukları tespit edilen halk eğitimi merkezleri denetim bulgularına göre bir yıl sonra tekrar denetim kapsamına alınırlar.
  • Eğitim öğretim açısından riskli olduğu belirlenen halk eğitimi merkezlerinin gelişim süreci izlemeye alınır, riskler ortadan kalkana kadar sık aralıklarla gerekli rehberlik yapılır ve gerektiğinde yaptırımlar uygulanır.

Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS.

Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı.

 


Giriş Şartı

Lise ve dengi okul mezunu olmak.


Başarma Şartları
HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” ni almaya hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.


Yasal Dayanağı
  1. 24.06.1973 Tarihli ve 14574 Sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
  2. 10 Temmuz 2018 Tarihli ve 30474 Sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası: 1),
  3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  4. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarihli ve 19 Sayılı Kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
  5. Talim ve Terbiye Kurulunun 09.09.2013 tarihli ve 132 sayılı kararı ile kabul edilen Okul Öncesi Eğitim Programı,
  6. Ailenin korunması ve çocuk hakları ile ilgili Anayasanın 41. Maddesi,
  7. 15.07.2005 tarihli ve 25876 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020032274

Qualification Title
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level2
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 2
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration380 Saat
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0020032274


Qualification Title

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
2

TQF Level
2
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
380 Saat

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address