Yeterlilik Kodu | TR0030028376 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Trabzon Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Söğütlü Mah. Adnan Kahveci Bulvarı, 61335 – Akçaabat-Trabzon / TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | https://trabzon.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030028376
Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Trabzon Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Söğütlü Mah. Adnan Kahveci Bulvarı,
61335 – Akçaabat-Trabzon / TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
Akademik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
6
TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
Ana
Kredi Değeri
240
Programın Normal Süresi
4
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- 0-6 yaş arası çocuğun gelişimi ile ilgili alan bilgisine sahip olur.
- Öğrenme ve öğretme süreci kapsamında, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, kullanır ve öğretim amaçlarından faydalanarak öğrenme-öğretme sürecini geliştirmek için uygun öğrenme ortamı hazırlar.
- Çocukların gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Eğitim-öğretim ortamındaki çocukların, öğrenmelerini izleme, değerlendirme yapma ve kayıt tutabilme yeterliliklerini kazanır ve bilgiyi ulaşma yollarını hayat boyu öğrenme sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
- Okulöncesi eğitim programında ilköğretim birinci sınıf programların kazandırmayı hedeflediği becerilere temel oluşturan amaçları bilir ve buna yönelik etkinliklerde bulunur.
- Okulöncesi çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimini sağlar, gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, ve bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
- Okulöncesi eğitimin amaçlarını, ilkesini bilir, bu ilkelerin hedefleri doğrultusunda hazırlanan çalışmaları uygulama yeterliliği kazanır, Türk Eğitim Sisteminin yapısını bilir, demokratik ve evrensel insan haklarına uygun davranır, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
- Okulöncesi eğitiminde okul-aile-çocuk etkileşiminin önemini bilir ve aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar.
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- Okul öncesi öğretim kurumlarını tanır, özelliklerini bilir, okul öncesi öğretmenlerinin sahip olması gereken özelliklere, Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda kültüre sahip olur.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030028376 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030028376
Qualification Title
Awarding Body
Awarding Body Contact
Orientation
Academic
National Occupation Classification
-
EQF Level
6
TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
Main
Credit Value
240
Program Duration
4
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
-
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
-
Url