Yeterlilik Kodu

TR0030217109

Yeterlilik Adı
Tarih Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur.
  • Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçleri açıklarlar.
  • Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
  • Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
  • Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar.
  • Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
  • Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
  • Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. BİLGİ Kuramsal, Olgusal - Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar. - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder. - Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar. - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder. - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. - Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl). YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar. - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. Öğrenme Yetkinliği - Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar. - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder. - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar - Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder. - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. - Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl). İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder. - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. - Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl). Alana Özgü Yetkinlik - Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar. - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar - Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder. - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı bitirenler üniversitelerin ilgili alanları ve Milli Eğitim Bakanlığında istihdam edilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217109


Yeterlilik Adı
Tarih Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur.
  • Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçleri açıklarlar.
  • Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
  • Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
  • Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar.
  • Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
  • Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
  • Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. BİLGİ Kuramsal, Olgusal - Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar. - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder. - Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar. - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder. - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. - Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl). YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar. - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. Öğrenme Yetkinliği - Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar. - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder. - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar - Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder. - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. - Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl). İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder. - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. - Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl). Alana Özgü Yetkinlik - Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar. - Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini - Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlar - Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder. - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı bitirenler üniversitelerin ilgili alanları ve Milli Eğitim Bakanlığında istihdam edilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217109

Qualification Title
TARİH EĞİTİMİ(DR) Doctorate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
Orientation-
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The graduates became a Doctor of History Education. Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, phenomenons, processes and the main principles of history in the light of generalisations. Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). KNOWLEDGE Theoretical, Factual - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. SKILLS Cognitive, Practical - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. Learning Competence - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues Communication and Social Competence - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues Field-based Competence - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessKNOWLEDGE Theoretical, Factual - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. SKILLS Cognitive, Practical - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. Learning Competence - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues Communication and Social Competence - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues Field-based Competence - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues. Finishing the coursess with achievement and writing a diserration thesis are needed for graduation
Progression Paths (Relationship Type)

Program graduates are employed in universities and Ministry of Education

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217109


Qualification Title
TARİH EĞİTİMİ(DR) Doctorate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The graduates became a Doctor of History Education. Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, phenomenons, processes and the main principles of history in the light of generalisations. Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). KNOWLEDGE Theoretical, Factual - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. SKILLS Cognitive, Practical - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. Learning Competence - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues Communication and Social Competence - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues Field-based Competence - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
KNOWLEDGE Theoretical, Factual - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. SKILLS Cognitive, Practical - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. Learning Competence - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues Communication and Social Competence - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates is able to do researches, becomes an expert in own field, solve problems with his/her critical, creative and analytical thinking skills and he can express himself at each subject. - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates acquire critical thinking and empathy skills open to interpretation issues in history. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues Field-based Competence - The graduates of PhD degree became a specialsit and Doctor of Philosopy in teaching history - Graduates have notions, knowledges, abilities and values of history and education of history. Explain theories, models, principles and generalisations of the science of history and explains the events, - Graduates use hypothetical and operative knowledges in the field of science of history and education to produce solutions for educational problems - Graduates are not only high self-confident about their subjects, but also active and competent at academic spheres - Graduates follow recent developments and applications in the field of history education. - Graduates develops an unbiased, respectful and open attitude towards different languages, races, sexes, religions, and social classes. - Graduates take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. - Graduates have got foreign language knowledge at degree to follow the relevant foreign sources abaut history field and to communicate with colleagues. Finishing the coursess with achievement and writing a diserration thesis are needed for graduation

Progression Paths (Relationship Type)

Program graduates are employed in universities and Ministry of Education


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address