Yeterlilik Kodu

TR0030015043

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Güncel olaylar ve süreçlerle geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilme bilincine sahip olabilme.
  • Çeşitli dönemlerde ve bağlamlardaki tarihsel bakış açılarındaki değişkenliği kavrayabilme.
  • Diğer ulusal veya kültürel alt yapılardan kaynaklanan bakış açılarının farkında olma ve bunlara saygı duyma.
  • İnsanlık tarihindeki değişim sürecini değerlendirebilme.
  • Günümüz tarihsel tartışmalarındaki sorunları ve konuları takip edebilme.
  • Objektif davranma ve muhakeme becerisi.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışması yapabilme.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme.
  • Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olabilme.
  • Ulusal ve uluslar arası tarihsel ve güncel sorunları takip edebilme.
  • Tarihin bir veya birden fazla dönemi hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilme.
  • Tarihsel alanda kabul edilmiş terminoloji ve teknikleri kullanarak, bir kimsenin kendi dilinde sözlü olarak iletişim kurabilme becerisi.
  • Kendi dilinde tarihsel metinleri veya orijinal belgeleri okuma becerisi; özet çıkarma veya transkripsiyon yapma ve uygun bir biçimde bilgileri kataloglama becerisi.
  • Tarih yazımının çeşitli türlerini doğru bir şekilde kullanarak kendi dilinde yazma becerisi.
  • Bibliyografik repertuarlar, arşiv envanterleri, elektronik referanslar gibi bilgi erişim araçlarını kullanma bilgi ve becerisi.
  • Belirli dönemlerin belgelerini çalışmak için gerekli olan spesifik araçların kullanımının bilgi ve becerisi (paleografi, epigrafya gibi).
  • Bilgisayar ve internet kaynaklarını ve tarihsel veya tarihle ilgili dataları detaylandırma tekniklerini kullanma becerisi (istatistik, kartografik metotlar veya veritabanları oluşturma gibi).
  • Kaynak dillerindeki metinleri anlama ve kullanabilme becerisi.
  • Yerel tarih bilgisine sahip olabilme.
  • Kişinin kendi ulusal tarihinin bilgisine sahip olabilme.
  • Karşılaştırmalı bir perspektifle Dünya tarihi bilgisine sahip olabilme.
  • Diğer beşeri bilimlerin araçlarını kullanma bilgi ve becerisi (edebi eleştiri, dillerin tarihi, sanat tarihi, arkeoloji, antropoloji, hukuk, sosyoloji, felsefe, gibi)
  • Tarihsel bilgi ve tartışmaya katkı sağlamaya uygun araştırma konularını tanımlama becerisi.
  • Bilgi kaynaklarını belirlemek ve bunlardan uygun bir biçimde yararlanmak becerisi (bibliyografya, dokümanlar, sözlü tanıklıklar gibi).
  • Karmaşık tarihsel bilgileri tutarlı bir şekilde organize etme becerisi.
  • Araştırma sonuçlarına, disiplinin kriterlerine uygun olarak bir anlatı formu verme becerisi.
  • Yorumlama, notlandırma veya metinleri ve dokümanları doğru bir biçimde, disiplinin kriterlerine uygun olarak düzenleme becerisi.
  • Tarihin öğreticiliğini bilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pedagojik formasyon eğitimi alanlar, KPSS’den yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Mezunlarımız özel, eğitimi destekleyici kurumlarda tarih öğreticiliği üzerine çalışabilmektedirler. Bununla birlikte, kamu hizmeti, yerel, bölgesel idare, personel yönetimi, gazetecilik, uluslar arası organizasyonlar, turizm, kültürel mirasın yönetimi ve değerlendirilmesi ve arşivler, müzeler, kütüphaneler de dâhil olmak üzere bunların yan dallarında istihdam olanağı mevcuttur.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015043


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Güncel olaylar ve süreçlerle geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilme bilincine sahip olabilme.
  • Çeşitli dönemlerde ve bağlamlardaki tarihsel bakış açılarındaki değişkenliği kavrayabilme.
  • Diğer ulusal veya kültürel alt yapılardan kaynaklanan bakış açılarının farkında olma ve bunlara saygı duyma.
  • İnsanlık tarihindeki değişim sürecini değerlendirebilme.
  • Günümüz tarihsel tartışmalarındaki sorunları ve konuları takip edebilme.
  • Objektif davranma ve muhakeme becerisi.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışması yapabilme.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme.
  • Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olabilme.
  • Ulusal ve uluslar arası tarihsel ve güncel sorunları takip edebilme.
  • Tarihin bir veya birden fazla dönemi hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilme.
  • Tarihsel alanda kabul edilmiş terminoloji ve teknikleri kullanarak, bir kimsenin kendi dilinde sözlü olarak iletişim kurabilme becerisi.
  • Kendi dilinde tarihsel metinleri veya orijinal belgeleri okuma becerisi; özet çıkarma veya transkripsiyon yapma ve uygun bir biçimde bilgileri kataloglama becerisi.
  • Tarih yazımının çeşitli türlerini doğru bir şekilde kullanarak kendi dilinde yazma becerisi.
  • Bibliyografik repertuarlar, arşiv envanterleri, elektronik referanslar gibi bilgi erişim araçlarını kullanma bilgi ve becerisi.
  • Belirli dönemlerin belgelerini çalışmak için gerekli olan spesifik araçların kullanımının bilgi ve becerisi (paleografi, epigrafya gibi).
  • Bilgisayar ve internet kaynaklarını ve tarihsel veya tarihle ilgili dataları detaylandırma tekniklerini kullanma becerisi (istatistik, kartografik metotlar veya veritabanları oluşturma gibi).
  • Kaynak dillerindeki metinleri anlama ve kullanabilme becerisi.
  • Yerel tarih bilgisine sahip olabilme.
  • Kişinin kendi ulusal tarihinin bilgisine sahip olabilme.
  • Karşılaştırmalı bir perspektifle Dünya tarihi bilgisine sahip olabilme.
  • Diğer beşeri bilimlerin araçlarını kullanma bilgi ve becerisi (edebi eleştiri, dillerin tarihi, sanat tarihi, arkeoloji, antropoloji, hukuk, sosyoloji, felsefe, gibi)
  • Tarihsel bilgi ve tartışmaya katkı sağlamaya uygun araştırma konularını tanımlama becerisi.
  • Bilgi kaynaklarını belirlemek ve bunlardan uygun bir biçimde yararlanmak becerisi (bibliyografya, dokümanlar, sözlü tanıklıklar gibi).
  • Karmaşık tarihsel bilgileri tutarlı bir şekilde organize etme becerisi.
  • Araştırma sonuçlarına, disiplinin kriterlerine uygun olarak bir anlatı formu verme becerisi.
  • Yorumlama, notlandırma veya metinleri ve dokümanları doğru bir biçimde, disiplinin kriterlerine uygun olarak düzenleme becerisi.
  • Tarihin öğreticiliğini bilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pedagojik formasyon eğitimi alanlar, KPSS’den yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Mezunlarımız özel, eğitimi destekleyici kurumlarda tarih öğreticiliği üzerine çalışabilmektedirler. Bununla birlikte, kamu hizmeti, yerel, bölgesel idare, personel yönetimi, gazetecilik, uluslar arası organizasyonlar, turizm, kültürel mirasın yönetimi ve değerlendirilmesi ve arşivler, müzeler, kütüphaneler de dâhil olmak üzere bunların yan dallarında istihdam olanağı mevcuttur.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015043

Qualification Title
History License
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Being able to comprehend the correlation between actual events and past.
  • Being able to comprehend the variability of historical point of view according to different periods and contexts.
  • Being aware of difference of point of views depending upon national and cultural backgrounds and paying respect to these differences.
  • Being able to appreciate the changing process of history of humanity. able to observe the matters of present historical arguments and issues.
  • The ability of being objective and judgment.
  • Being able to participate in group works weather disciplinary or interdisciplinary.
  • To adopt the importance of lifelong learning and self improvement by means of observing the progress of contemporary issues.
  • As having the ability of individual working and independent decision, being able to express him/herself clearly and lapidary both verbally and written.
  • Being conscious of professional and moral responsibility.
  • Being able to follow contemporary and historical matters both national and international.
  • Having detailed knowledge in one or more era(s) of history.
  • Being able to communicate in his/her own language using terminology and techniques accepted in history field.
  • Being able to read historical or original texts in one’s own language, being able to summarize, transcript and categorize the data.
  • Being able to write in one’s own language using various types of historical writing properly.
  • Being able to use bibliographical repertoire, archive inventory, electronic referances and other access tools.
  •  Being able to use specific tools essential for definite era’s documents (paleography, epigraphy etc.)
  • Being able to use computer tools and internet sources or being able to elaborate historical data.
  • Being able to understand and use texts written in source languages.
  • Having knowledge of local history.
  • Having knowledge of one’s own countries history.
  • Having knowledge of world history in a comparative perspective.
  • Knowledge and ability of using other social sciences methods (literary criticism, history of languages, art history, archaeology, anthropology, law, sociology, philosophy etc.)
  • Being able to define appropriate research subjects provides contribution to historical knowledge and arguments.
  • Being able to define data sources and benefit from these appropriately.
  • Being able to organize complicated historical information consistently.
  • Being able to give the research results appropriate form of statement appropriate to the criteria of discipline.
  • Being able to interpret, take note or organize texts and documents appropriate for discipline criteria.
  • Being able to teach history.
Key Competencies-
Further Info

In history department there is one midterm exam and one final exam, total of two exams per term. Mid term exam affects final grade % 40, and final exam affect it % 60.

Quality Assurance-
Access Requirements

The general requirements explained in “General Admission Requirements” of Information on the Institution part are applied for admission of students.

Conditions for SuccessStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates, who have pedagogic formation and obtain sufficient score in KPSS (Civil Servant Election Exam), can be assigned history teacher by the Ministry of the National Education. Besides, there are employment opportunity in public utility, local and regional administration, personnel management, journalism, international organizations, tourism, administration and evaluation of cultural heritage, archives, museums, libraries and lateral branches of these.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Belge sürekli geçerlidir.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015043


Qualification Title
History License

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Being able to comprehend the correlation between actual events and past.
  • Being able to comprehend the variability of historical point of view according to different periods and contexts.
  • Being aware of difference of point of views depending upon national and cultural backgrounds and paying respect to these differences.
  • Being able to appreciate the changing process of history of humanity. able to observe the matters of present historical arguments and issues.
  • The ability of being objective and judgment.
  • Being able to participate in group works weather disciplinary or interdisciplinary.
  • To adopt the importance of lifelong learning and self improvement by means of observing the progress of contemporary issues.
  • As having the ability of individual working and independent decision, being able to express him/herself clearly and lapidary both verbally and written.
  • Being conscious of professional and moral responsibility.
  • Being able to follow contemporary and historical matters both national and international.
  • Having detailed knowledge in one or more era(s) of history.
  • Being able to communicate in his/her own language using terminology and techniques accepted in history field.
  • Being able to read historical or original texts in one’s own language, being able to summarize, transcript and categorize the data.
  • Being able to write in one’s own language using various types of historical writing properly.
  • Being able to use bibliographical repertoire, archive inventory, electronic referances and other access tools.
  •  Being able to use specific tools essential for definite era’s documents (paleography, epigraphy etc.)
  • Being able to use computer tools and internet sources or being able to elaborate historical data.
  • Being able to understand and use texts written in source languages.
  • Having knowledge of local history.
  • Having knowledge of one’s own countries history.
  • Having knowledge of world history in a comparative perspective.
  • Knowledge and ability of using other social sciences methods (literary criticism, history of languages, art history, archaeology, anthropology, law, sociology, philosophy etc.)
  • Being able to define appropriate research subjects provides contribution to historical knowledge and arguments.
  • Being able to define data sources and benefit from these appropriately.
  • Being able to organize complicated historical information consistently.
  • Being able to give the research results appropriate form of statement appropriate to the criteria of discipline.
  • Being able to interpret, take note or organize texts and documents appropriate for discipline criteria.
  • Being able to teach history.

Key Competencies
-

Further Info

In history department there is one midterm exam and one final exam, total of two exams per term. Mid term exam affects final grade % 40, and final exam affect it % 60.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The general requirements explained in “General Admission Requirements” of Information on the Institution part are applied for admission of students.


Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates, who have pedagogic formation and obtain sufficient score in KPSS (Civil Servant Election Exam), can be assigned history teacher by the Ministry of the National Education. Besides, there are employment opportunity in public utility, local and regional administration, personnel management, journalism, international organizations, tourism, administration and evaluation of cultural heritage, archives, museums, libraries and lateral branches of these.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Belge sürekli geçerlidir.


Url
Open Address