Yeterlilik Kodu | TR0030219386 | |
Yeterlilik Adı | Turizm İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Yüksek Lisans programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Lisansüstü öğrencilerinin mezuniyet için en az 21 kredilik ders yüklerini 100 tam not üzerinden en az 70(4,00 üzerinden 2,50)genel ortalaması ile başarı ile tamamlamış olmaları ve tezlerini savunmuş olmaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Lisansüstü öğrencilerinin mezuniyet için en az 21 kredilik ders yüklerini 100 tam not üzerinden en az 70(4,00 üzerinden 2,50)genel ortalaması ile başarı ile tamamlamış olmaları ve tezlerini savunmuş olmaları gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programı, 21 krediden az olmamak şartıyla en az 7 ders, bir seminer dersi, uzmanlık alanı dersi ve tez çalışmasından oluşur. Tezli yüksek lisans programı her yarıyılda en az 30 AKTS kredisi almak koşuluyla mezuniyet için toplamda 120 AKTS kredisinden oluşur. Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Öğrencinin yüksek lisans diploması alabilmesi için; tez sınavında başarılı olması ve enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen mezuniyet için gerekli diğer koşulları sağlaması gerekir. Tez sınavında başarılı bulunan öğrenci, sınav tarihinden itibaren bir ay içinde tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını enstitüye teslim eder ve tez enstitü tez yazım kuralları yönünden uygun bulunduğu takdirde tezli yüksek lisans diploması almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219386
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Turizm ve yakın disiplinleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
- Turizm alanındaki yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibi olur.
- Turizm işletmelerinin iç ve dış çevre faktörleri hakkında stratejik düşünme becerisi kazanır.
- Turizm işletmesinin türüne göre planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol becerisi kazanır.
- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir.
- Turizm işletmelerine yönelik sorunlarının çözümünde uygun araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.
- Turizm işletmelerine yönelik gelişmeleri ve teknolojileri tanıma ve kurumuna aktarma becerisi kazanır.
- Turizm işletmelerine yönelik sorunların çözümünde farklı seçeneklere eleştirel yaklaşma ve çözüm önerileri üretme becerisi kazanır.
- Turizm ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibi olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Yüksek Lisans programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Lisansüstü öğrencilerinin mezuniyet için en az 21 kredilik ders yüklerini 100 tam not üzerinden en az 70(4,00 üzerinden 2,50)genel ortalaması ile başarı ile tamamlamış olmaları ve tezlerini savunmuş olmaları gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lisans diplomasına sahip olmak
- ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmak.
- Yüksek lisans öğrenci kabulünde adaylara, yazılı olarak yapılacak bilim sınavı öncesinde anabilim dalı kurul kararı le yabancı dil sınavı yapılabilir. Bu sınav, anabilim dalı veya Üniversite tarafından ortak olarak da yapılabilir. Yabancı dil sınavı yapılırsa adayın 100 tam puan üzerinden en az 50 almış olması gerekir. Yabancı dil sınavı yapıldığı durumlarda yabancı dil sınavından muaf olmadığı halde sınava girmeyen veya sınava girerek başarısız bulunanlar yazılı sınav ve mülakata alınmaz.
- Yazılı sınav, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınava girmeyen veya yazılı sınav notu 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir.
- Tezli yüksek lisans programlarına, ALES puanının %50’siyle adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınavın %30’u, mülakat sonucunun %10’u ve lisans not ortalamasının %10’u değerlendirilerek öğrenci alınır. Değerlendirmede, 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dâhilinde yüksek lisans programlarına kabul edilirler.
- Yüksek lisans mezunları, konaklama işletmelerinin ön büro, kat hizmetleri, yiyecek-içecek, satın alma, pazarlama-satış ve insan kaynakları departmanlarında, seyahat acentalarının rezervasyon, operasyon, biletleme ve muhasebe departmanlarında, havayolu şirketlerinin yer hizmetlerinde, yiyecek içecek işletmelerinde ve rekreasyon işletmelerinde yönetici olarak çalışabilirler.
- Kamu sektöründe Kültür ve Turizm Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında çalışma olanakları da vardır.
- Akademik kariyer yapmayı düşünen öğrencilerimiz ise yüksek lisans sonrası doktora programlarına devam edebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219386 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Turizm İşletmeciliği Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | The student acquires knowledge of tourism discipline and related fields. The student acquires knowledge of legal regulations, professional standards, and practices related to the field of tourism. The student acquires the ability of strategic thinking related to the internal and external factors surrounding tourism enterprises. The student acquires the ability to plan, organize, coordinate, direct, and control according to the type of tourism enterprise. The student analyzes, plans, practices, regulates, and if needed, re-organizes and develops the service processes of tourism enterprises. The student suggests solutions to the problems that the tourism enterprises face by using the appropriate research methods. The student acquires the ability to recognize the developments and technologies, which are related with the tourism enterprises, and can transfer them to his/her enterprises. The student acquires the ability of critical thinking and solution proposing in the course of solving the problems of tourism enterprises. The student adopts the ethical values related with the field of tourism and has social | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The masters program consists of at least seven courses, a seminar course and a thesis study, provided that it is not less than 21 credits in total. Seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Master of Arts (M.A.)Degree in Economics: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade CB, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 120 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 65 out of 100 (at least 2.50 out of 4.00). • They must be successful in their seminars • They must prepare the MA thesis and defend it successfully. For further and detailed information, please see the relevant regulation: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Master of Arts (M.A.)Degree in Economics: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade CB, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 120 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 65 out of 100 (at least 2.50 out of 4.00). • They must be successful in their seminars • They must prepare the MA thesis and defend it successfully. For further and detailed information, please see the relevant regulation: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf In order to qualify for the award of a Master’s Degree, a student must have complated - 7 courses with minimum 21 local credits, - One seminar and pass its oral examination, - Submission of a M.Sc. Thesis and pass its oral examination, - A minimum CGPA of 2.50/4.00 (65/100) and 120 ECTS and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of our department may be employed as managers in the front bureau, housekeeping, service, kitchen, bar, purchasing, marketing, and human resources departments of the accommodations; reservation, operations, ticketing, and accounting departments of travel agents; ground services of the airlines; refreshment facilities, and recreation enterprises. They may also be employed in various public institutions such as the Ministry of Culture and Tourism. If they wish, graduate students can also continue to study Doctor of Philosophy in the field. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219386
The student acquires knowledge of tourism discipline and related fields. The student acquires knowledge of legal regulations, professional standards, and practices related to the field of tourism. The student acquires the ability of strategic thinking related to the internal and external factors surrounding tourism enterprises. The student acquires the ability to plan, organize, coordinate, direct, and control according to the type of tourism enterprise. The student analyzes, plans, practices, regulates, and if needed, re-organizes and develops the service processes of tourism enterprises. The student suggests solutions to the problems that the tourism enterprises face by using the appropriate research methods. The student acquires the ability to recognize the developments and technologies, which are related with the tourism enterprises, and can transfer them to his/her enterprises. The student acquires the ability of critical thinking and solution proposing in the course of solving the problems of tourism enterprises. The student adopts the ethical values related with the field of tourism and has social
The masters program consists of at least seven courses, a seminar course and a thesis study, provided that it is not less than 21 credits in total. Seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Master of Arts (M.A.)Degree in Economics: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade CB, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 120 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 65 out of 100 (at least 2.50 out of 4.00). • They must be successful in their seminars • They must prepare the MA thesis and defend it successfully. For further and detailed information, please see the relevant regulation: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
The graduates of our department may be employed as managers in the front bureau, housekeeping, service, kitchen, bar, purchasing, marketing, and human resources departments of the accommodations; reservation, operations, ticketing, and accounting departments of travel agents; ground services of the airlines; refreshment facilities, and recreation enterprises. They may also be employed in various public institutions such as the Ministry of Culture and Tourism. If they wish, graduate students can also continue to study Doctor of Philosophy in the field.
Qualification is continuous