Yeterlilik Kodu

TR0030021410

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ohu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Duygu, düşünce ve hayalleri Türkçenin kurallarına uygun olarak yazılı ve sözlü ifade etmek.
  • Türk dilini diğer dillerle karşılaştırarak, dilimizin ses özelliklerini ve ses olaylarını kavratmak.
  • Öğrencilerimize kendilerini tam ve doğru olarak ifade edebilme becerileri kazandırmak.
  • Kalabalık karşısında konuşma pratikleri yaptırarak iyi bir öğretmen olmalarını sağlamak ve okullarımızda kutlanan/anılan önemli gün ve haftalarda metin hazırlama ve konuşma yapma becerisi kazandırmak.
  • Edebiyatımızda nazım ve nesir açısından çeşitliliği öğrenmek ve örnekleri incelemek. 
  • Türkçe sözcüklerin yapısını ve Türkçenin eklerini kavratmak.
  • Öğrencilerin, dil bilimi, dil biliminin temel kavramları, dil incelemeleri ile ilgili yaklaşımları kavramak.
  • Dil bilimine yön veren şahsiyetler ve bunların çalışmaları, dilin betimsel boyutu ve kullanım özellikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamak.
  • Etkili iletişim becerilerini kullanabilmek.
  • Cumhuriyet dönemi ve sonrası edebiyatı alan ve sınırları hakkında bilgi vermek.
  • Türk halk edebiyatında manzum ve mensur anonim veya ferdi, eserlerin şekil, üslup ve muhtevası hakkında bilgi ve örnekler vermek.
  • Çocuğun içinde bulunduğu gelişim düzeyine göre hazırlanmış olan çocuk kitaplarında bulunması gereken temel ögeleri bilmek.
  • Yabancılara Türkçe öğretiminin, ana dil öğretiminden farklı yöntem, teknik ve materyallerle en iyi şekilde nasıl öğretileceğini belirlemek ve bunu yapılacak etkinliklerle uygulamalı olarak sunmak.
  • Öğrencileri ana dilini doğru ve kurallarına uygun olarak konuşma, okuma, dinleme ve yazma becerilerine sahip, üretken, katılımcı bireyler durumuna getirmek.
  • Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemek.
  • Genel Yetkinlikler Öğrenme ve öğretme süreci kapsamında, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, kullanır ve öğretim amaçlarından faydalanarak öğrenme-öğretme sürecini geliştirmek için uygun öğrenme ortamı hazırlar.
  • Öğrencilerin gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Eğitim-öğretim ortamındaki öğrencilerin, öğrenmelerini izleme, değerlendirme yapma ve kayıt tutabilme yeterliliklerini kazanır.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Teknoloji ve iletişim konusunda yeterli ve donanımlıdır.
  • Mesleğine ilişkin temel bilgilere sahiptir.
  • Türkçe öğretimine ilişikin temel bilgilere sahiptir.
  • Alanlararası ve takım çalışması bilgisine sahiptir.
  • Alana ilişkin bilgilerini aktarırken çağdaş yaklaşımlardan yaralanmayı bilir.
  • Sorunlara çözüm ararken birden fazla yol oduğu bilgisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021410


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Duygu, düşünce ve hayalleri Türkçenin kurallarına uygun olarak yazılı ve sözlü ifade etmek.
  • Türk dilini diğer dillerle karşılaştırarak, dilimizin ses özelliklerini ve ses olaylarını kavratmak.
  • Öğrencilerimize kendilerini tam ve doğru olarak ifade edebilme becerileri kazandırmak.
  • Kalabalık karşısında konuşma pratikleri yaptırarak iyi bir öğretmen olmalarını sağlamak ve okullarımızda kutlanan/anılan önemli gün ve haftalarda metin hazırlama ve konuşma yapma becerisi kazandırmak.
  • Edebiyatımızda nazım ve nesir açısından çeşitliliği öğrenmek ve örnekleri incelemek. 
  • Türkçe sözcüklerin yapısını ve Türkçenin eklerini kavratmak.
  • Öğrencilerin, dil bilimi, dil biliminin temel kavramları, dil incelemeleri ile ilgili yaklaşımları kavramak.
  • Dil bilimine yön veren şahsiyetler ve bunların çalışmaları, dilin betimsel boyutu ve kullanım özellikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamak.
  • Etkili iletişim becerilerini kullanabilmek.
  • Cumhuriyet dönemi ve sonrası edebiyatı alan ve sınırları hakkında bilgi vermek.
  • Türk halk edebiyatında manzum ve mensur anonim veya ferdi, eserlerin şekil, üslup ve muhtevası hakkında bilgi ve örnekler vermek.
  • Çocuğun içinde bulunduğu gelişim düzeyine göre hazırlanmış olan çocuk kitaplarında bulunması gereken temel ögeleri bilmek.
  • Yabancılara Türkçe öğretiminin, ana dil öğretiminden farklı yöntem, teknik ve materyallerle en iyi şekilde nasıl öğretileceğini belirlemek ve bunu yapılacak etkinliklerle uygulamalı olarak sunmak.
  • Öğrencileri ana dilini doğru ve kurallarına uygun olarak konuşma, okuma, dinleme ve yazma becerilerine sahip, üretken, katılımcı bireyler durumuna getirmek.
  • Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemek.
  • Genel Yetkinlikler Öğrenme ve öğretme süreci kapsamında, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, kullanır ve öğretim amaçlarından faydalanarak öğrenme-öğretme sürecini geliştirmek için uygun öğrenme ortamı hazırlar.
  • Öğrencilerin gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Eğitim-öğretim ortamındaki öğrencilerin, öğrenmelerini izleme, değerlendirme yapma ve kayıt tutabilme yeterliliklerini kazanır.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Teknoloji ve iletişim konusunda yeterli ve donanımlıdır.
  • Mesleğine ilişkin temel bilgilere sahiptir.
  • Türkçe öğretimine ilişikin temel bilgilere sahiptir.
  • Alanlararası ve takım çalışması bilgisine sahiptir.
  • Alana ilişkin bilgilerini aktarırken çağdaş yaklaşımlardan yaralanmayı bilir.
  • Sorunlara çözüm ararken birden fazla yol oduğu bilgisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021410

Qualification Title
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Awarding BodyNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Awarding Body ContactNiğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde
Awarding Body Urlhttp://www.ohu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Expressing feelings, thoughts and imaginations both written and orally according to the rules of the Turkish language in a suitable way.
  • Enabling the students to perceive the sound features and the sound events of Turkish Language comparing with the others.
  • Allowing the students perceive linguistics, basic concepts of linguistics and approaches about the language survey.
  • To practice speaking in front of the crowd to make them a good teacher and to give the ability to prepare texts and speeches on important days and weeks celebrated in our schools.
  • To learn diversity in verse and verse in our literature and to examine examples.
  • To understand the structure and morphisms of Turkish words.
  • To teach the students the basic concepts of language arts, linguistics, grammar examination approaches.
  • To provide knowledge about the linguistic directional persons and their studies, the descriptive dimension of the language and its usage characteristics.
  • Using the skills of effective communication.
  • To give information about the field and the borders of the period of the Republican period and the literature.
  • To give information and examples about the form, style and contents of poems and individual anonymous or individual, works in Turkish folk literature.
  • To know the basic items that children should have in the children's books prepared according to the development level they are in.
  • To determine how to teach Turkish with foreign language with different methods, techniques and materials from the main language teaching and to present it practically with activities to be done.
  • To bring the students into a productive, participating individual with the skills of speaking, reading, listening and writing in accordance with their mother tongue and rules.
  • To examine the textbooks approved by the Ministry of National Education from a critical point of view.
  • The students know and use the different teaching methods and techniques in teaching and learning process and they prepare a suitable learning atmosphere for developing the learning and teaching objectives.
  • The teacher candidates get the general knowledge in such a level as to contribute to the development of the students, a research culture and foreign language knowledge in such a level as to follow the developments about their field.
  • The teacher candidates gain the proficiencies of observation, evaluation and registration of the learning of the students in education-teaching process.
  • The teacher candidates get the skill to be able to use Turkish correctly, effectively and conveniently according to the rules and they get the skill to be able establish a good communication with the students.
  • The teacher candidates are sufficient about and equipped with technology and communication.
  • The teacher candidates have the basic knowledge about their profession.
  • The teacher candidates have the basic knowledge about the teaching of Turkish
  • The teacher candidates have the basic knowledge of interdisciplinary study and of team-work.
  • The teacher candidates have the basic knowledge, taking advantage of the modern approaches while teaching their knowledge about the field.
  • The teacher candidates have the basic knowledge that there are ways more than one while finding solutions to the problem
Key Competencies-
Further Info

Success Grade Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful. Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate. Letter Grade and Grade Points are determined as below Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes a) S: Successful in the non-credit courses, b) U: Unsuccessful in the non-credit courses, c) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, e) NI: Course grades apart from weighted average, f) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, g) T: Transfer course grade. The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. "T" stands for the received course grade of the transferred students from other departments and universities and its equivalence is adopted by the Faculty/School Board on the recommendation of Department Chair. It is not included in GPA calculations. Academic Avarage Success of a student is determined by calculating Semester Point Average and Grade Point Average. Weighted grade point is calculated by multiplying the course credit with the coefficient. Semester point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken in the semester by the total amount of credit hours attempted. Annual courses are included in the spring term point average. General point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken throughout the whole university education by the total amount of credit hours attempted. When calculating academic average, two digits after the decimal point are taken. The number in the second digit is enhanced one on condition that the number in the third digit after decimal point is five and above. Minor and double major courses and S and T grade courses even if stated in academic plan are not considered in calculating academic average. The last taken grade is included in academic average in repeated courses. Students can optionally repeat DD, DC and CC grade courses to increase their academic average. The last taken grades of these courses are included in academic average.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination

Conditions for SuccessThe First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a teaching practce.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021410


Qualification Title
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Awarding Body
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Awarding Body Contact
Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Expressing feelings, thoughts and imaginations both written and orally according to the rules of the Turkish language in a suitable way.
  • Enabling the students to perceive the sound features and the sound events of Turkish Language comparing with the others.
  • Allowing the students perceive linguistics, basic concepts of linguistics and approaches about the language survey.
  • To practice speaking in front of the crowd to make them a good teacher and to give the ability to prepare texts and speeches on important days and weeks celebrated in our schools.
  • To learn diversity in verse and verse in our literature and to examine examples.
  • To understand the structure and morphisms of Turkish words.
  • To teach the students the basic concepts of language arts, linguistics, grammar examination approaches.
  • To provide knowledge about the linguistic directional persons and their studies, the descriptive dimension of the language and its usage characteristics.
  • Using the skills of effective communication.
  • To give information about the field and the borders of the period of the Republican period and the literature.
  • To give information and examples about the form, style and contents of poems and individual anonymous or individual, works in Turkish folk literature.
  • To know the basic items that children should have in the children's books prepared according to the development level they are in.
  • To determine how to teach Turkish with foreign language with different methods, techniques and materials from the main language teaching and to present it practically with activities to be done.
  • To bring the students into a productive, participating individual with the skills of speaking, reading, listening and writing in accordance with their mother tongue and rules.
  • To examine the textbooks approved by the Ministry of National Education from a critical point of view.
  • The students know and use the different teaching methods and techniques in teaching and learning process and they prepare a suitable learning atmosphere for developing the learning and teaching objectives.
  • The teacher candidates get the general knowledge in such a level as to contribute to the development of the students, a research culture and foreign language knowledge in such a level as to follow the developments about their field.
  • The teacher candidates gain the proficiencies of observation, evaluation and registration of the learning of the students in education-teaching process.
  • The teacher candidates get the skill to be able to use Turkish correctly, effectively and conveniently according to the rules and they get the skill to be able establish a good communication with the students.
  • The teacher candidates are sufficient about and equipped with technology and communication.
  • The teacher candidates have the basic knowledge about their profession.
  • The teacher candidates have the basic knowledge about the teaching of Turkish
  • The teacher candidates have the basic knowledge of interdisciplinary study and of team-work.
  • The teacher candidates have the basic knowledge, taking advantage of the modern approaches while teaching their knowledge about the field.
  • The teacher candidates have the basic knowledge that there are ways more than one while finding solutions to the problem

Key Competencies
-

Further Info

Success Grade Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful. Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate. Letter Grade and Grade Points are determined as below Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes a) S: Successful in the non-credit courses, b) U: Unsuccessful in the non-credit courses, c) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, e) NI: Course grades apart from weighted average, f) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, g) T: Transfer course grade. The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. "T" stands for the received course grade of the transferred students from other departments and universities and its equivalence is adopted by the Faculty/School Board on the recommendation of Department Chair. It is not included in GPA calculations. Academic Avarage Success of a student is determined by calculating Semester Point Average and Grade Point Average. Weighted grade point is calculated by multiplying the course credit with the coefficient. Semester point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken in the semester by the total amount of credit hours attempted. Annual courses are included in the spring term point average. General point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken throughout the whole university education by the total amount of credit hours attempted. When calculating academic average, two digits after the decimal point are taken. The number in the second digit is enhanced one on condition that the number in the third digit after decimal point is five and above. Minor and double major courses and S and T grade courses even if stated in academic plan are not considered in calculating academic average. The last taken grade is included in academic average in repeated courses. Students can optionally repeat DD, DC and CC grade courses to increase their academic average. The last taken grades of these courses are included in academic average.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination


Conditions for Success
The First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a teaching practce.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address