Yeterlilik Kodu

TR0030223550

Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması
Sorumlu KurumSakarya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.sakarya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Finans, bankacılık ve sigorta
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın amacı, güçlü bir uluslararası ticaret teorik altyapısına dayanan ve iş dünyası ile yakın bağlantılarla desteklenen temel uygulamalara ait bilgi ve becerileri gelişmiş, diğer disiplinlerdeki elemanlarla takım çalışması yapabilen, sürekli eğitim felsefesi ile kendini devamlı geliştiren, mesleğiyle ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve yeni teknolojileri takip eden ve bunları en iyi şekilde kullanabilen, takım çalışmasına yatkın, araştırmacı ve geleceği okuyarak mevcut durumu yönetebilen bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitim ile birlikte endüstride, kamu kurumlarında ve diğer iş yerlerinde staj ve işletme şeklinde uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alan bilgisini sağlar
  • Analitik düşünme becerisini geliştirir
  • Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirir
  • Girişimci ve iç girişimci olur
  • Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü yapar
  • Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü yapar
  • Sözlü, yazılı iletişim becerisi kazanır
  • Takım kurma ve geliştirme becerisi kazanır
  • Etik farkındalık kazanır
  • Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk edinir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1.Sakarya Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uygulanır.

2.Ölçme ve değerlendirmede ara sınav, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı(final) sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Her bir dersin ölçme ve değerlendirme sistemi o derse ait ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmaktadır.

3.Öğrenci başarısını değerlendirmede harfe dayalı not verme sistemi kullanılır.

Değerlendirmeler, mutlak veya bağıl değerlendirme ölçütlerine göre yapılır ve Sakarya Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Yönergesine göre yürütülür. Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi ve hazırlık sınıflarında ölçme değerlendirme işlemleri, ilgili birimlerin Yönergelerinde düzenlenir. Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Katsayı Notu Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00 İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50 İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00 Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50 Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00 Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50 Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00 Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50 Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00 10 Devamsız -- DZ 0.00 Sınava Girmedi -- GR 0.00 Yeterli -- YT -- Yetersiz -- YZ -- Muaf -- MU -- Eksik -- E -- b) Harf notlarının açıklaması aşağıdaki şekildedir: 1) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC ve DD notlarından birini alan öğrenci, odersi başarmıştır. 2) FD, FF notları öğrencinin dersten başarısız olduğunu belirtir. 3) Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları sağlamadığı için başarısız olan öğrencilere DZ notu verilir. DZ notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. 4) Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. GR notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. 5) MU notu muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. MU notu, not ortalamaları hesabına katılmaz.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

AACSB - Association to Advance Collegiate Schools of Business

Geçerlilik Tarihi: 31.10.2022- 31.10.2027

Giriş Şartı

Öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucuna göre kabul edilirler.
Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Başvuruların değerlendirilmesi her bir öğrencinin başvuru yaptığı derece dikkate alınarak dönem başında yapılmaktadır.
Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma Şartları Öğretim planında yer alan tüm dersleri almak ve başarmak. Genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması. 240 AKTS kredisini tamamlamak. Bir dönem boyunca işletmede mesleki eğitim uygulamasını başarıyla tamamlamak Bitirme çalışmasının yazılı olarak sunulması ve bu çalışmanın sözlü tez sunumunun (8. yarıyılda) yapılması
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı tamamlayan öğrenciler Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Merkez Bankası ve Eximbank gibi kamu kuruluşlarının yanı sıra işletmelerin uluslararası pazarlama ve ticaret departmanlarında, uluslararası taşımacılık ve lojistik hizmetleri sunan işletmelerde, uluslararası fuar ve sergi organizatörü işletmelerde eleman ve yöneticilik, ticaretin finansmanı alanında finansal kurumlarda uzmanlık, Avrupa Birliği kurumlarında araştırmacılık ve yöneticilik yapabilecekleri gibi girişimci olarak da sektörde yer alma imkanına sahiptirler.

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler uluslararası ticaret alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030223550


Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın amacı, güçlü bir uluslararası ticaret teorik altyapısına dayanan ve iş dünyası ile yakın bağlantılarla desteklenen temel uygulamalara ait bilgi ve becerileri gelişmiş, diğer disiplinlerdeki elemanlarla takım çalışması yapabilen, sürekli eğitim felsefesi ile kendini devamlı geliştiren, mesleğiyle ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve yeni teknolojileri takip eden ve bunları en iyi şekilde kullanabilen, takım çalışmasına yatkın, araştırmacı ve geleceği okuyarak mevcut durumu yönetebilen bireyler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitim ile birlikte endüstride, kamu kurumlarında ve diğer iş yerlerinde staj ve işletme şeklinde uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alan bilgisini sağlar
  • Analitik düşünme becerisini geliştirir
  • Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirir
  • Girişimci ve iç girişimci olur
  • Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü yapar
  • Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü yapar
  • Sözlü, yazılı iletişim becerisi kazanır
  • Takım kurma ve geliştirme becerisi kazanır
  • Etik farkındalık kazanır
  • Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk edinir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1.Sakarya Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uygulanır.

2.Ölçme ve değerlendirmede ara sınav, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı(final) sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Her bir dersin ölçme ve değerlendirme sistemi o derse ait ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmaktadır.

3.Öğrenci başarısını değerlendirmede harfe dayalı not verme sistemi kullanılır.

Değerlendirmeler, mutlak veya bağıl değerlendirme ölçütlerine göre yapılır ve Sakarya Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Yönergesine göre yürütülür. Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi ve hazırlık sınıflarında ölçme değerlendirme işlemleri, ilgili birimlerin Yönergelerinde düzenlenir. Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Katsayı Notu Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00 İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50 İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00 Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50 Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00 Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50 Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00 Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50 Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00 10 Devamsız -- DZ 0.00 Sınava Girmedi -- GR 0.00 Yeterli -- YT -- Yetersiz -- YZ -- Muaf -- MU -- Eksik -- E -- b) Harf notlarının açıklaması aşağıdaki şekildedir: 1) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC ve DD notlarından birini alan öğrenci, odersi başarmıştır. 2) FD, FF notları öğrencinin dersten başarısız olduğunu belirtir. 3) Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları sağlamadığı için başarısız olan öğrencilere DZ notu verilir. DZ notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. 4) Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. GR notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. 5) MU notu muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. MU notu, not ortalamaları hesabına katılmaz.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

AACSB - Association to Advance Collegiate Schools of Business

Geçerlilik Tarihi: 31.10.2022- 31.10.2027


Giriş Şartı

Öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucuna göre kabul edilirler.
Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Başvuruların değerlendirilmesi her bir öğrencinin başvuru yaptığı derece dikkate alınarak dönem başında yapılmaktadır.
Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.


Başarma Şartları
Öğretim planında yer alan tüm dersleri almak ve başarmak. Genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması. 240 AKTS kredisini tamamlamak. Bir dönem boyunca işletmede mesleki eğitim uygulamasını başarıyla tamamlamak Bitirme çalışmasının yazılı olarak sunulması ve bu çalışmanın sözlü tez sunumunun (8. yarıyılda) yapılması

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı tamamlayan öğrenciler Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Merkez Bankası ve Eximbank gibi kamu kuruluşlarının yanı sıra işletmelerin uluslararası pazarlama ve ticaret departmanlarında, uluslararası taşımacılık ve lojistik hizmetleri sunan işletmelerde, uluslararası fuar ve sergi organizatörü işletmelerde eleman ve yöneticilik, ticaretin finansmanı alanında finansal kurumlarda uzmanlık, Avrupa Birliği kurumlarında araştırmacılık ve yöneticilik yapabilecekleri gibi girişimci olarak da sektörde yer alma imkanına sahiptirler.

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler uluslararası ticaret alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030223550

Qualification Title
Bachelor's Degree in International Trade and Logistics
Awarding BodySakarya University
Awarding Body ContactKemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Awarding Body Urlhttps://www.sakarya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasFinance, banking and insurance
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the program is to cultivate individuals who possess advanced knowledge and skills in fundamental applications grounded in a robust theoretical foundation of international trade and supported by close connections with the business world; who can collaborate effectively with professionals from other disciplines; who continuously develop themselves through a philosophy of lifelong learning; who monitor national and international developments and new technologies relevant to their profession and utilize them optimally; who are team-oriented, research-oriented, and able to manage the current situation by anticipating the future.

Learning Environments

Education and training are conducted through formal distance learning. In addition, practical training is provided in the university's laboratories, as well as through internships and work placements in industry, public institutions, and other workplaces.

Description
  • Providing subject knowledge
  • Developing analytical thinking skills
  • Developing entrepreneurial personality traits
  • Being entrepreneurial and intrapreneurial
  • Identifying and solving problems at the company level
  • Identifying and solving problems in the economy at large
  • Verbal and written communication skills
  • Team building and development
  • Ethical awareness
  • Ethical and social responsibility in problem solving
Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the key competencies listed below.

1. Literacy

2. Multilingualism

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurship competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

1. The Sakarya University Undergraduate and Associate Degree Education, Teaching, and Examination Regulations apply.

2. Various methods are used for assessment and evaluation, such as midterm exams, quizzes, assignments, and final exams. The assessment and evaluation system for each course is explained in the course description and application form for that course.

3. A letter-based grading system is used to evaluate student performance.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities at higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” prepared for higher education institutions within the framework of criteria determined by YÖK are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared based on these reports are shared with the public by YÖK.

• The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Development and Approval of Teaching Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Dean's Council.

2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be measured and evaluated is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the quality assurance of the programs' competencies is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the competencies determined in accordance with its regulations.

AACSB - Association to Advance Collegiate Schools of Business

Validity Period: October 31, 2022 - October 31, 2027

Access Requirements

Students are admitted based on the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
A student who has started their education in an equivalent program domestically or abroad may apply for a lateral transfer. Applications are evaluated at the beginning of the semester, taking into account the degree for which each student has applied.
Students coming from abroad under student exchange programs approved by the university and defined by an agreement can take courses taught in English in the department. If the student has sufficient knowledge of the Turkish language, they can register for any Turkish course specified in the Course Plan.

Conditions for Success To take and succeed in all the courses included in the curriculum. The overall weighted GPA must be at least 2.00 out of 4.00. Completing 240 ECTS credits. Successfully complete vocational training in the business for a period of time Presentation of the final study in writing and oral thesis presentation of this study (in the 8th semester)
Progression Paths (Relationship Type)

Students who complete the program can work as employees and managers in public institutions such as the Ministry of Customs and Trade, the Ministry of European Union, the Ministry of Economy, the Central Bank and Eximbank, as well as in the international marketing and trade departments of businesses, in businesses providing international transportation and logistics services, in international fair and exhibition organizer businesses, and in trade. They have the opportunity to specialize in financial institutions in the field of finance, work as researchers and managers in European Union institutions, and also take part in the sector as entrepreneurs.

Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of international trade or other branches of science that accept students from this field.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030223550


Qualification Title
Bachelor's Degree in International Trade and Logistics

Awarding Body
Sakarya University

Awarding Body Contact
Kemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the program is to cultivate individuals who possess advanced knowledge and skills in fundamental applications grounded in a robust theoretical foundation of international trade and supported by close connections with the business world; who can collaborate effectively with professionals from other disciplines; who continuously develop themselves through a philosophy of lifelong learning; who monitor national and international developments and new technologies relevant to their profession and utilize them optimally; who are team-oriented, research-oriented, and able to manage the current situation by anticipating the future.


Learning Environments

Education and training are conducted through formal distance learning. In addition, practical training is provided in the university's laboratories, as well as through internships and work placements in industry, public institutions, and other workplaces.


Description
  • Providing subject knowledge
  • Developing analytical thinking skills
  • Developing entrepreneurial personality traits
  • Being entrepreneurial and intrapreneurial
  • Identifying and solving problems at the company level
  • Identifying and solving problems in the economy at large
  • Verbal and written communication skills
  • Team building and development
  • Ethical awareness
  • Ethical and social responsibility in problem solving

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the key competencies listed below.

1. Literacy

2. Multilingualism

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurship competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

1. The Sakarya University Undergraduate and Associate Degree Education, Teaching, and Examination Regulations apply.

2. Various methods are used for assessment and evaluation, such as midterm exams, quizzes, assignments, and final exams. The assessment and evaluation system for each course is explained in the course description and application form for that course.

3. A letter-based grading system is used to evaluate student performance.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities at higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” prepared for higher education institutions within the framework of criteria determined by YÖK are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared based on these reports are shared with the public by YÖK.

• The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Development and Approval of Teaching Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Dean's Council.

2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be measured and evaluated is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the quality assurance of the programs' competencies is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the competencies determined in accordance with its regulations.

AACSB - Association to Advance Collegiate Schools of Business

Validity Period: October 31, 2022 - October 31, 2027


Access Requirements

Students are admitted based on the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
A student who has started their education in an equivalent program domestically or abroad may apply for a lateral transfer. Applications are evaluated at the beginning of the semester, taking into account the degree for which each student has applied.
Students coming from abroad under student exchange programs approved by the university and defined by an agreement can take courses taught in English in the department. If the student has sufficient knowledge of the Turkish language, they can register for any Turkish course specified in the Course Plan.


Conditions for Success
To take and succeed in all the courses included in the curriculum. The overall weighted GPA must be at least 2.00 out of 4.00. Completing 240 ECTS credits. Successfully complete vocational training in the business for a period of time Presentation of the final study in writing and oral thesis presentation of this study (in the 8th semester)

Progression Paths (Relationship Type)

Students who complete the program can work as employees and managers in public institutions such as the Ministry of Customs and Trade, the Ministry of European Union, the Ministry of Economy, the Central Bank and Eximbank, as well as in the international marketing and trade departments of businesses, in businesses providing international transportation and logistics services, in international fair and exhibition organizer businesses, and in trade. They have the opportunity to specialize in financial institutions in the field of finance, work as researchers and managers in European Union institutions, and also take part in the sector as entrepreneurs.

Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of international trade or other branches of science that accept students from this field.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address