Yeterlilik Kodu

TR0030011959

Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://nevsehir.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip eder.
  • Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • •Mesleği ve yaşlı bakımı ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Yaşlı bireyin ve ailesinin sağlık hizmetlerine ulaşmasında yardımcı olur.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Toplumun yaşlı bakımına katılması yönünde bireyleri destekler.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirir.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
  • Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak yaşlı bakımı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yaşlı Bakımı bölümünün temel hedefi; yaşlı bireyin fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım işlerini yerine getiren, bakım işlerine yaşlı, aile ve toplumun katılımını sağlayan, evde ya da kurumda sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yaparak, yaşlı bireye bakım veren mezunlar yetiştirmektir. Yaşlı Bakımı Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Yaşlı Bakımı Bölümü, öğrencilerini yaşlı bakımının verildiği birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Yaşlı Bakımı Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar Sağlık Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı başta olmak üzere, Sosyal Hizmetler Müdürlüğü, Kamu ve Özel Huzurevleri/bakımevleri/rehabilitasyon Merkezleri, Üniversiteler, Sağlık Yüksek Okulları, Araştırma Kurumları, Mezunlar, Birey ve Aileler şeklinde özetlenebilir. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve araştırmacı öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Öğrencilerimiz öğretim elemanlarımız sorumluğunda huzurevleri ve bakım evlerinde uygulama yaparak, yaşlı bakımı ile ilgili becerilerini geliştirmektedirler. Ayrıca uygulama yaptıkları sahalarda sosyal içerikli projeler geliştirerek bölüm ve toplum arasındaki iletişimi olumlu yönde geliştirmektedirler. Bölümde verilen dersler yaşlı bakımı ile ilgili bilgi ve mesleki beceri kazandıran alan dersleri ile Tarih, Türkçe, İngilizce, Bilişim ve İletişim teknolojileri vb. derslerden oluşmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrencilerin fakültelere, yüksekokullara ve meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Öğrenciler sınav sonuçlarından aldıkları puanlara göre, girecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme v eyerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM tarafından bir programa yerleştirilen öğrenciler Üniversiteye kayıt işlemlerini yaptırır. Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarına kayıt için; a) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların ise, denkliğinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, b) Aşağıda belirtilen sınavların birine girmiş ve bunlardan; 1) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin ilgili birimine merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, 2) Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin ilgili birimine merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş olmak, 3) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda yeterli puanı almış ve ilgili birim tarafından yapılan özel yetenek sınavını başarmış olmak şartları aranır. Kayıt için gerekli belgeler; •Lise veya dengi okul diploması •ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi

Başarma ŞartlarıYaşlı Bakımı bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanların istihdam alanları şöyle sıralanabilir: •Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütüldüğü Sosyal Hizmetler Müdürlüklerine bağlı özel, vakıf ve devlet huzurevleri ve bakımevlerinde,•Başbakanlık Aile Araştırma Kurumunda, Devlet Planlama Teşkilatı’nda, Aile Danışma Merkezlerinde,•Belediye Huzurevleri ve Bakımevlerinde• Geriatri Hastanelerinde ya da Hastanelerin Geriatri Servis ve Polikliniklerinde •Sivil Toplum Kuruluşları ve Özel kurumlarda yürütülen yaşlı bakımı hizmetlerinde•Yaşlı Bakımevlerinde, Güçsüzler Yurdunda, Yaşlılar için Gündüz Merkezlerinde,• Sağlık Müdürlüklerine bağlı birimlerdeki yaşlıya yönelik evde bakım uygulamaları hizmetlerinde,• UNICEF, ILO ve Gönüllü Kuruluşlarda,• Yaşlının evini düzenleme, korumalı meskenler gibi hizmet veren özel kuruluşlarda uzman gözetiminde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011959


Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip eder.
  • Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • •Mesleği ve yaşlı bakımı ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Yaşlı bireyin ve ailesinin sağlık hizmetlerine ulaşmasında yardımcı olur.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Toplumun yaşlı bakımına katılması yönünde bireyleri destekler.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirir.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
  • Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak yaşlı bakımı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yaşlı Bakımı bölümünün temel hedefi; yaşlı bireyin fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım işlerini yerine getiren, bakım işlerine yaşlı, aile ve toplumun katılımını sağlayan, evde ya da kurumda sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yaparak, yaşlı bireye bakım veren mezunlar yetiştirmektir. Yaşlı Bakımı Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Yaşlı Bakımı Bölümü, öğrencilerini yaşlı bakımının verildiği birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Yaşlı Bakımı Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar Sağlık Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı başta olmak üzere, Sosyal Hizmetler Müdürlüğü, Kamu ve Özel Huzurevleri/bakımevleri/rehabilitasyon Merkezleri, Üniversiteler, Sağlık Yüksek Okulları, Araştırma Kurumları, Mezunlar, Birey ve Aileler şeklinde özetlenebilir. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve araştırmacı öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Öğrencilerimiz öğretim elemanlarımız sorumluğunda huzurevleri ve bakım evlerinde uygulama yaparak, yaşlı bakımı ile ilgili becerilerini geliştirmektedirler. Ayrıca uygulama yaptıkları sahalarda sosyal içerikli projeler geliştirerek bölüm ve toplum arasındaki iletişimi olumlu yönde geliştirmektedirler. Bölümde verilen dersler yaşlı bakımı ile ilgili bilgi ve mesleki beceri kazandıran alan dersleri ile Tarih, Türkçe, İngilizce, Bilişim ve İletişim teknolojileri vb. derslerden oluşmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrencilerin fakültelere, yüksekokullara ve meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Öğrenciler sınav sonuçlarından aldıkları puanlara göre, girecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme v eyerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM tarafından bir programa yerleştirilen öğrenciler Üniversiteye kayıt işlemlerini yaptırır. Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarına kayıt için; a) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların ise, denkliğinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, b) Aşağıda belirtilen sınavların birine girmiş ve bunlardan; 1) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin ilgili birimine merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, 2) Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin ilgili birimine merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş olmak, 3) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda yeterli puanı almış ve ilgili birim tarafından yapılan özel yetenek sınavını başarmış olmak şartları aranır. Kayıt için gerekli belgeler; •Lise veya dengi okul diploması •ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi


Başarma Şartları
Yaşlı Bakımı bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanların istihdam alanları şöyle sıralanabilir: •Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütüldüğü Sosyal Hizmetler Müdürlüklerine bağlı özel, vakıf ve devlet huzurevleri ve bakımevlerinde,•Başbakanlık Aile Araştırma Kurumunda, Devlet Planlama Teşkilatı’nda, Aile Danışma Merkezlerinde,•Belediye Huzurevleri ve Bakımevlerinde• Geriatri Hastanelerinde ya da Hastanelerin Geriatri Servis ve Polikliniklerinde •Sivil Toplum Kuruluşları ve Özel kurumlarda yürütülen yaşlı bakımı hizmetlerinde•Yaşlı Bakımevlerinde, Güçsüzler Yurdunda, Yaşlılar için Gündüz Merkezlerinde,• Sağlık Müdürlüklerine bağlı birimlerdeki yaşlıya yönelik evde bakım uygulamaları hizmetlerinde,• UNICEF, ILO ve Gönüllü Kuruluşlarda,• Yaşlının evini düzenleme, korumalı meskenler gibi hizmet veren özel kuruluşlarda uzman gözetiminde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011959

Qualification Title
Geriatrics Associates Degree Diploma
Awarding BodyNevşehir Hacı Bektaş Veli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://nevsehir.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCare of the elderly and disabled adults
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Elder care and access to basic scientific knowledge, assessment, and has to apply the knowledge.
  • Elder care monitors events and developments related to the agenda of the country and the world will follow.
  • The basic level of knowledge and skills acquired in the field of elderly care, and evaluates the data using the comments, problems, identifies, analyzes, and the solution takes place for the planned studies / take responsibility.
  • The old and the physical, mental, and social change defines, in accordance with the requirements of the care that gives directions.
  • Elder care about the data collection, interpretation, and publicizing the results of the implementation stages of the social, scientific, cultural, and act in accordance with ethical values.
  • Profession and elderly care knows about the ethical values and develops solutions by considering these values.
  • As a species, duties, rights and responsibilities, and related laws, regulations, legislation, and act in accordance with the rules of professional ethics.
  • Elder care is basic information related to the dependent and independent of the background using the LED.
  • Elder care practices related to the health care team members to solve complex problems encountered and unforeseen will cooperate with.
  • Life-long learning is conscious.
  • Elderly helps achieve individual and family health services.
  • Elderly care about the issues that have the basic knowledge and skills, using the family, society and institutions, informs ideas and suggestions for solutions to problems as a pass written and oral.
  • Living with a sense of social responsibility within the social environment will contribute to the project and activities.
  • Supports the care of elderly members of society to participate.
  • Elderly care issues related to expert opinion and suggestions for solutions to problems and people who do not share that.
  • The quality of care for elderly individuals and the health care team members and evaluates the results.
  • External appearance, demeanour, attitude and behaviour with the example of the community.
  • Both the elderly and other segments of society communicate using verbal and written communication facilities.
  • A foreign language for at least the level of the European Language Portfolio A2 General information on care for the elderly using the monitor and communicate with colleagues.
  • This field requires at least the basic level, the European Computer User License along with computer software uses information and communication technologies.
Key Competencies-
Further Info

The main objective of Aged Care division, the elderly individual's physical, mental and social aspects of maintenance work in accordance with specified requirements, bringing elderly care business, family and the community to participate in the home or institution, in collaboration with health team members, older individuals who provide care to train graduates. Department of Elderly Care, internal and external activities and tasks, depending on the framework of the vision is drawn through the dean and the rector shall be executed by the parent organizations. Department of Elderly Care, educates students to be employed in many areas of elderly care is given. Stakeholders interact, and interaction is required the Department of Elderly Care Ministry of Health, Labour and Social Security Ministry, in particular the Directorate of Social Services, Public and private nursing homes / nursing homes / rehabilitation centres, Universities, Research Institutions Health-load Schools, Alumni, Summarized in the form of individuals and Families. The education and research with a faculty member with the department staff is working to give students the best education. Our students and faculty in their response to nursing homes, homes for the elderly by making the application, develop skills related to elderly care. In addition, their application areas, social projects are developing a positive way by improving communication between departments and the community. Courses offered in the department of elderly care, and vocational skills Whom It May Concern gives information on the courses and, in Turkish, English, Information and Communication Technologies and so on.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are registered to the faculties, higher schools and vocational higher education, in accordance with the principles adopted by the Board of Higher Education and Intercollegiate. Exam results of students according to their score will enter the preferences section by ordering the preferred forms, the student selection and placement centre (SSPC) send. SSPC will request the registration process by the university students placed in a program. Faculties, colleges and vocational higher education for the record; a) have graduated from high school or vocational school, high school diplomas received from a foreign country, the equivalence to be approved by the Ministry of Education, b) The following examinations and entered one of them; 1) Student Selection and Placement (University Entrance Exam) as a result of the relevant department of the University in the academic year that have placed with the central placement system, 2) Examination for Foreign Students (YOS) as a result of the relevant department of the University in the faculty to be placed with the central placement system, 3) Student Selection and Placement (University Entrance Exam) and as a result of the unit received a score high enough to be managed by the conditions of the special skill test is required. Documents required for registration; 1 - High school diploma or equivalent education 2 - the outcome document of the placement from SSPC

Conditions for SuccessIn order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Aged Care program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve.
Progression Paths (Relationship Type)

Employment of the graduates of the program areas listed as follows: 1) Social Services Directorate is being carried out on aged care services, private, foundation and government nursing homes and nursing homes, 2) The Prime Ministry Family Research Institution, the State Planning Organization, Family Counselling Centres, 3) Municipal homes for the elderly and nursing homes 4) Geriatrics Hospitals and clinics or hospitals, geriatric service 5) Non-Governmental Organizations and private institutions, aged care services carried out 6) the elderly in nursing homes, powerless home, the day-centres for the elderly, 7) Health Directorates units for elderly home care services, applications, 8), UNICEF, ILO, and voluntary organizations, 9) Edit the elderly person's house; a private corporation specialized in providing services under the supervision of the protected work, such as dwellings.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Full-Time

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011959


Qualification Title
Geriatrics Associates Degree Diploma

Awarding Body
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Elder care and access to basic scientific knowledge, assessment, and has to apply the knowledge.
  • Elder care monitors events and developments related to the agenda of the country and the world will follow.
  • The basic level of knowledge and skills acquired in the field of elderly care, and evaluates the data using the comments, problems, identifies, analyzes, and the solution takes place for the planned studies / take responsibility.
  • The old and the physical, mental, and social change defines, in accordance with the requirements of the care that gives directions.
  • Elder care about the data collection, interpretation, and publicizing the results of the implementation stages of the social, scientific, cultural, and act in accordance with ethical values.
  • Profession and elderly care knows about the ethical values and develops solutions by considering these values.
  • As a species, duties, rights and responsibilities, and related laws, regulations, legislation, and act in accordance with the rules of professional ethics.
  • Elder care is basic information related to the dependent and independent of the background using the LED.
  • Elder care practices related to the health care team members to solve complex problems encountered and unforeseen will cooperate with.
  • Life-long learning is conscious.
  • Elderly helps achieve individual and family health services.
  • Elderly care about the issues that have the basic knowledge and skills, using the family, society and institutions, informs ideas and suggestions for solutions to problems as a pass written and oral.
  • Living with a sense of social responsibility within the social environment will contribute to the project and activities.
  • Supports the care of elderly members of society to participate.
  • Elderly care issues related to expert opinion and suggestions for solutions to problems and people who do not share that.
  • The quality of care for elderly individuals and the health care team members and evaluates the results.
  • External appearance, demeanour, attitude and behaviour with the example of the community.
  • Both the elderly and other segments of society communicate using verbal and written communication facilities.
  • A foreign language for at least the level of the European Language Portfolio A2 General information on care for the elderly using the monitor and communicate with colleagues.
  • This field requires at least the basic level, the European Computer User License along with computer software uses information and communication technologies.

Key Competencies
-

Further Info

The main objective of Aged Care division, the elderly individual's physical, mental and social aspects of maintenance work in accordance with specified requirements, bringing elderly care business, family and the community to participate in the home or institution, in collaboration with health team members, older individuals who provide care to train graduates. Department of Elderly Care, internal and external activities and tasks, depending on the framework of the vision is drawn through the dean and the rector shall be executed by the parent organizations. Department of Elderly Care, educates students to be employed in many areas of elderly care is given. Stakeholders interact, and interaction is required the Department of Elderly Care Ministry of Health, Labour and Social Security Ministry, in particular the Directorate of Social Services, Public and private nursing homes / nursing homes / rehabilitation centres, Universities, Research Institutions Health-load Schools, Alumni, Summarized in the form of individuals and Families. The education and research with a faculty member with the department staff is working to give students the best education. Our students and faculty in their response to nursing homes, homes for the elderly by making the application, develop skills related to elderly care. In addition, their application areas, social projects are developing a positive way by improving communication between departments and the community. Courses offered in the department of elderly care, and vocational skills Whom It May Concern gives information on the courses and, in Turkish, English, Information and Communication Technologies and so on.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are registered to the faculties, higher schools and vocational higher education, in accordance with the principles adopted by the Board of Higher Education and Intercollegiate. Exam results of students according to their score will enter the preferences section by ordering the preferred forms, the student selection and placement centre (SSPC) send. SSPC will request the registration process by the university students placed in a program. Faculties, colleges and vocational higher education for the record; a) have graduated from high school or vocational school, high school diplomas received from a foreign country, the equivalence to be approved by the Ministry of Education, b) The following examinations and entered one of them; 1) Student Selection and Placement (University Entrance Exam) as a result of the relevant department of the University in the academic year that have placed with the central placement system, 2) Examination for Foreign Students (YOS) as a result of the relevant department of the University in the faculty to be placed with the central placement system, 3) Student Selection and Placement (University Entrance Exam) and as a result of the unit received a score high enough to be managed by the conditions of the special skill test is required. Documents required for registration; 1 - High school diploma or equivalent education 2 - the outcome document of the placement from SSPC


Conditions for Success
In order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Aged Care program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve.

Progression Paths (Relationship Type)

Employment of the graduates of the program areas listed as follows: 1) Social Services Directorate is being carried out on aged care services, private, foundation and government nursing homes and nursing homes, 2) The Prime Ministry Family Research Institution, the State Planning Organization, Family Counselling Centres, 3) Municipal homes for the elderly and nursing homes 4) Geriatrics Hospitals and clinics or hospitals, geriatric service 5) Non-Governmental Organizations and private institutions, aged care services carried out 6) the elderly in nursing homes, powerless home, the day-centres for the elderly, 7) Health Directorates units for elderly home care services, applications, 8), UNICEF, ILO, and voluntary organizations, 9) Edit the elderly person's house; a private corporation specialized in providing services under the supervision of the protected work, such as dwellings.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Full-Time


Url
Open Address