Yeterlilik Kodu | TR0030021508 | |
Yeterlilik Adı | Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ohu.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030021508
- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak.
- Yaşlı Bakımı Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek.
- Yaşlı bakımında edindiği temel düzeydeki bilgileri kullanma, uygulayabilme, değerlendirme ve herhangi bir sorun karşısında sorunları çözmek için ekip üyesi olarak görev alabilmek.
- Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmeli; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
- Yaşlı bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşabilmek.
- Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilmek.
- Yaşlı ve engelli bireylerin özel gereksinimleri ile ilgili bakım işlevini görebilmek.
- Yaşlı bakımı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket edebilmek.
- Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanabilmek.
- Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirebilmek.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranabilmeli ve bunlara katılabilmek.
- Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olabilmek.
- Birey ve halk sağlığı, ilk yardım, çevre koruma ve iş güvenliği konularının bilincinde olabilmek.
- Yaşlı bakımı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilmek.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
- Ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
- Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilmek.
Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.
Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme
Qualification Code | TR0030021508 | |
Qualification Title | Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde | |
Awarding Body Url | http://www.ohu.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Care of the elderly and disabled adults | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: Percentage Course Grade Grade Points 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2,50 70-74 CC 2,00 65-69 DC 1,50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0,50 00-49 FF 0,00 Other Grades: The grade (S) (Satisfactory) is given to the students who are successful in non-credit courses, and (U) (Unsatisfactory) to those who are unsuccessful in such courses. The grade (P) (In Progress) is given at the end of the first semester of a year-long course. The grade (EX) (Exempt) is given to students who are found successful in the examination for exemption performed by the department concerned for the courses determined by the University Senate. The grade (NI) (Not Included) is assigned for a course taken on the condition that it is not included in Cumulative Grade Point Average (CGPA). The grade (NA) (No Attendence) is given if a student does not fulfill the attendance and/or application requirements of the course and is included in the CGPA as (FF). A student is considered to be successful in a course if he/she gets one of the following grades: AA, BA, BB, CB, CC, S, or EX. A student who gets DC or DD grades from one or some of the courses is considered to be successful in these courses if the student is successful in other courses taken at the same semester and his/her GPA is at least 2.00 or higher including the courses with DC or DD grades. A student's academic success is calculated in the form of a GPA and CGPA by the Registrar's Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the beginning of entrance to the University which are recognized as valid by the Department in which she/he is registered. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination | |
Conditions for Success | The Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a 6–week summer practice. | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030021508
- On the basis of qualifications acquired at the secondary level.
- Elderly Care Program contains up to date information in the field of basic theoretical and practical knowledge should be.
- Be able to identify learning needs.
- Elderly care use information gained in the basic level, to apply the evaluation and to solve the problems you face any issues should be able to take part as a team member.
- Elderly care related issues have the basic knowledge and skills should be able to inform the relevant people and institutions using, ideas and proposals for solutions to the problems verbally and in writing should be able to transfer.
- Elderly care related issues regarding their thoughts and suggestions for solutions to the problems of individuals and organizations must be able to share .
- Acquired basic knowledge and skills should be able to critically evaluate.
- Elderly and disabled individuals with special needs should be able to see the maintenance function.
- Elderly care in relation to the social, scientific, cultural, legal and ethical values should be able to act according to.
- Elderly care about be able to use basic computer programs and related technologies.
- He should be able to fulfill the duties and responsibilities.
- Able to act in accordance with the quality management and processes and be able to participate in.
- External appearance, demeanor, attitude and behavior should be an example to the community.
- Individual and public health, first aid, environmental protection and work safety issues should be aware of.
- Elderly care about the community and the world should be able to follow developments on the agenda are sensitive to events.
- Ways to access information effectively be able to use, life-long learning should be conscious.
- Able to take responsibility as a team member.
- A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and be able to communicate with colleagues.
- Area as required by the European Computer Driving Licence Foundation least with computer software able to use information and communication technologies.
- Related to the field of society and the world should be able to follow developments on the agenda are sensitive to events.
For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: Percentage Course Grade Grade Points 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2,50 70-74 CC 2,00 65-69 DC 1,50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0,50 00-49 FF 0,00 Other Grades: The grade (S) (Satisfactory) is given to the students who are successful in non-credit courses, and (U) (Unsatisfactory) to those who are unsuccessful in such courses. The grade (P) (In Progress) is given at the end of the first semester of a year-long course. The grade (EX) (Exempt) is given to students who are found successful in the examination for exemption performed by the department concerned for the courses determined by the University Senate. The grade (NI) (Not Included) is assigned for a course taken on the condition that it is not included in Cumulative Grade Point Average (CGPA). The grade (NA) (No Attendence) is given if a student does not fulfill the attendance and/or application requirements of the course and is included in the CGPA as (FF). A student is considered to be successful in a course if he/she gets one of the following grades: AA, BA, BB, CB, CC, S, or EX. A student who gets DC or DD grades from one or some of the courses is considered to be successful in these courses if the student is successful in other courses taken at the same semester and his/her GPA is at least 2.00 or higher including the courses with DC or DD grades. A student's academic success is calculated in the form of a GPA and CGPA by the Registrar's Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the beginning of entrance to the University which are recognized as valid by the Department in which she/he is registered.
High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination