Yeterlilik Kodu

TR0030043738

Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumLokman Hekim Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Söğütözü Mh. 2179 Cd. No: 6 06510 Çankaya/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.lokmanhekim.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yaşlı bakımı konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama, Alan terminolojisini etkin kullanabilme, Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme,
  • Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme, Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme
  • Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme, bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme,
  • Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme,
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme, Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme,
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme, Yaşlı ile ilgili fiziksel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlayıp, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verebilir.
  • Yaşlı Bakım alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Yaşlı Bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
  • Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir.
  • Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Ara sınav notunun başarı puanına etkisi %40, Genel sınav notunun başarı puanına etkisi %60’tır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının başarı puanına etki oranı Senato kararı ile değiştirilebilir.
  • Bu durumda Genel sınavın ders başarı notuna etki oranı en az %50, en çok %70 olur. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur.
  • Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 (yüz) üzerinden puanlara dönüştürülerek Lokman Hekim Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 37. maddesindeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir.
  • Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Yaşlı Bakım programından mezun olmak için öğrencilerin toplam 120 AKTS kredi miktarını tamamlaması, bu toplam kredinin en az %25`ini alan içi ve dışı seçmeli derslerden kazanması, programın öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları, 20 günlük yaz stajını, Lokman Hekim Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarı ile tamamlanması ve en az 2,00 genel akademik ortalamayı sağlaması gereklidir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci alınır.
  • Programa öğrenci kabulü “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda” belirtilmektedir.
Başarma Şartları Yaşlı Bakım programından mezun olmak için öğrencilerin toplam 120 AKTS kredi miktarını tamamlaması, bu toplam kredinin en az %25ini alan içi ve dışı seçmeli derslerden kazanması, programın öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları, 20 günlük yaz stajını, Lokman Hekim Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarı ile tamamlanması ve en az 2,00 genel akademik ortalamayı sağlaması gereklidir. Yaşlı Bakım programından mezun olmak için öğrencilerin toplam 120 AKTS kredi miktarını tamamlaması, bu toplam kredinin en az %25ini alan içi ve dışı seçmeli derslerden kazanması, programın öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları, 20 günlük yaz stajını, Lokman Hekim Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarı ile tamamlanması ve en az 2,00 genel akademik ortalamayı sağlaması gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yaşlı Bakımı Programı Mezunları:Yaşlı bakımı hizmetlerinin yürütüldüğü Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, Belediyeler, Hastaneler, Sivil Toplum Kuruluşları ve Özel Kurumlarda yürütülen; huzurevleri , yaşlı bakım evleri, güçsüzler yurdu, yaşlılar için gündüz merkezleri, Hospice, sağlık birimlerindeki yaşlıya yönelik uygulamalar, evde bakım hizmetleri, yaşlının evini düzenleme, korumalı meskenler vb. uzman gözetiminde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030043738


Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Lokman Hekim Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Söğütözü Mh. 2179 Cd. No: 6 06510 Çankaya/Ankara


Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yaşlı bakımı konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama, Alan terminolojisini etkin kullanabilme, Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme,
  • Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme, Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme
  • Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme, bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme,
  • Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme,
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme, Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme,
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme, Yaşlı ile ilgili fiziksel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlayıp, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verebilir.
  • Yaşlı Bakım alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Yaşlı Bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
  • Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir.
  • Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Ara sınav notunun başarı puanına etkisi %40, Genel sınav notunun başarı puanına etkisi %60’tır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının başarı puanına etki oranı Senato kararı ile değiştirilebilir.
  • Bu durumda Genel sınavın ders başarı notuna etki oranı en az %50, en çok %70 olur. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur.
  • Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 (yüz) üzerinden puanlara dönüştürülerek Lokman Hekim Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 37. maddesindeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir.
  • Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Yaşlı Bakım programından mezun olmak için öğrencilerin toplam 120 AKTS kredi miktarını tamamlaması, bu toplam kredinin en az %25`ini alan içi ve dışı seçmeli derslerden kazanması, programın öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları, 20 günlük yaz stajını, Lokman Hekim Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarı ile tamamlanması ve en az 2,00 genel akademik ortalamayı sağlaması gereklidir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci alınır.
  • Programa öğrenci kabulü “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda” belirtilmektedir.

Başarma Şartları
Yaşlı Bakım programından mezun olmak için öğrencilerin toplam 120 AKTS kredi miktarını tamamlaması, bu toplam kredinin en az %25ini alan içi ve dışı seçmeli derslerden kazanması, programın öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları, 20 günlük yaz stajını, Lokman Hekim Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarı ile tamamlanması ve en az 2,00 genel akademik ortalamayı sağlaması gereklidir. Yaşlı Bakım programından mezun olmak için öğrencilerin toplam 120 AKTS kredi miktarını tamamlaması, bu toplam kredinin en az %25ini alan içi ve dışı seçmeli derslerden kazanması, programın öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları, 20 günlük yaz stajını, Lokman Hekim Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarı ile tamamlanması ve en az 2,00 genel akademik ortalamayı sağlaması gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yaşlı Bakımı Programı Mezunları:Yaşlı bakımı hizmetlerinin yürütüldüğü Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, Belediyeler, Hastaneler, Sivil Toplum Kuruluşları ve Özel Kurumlarda yürütülen; huzurevleri , yaşlı bakım evleri, güçsüzler yurdu, yaşlılar için gündüz merkezleri, Hospice, sağlık birimlerindeki yaşlıya yönelik uygulamalar, evde bakım hizmetleri, yaşlının evini düzenleme, korumalı meskenler vb. uzman gözetiminde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030043738

Qualification Title
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması
Awarding BodyLokman Hekim University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCare of the elderly and disabled adults
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To apply the aged care sciences and skills effectively in the field of health services, To be able to use field terminology effectively, To be able to act in accordance with the professional basic legislation in the field, Updating the knowledge, skills and competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and developing them personally and professionally, To be able to use the knowledge and skills at the level related to the field, to interpret and analyze to continue and to resolve and resolve To be able to use information and communication technologies related to the field, to transfer professional written, verbal / non-verbal communication, to establish a basic communication in a foreign language, Behave according to social, cultural and professional principles, Behave according to quality management and processes and participate in these processes, To be able to apply changing style depending on the developing technology, to use new tools and devices, To be able to work with other health disciplines, Define physical, spiritual and social change related to the elderly and have needs in these aspects. Informs individuals and institutions that use basic knowledge and skills in the field of Elderly Care, conveys their thoughts and verbally, and conveys them verbally and in writing. Can share his thoughts and solutions with regard to elderly care with people who have solutions. Evaluate the examination and results of the care given to the elderly with the members of healthcare members. Regular, health, safety and risk wearable in the field.

Key Competencies-
Further Info

The absolute evaluation system is used to calculate the students success grade. The success of a course is determined by the course grade. Course achievement is achieved by the students success in the semester (mid-term exams, assignments, practical work, etc.) and the overall examination. The effect of mid-term exam on the success score is 40%, the effect of the final exam grade on the success score is 60%. The effect of midterm and final exams on the achievement score can be changed by the Senate decision. In this case, the effect rate of the general exam on the course grade is at least 50% and at most 70%. The effects of the midterm and the general examination on the course success grade and the application plan of the course with the minimum grade required to be taken in the general examination are announced to the students at the beginning of the semester by the instructor responsible for the course. Students who do not take the general exam are considered unsuccessful. The raw scores from the exams are converted to points over 100 (one hundred) points, and the general achievement grade is given by adapting to the note system in the 37th article of the Lokman Hekim University Associate, Bachelor of Education and Examination Regulations. Exam grades are announced in writing. The principles for calculating the course grade are determined by the Senate. In order to graduate from the Elderly Care program, students must complete a total of 120 ECTS credits, earn at least 25% of this total credits from in-field and non-field elective courses, all courses and applications required by the program, 20-day summer internship, Lokman Hekim University Associate Degree, Undergraduate Education -According to the provisions of the Education and Examination Regulations, it must be completed successfully and must meet a minimum overall academic average of 2.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are admitted to the Central Examination by the Selection and Placement Center (ÖSYM). Admission of students to the program Student Selection and Placement System (ÖSYS) is stated in the Guide for Higher Education Programs and Quotas Guide.

Conditions for SuccessIn order to graduate from the Elderly Care program, students must complete a total of 120 ECTS credits, earn at least 25% of this total credits from in-field and non-field elective courses, all courses and applications required by the program, 20-day summer internship, Lokman Hekim University Associate Degree, Undergraduate Education -According to the provisions of the Education and Examination Regulations, it must be completed successfully and must meet a minimum overall academic average of 2.00. In order to graduate from the Elderly Care program, students must complete a total of 120 ECTS credits, earn at least 25% of this total credits from in-field and non-field elective courses, all courses and applications required by the program, 20-day summer internship, Lokman Hekim University Associate Degree, Undergraduate Education -According to the provisions of the Education and Examination Regulations, it must be completed successfully and must meet a minimum overall academic average of 2.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Elderly Care Program: Social Services and Child Protection Agency, Municipalities, Hospitals, Non-Governmental Organizations and Private Institutions where elderly care services are carried out; nursing homes, nursing homes for the elderly, day centers for the elderly, hospice, practices for the elderly in health units, home care services, organizing the elderlys home, sheltered dwellings, etc. They can work under expert supervision.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030043738


Qualification Title
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Lokman Hekim University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To apply the aged care sciences and skills effectively in the field of health services, To be able to use field terminology effectively, To be able to act in accordance with the professional basic legislation in the field, Updating the knowledge, skills and competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and developing them personally and professionally, To be able to use the knowledge and skills at the level related to the field, to interpret and analyze to continue and to resolve and resolve To be able to use information and communication technologies related to the field, to transfer professional written, verbal / non-verbal communication, to establish a basic communication in a foreign language, Behave according to social, cultural and professional principles, Behave according to quality management and processes and participate in these processes, To be able to apply changing style depending on the developing technology, to use new tools and devices, To be able to work with other health disciplines, Define physical, spiritual and social change related to the elderly and have needs in these aspects. Informs individuals and institutions that use basic knowledge and skills in the field of Elderly Care, conveys their thoughts and verbally, and conveys them verbally and in writing. Can share his thoughts and solutions with regard to elderly care with people who have solutions. Evaluate the examination and results of the care given to the elderly with the members of healthcare members. Regular, health, safety and risk wearable in the field.


Key Competencies
-

Further Info

The absolute evaluation system is used to calculate the students success grade. The success of a course is determined by the course grade. Course achievement is achieved by the students success in the semester (mid-term exams, assignments, practical work, etc.) and the overall examination. The effect of mid-term exam on the success score is 40%, the effect of the final exam grade on the success score is 60%. The effect of midterm and final exams on the achievement score can be changed by the Senate decision. In this case, the effect rate of the general exam on the course grade is at least 50% and at most 70%. The effects of the midterm and the general examination on the course success grade and the application plan of the course with the minimum grade required to be taken in the general examination are announced to the students at the beginning of the semester by the instructor responsible for the course. Students who do not take the general exam are considered unsuccessful. The raw scores from the exams are converted to points over 100 (one hundred) points, and the general achievement grade is given by adapting to the note system in the 37th article of the Lokman Hekim University Associate, Bachelor of Education and Examination Regulations. Exam grades are announced in writing. The principles for calculating the course grade are determined by the Senate. In order to graduate from the Elderly Care program, students must complete a total of 120 ECTS credits, earn at least 25% of this total credits from in-field and non-field elective courses, all courses and applications required by the program, 20-day summer internship, Lokman Hekim University Associate Degree, Undergraduate Education -According to the provisions of the Education and Examination Regulations, it must be completed successfully and must meet a minimum overall academic average of 2.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are admitted to the Central Examination by the Selection and Placement Center (ÖSYM). Admission of students to the program Student Selection and Placement System (ÖSYS) is stated in the Guide for Higher Education Programs and Quotas Guide.


Conditions for Success
In order to graduate from the Elderly Care program, students must complete a total of 120 ECTS credits, earn at least 25% of this total credits from in-field and non-field elective courses, all courses and applications required by the program, 20-day summer internship, Lokman Hekim University Associate Degree, Undergraduate Education -According to the provisions of the Education and Examination Regulations, it must be completed successfully and must meet a minimum overall academic average of 2.00. In order to graduate from the Elderly Care program, students must complete a total of 120 ECTS credits, earn at least 25% of this total credits from in-field and non-field elective courses, all courses and applications required by the program, 20-day summer internship, Lokman Hekim University Associate Degree, Undergraduate Education -According to the provisions of the Education and Examination Regulations, it must be completed successfully and must meet a minimum overall academic average of 2.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Elderly Care Program: Social Services and Child Protection Agency, Municipalities, Hospitals, Non-Governmental Organizations and Private Institutions where elderly care services are carried out; nursing homes, nursing homes for the elderly, day centers for the elderly, hospice, practices for the elderly in health units, home care services, organizing the elderlys home, sheltered dwellings, etc. They can work under expert supervision.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address