Yeterlilik Kodu

TR0030218044

Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumArtvin Çoruh Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArtvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin
Sorumlu Kurum URLhttps://www.artvin.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsan vücudu hücreleri, doku, organ ve sistemlerini ve bu sistemlerin yapı ve fonksiyonları arasındaki ilişkiyi bilir ve mesleki uygulamalarında bu temel bilimsel bilgiyi kullanır .
  • Yaşlılığı etkileyen faktörleri ve bu süreçle ilgili değişimleri bilir. Yaşlı bireyin sağlığını korur, geliştirir ve sağlıksız koşulları edinilen bilgi ve uygun girişimler doğrultusunda yönetir.
  • Yaşlı sağlığı ve bakım sorunları saptar, eleştirel düşünür ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri ışığında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak sorunları değerlendirir.
  • Sorumluluk alanında ekibin bir üyesi olarak uygulamalarda karşılaştığı karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözer.
  • Meslektaşları, yaşlı ve yaşlı yakınları ve sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
  • Yaşlı insanların hayatı hakkında temel haklar, özgürlükler ve insancıl bakım ilkelerini bilir ve benimser.
  • Alanı ile ilgili bilgilerin toplanması, girişimlerin uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi aşamalarında mesleki etik değerleri benimser.
  • Yaşlı bakım hizmeti veren kuruluşları ve çalışma prensiplerini bilir.
  • Yaşlılıkta rehabilitasyon kavramlarını bilir ve uygular.
  • Yaşlının psikolojik sorunlarını belirler ve bu sorunlarla başetme yöntemlerini öğrenir.
  • Yaşlı bakımı alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Yaşlı bakım hizmeti veren kurumlarda görev alabilecek nitelikte insanları seven, saygı duyan, yaratıcı, hoşgörülü, özgüvenli ve sabırlı kişilik özelliklerine sahip meslek elemanı olarak yetişir.
  • Yaşlı bakımı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimi ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Yaşlı bakımı alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgiye, iyi derecede Türkçe ve orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahip olur.
  • Yaşlı bakımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 35 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2.00 ın üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar. Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Programa kayıt yaptırabilmek için orta öğretim mezunu olmak gerekmektedir. Meslek lisesi mezunlarının sınavsız geçiş yapabilmeleri için Yüksek Öğrenim Kurumunun belirlediği ortaöğretim programından mezun olmaları gerekmektedir. Belirtilen programlar dışında kalan öğrenciler programa OSYM sınavı YGS-2 puan türü ile yerleştirilebilirler.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Programdan mezun olabilmek için, Yaşlı Bakım On Lisans Programında yer alan dersler ve uygulamalar (stajlar) ile yaz uygulamasından (yaz stajı) başarılı olunması zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanların istihdam alanları şöyle sıralanabilir: Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütüldüğü tüm huzurevleri ve bakımevlerinde, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumunda, Devlet Planlama Teşkilatı’nda, Aile Danışma Merkezlerinde, Geriatri Hastanelerinde ya da hastanelerin geriatri servis ve polikliniklerinde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218044


Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Artvin Çoruh Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsan vücudu hücreleri, doku, organ ve sistemlerini ve bu sistemlerin yapı ve fonksiyonları arasındaki ilişkiyi bilir ve mesleki uygulamalarında bu temel bilimsel bilgiyi kullanır .
  • Yaşlılığı etkileyen faktörleri ve bu süreçle ilgili değişimleri bilir. Yaşlı bireyin sağlığını korur, geliştirir ve sağlıksız koşulları edinilen bilgi ve uygun girişimler doğrultusunda yönetir.
  • Yaşlı sağlığı ve bakım sorunları saptar, eleştirel düşünür ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri ışığında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak sorunları değerlendirir.
  • Sorumluluk alanında ekibin bir üyesi olarak uygulamalarda karşılaştığı karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözer.
  • Meslektaşları, yaşlı ve yaşlı yakınları ve sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
  • Yaşlı insanların hayatı hakkında temel haklar, özgürlükler ve insancıl bakım ilkelerini bilir ve benimser.
  • Alanı ile ilgili bilgilerin toplanması, girişimlerin uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi aşamalarında mesleki etik değerleri benimser.
  • Yaşlı bakım hizmeti veren kuruluşları ve çalışma prensiplerini bilir.
  • Yaşlılıkta rehabilitasyon kavramlarını bilir ve uygular.
  • Yaşlının psikolojik sorunlarını belirler ve bu sorunlarla başetme yöntemlerini öğrenir.
  • Yaşlı bakımı alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Yaşlı bakım hizmeti veren kurumlarda görev alabilecek nitelikte insanları seven, saygı duyan, yaratıcı, hoşgörülü, özgüvenli ve sabırlı kişilik özelliklerine sahip meslek elemanı olarak yetişir.
  • Yaşlı bakımı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimi ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Yaşlı bakımı alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgiye, iyi derecede Türkçe ve orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahip olur.
  • Yaşlı bakımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 35 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2.00 ın üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar. Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Programa kayıt yaptırabilmek için orta öğretim mezunu olmak gerekmektedir. Meslek lisesi mezunlarının sınavsız geçiş yapabilmeleri için Yüksek Öğrenim Kurumunun belirlediği ortaöğretim programından mezun olmaları gerekmektedir. Belirtilen programlar dışında kalan öğrenciler programa OSYM sınavı YGS-2 puan türü ile yerleştirilebilirler.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Programdan mezun olabilmek için, Yaşlı Bakım On Lisans Programında yer alan dersler ve uygulamalar (stajlar) ile yaz uygulamasından (yaz stajı) başarılı olunması zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanların istihdam alanları şöyle sıralanabilir: Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütüldüğü tüm huzurevleri ve bakımevlerinde, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumunda, Devlet Planlama Teşkilatı’nda, Aile Danışma Merkezlerinde, Geriatri Hastanelerinde ya da hastanelerin geriatri servis ve polikliniklerinde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218044

Qualification Title
Yaşlı Bakımı Associate
Awarding BodyArtvin Coruh University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.artvin.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCare of the elderly and disabled adults
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Knows human body cells, tissues, organs, systems and the structure and function of the relationship between these systems and uses the basic scientific knowledge of professional practices. Knows the aging factors and changes of aging process. Protects the health of the elderly individual, develops and implements the unhealthy conditions in accordance with the appropriate initiatives plans and learn. Determines the aged health and care problems, analyses critically and then evaluates them with using the acquired knowledge and skills in consideration of evidence-based solutions. Solves complex and unpredictable problems encountered in applications that related to the field as a team member. Acts proper to the quality management and processes by being in the team in order to solve the present and unpredictable complex problems encountered during the applications related to the field of elderly care and take personal responsibilities when needed. Attend the programs, vocational in-service activities and workshops in order to improve themselves individually and professionally. Knows and adopts the fundamental rights, freedoms and principles of humanistic care about aged peoples life. Adopts the professional ethics during collecting data about the field, implementationing initiatives and evaluating care results. Knows the aged care institutions and working principles. Knows the concept of rehabilitation in elderly and practices in the field. Determines the psychological problems of the elderly and learns the ways of coping with these problems. Acts proper to the laws, regulations and directives related to their rights and responsibilities as an individual working in the field of elderly care. Trains as a professional who loves and respects people and has personality traits like creative, tolerant, confident and patient. Implements a given task independently by using their gained knowledge related to the field of elderly care. Follows the current events at the agenda of the public and world in the field of elderly care Aid and are sensible to the developments. Have knowledge about principles of Ataturk revolution history and also perfect Turkish and meanly English speaking skill. Use well the information and communication technologies, and the computer software related to the field ofelderly care.

Key Competencies-
Further Info

Students are subjected to a midterm and a final exam from all courses. While the contribution to the general success of the midterm grade is 40 %, the contribution of final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. Midterm/final exams are required to obtain at least 35 points. Notes are defined as 4.00 point grading system. Students who get one of the grades of AA-BA-BB-CB and CC, are considered successful from that course. If students get DC grade, they must get at least 2.00 avarage grade in the term to be considered successful. If student have succeed all courses in the programme (total of 120 ECTS ) and have performed summer internship and get at least 2.00 general average grade, they can graduate from the Aged Care Associate Programme.

Quality Assurance-
Access Requirements

Applicants must be graduate in a program of secondary education to enroll programme. Vocational High School graduates must have graduated from secondary school program that determined YGS-2 by Higher Education Board for passing without examination.Students who graduated outside the specified programs can be enrolled with Student Selection and Placement Center’s examination result.

Conditions for SuccessIf student have succeed all courses in the programme (total of 120 ECTS ) and have performed summer internship and get at least 2.00 general average grade, they can graduate from the Aged Care Associate Programme. All courses, practice (internship) and summer internship must be performed successfully to graduate from the Aged Care Associate Programme.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates are prepared for work in fields where older people are the focus. These include all type eventide homes and aged home care, Prime Ministry Family Research Council, The State Planning Organization, Family Counseling Center, Geriatric Hospitals or health and aged care human services.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030218044


Qualification Title
Yaşlı Bakımı Associate

Awarding Body
Artvin Coruh University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Knows human body cells, tissues, organs, systems and the structure and function of the relationship between these systems and uses the basic scientific knowledge of professional practices. Knows the aging factors and changes of aging process. Protects the health of the elderly individual, develops and implements the unhealthy conditions in accordance with the appropriate initiatives plans and learn. Determines the aged health and care problems, analyses critically and then evaluates them with using the acquired knowledge and skills in consideration of evidence-based solutions. Solves complex and unpredictable problems encountered in applications that related to the field as a team member. Acts proper to the quality management and processes by being in the team in order to solve the present and unpredictable complex problems encountered during the applications related to the field of elderly care and take personal responsibilities when needed. Attend the programs, vocational in-service activities and workshops in order to improve themselves individually and professionally. Knows and adopts the fundamental rights, freedoms and principles of humanistic care about aged peoples life. Adopts the professional ethics during collecting data about the field, implementationing initiatives and evaluating care results. Knows the aged care institutions and working principles. Knows the concept of rehabilitation in elderly and practices in the field. Determines the psychological problems of the elderly and learns the ways of coping with these problems. Acts proper to the laws, regulations and directives related to their rights and responsibilities as an individual working in the field of elderly care. Trains as a professional who loves and respects people and has personality traits like creative, tolerant, confident and patient. Implements a given task independently by using their gained knowledge related to the field of elderly care. Follows the current events at the agenda of the public and world in the field of elderly care Aid and are sensible to the developments. Have knowledge about principles of Ataturk revolution history and also perfect Turkish and meanly English speaking skill. Use well the information and communication technologies, and the computer software related to the field ofelderly care.


Key Competencies
-

Further Info

Students are subjected to a midterm and a final exam from all courses. While the contribution to the general success of the midterm grade is 40 %, the contribution of final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. Midterm/final exams are required to obtain at least 35 points. Notes are defined as 4.00 point grading system. Students who get one of the grades of AA-BA-BB-CB and CC, are considered successful from that course. If students get DC grade, they must get at least 2.00 avarage grade in the term to be considered successful. If student have succeed all courses in the programme (total of 120 ECTS ) and have performed summer internship and get at least 2.00 general average grade, they can graduate from the Aged Care Associate Programme.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Applicants must be graduate in a program of secondary education to enroll programme. Vocational High School graduates must have graduated from secondary school program that determined YGS-2 by Higher Education Board for passing without examination.Students who graduated outside the specified programs can be enrolled with Student Selection and Placement Center’s examination result.


Conditions for Success
If student have succeed all courses in the programme (total of 120 ECTS ) and have performed summer internship and get at least 2.00 general average grade, they can graduate from the Aged Care Associate Programme. All courses, practice (internship) and summer internship must be performed successfully to graduate from the Aged Care Associate Programme.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates are prepared for work in fields where older people are the focus. These include all type eventide homes and aged home care, Prime Ministry Family Research Council, The State Planning Organization, Family Counseling Center, Geriatric Hospitals or health and aged care human services.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address