Yeterlilik Kodu

TR0030015743

Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Önlisans Diploması
Sorumlu KurumOrdu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.odu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Yaşlı Bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilir.
  • Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapabilir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate almak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
  • Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili uygulamalarda, değerlendirmede ve bilgilendirmede toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olabilir.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip edebilir.
  • Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
  • Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapmak.
  • Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
  • Yaşlı Bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
  • İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
  • Yaşlı ile ilgili fiziksel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlayıp, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verebilir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verebilir.
  • Mesleği ve yaşlı bakımı ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirebilir.
  • Yaşlı Bakım alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurabilir.
  • Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2’nin üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

ÖSYM sınavı ve sınavsız geçiş

Başarma ŞartlarıPrograma kayıt yaptırabilmek için orta öğretim mezunu olmak gerekmektedir. Meslek lisesi mezunlarının sınavsız geçiş yapabilmeleri için Yüksek Öğrenim Kurumu'nun belirlediği ortaöğretim programından mezun olmaları gerekmektedir. Belirtilen programlar dışında kalan öğrenciler programa OSYM sınavı ile yerleştirilebilirler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; yaşlı bakım hizmetlerinin yürütüldüğü Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, belediyeler, hastaneler, huzurevleri, yaşlı bakımevleri, güçsüzler yurdu, yaşlı için gündüz merkezleri, hospice (terminal dönemde bakılan yaşlı bakım evi), sağlık birimlerindeki yaşlıya yönelik uygulamalar, evde bakım hizmetleri, yaşlının evini düzenleme, korumalı meskenler gibi yerlerde uzman gözetiminde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015743


Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Önlisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ordu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Yaşlı Bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilir.
  • Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapabilir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate almak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
  • Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili uygulamalarda, değerlendirmede ve bilgilendirmede toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olabilir.
  • Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip edebilir.
  • Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
  • Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapmak.
  • Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
  • Yaşlı Bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
  • İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
  • Yaşlı ile ilgili fiziksel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlayıp, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verebilir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verebilir.
  • Mesleği ve yaşlı bakımı ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirebilir.
  • Yaşlı Bakım alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurabilir.
  • Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2’nin üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

ÖSYM sınavı ve sınavsız geçiş


Başarma Şartları
Programa kayıt yaptırabilmek için orta öğretim mezunu olmak gerekmektedir. Meslek lisesi mezunlarının sınavsız geçiş yapabilmeleri için Yüksek Öğrenim Kurumu'nun belirlediği ortaöğretim programından mezun olmaları gerekmektedir. Belirtilen programlar dışında kalan öğrenciler programa OSYM sınavı ile yerleştirilebilirler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; yaşlı bakım hizmetlerinin yürütüldüğü Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, belediyeler, hastaneler, huzurevleri, yaşlı bakımevleri, güçsüzler yurdu, yaşlı için gündüz merkezleri, hospice (terminal dönemde bakılan yaşlı bakım evi), sağlık birimlerindeki yaşlıya yönelik uygulamalar, evde bakım hizmetleri, yaşlının evini düzenleme, korumalı meskenler gibi yerlerde uzman gözetiminde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015743

Qualification Title
Elderly Care Associate Degree Diploma
Awarding BodyOrdu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.odu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCare of the elderly and disabled adults
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The physical environment in the field of equipment, materials and technologies, recognize and use, and protect by maintaining.
  • Field needs to have adequate infrastructure issues in these fields to gain theoretical and practical knowledge.
  • Using the basic knowledge and skills acquired in the field, interpret and evaluate data, identify problems, to analyze, to have the ability to develop evidence-based solutions.
  • The physical environment in the field of equipment, materials and technologies, recognize and use, and protect by maintaining.
  • Detects problems with field, and presents solutions.
  • Applications related to the field of providing solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work.
  • Awareness of the need for lifelong learning, continuous self-renewal monitoring and awareness of developments in science and technology to win.
  • Effective communication techniques and innovations in the field to follow the dominant level to have knowledge of a foreign language.
  • While performing tasks related to the field of human health, to consider the social and natural environment.
  • Applications related to the field of providing solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work.
  • On a regular basis in the field of health, safety and risk assessment.
  • Labor law and occupational safety, environmental protection and quality of information to be conscious.
  • Date values, respect, social responsibility, global, social and professional ethics to be conscious.
Key Competencies-
Further Info

Students in all courses are subject to a mid-term and final exam at one. 40% contribution to the success quiz grades, final exam, the contribution is 60%. All exams are graded out of 100. Semester / final exam are required to obtain at least 50 points. Notes 4 per cent is expressed in the system. AA, BA, BB, CB and CC one that the students are considered successful. DC to take note that in the period of more than 2 candidates on grade point average are considered as successfull

Quality Assurance-
Access Requirements

OSYM exam and pass without examination

Conditions for SuccessIn order to register the program must be a graduate of secondary education. Without an examination of vocational high school graduates make the transition to graduate from high school should be determined by the Higher Education Authority. OSYM program, students can be placed outside the examination specified programs.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Social Services and Child Protection Agency conducted elderly care services, municipalities, hospitals, nursing homes, elderly care homes, weak, hostel, day centers for the elderly, hospice (terminal cared for the elderly in the home), health units applications for elderly, home care services, the elder's house editing, such as protected areas under the expert guidance work in dwellings.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015743


Qualification Title
Elderly Care Associate Degree Diploma

Awarding Body
Ordu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The physical environment in the field of equipment, materials and technologies, recognize and use, and protect by maintaining.
  • Field needs to have adequate infrastructure issues in these fields to gain theoretical and practical knowledge.
  • Using the basic knowledge and skills acquired in the field, interpret and evaluate data, identify problems, to analyze, to have the ability to develop evidence-based solutions.
  • The physical environment in the field of equipment, materials and technologies, recognize and use, and protect by maintaining.
  • Detects problems with field, and presents solutions.
  • Applications related to the field of providing solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work.
  • Awareness of the need for lifelong learning, continuous self-renewal monitoring and awareness of developments in science and technology to win.
  • Effective communication techniques and innovations in the field to follow the dominant level to have knowledge of a foreign language.
  • While performing tasks related to the field of human health, to consider the social and natural environment.
  • Applications related to the field of providing solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work.
  • On a regular basis in the field of health, safety and risk assessment.
  • Labor law and occupational safety, environmental protection and quality of information to be conscious.
  • Date values, respect, social responsibility, global, social and professional ethics to be conscious.

Key Competencies
-

Further Info

Students in all courses are subject to a mid-term and final exam at one. 40% contribution to the success quiz grades, final exam, the contribution is 60%. All exams are graded out of 100. Semester / final exam are required to obtain at least 50 points. Notes 4 per cent is expressed in the system. AA, BA, BB, CB and CC one that the students are considered successful. DC to take note that in the period of more than 2 candidates on grade point average are considered as successfull


Quality Assurance
-

Access Requirements

OSYM exam and pass without examination


Conditions for Success
In order to register the program must be a graduate of secondary education. Without an examination of vocational high school graduates make the transition to graduate from high school should be determined by the Higher Education Authority. OSYM program, students can be placed outside the examination specified programs.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Social Services and Child Protection Agency conducted elderly care services, municipalities, hospitals, nursing homes, elderly care homes, weak, hostel, day centers for the elderly, hospice (terminal cared for the elderly in the home), health units applications for elderly, home care services, the elder's house editing, such as protected areas under the expert guidance work in dwellings.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address