Yeterlilik Kodu

TR0030218346

Yeterlilik Adı
Yazılım Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumFırat Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.firat.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Fırat Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Her ders için bir ara, bir genel ve bütünleme sınavı yapılır. Sınavlar yazılı olarak uygulanır ancak gerekli görüldüğünde sözlü ya da grup çalışması olarak yapılmaktadır. Ayrıca bazı derslerde proje uygulamaları bulunmaktadır. Tablo 1’de üniversitemize ait ortak olarak kullanılan mutlak not şablonu verilmiştir.
  • Notlandırmaya ait şartlar ve başarı değerlendirmeleri aşağıdaki gibidir:
  • Final sınavından 50 veya üstü not alınmalıdır.
  • Vize sınavının %40’ı, final sınavının %60’ı toplanarak notlandırma
  • değerlendirilmektedir (Proje, ödev ve sunum olması durumunda, bu oranlar değişebilmektedir).
  • Vize ve final notlarının toplamı (varsa proje, ödev, sunum ve quiz notlarının oranları da eklenerek) 50 veya üstü olmalıdır.

 

Tablo 1. Başarı Değerlendirmesi İçin Kullanılan Mutlak Not Şablonu

Ham Başarı Notu

Başarı Notu

Kat Sayı

Açıklama

90-100

AA

4.00

Başarılı

85-89

BA

3.50

Başarılı

75-84

BB

3.00

Başarılı

70-74

CB

2.50

Başarılı

60-69

CC

2.00

Başarılı

55-59

DC

1.50

Koşullu Başarılı

50-54

DD

1.00

Koşullu Başarılı

0-49

FF

0.00

Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/30.09.2026

 

Giriş Şartı
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen,  ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunlar için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Tüm öğrenciler mezuniyet koşullarının bir parçası olarak stajını iki ayrı dönem halinde en az 40 iş günü olması koşulu ile tamamlamak zorundadır. Staj değerlendirilmesinde öğrencilerin hem staj raporu yazmak ve sözlü olarak sunma zorunluluğu vardır. Staj sunumlarında öğrencinin performansını her komite ayrı ayrı değerlendirir ve öğrenci için ortalama bir not belirlenir. Lisans öğrencilerinin Fırat Üniversitesi-Mühendislik Fakültesi-Yazılım Mühendisliği programından mezun olabilmeleri için 240 AKTS’yi tamamlamaları 156 ders kredisini tamamlamaları 3 sosyal seçmeli, 8 teknik seçmeli ve 45 zorunlu dersi (toplam 56 ders) tamamlamaları İki adet zorunlu yaz stajını tamamlamaları Genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması gerekmektedir  
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
 
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Mezunlar yurtiçi kamu ve özel sektörde, uluslararası firmalarda veya yurtdışında çalışabilir; ayrıca kendi işlerini kurabilirler
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030218346


Yeterlilik Adı
Yazılım Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fırat Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Fırat Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Her ders için bir ara, bir genel ve bütünleme sınavı yapılır. Sınavlar yazılı olarak uygulanır ancak gerekli görüldüğünde sözlü ya da grup çalışması olarak yapılmaktadır. Ayrıca bazı derslerde proje uygulamaları bulunmaktadır. Tablo 1’de üniversitemize ait ortak olarak kullanılan mutlak not şablonu verilmiştir.
  • Notlandırmaya ait şartlar ve başarı değerlendirmeleri aşağıdaki gibidir:
  • Final sınavından 50 veya üstü not alınmalıdır.
  • Vize sınavının %40’ı, final sınavının %60’ı toplanarak notlandırma
  • değerlendirilmektedir (Proje, ödev ve sunum olması durumunda, bu oranlar değişebilmektedir).
  • Vize ve final notlarının toplamı (varsa proje, ödev, sunum ve quiz notlarının oranları da eklenerek) 50 veya üstü olmalıdır.

 

Tablo 1. Başarı Değerlendirmesi İçin Kullanılan Mutlak Not Şablonu

Ham Başarı Notu

Başarı Notu

Kat Sayı

Açıklama

90-100

AA

4.00

Başarılı

85-89

BA

3.50

Başarılı

75-84

BB

3.00

Başarılı

70-74

CB

2.50

Başarılı

60-69

CC

2.00

Başarılı

55-59

DC

1.50

Koşullu Başarılı

50-54

DD

1.00

Koşullu Başarılı

0-49

FF

0.00

Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/30.09.2026

 


Giriş Şartı
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen,  ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunlar için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Tüm öğrenciler mezuniyet koşullarının bir parçası olarak stajını iki ayrı dönem halinde en az 40 iş günü olması koşulu ile tamamlamak zorundadır. Staj değerlendirilmesinde öğrencilerin hem staj raporu yazmak ve sözlü olarak sunma zorunluluğu vardır. Staj sunumlarında öğrencinin performansını her komite ayrı ayrı değerlendirir ve öğrenci için ortalama bir not belirlenir. Lisans öğrencilerinin Fırat Üniversitesi-Mühendislik Fakültesi-Yazılım Mühendisliği programından mezun olabilmeleri için 240 AKTS’yi tamamlamaları 156 ders kredisini tamamlamaları 3 sosyal seçmeli, 8 teknik seçmeli ve 45 zorunlu dersi (toplam 56 ders) tamamlamaları İki adet zorunlu yaz stajını tamamlamaları Genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması gerekmektedir  

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
 
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Mezunlar yurtiçi kamu ve özel sektörde, uluslararası firmalarda veya yurtdışında çalışabilir; ayrıca kendi işlerini kurabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030218346

Qualification Title
Bachelor's Degree in Software Engineering
Awarding BodyFirat University
Awarding Body ContactFirat University, 23119 Elazig, Turkey
Awarding Body Urlhttp://www.firat.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasSoftware and applications development and analysis
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing education for a specific learning area or profession.
Learning Environments
  • Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and engineering disciplines; ability to use theoretical and applied information in these areas to solve complex engineering problems.
  • Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice; ability to use information technologies effectively.
  • Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics.
  • Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; ability to work individually.
  • Ability to communicate effectively both orally and in writing; knowledge of at least one foreign language, ability to write effective reports and understand written reports, ability to prepare design and production reports, ability to make effective presentations, ability to give and receive clear and understandable instructions.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology and to continuously renew oneself.
  • Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility and knowledge of standards used in engineering practice.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the global and societal impacts of engineering practices on health, environment and safety and contemporary issues reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

Has the key competencies listed below at a level above advanced.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info
  • -Exams, measurement and evaluation The relevant articles of Fırat University Education and Examination Regulations are applied. For each course, a midterm, a general and make-up exam is held. Exams are conducted in written form, but when deemed necessary, they are conducted as oral or group work. There are also project applications in some courses. Table 1 shows the commonly used absolute grade template of our university.
    • The grading requirements and success evaluations are as follows:
    • A grade of 50 or above must be obtained in the final exam.
    • Grading by adding 40% of the midterm exam and 60% of the final exam
    • (In case of projects, assignments and presentations, these ratios may change).
  •  The sum of the midterm and final grades (including the ratios of project, homework, presentation and quiz grades, if any) must be 50 or above.

 

 

Table 1. Absolute Grade Template Used for Achievement Assessment

Raw Achievement Grade

Achievement Grade

Coefficient

Explanation

90-100

AA

4.00

Successful

85-89

BA

3.50

Successful

75-84

BB

3.00

Successful

70-74

CB

2.50

Successful

60-69

CC

2.00

Successful

55-59

DC

1.50

Conditionally successful

50-54

DD

1.00

Conditionally successful

0-49

FF

0.00

Failed

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
  • To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.
Conditions for Success All students are required to complete their internship in two separate semesters with a minimum of 40 working days as part of their graduation requirements. In the evaluation of the internship, students are required to write an internship report and present it orally. Each committee evaluates the student's performance in the internship presentations separately and an average grade is determined for the student. In order for undergraduate students to graduate from Fırat University-Faculty of Engineering-Software Engineering program; - Completion of 240 ECTS, - Completion of 156 course credits, - Complete 3 social electives, 8 technical electives and 45 compulsory courses (56 courses in total), - Completion of two compulsory summer internships, - The overall weighted grade point average must be at least 2.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)
    • Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctorate and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
    • Graduates can work in domestic public and private sectors, international companies or abroad; they can also establish their own businesses.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030218346


Qualification Title
Bachelor's Degree in Software Engineering

Awarding Body
Firat University

Awarding Body Contact
Firat University, 23119 Elazig, Turkey

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing education for a specific learning area or profession.

Learning Environments
  • Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and engineering disciplines; ability to use theoretical and applied information in these areas to solve complex engineering problems.
  • Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice; ability to use information technologies effectively.
  • Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics.
  • Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; ability to work individually.
  • Ability to communicate effectively both orally and in writing; knowledge of at least one foreign language, ability to write effective reports and understand written reports, ability to prepare design and production reports, ability to make effective presentations, ability to give and receive clear and understandable instructions.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology and to continuously renew oneself.
  • Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility and knowledge of standards used in engineering practice.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the global and societal impacts of engineering practices on health, environment and safety and contemporary issues reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

Has the key competencies listed below at a level above advanced.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info
  • -Exams, measurement and evaluation The relevant articles of Fırat University Education and Examination Regulations are applied. For each course, a midterm, a general and make-up exam is held. Exams are conducted in written form, but when deemed necessary, they are conducted as oral or group work. There are also project applications in some courses. Table 1 shows the commonly used absolute grade template of our university.
    • The grading requirements and success evaluations are as follows:
    • A grade of 50 or above must be obtained in the final exam.
    • Grading by adding 40% of the midterm exam and 60% of the final exam
    • (In case of projects, assignments and presentations, these ratios may change).
  •  The sum of the midterm and final grades (including the ratios of project, homework, presentation and quiz grades, if any) must be 50 or above.

 

 

Table 1. Absolute Grade Template Used for Achievement Assessment

Raw Achievement Grade

Achievement Grade

Coefficient

Explanation

90-100

AA

4.00

Successful

85-89

BA

3.50

Successful

75-84

BB

3.00

Successful

70-74

CB

2.50

Successful

60-69

CC

2.00

Successful

55-59

DC

1.50

Conditionally successful

50-54

DD

1.00

Conditionally successful

0-49

FF

0.00

Failed


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
  • To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.

Conditions for Success
All students are required to complete their internship in two separate semesters with a minimum of 40 working days as part of their graduation requirements. In the evaluation of the internship, students are required to write an internship report and present it orally. Each committee evaluates the student's performance in the internship presentations separately and an average grade is determined for the student. In order for undergraduate students to graduate from Fırat University-Faculty of Engineering-Software Engineering program; - Completion of 240 ECTS, - Completion of 156 course credits, - Complete 3 social electives, 8 technical electives and 45 compulsory courses (56 courses in total), - Completion of two compulsory summer internships, - The overall weighted grade point average must be at least 2.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)
    • Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctorate and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
    • Graduates can work in domestic public and private sectors, international companies or abroad; they can also establish their own businesses.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode