Yeterlilik Kodu | TR0030221039 | |
Yeterlilik Adı | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kafkas Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Merkez, Kafkas Ünv. Rektörlüğü, 36000 Kars Merkez/Kars | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kafkas.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Yüksek lisans programının amacı, Fen Bilgisi Eğitimi ile ilgili alanlarda, ulusal ve uluslar arası düzeyde araştırma yapabilen, gerek teorik gerekse uygulama alanında karşılaşılan problemlere yönelik çözüm üretebilen ve evrensel bilimin geliştirilmesine katkıda bulunan uzman bireyler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu notun 100.0 üzerinden en az 65.0 olması gerekir. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Puanlar Notlar Katsayılar 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2.50 70-74 CC 2.00 65-69 DC 1.50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0.50 49 ve aşağısı FF 0,00 Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (CC) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler sayılır. Öğrenci, zorunlu derslerden başarılı olmak zorundadır. Başarısız olunan seçmeli dersler yerine farklı ders alınabilir. Yüksek lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplam 21 kredi (120 AKTS) almak koşuluyla en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Bilimsel Araştırma Teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir dersi öğrenimleri boyunca almak zorundadır. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Matematik dalında Yüksek Lisans diploması verilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Tezli yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:
| |
Başarma Şartları | Yüksek lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplam 21 kredi (120 AKTS) almak koşuluyla en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Bilimsel Araştırma Teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir dersi öğrenimleri boyunca almak zorundadır. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Matematik dalında Yüksek Lisans diploması verilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Mezuniyet Koşulları: Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders ve Bilimsel Araştırma Teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir ders, bir seminer ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.00 almaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler uzman öğretmen olarak devlet ve özel eğitim kurumlarında çalışabilirler. Bu okullarda yönetici olabilirler. Üniversitelerde öğretim elemanı olarak istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221039
ISCO:08
ISCO:08
Yüksek lisans programının amacı, Fen Bilgisi Eğitimi ile ilgili alanlarda, ulusal ve uluslar arası düzeyde araştırma yapabilen, gerek teorik gerekse uygulama alanında karşılaşılan problemlere yönelik çözüm üretebilen ve evrensel bilimin geliştirilmesine katkıda bulunan uzman bireyler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Konu ve pedagojik alan bilgisi açısından güncel bilgi ve beceriye sahip oluş
- Fen eğitimi alanıyla ilgili problemleri irdeleyebilme
- Fen eğitimi alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları takip edebilme
- Bilimsel ve mesleki etik değerlerin önemini takdir ediş
- Fen eğitiminde nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini takdir ediş
- Eğitimde güncel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilme
- Eğitim teknolojilerini fen eğitiminde etkin şekilde kullanabilme
- Öğrencilerin gelişim özellikleri ve öğrenme biçimleri bilgisini ders planlama ve materyal geliştirme faaliyetlerinde kullanabilme
- Bilimsel düşünme ve bilimsel araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini sınıf ortamında kullanabilme
- Fen eğitiminde yaratıcı etkinlikler geliştirebilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu notun 100.0 üzerinden en az 65.0 olması gerekir. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir.
Puanlar Notlar Katsayılar
90-100 AA 4,00
85-89 BA 3,50
80-84 BB 3,00
75-79 CB 2.50
70-74 CC 2.00
65-69 DC 1.50
60-64 DD 1,00
50-59 FD 0.50
49 ve aşağısı FF 0,00
Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (CC) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler sayılır. Öğrenci, zorunlu derslerden başarılı olmak zorundadır. Başarısız olunan seçmeli dersler yerine farklı ders alınabilir. Yüksek lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplam 21 kredi (120 AKTS) almak koşuluyla en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Bilimsel Araştırma Teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir dersi öğrenimleri boyunca almak zorundadır. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Matematik dalında Yüksek Lisans diploması verilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Tezli yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:
- Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
- ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir.
- Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı ve lisans not ortalaması değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 60si, lisans not ortalamasının % 40’ı dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 60 puan alanlar arasında sıralama yapılır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler uzman öğretmen olarak devlet ve özel eğitim kurumlarında çalışabilirler. Bu okullarda yönetici olabilirler. Üniversitelerde öğretim elemanı olarak istihdam edilebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030221039 | |
Qualification Title | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi (YL) (Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kafkas University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Having up-to-date knowledge and skills in terms of subject and pedagogical content knowledge To be able to examine the problems related to the field of science education To be able to follow national and international studies carried out in the field of science education Appreciating the importance of scientific and professional ethical values To be able to conduct quantitative and qualitative research in science education Appreciate the importance of lifelong learning To be able to use contemporary measurement and evaluation methods in education Using educational technologies effectively in science education To be able to use the knowledge of students developmental characteristics and learning styles in lesson planning and material development activities. To be able to use scientific thinking and scientific research methods knowledge and skills in the classroom environment To be able to develop creative activities in science education | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the success of the student in studies such as midterm exams, applied studies, homework and the semester exam together. The students success grade is calculated by adding 40% of the midterm exam or the homework counted instead of this exam and 60% of the semester exam score. This grade must be at least 65.0 out of 100.0. The table below provides the detailed information about the local grades and coefficients. Score Grades Coefficients 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2.50 70-74 CC 2.00 65-69 DC 1.50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0.50 49 and below FF 0,00 The lowest grade to be successful in a course is (CC) 2,00. Required courses of program must be completed successfully. Elective courses may be replaced with another course. The graduate program students throughout their education a total of 21 (120 ECTS) is not less than a minimum of seven courses, a seminar and thesis work must succeed. The students throughout their education required to take at least one course including Scientific Research Techniques with research and publication ethics. The students of Mathematics Program who meet the relevant requirements are awarded an MS degree. The course concerned in this note is to be successful, must be at least 70 out of 100. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must meet the following conditions for admission to Graduate Programs with thesis: a) Candidates applying for the Masters Programs must have an undergraduate diploma, with at least 2.00 out of 4.00 CGPA undergraduate degree. Turkish students graduated from a university in a foreign country must obtain a certificate of equivalence of their undergraduate issued by the Council of Higher Education in Turkey (CHE). b) Candidates, who intend to apply to Master’s Programs, must have a minimum score of 55 from ALES (National Graduate Education Science Exam) from relevant field or equivalent international exam scores. c) In admitting students to graduate programs; 60% of ALES score, , 40% of undergraduate CGPA are taken into consideration and candidate with minimum 60 points are listed by institute administrative board. | |
Conditions for Success | The graduate program students throughout their education a total of 21 (120 ECTS) is not less than a minimum of seven courses, a seminar and thesis work must succeed. The students throughout their education required to take at least one course including Scientific Research Techniques with research and publication ethics. The students of Mathematics Program who meet the relevant requirements are awarded an MS degree. The course concerned in this note is to be successful, must be at least 70 out of 100. Master’s Degree Programs (with thesis) consist of at least seven courses and at least one course including Scientific Research Techniques with research and publication ethics , one seminar and thesis that totals to a minimum of 21 National Credits and 120 ECTS. Students should take 60 ECTS from courses and seminar, 60 ECTS from thesis. In order to be successfull in a course, student’s grade must at least 2,00 out of 4. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this program can work as specialist teachers in public and private education institutions. They can be administrators in these schools. They can be employed as teaching staff at universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221039
Having up-to-date knowledge and skills in terms of subject and pedagogical content knowledge To be able to examine the problems related to the field of science education To be able to follow national and international studies carried out in the field of science education Appreciating the importance of scientific and professional ethical values To be able to conduct quantitative and qualitative research in science education Appreciate the importance of lifelong learning To be able to use contemporary measurement and evaluation methods in education Using educational technologies effectively in science education To be able to use the knowledge of students developmental characteristics and learning styles in lesson planning and material development activities. To be able to use scientific thinking and scientific research methods knowledge and skills in the classroom environment To be able to develop creative activities in science education
Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the success of the student in studies such as midterm exams, applied studies, homework and the semester exam together. The students success grade is calculated by adding 40% of the midterm exam or the homework counted instead of this exam and 60% of the semester exam score. This grade must be at least 65.0 out of 100.0. The table below provides the detailed information about the local grades and coefficients. Score Grades Coefficients 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2.50 70-74 CC 2.00 65-69 DC 1.50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0.50 49 and below FF 0,00 The lowest grade to be successful in a course is (CC) 2,00. Required courses of program must be completed successfully. Elective courses may be replaced with another course. The graduate program students throughout their education a total of 21 (120 ECTS) is not less than a minimum of seven courses, a seminar and thesis work must succeed. The students throughout their education required to take at least one course including Scientific Research Techniques with research and publication ethics. The students of Mathematics Program who meet the relevant requirements are awarded an MS degree. The course concerned in this note is to be successful, must be at least 70 out of 100.
Candidates must meet the following conditions for admission to Graduate Programs with thesis: a) Candidates applying for the Masters Programs must have an undergraduate diploma, with at least 2.00 out of 4.00 CGPA undergraduate degree. Turkish students graduated from a university in a foreign country must obtain a certificate of equivalence of their undergraduate issued by the Council of Higher Education in Turkey (CHE). b) Candidates, who intend to apply to Master’s Programs, must have a minimum score of 55 from ALES (National Graduate Education Science Exam) from relevant field or equivalent international exam scores. c) In admitting students to graduate programs; 60% of ALES score, , 40% of undergraduate CGPA are taken into consideration and candidate with minimum 60 points are listed by institute administrative board.
Students who graduate from this program can work as specialist teachers in public and private education institutions. They can be administrators in these schools. They can be employed as teaching staff at universities.
Qualification is continuous