Yeterlilik Kodu

TR0030044719

Yeterlilik Adı
Acil Durum ve Afet Yönetimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumGümüşhane Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGümüşhane Üniversitesi, Gümüşhanevî Kampüsü, Bağlarbaşı Mahallesi 29100
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gumushane.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kamuya sağlanan hizmetler
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yaşanabilecek herhangi bir acil durum ve afet ile etkin bir şekilde baş edebilmeyi öğrenirler.
  •  Acil Durum ve Afet Yönetimi konusunda gereksinim duyulan bilgi, beceri, yöntem ve kabiliyete sahip olurlar.
  • Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında toplumsal bilinç düzeyinin arttırılmasına önemli katkı sağlarlar.
  • Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında kullanılan araç ve gereçleri tanırlar ve amacına uygun kullanırlar.
  • Afet öncesinde planlama, proje geliştirme ile eğitim ve bilinçlendirme gibi önlemleri alabilecek; afet durumunda ise koordinasyonun yanı sıra tüm kayıp azaltıcı faaliyetlerde bulunabilecek, yönetebilecek, afetlerde kriz masası sorumluluğu üstlenebilecek ve kendisine bağlı sivil savunma birimlerini eğitim ve yönetimini üstlenebilecek donanıma sahip olacaklardır.
  • Mevcut şartlar altında arama ve kurtarma çalışmalarını organize edebilecek, sevk ve idaresini üstlenebilecek, ihtiyaç duyulduğu halde görev aldıkları bölgedeki bütün insanlara arama- kurtarma ve hayatta kalma konularında periyodik olarak eğitim verebilecek yetkinliğe sahip olacaklar.
  • Afet Risk Yönetimi evrelerinde, hazırlık, zarar azaltma, müdahale ve koordinasyon ile iyileştirme aşamalarında ve bu süreçlere ilişkin birimlerde etkin görevler alabilirler.
  • Acil durum ve afetlere karşı hızlı ve doğru karar verebilme becerisine sahip olurlar.
  • Acil durum ve afetler karşısında soğukkanlı, titiz, sorumluluk duygusu ve toplumsal dayanışma ruhuyla hareket edebilme yetisini kazanırlar.
  • Toplumsal iletişim becerilerini geliştirip, ekip çalışmasının önemini kavrarlar.
  • Mesleki etik değerlere saygılı bireyler haline gelir ve ülkemizdeki insan kaynakları kalitesinin geliştirilmesine katkı sağlarlar.
  • Afet Yönetimi’nin ekonomi, sosyal ve kültürel çevre üzerindeki etkilerini kavrayabilirler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavın katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır.
  • Ayrıca, bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 30 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan TYT sınavından başarılı olmak.

Başarma Şartları Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 30 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır. Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de 30 iş günü yaz stajı uygulamasının yapılması mezuniyet için şarttır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Acil Durum ve Afet Yönetimi Programından mezun olanlar Afet ve Acil Durum Başkanlığına bağlı il müdürlüklerinde, Afet Yönetim ve Koordinasyon Merkezlerinde, itfaiye teşkilatlarında, sivil savunma arama ve kurtarma birliklerinde, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında afet yönetimiyle ilgili alanlarda, kamu kurum ve kuruluşları ile yerel yönetimlerin ilgili birimlerinde, Kızılay ve UMKE (Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi) gibi ulusal sivil savunma kuruluşlarının yanında uluslararası kuruluşlarda afet yönetimiyle ilgili organizasyonlarda iş bulma olanağına sahiptirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030044719


Yeterlilik Adı
Acil Durum ve Afet Yönetimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gümüşhane Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gümüşhane Üniversitesi, Gümüşhanevî Kampüsü, Bağlarbaşı Mahallesi 29100

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yaşanabilecek herhangi bir acil durum ve afet ile etkin bir şekilde baş edebilmeyi öğrenirler.
  •  Acil Durum ve Afet Yönetimi konusunda gereksinim duyulan bilgi, beceri, yöntem ve kabiliyete sahip olurlar.
  • Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında toplumsal bilinç düzeyinin arttırılmasına önemli katkı sağlarlar.
  • Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında kullanılan araç ve gereçleri tanırlar ve amacına uygun kullanırlar.
  • Afet öncesinde planlama, proje geliştirme ile eğitim ve bilinçlendirme gibi önlemleri alabilecek; afet durumunda ise koordinasyonun yanı sıra tüm kayıp azaltıcı faaliyetlerde bulunabilecek, yönetebilecek, afetlerde kriz masası sorumluluğu üstlenebilecek ve kendisine bağlı sivil savunma birimlerini eğitim ve yönetimini üstlenebilecek donanıma sahip olacaklardır.
  • Mevcut şartlar altında arama ve kurtarma çalışmalarını organize edebilecek, sevk ve idaresini üstlenebilecek, ihtiyaç duyulduğu halde görev aldıkları bölgedeki bütün insanlara arama- kurtarma ve hayatta kalma konularında periyodik olarak eğitim verebilecek yetkinliğe sahip olacaklar.
  • Afet Risk Yönetimi evrelerinde, hazırlık, zarar azaltma, müdahale ve koordinasyon ile iyileştirme aşamalarında ve bu süreçlere ilişkin birimlerde etkin görevler alabilirler.
  • Acil durum ve afetlere karşı hızlı ve doğru karar verebilme becerisine sahip olurlar.
  • Acil durum ve afetler karşısında soğukkanlı, titiz, sorumluluk duygusu ve toplumsal dayanışma ruhuyla hareket edebilme yetisini kazanırlar.
  • Toplumsal iletişim becerilerini geliştirip, ekip çalışmasının önemini kavrarlar.
  • Mesleki etik değerlere saygılı bireyler haline gelir ve ülkemizdeki insan kaynakları kalitesinin geliştirilmesine katkı sağlarlar.
  • Afet Yönetimi’nin ekonomi, sosyal ve kültürel çevre üzerindeki etkilerini kavrayabilirler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavın katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır.
  • Ayrıca, bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 30 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan TYT sınavından başarılı olmak.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 30 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır. Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de 30 iş günü yaz stajı uygulamasının yapılması mezuniyet için şarttır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Acil Durum ve Afet Yönetimi Programından mezun olanlar Afet ve Acil Durum Başkanlığına bağlı il müdürlüklerinde, Afet Yönetim ve Koordinasyon Merkezlerinde, itfaiye teşkilatlarında, sivil savunma arama ve kurtarma birliklerinde, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında afet yönetimiyle ilgili alanlarda, kamu kurum ve kuruluşları ile yerel yönetimlerin ilgili birimlerinde, Kızılay ve UMKE (Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi) gibi ulusal sivil savunma kuruluşlarının yanında uluslararası kuruluşlarda afet yönetimiyle ilgili organizasyonlarda iş bulma olanağına sahiptirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030044719

Qualification Title
Acil Durum ve Afet Yönetimi Ön Lisans Diploması
Awarding BodyGümüşhane University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.gumushane.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasDomestic services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

They are subjected to midterms and final exams for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated on 100 points. It is obligatory to score at least 45 points in the final exam. Students who receive one of the LETTER GRADES AA, BA, BB, CB and CC from a course are deemed to have succeeded. In addition, students with a GPA of at least 2.00 for a semester are considered successful in the courses in which they receive DC letter grades. At the end of each semester, students can take the make-up exam from up to two courses of that semester. The student must have accomplished all the courses in the program and not have an FF grade. In this program, the student must provide a minimum of 120 ECTS credits and the gpa should be at least 2.00 out of 4.00. In this program, internship is required for 30 days.

Quality Assurance-
Access Requirements

To be successful in the TYT exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).

Conditions for SuccessThe student must have accomplished all the courses in the program and not have an FF grade. In this program, the student must provide a minimum of 120 ECTS credits and the gpa should be at least 2.00 out of 4.00. In this program, internship is required for 30 days. Students who successfully complete all of the courses for a total of 120 ECTS available in the program and achieve a grade point average of at least 2.0 out of 4.00 are eligible to graduate. In addition to successfully completing the courses, it is essential for graduation to carry out a summer internship of 30 working days.
Progression Paths (Relationship Type)

People who have graduated from emergency and Disaster Management Program, Directorate of provincial directorates of disaster and Emergency, Disaster Management and Coordination Center, the Fire Department, Civil Defense search and rescue units, the private sector and civil society organizations in the areas of Disaster Management, the relevant departments of public institutions and local governments, the Red Crescent and UMKE (National Medical Rescue Team) related to disaster management in organizations as well as international organizations such as the National Civil Defense has the opportunity to work in organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030044719


Qualification Title
Acil Durum ve Afet Yönetimi Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Gümüşhane University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

They are subjected to midterms and final exams for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated on 100 points. It is obligatory to score at least 45 points in the final exam. Students who receive one of the LETTER GRADES AA, BA, BB, CB and CC from a course are deemed to have succeeded. In addition, students with a GPA of at least 2.00 for a semester are considered successful in the courses in which they receive DC letter grades. At the end of each semester, students can take the make-up exam from up to two courses of that semester. The student must have accomplished all the courses in the program and not have an FF grade. In this program, the student must provide a minimum of 120 ECTS credits and the gpa should be at least 2.00 out of 4.00. In this program, internship is required for 30 days.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To be successful in the TYT exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).


Conditions for Success
The student must have accomplished all the courses in the program and not have an FF grade. In this program, the student must provide a minimum of 120 ECTS credits and the gpa should be at least 2.00 out of 4.00. In this program, internship is required for 30 days. Students who successfully complete all of the courses for a total of 120 ECTS available in the program and achieve a grade point average of at least 2.0 out of 4.00 are eligible to graduate. In addition to successfully completing the courses, it is essential for graduation to carry out a summer internship of 30 working days.

Progression Paths (Relationship Type)

People who have graduated from emergency and Disaster Management Program, Directorate of provincial directorates of disaster and Emergency, Disaster Management and Coordination Center, the Fire Department, Civil Defense search and rescue units, the private sector and civil society organizations in the areas of Disaster Management, the relevant departments of public institutions and local governments, the Red Crescent and UMKE (National Medical Rescue Team) related to disaster management in organizations as well as international organizations such as the National Civil Defense has the opportunity to work in organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address