Yeterlilik Kodu | TR0030009031 | |
Yeterlilik Adı | Ağaç İşleri Teknolojisi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kütahya Dumlupınar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dpu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Malzemeler (cam, kağıt, plastik ve ahşap) | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin , derslere ( deneysel ve teorik) ve sınavlara katılması zorunludur. Bu derslerin sonuçlarının değerlendirilmesi, müfredat programlarında belirtilmiştir. Öğrencilerin toplamda 120 ders kredisi içeren 4.00 ağırlıklı ortalama üzerinden en az 2.50 ortalamaya sahip olmaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | ALES (min 70/100 skor). Lisans derecesi. Yüksek lisans giriş değerlendirmesinde kabul edilebilir puan (60/100). | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin toplamda 120 ders kredisi içeren 4.00 ağırlıklı ortalama üzerinden en az 2.50 ortalamaya sahip olmaları gerekmektedir.Yüksek lisans öğrencileri 4.00 ağırlıklı ortalama üzerinden en az 2.50 mezuniyet notu alıp, tez hazırlığı ve savunması için , maksimum 4 semester içinde (120 ECTS kredi) 21 krediyi tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlgili yüksek lisans derecisini uygulamak için hak ve ayrıcalıklar sağlar. Mezunlar, üniversitelerde akademisyen veya sanayide uzman olarak çalışabilirler. Ayrıca, formasyon dersleri alarak , teknik ve endüstri meslek liselerinde öğretmen olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030009031
- Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi genişletme, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi.
- Bilimsel yöntemleri kullanarak sınırlı veya eksik verileri tamamlama ve uygulama becerisi ile farklı disiplinlerin bilgilerini entegre etme becerisi.
- Alanındaki problemleri belirleyebilme, kurgulayabilme, çözmek için yöntem sunabilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler geliştirme becerisi.Bilimsel ve endüstriyel projelerde sorumluluk alabilme, projeyi bağımsız olarak hazırlayabilme, hazırlanan projeleri organize etme ve katkıda bulunma becerisi.
- Mesleği ile ilgili yeni ve gelişen uygulamaların farkında olma ve bunları inceleme ve öğrenme becerisi.
- Mesleki standartlara uygun olarak tez ve rapor yazabilme, sunabilme ve bunları basılabilir nitelikte yayın haline getirebilme becerisi.
- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi.
- Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi.
- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olma, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etme ve eleştirel olarak değerlendirme becerisi.
- Çevre ve iş güvenliği konuları hakkında bilinçli olmak ve bunların hukuksal boyutunun farkında olmak.
- Mesleki ve etik sorumluluk sahibi olmak.
Öğrencilerin , derslere ( deneysel ve teorik) ve sınavlara katılması zorunludur.
Bu derslerin sonuçlarının değerlendirilmesi, müfredat programlarında belirtilmiştir.
Öğrencilerin toplamda 120 ders kredisi içeren 4.00 ağırlıklı ortalama üzerinden en az 2.50 ortalamaya sahip olmaları gerekmektedir.
ALES (min 70/100 skor). Lisans derecesi. Yüksek lisans giriş değerlendirmesinde kabul edilebilir puan (60/100).
İlgili yüksek lisans derecisini uygulamak için hak ve ayrıcalıklar sağlar. Mezunlar, üniversitelerde akademisyen veya sanayide uzman olarak çalışabilirler. Ayrıca, formasyon dersleri alarak , teknik ve endüstri meslek liselerinde öğretmen olabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030009031 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Kütahya Dumlupınar University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.dpu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Materials (glass, paper, plastic and wood) | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | ALES (min 70/100 scores). Undergraduate degree.Acceptable score (60/100) from the master entrance evaluation. | |
Conditions for Success | The students must have completed at least 2.50 average grade point on a 4.00 within a total of 120 ECTS credits.Master student is required to have minimum CGPA of 2.50/4.00 in master courses and no failing grade, to complete 21 credits in maximum 4 semesters (120 ECTS credits), to prepare and defend thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The related master degree provides the rights and the privileges to practice the profession. They can work as an academician in the universities or as a professional in the industry. Also taking the initial teacher traning courses , they can work as a teacher at technical and industrial vocational high school. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030009031
- Ability to reach and broaden the knowledge by doing scientific research in the field, to evaluate, interpret and apply knowledge.
- Ability to complement and apply limited or incomplete data using scientific methods and to integrate knowledge of different disciplines.
- Ability to identify, formulate and solve problems in the field and to develop innovative methods in solutions.
- Ability to take responsibility in scientific and industrial projects, to independently prepare the project, to organize and to contribute to the prepared projects.
- Awareness of the new and developing practices about the profession and the ability to examine and learn them.
- Ability to write and present thesis and report in accordance with professional standards and to prepare them in to publication.
- Ability to lead in multidisciplinary teams, to develop solution approaches in complex situations and to take responsibility.
- Ability to use the computer programs, information and communication technologies required by the field.
- Ability to transcribe the processes and outcomes of their work in written or verbally at national or international scientific meetings.
- Ability to have lifelong learning consciousness, to follow innovations in science and technology, and to critically evaluate them.
- To be conscious about environmental and occupational safety issues and to be aware of their legal dimension.
- Having professional and ethical responsibility.
- The students must attend to the courses ( experimental and theoretical courses) and examinations. Evaluation of the results of the courses is defined in their curriculum plans .
- The students must have completed at least 2.50 average grade point on a 4.00 within a total of 120 ECTS credits.
ALES (min 70/100 scores). Undergraduate degree.Acceptable score (60/100) from the master entrance evaluation.
The related master degree provides the rights and the privileges to practice the profession. They can work as an academician in the universities or as a professional in the industry. Also taking the initial teacher traning courses , they can work as a teacher at technical and industrial vocational high school.
Qualification is continuous