Yeterlilik Kodu | TR0030039939 | |
Yeterlilik Adı | Aile ve Tüketici Bilimleri Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hacettepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kamuya sağlanan hizmetler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Lisans programında mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2,0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Aile ve Tüketici Ekonomistinin temel hedefi, birey, aile ve kurumların, dolayısıyla toplumun fiziksel, ekonomik ve psiko-sosyal gereksinimlerini ve mevcut insansal ve materyal kaynaklarını dikkate alarak, yaşam koşullarının daha sağlıklı, güvenli ve doyurucu hale getirilmesi ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi amacıyla araştırma, planlama, danışmanlık ve eğitim hizmetlerini sunmaktır. Aile ve Tüketici Bilimleri Lisans Programı mezunlarımız, konu alanı kişi ve ailelerin yaşam kalitesini yükseltmek olan, yetişkin eğitimi veren, tüketicinin faal korunmasına ve eğitimine yönelik çalışmalar yapan, sağlıklı ve verimli bir çevre oluşturmayı hedefleyen, çeşitli kamu, özel kurum ve kuruluşlarda; aile yaşantısı eğitimi, tüketici eğitimi ve korunması, fiziksel çevre ve yönetimi alanlarında görev yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030039939
- Aile ve Tüketici Bilimleri, alanında ve bu alanda yakın disiplinlerdeki (İşletme, iktisat, sosyoloji, psikoloji vb. sosyal ve davranış bilimleri) kavramlar, kuramlar, ilkeler, olgular ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibidir.
- Aile ve Tüketici Bilimleri, alanında hizmet sunan yakın ve uzak çevredeki kurum ve kuruluşların yapısı, işleyişi, sunduğu hizmetler, politika ve stratejileri ile hizmetlere ilişkin süreç, yöntem ve mevzuata ilişkin bilgiye sahiptir.
- Aile ve Tüketici Bilimleri, Sosyal Bilimler alanında özgün bir araştırma planlama, veri toplama, değerlendirme ve raporlandırma konusunda bilgi sahibidir.
- Aile ve Tüketici Bilimleri birey, aile ve toplum arasındaki ilişkilerin işleyiş kurallarına, sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümlerin nedenleri ve sonuçlarına dair temel bilgilere sahiptir.
- Aile ve Tüketici Bilimleri, alanında kuramsal bilgileri yorumlayarak, kişi, aile ve kurumların ekonomik, fiziksel, yönetsel ve psiko-sosyal sorunlarını eleştirel ve kanıt temelli bir yaklaşımla değerlendirir ve farklı çözüm yolları üretir, çalışmaları pl
- Aile ve Tüketici Bilimleri, alanı ile ilgili faaliyetlerin yürütüldüğü birimlerde gerektiğinde fiziksel çevreyi düzenleme, ihtiyaç duyulan ve uygun araç gereç, malzeme ve teknolojileri seçme ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
- Aile ve Tüketici Bilimleri; multimedya araçları, güncel bilgi içeren ders kitapları, süreli yayınlar vb. görsel ve yazılı kayıtları kullanarak alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
- Gerek alanında bireysel gerekse disiplinler arası çalışmalarda ve projelerde sorumluluk alır, süreç ve zamanlamasını planlar, yürütür ve görevlerini etkin bir biçimde yerine getirir.
- Aile ve Tüketici Bilimleri, alanı ile ilgili öngörülemeyen durumlarda yeni stratejik yaklaşımlarla kişi, aile ve kurumlarda karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm yolları geliştirir ve uygular.
- Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için sahip olduğu bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme sürecini organize eder, ulusal ve uluslararası düzeyde güncel gelişmeleri takip eder ve uygul
- Aile ve Tüketici Bilimleri alanında aldığı öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için kültürel ve kültürlerarası düzeyde etkili iletişim kurarak proje, araştırma ve etkinlikler planlar, kişi, aile ve toplumların yaşam kalitesinin yükseltilmesine yönelik çözüm önerilerini yazılı ve
- İş yaşamına katıldığında alanındaki temel kavramsal ve kuramsal bilgileri uygulamaya aktararak mesleki kariyerinde farklılık yaratır.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
- Kalite yönetimi ve süreçleri, kişi, aile ve kurumları da kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilincesahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
Aile ve Tüketici Ekonomistinin temel hedefi, birey, aile ve kurumların, dolayısıyla toplumun fiziksel, ekonomik ve psiko-sosyal gereksinimlerini ve mevcut insansal ve materyal kaynaklarını dikkate alarak, yaşam koşullarının daha sağlıklı, güvenli ve doyurucu hale getirilmesi ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi amacıyla araştırma, planlama, danışmanlık ve eğitim hizmetlerini sunmaktır. Aile ve Tüketici Bilimleri Lisans Programı mezunlarımız, konu alanı kişi ve ailelerin yaşam kalitesini yükseltmek olan, yetişkin eğitimi veren, tüketicinin faal korunmasına ve eğitimine yönelik çalışmalar yapan, sağlıklı ve verimli bir çevre oluşturmayı hedefleyen, çeşitli kamu, özel kurum ve kuruluşlarda; aile yaşantısı eğitimi, tüketici eğitimi ve korunması, fiziksel çevre ve yönetimi alanlarında görev yapabilmektedirler.
Qualification Code | TR0030039939 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Hacettepe University | |
Awarding Body Contact | Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Domestic services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |