Yeterlilik Kodu

TR0030007610

Yeterlilik Adı
Almanca Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumNecmettin Erbakan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erbakan.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili öğretim süreçlerini planlama ve etkili bir şekilde yürütme.
  • Sınıf içi uygulamalarda öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerini dikkate alma ve onlara rehberlik etme.
  • Türk Eğitim Sistemi ve okula ilişkin temel ilkelerin bilinmesi.
  • Ölçme ve değerlendirme sürecinde uygun yöntem ve yaklaşımların kullanılması.
  • Çağın gereklerine uygun bireysel, mesleki ve toplumsal açılardan donanımlı öğretmen yetiştirme.
  • Hedef Dilin ülkesi ve kültürü hakkında kapsamlı bilgi kazandırılması.
  • Öğrenmede analitik, eleştirel, bilimsel bir yaklaşım kazandırılması.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması.
  • Ana dil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dil bilgisi ile ilgili/dil bili ile ilgili yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerilerinin kazandırılması.
  • Yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili kavram ve yöntemleri edinebilme ve onları metinler üzerinde uygulayabilme becerilerinin kazandırılması.
  • Hedef dilin öğretilmesinde,öğrencilerin bireysel farklılıkların dikkate alınarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlama, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerilerin kazandırılması.
  • Eğitim teknolojilerini takip edebilme ve bu teknolojileri sınıf ortamında kullanabilme ve öğretime uyarlayabilme becerisinin kazandırılması.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.50 olması gerekir.Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.50 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Kabul şartları Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen kurallara göre yapılmaktadır. 1. Lise diploması 2. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre yerleştirmekten sorumludur.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.50 olması gerekirÖğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.50 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Almancanın 1. ve 2. Yabancı Dil olarak okutulduğu tüm ilk ve orta dereceli okullarda Almanca Öğretmeni olarak çalışabilmektedirler. Turizm ve Bankacılık alanlarında rahatlıkla istihdam edilebilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007610


Yeterlilik Adı
Almanca Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Necmettin Erbakan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili öğretim süreçlerini planlama ve etkili bir şekilde yürütme.
  • Sınıf içi uygulamalarda öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerini dikkate alma ve onlara rehberlik etme.
  • Türk Eğitim Sistemi ve okula ilişkin temel ilkelerin bilinmesi.
  • Ölçme ve değerlendirme sürecinde uygun yöntem ve yaklaşımların kullanılması.
  • Çağın gereklerine uygun bireysel, mesleki ve toplumsal açılardan donanımlı öğretmen yetiştirme.
  • Hedef Dilin ülkesi ve kültürü hakkında kapsamlı bilgi kazandırılması.
  • Öğrenmede analitik, eleştirel, bilimsel bir yaklaşım kazandırılması.
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması.
  • Ana dil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dil bilgisi ile ilgili/dil bili ile ilgili yapıları irdeleyebilme ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilme becerilerinin kazandırılması.
  • Yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili kavram ve yöntemleri edinebilme ve onları metinler üzerinde uygulayabilme becerilerinin kazandırılması.
  • Hedef dilin öğretilmesinde,öğrencilerin bireysel farklılıkların dikkate alınarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlama, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerilerin kazandırılması.
  • Eğitim teknolojilerini takip edebilme ve bu teknolojileri sınıf ortamında kullanabilme ve öğretime uyarlayabilme becerisinin kazandırılması.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.50 olması gerekir.Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.50 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Kabul şartları Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen kurallara göre yapılmaktadır. 1. Lise diploması 2. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre yerleştirmekten sorumludur.


Başarma Şartları
Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.50 olması gerekirÖğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.50 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Almancanın 1. ve 2. Yabancı Dil olarak okutulduğu tüm ilk ve orta dereceli okullarda Almanca Öğretmeni olarak çalışabilmektedirler. Turizm ve Bankacılık alanlarında rahatlıkla istihdam edilebilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007610

Qualification Title
Bachelor of Arts in German Language Education
Awarding BodyNecmettin Erbakan University
Awarding Body Contact Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Awarding Body Urlwww.erbakan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • to plan of teaching processes and to conduct an effective way in the field.to take account of students developments and learn in the classrooms activities and guide them.to Increase the awareness of the basic principles of the Turkish Education System and the School.
  • To use of appropriate methods and Approaches to assesment and evalution process.to be well equipped for the present time individually, professionally and socially.
  • To have knowledge about the country and the culture of the target languageto be equipped with an analytical, critical and scientific approaches in learning.
  • To be equipped with basic skills to build up connections among different disciplines.to be equipped with basic skills to investigate the native language and the foreign language in terms of grammatical and linguistic structures; and to utilize the similarities and the differences in foreign language teaching.to be equipped with basic skills to acquire the concepts and methods related to Foreign Language Teaching and to apply them on various texts.
  • To be equipped with necessary skills to prepare appropriate learning environments for their prospective students considering their individual learning differences and to manage classes effectively.
  • To be equipped with necessary skills to be able to follow educational technologies and to be able to use them in the class and to adapt them in teaching.
Key Competencies-
Further Info

There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD letter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.50 grade point average to succeed the education process.Students who have completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.50/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Teaching German Language.

Quality Assurance-
Access Requirements

Admission requirements are determined in line with the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK) 1. High School Diploma 2. Placement through a centralized national university placement examination. Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM) is responsible to place students according to their scores.

Conditions for SuccessStudents who have completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.50/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Teaching German Language.Students who have completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Teaching German Language.The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: Excellent AA 4.00 90 – 100/ Very Good BA 3.50 85 – 89/ Good BB 3.00 75 – 84/ Statisfactory CB 2.50 70 – 74/ Sufficent CC 2.00 60 –69/ Conditional Success DC 1.50 55 – 59/ Unsufficient DD 1.00 50-54/ FD 0.50 40-49/ FF 0.00 0-39
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the Department of German Language Teaching Department can work as german teacher in all primary and secondary schools in which German is thought as first or second foreign language. They can work in various fields of tourism as well as banking.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007610


Qualification Title
Bachelor of Arts in German Language Education

Awarding Body
Necmettin Erbakan University

Awarding Body Contact
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • to plan of teaching processes and to conduct an effective way in the field.to take account of students developments and learn in the classrooms activities and guide them.to Increase the awareness of the basic principles of the Turkish Education System and the School.
  • To use of appropriate methods and Approaches to assesment and evalution process.to be well equipped for the present time individually, professionally and socially.
  • To have knowledge about the country and the culture of the target languageto be equipped with an analytical, critical and scientific approaches in learning.
  • To be equipped with basic skills to build up connections among different disciplines.to be equipped with basic skills to investigate the native language and the foreign language in terms of grammatical and linguistic structures; and to utilize the similarities and the differences in foreign language teaching.to be equipped with basic skills to acquire the concepts and methods related to Foreign Language Teaching and to apply them on various texts.
  • To be equipped with necessary skills to prepare appropriate learning environments for their prospective students considering their individual learning differences and to manage classes effectively.
  • To be equipped with necessary skills to be able to follow educational technologies and to be able to use them in the class and to adapt them in teaching.

Key Competencies
-

Further Info

There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD letter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.50 grade point average to succeed the education process.Students who have completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.50/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Teaching German Language.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission requirements are determined in line with the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK) 1. High School Diploma 2. Placement through a centralized national university placement examination. Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM) is responsible to place students according to their scores.


Conditions for Success
Students who have completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.50/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Teaching German Language.Students who have completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Teaching German Language.The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: Excellent AA 4.00 90 – 100/ Very Good BA 3.50 85 – 89/ Good BB 3.00 75 – 84/ Statisfactory CB 2.50 70 – 74/ Sufficent CC 2.00 60 –69/ Conditional Success DC 1.50 55 – 59/ Unsufficient DD 1.00 50-54/ FD 0.50 40-49/ FF 0.00 0-39

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the Department of German Language Teaching Department can work as german teacher in all primary and secondary schools in which German is thought as first or second foreign language. They can work in various fields of tourism as well as banking.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address