Yeterlilik Kodu

TR0030011912

Yeterlilik Adı
Almanca Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://nevsehir.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular.
  • Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar.
  • Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
  • Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar.
  • Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini açıklar. Klasik ve Modern Edebiyat alanında temel düzeyde alanı tanımlar, bilgiyi çözümler ve yapılandırır.
  • Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini açıklar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
  • Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini açıklar ve uygular.
  • Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
  • Almanca öğretimi alanında uygulamalarda bulunur.
  • Alanında güncel yayınları listeler, tanımlar ve analiz eder.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular ve özgün makaleler yazar.
  • Almanca öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir.
  • Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya çeviri yapar.
  • Temel dil becerilerini analiz eder ve öğretir.
  • Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
  • Yapacağı uygulamalarda teknolojik aygıtları kullanır ve bu aygıtların bilgisayar ile kontrolünü sağlayacak programları açıklar.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
  • İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
  • Akademik çalışma yapar ve temel düzeyde uygular.
  • Akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
  • Türk Dili ve yabancı dil temel dilbilgisi kurallarını tanımlar, Almanca temel dil becerilerini kazanır.
  • Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
  • Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonu kazanır.
  • Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurabilir.
  • Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. Kültür karşılaştırmaları yapabilir, kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
  • Sosyolojinin temel kavramlarını ve eğitim açısından temel sosyolojik teorileri bilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, dil puanıyla öğrenci alan, çağdaş ilkeleri benimsemiş, kendini sürekli olarak geliştirmeyi amaçlayan Almanca öğretmenleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Bölümü, o Bilinçli, sorumlu ve çağdaş öğretmenlik ilkeleriyle donanmış bir eğitimcilik anlayışı, o Son dönem eğitim çalışmalarını bilen ve uygulayan öğretim becerisi, o Teknolojik gelişmelere uygun ders hazırlayabilen bir öğretmen profili yaratmayı amaçlamaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavda elde edilen dil puanı türü ile öğrenci alınır. Sınavda başarılı olan öğrenciler kayıt işlemlerini yaptırırlar. Kayıt işlemleriyle birlikte bir derecelendirme sınavı (Almanca Yeterlilik Sınavı) yapılır. Sınavın sonuçlarına göre, Almanca dil düzeyi dersleri izlemeye yeterli olmayan öğrenciler bir yıllık Almanca hazırlık sınıfı okur. Sınavı başaranlar doğrudan birinci sınıfa alınır.

Başarma ŞartlarıAlman Dili Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olan öğrenciler, özel ve devlet kurum ve kuruluşlarına bağlı, ilk ve orta dereceli okullarda ve dershanelerde Almanca öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi devlet ve vakıf üniversitelerinin yabancı diller yüksek okullarında okutman olarak çalışabilmektedirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyenler ise Almanca Öğretmenliği, Alman Dili ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık Bölümlerinde araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, öğrencilerimiz tercüme bürolarında, yazılı ve görsel basın, halkla ilişkiler gibi iş sahalarının yabancı dil gerektiren ilgili bölümlerinde iş bulma olanaklarına sahiptirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011912


Yeterlilik Adı
Almanca Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular.
  • Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar.
  • Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
  • Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar.
  • Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini açıklar. Klasik ve Modern Edebiyat alanında temel düzeyde alanı tanımlar, bilgiyi çözümler ve yapılandırır.
  • Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini açıklar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
  • Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini açıklar ve uygular.
  • Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
  • Almanca öğretimi alanında uygulamalarda bulunur.
  • Alanında güncel yayınları listeler, tanımlar ve analiz eder.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular ve özgün makaleler yazar.
  • Almanca öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir.
  • Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya çeviri yapar.
  • Temel dil becerilerini analiz eder ve öğretir.
  • Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
  • Yapacağı uygulamalarda teknolojik aygıtları kullanır ve bu aygıtların bilgisayar ile kontrolünü sağlayacak programları açıklar.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
  • İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
  • Akademik çalışma yapar ve temel düzeyde uygular.
  • Akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
  • Türk Dili ve yabancı dil temel dilbilgisi kurallarını tanımlar, Almanca temel dil becerilerini kazanır.
  • Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
  • Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonu kazanır.
  • Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurabilir.
  • Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. Kültür karşılaştırmaları yapabilir, kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
  • Sosyolojinin temel kavramlarını ve eğitim açısından temel sosyolojik teorileri bilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, dil puanıyla öğrenci alan, çağdaş ilkeleri benimsemiş, kendini sürekli olarak geliştirmeyi amaçlayan Almanca öğretmenleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Bölümü, o Bilinçli, sorumlu ve çağdaş öğretmenlik ilkeleriyle donanmış bir eğitimcilik anlayışı, o Son dönem eğitim çalışmalarını bilen ve uygulayan öğretim becerisi, o Teknolojik gelişmelere uygun ders hazırlayabilen bir öğretmen profili yaratmayı amaçlamaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavda elde edilen dil puanı türü ile öğrenci alınır. Sınavda başarılı olan öğrenciler kayıt işlemlerini yaptırırlar. Kayıt işlemleriyle birlikte bir derecelendirme sınavı (Almanca Yeterlilik Sınavı) yapılır. Sınavın sonuçlarına göre, Almanca dil düzeyi dersleri izlemeye yeterli olmayan öğrenciler bir yıllık Almanca hazırlık sınıfı okur. Sınavı başaranlar doğrudan birinci sınıfa alınır.


Başarma Şartları
Alman Dili Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olan öğrenciler, özel ve devlet kurum ve kuruluşlarına bağlı, ilk ve orta dereceli okullarda ve dershanelerde Almanca öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi devlet ve vakıf üniversitelerinin yabancı diller yüksek okullarında okutman olarak çalışabilmektedirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyenler ise Almanca Öğretmenliği, Alman Dili ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık Bölümlerinde araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, öğrencilerimiz tercüme bürolarında, yazılı ve görsel basın, halkla ilişkiler gibi iş sahalarının yabancı dil gerektiren ilgili bölümlerinde iş bulma olanaklarına sahiptirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011912

Qualification Title
German Language Teaching Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyNevşehir Hacı Bektaş Veli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://nevsehir.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Define the concepts of assessment and scientific research and apply these concepts in the school environment.
  • Prepare daily lesson plans according to curriculum and design of instructional technologies and materials.
  • Analyze the development of the learning and guidance processes of a person, and the relation of these processes with students’ development.
  • Define the aim, structure, and process of Turkish education system, the approaches of classroom management and the concepts related with education. Explain theoretical and practical concepts and principles of linguistics.
  • Define, analyze and construct the Classic and Modern Literature on basic level.
  • Explain basic concepts and principles of literature, and apply these concepts and principles in foreign language teaching field.
  • Explain and apply the basic language skills in Turkish and German.
  • Define and apply the approaches and methods in foreign language teaching.
  • Practice teaching German language.
  • List, define and analyze current publications in the field.
  • Apply scientific methods and write novel articles.
  • Develop materials that can be used in German language teaching, adapt and evaluate ready-made materials.
  • Translate from German to Turkish or Turkish to German.
  • Analyze and teach basic language skills.
  • Explain first and second language acquisition theories, and link these theories with foreign language teaching theories and applications.
  • Use technological devices and explain how to control these devices with computer.
  • Apply information and communication technologies with a computer software that is needed on the level of the field in the classroom.
  • Gain life-long learning skills in the light of needs.
  • Do academic research and apply in the field on the basic level.
  • Evaluate peers’ practice.
  • Describe basic grammar rules of Turkish and a foreign language, attain basic German language skills. Interpret social, economic, political and ideological conditions which have caused Turkish revolution; in accordance with Ataturk’s principles and reforms, and embrace the society, and adopt human ideals including love of home country, and national goals and aspirations.
  • Gain cultural education compatible with social environment and education level. Demonstrating the abiliy to communicate in foreign language at level A2 Common European Framework of Reference.
  • Develops his/her skills in art and sports. ability of making the comparison of cultures and intercultural communication.
  • Know basic concepts of sociology and basic sociological theories in terms of education.
Key Competencies-
Further Info

The Department of German Language Teaching offers a comprehensive training program on German and train German teachers who are equipped with contemporary knowledge and teaching skills. In line with this perspective, the program aims to train German teachers who: • are conscious, responsible, and guided by modern principles of education, • are armed with the skills used in contemporary education, and • have acquired the ability to design lessons that are compatible with technological changes.

Quality Assurance-
Access Requirements

The Program in Teaching German as a Foreign Language offers an undergraduate program. The students who are enrolled in these program take a language proficiency exam and if their language level is below the required level, they follow the preparatory language program for the first year.

Conditions for SuccessStudents are required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00
Progression Paths (Relationship Type)

All graduates of the department can start teaching at schools affiliated with the Ministry of National Education and in private schools.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Full-time

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011912


Qualification Title
German Language Teaching Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Define the concepts of assessment and scientific research and apply these concepts in the school environment.
  • Prepare daily lesson plans according to curriculum and design of instructional technologies and materials.
  • Analyze the development of the learning and guidance processes of a person, and the relation of these processes with students’ development.
  • Define the aim, structure, and process of Turkish education system, the approaches of classroom management and the concepts related with education. Explain theoretical and practical concepts and principles of linguistics.
  • Define, analyze and construct the Classic and Modern Literature on basic level.
  • Explain basic concepts and principles of literature, and apply these concepts and principles in foreign language teaching field.
  • Explain and apply the basic language skills in Turkish and German.
  • Define and apply the approaches and methods in foreign language teaching.
  • Practice teaching German language.
  • List, define and analyze current publications in the field.
  • Apply scientific methods and write novel articles.
  • Develop materials that can be used in German language teaching, adapt and evaluate ready-made materials.
  • Translate from German to Turkish or Turkish to German.
  • Analyze and teach basic language skills.
  • Explain first and second language acquisition theories, and link these theories with foreign language teaching theories and applications.
  • Use technological devices and explain how to control these devices with computer.
  • Apply information and communication technologies with a computer software that is needed on the level of the field in the classroom.
  • Gain life-long learning skills in the light of needs.
  • Do academic research and apply in the field on the basic level.
  • Evaluate peers’ practice.
  • Describe basic grammar rules of Turkish and a foreign language, attain basic German language skills. Interpret social, economic, political and ideological conditions which have caused Turkish revolution; in accordance with Ataturk’s principles and reforms, and embrace the society, and adopt human ideals including love of home country, and national goals and aspirations.
  • Gain cultural education compatible with social environment and education level. Demonstrating the abiliy to communicate in foreign language at level A2 Common European Framework of Reference.
  • Develops his/her skills in art and sports. ability of making the comparison of cultures and intercultural communication.
  • Know basic concepts of sociology and basic sociological theories in terms of education.

Key Competencies
-

Further Info

The Department of German Language Teaching offers a comprehensive training program on German and train German teachers who are equipped with contemporary knowledge and teaching skills. In line with this perspective, the program aims to train German teachers who: • are conscious, responsible, and guided by modern principles of education, • are armed with the skills used in contemporary education, and • have acquired the ability to design lessons that are compatible with technological changes.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The Program in Teaching German as a Foreign Language offers an undergraduate program. The students who are enrolled in these program take a language proficiency exam and if their language level is below the required level, they follow the preparatory language program for the first year.


Conditions for Success
Students are required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00

Progression Paths (Relationship Type)

All graduates of the department can start teaching at schools affiliated with the Ministry of National Education and in private schools.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Full-time


Url
Open Address