Yeterlilik Kodu | TR0030219225 | |
Yeterlilik Adı | Ameliyathane Hizmetleri Önlisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması dönem sonu sınavına girebilmesi için o dönemki teorik derslerin en az 70 ’ine ve uygulamalı derslerin en az 80 ’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notunda ara sınav 40 ve final sınavı 60 etkilidir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak zorunludur. Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel not ortalamasının en az 2 00 olması gerekir. Ortalaması 2 00 ’ın altında kalan öğrencilerin ortalamalarını 2 00 ’ya yükseltebilmek için notu CD ve altı olan derslerden tekrar ders almaları gerekmektedir. Ayrıntılı bilgi Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden (https://oidb.karabuk.edu.tr) alınabilir. Öğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek Öğretim Kurulu Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış (ve varsa ÖSYM Yerleştirme Kılavuzunda yer alan programın gerektirdiği özel şartları taşıyan) öğrenciler programa kayıt yaptırabilirler. Programlara ayrıca yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki farklı diploma programları arasında önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini (minimum 100 ders saati veya 120 AKTS) başarıyla tamamlamış ve ağırlıklı genel not ortalamalarını en az 2.00 düzeyine çıkarmış olmaları gerekmektedir. Programda 20 iş günü staj çalışmasını başarılı Tamamlamış olmaları da zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları sağlık sektöründe özel ve kamu hastanelerinin ameliyathane birimlerinde, ameliyathane teknikeri olarak çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219225
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Ameliyathane teknolojisini ve ortamın temel özelliklerini bilme
- Ameliyathanede hasta, çalışan ve işyeri güvenliğine ilişkin uygulamaları ve kavramları bilme
- Ameliyat masasını her ameliyattan önce kontrol eder, ameliyata hazır hale getirir ve gerekli destek parçalarını hazırlayarak güvenli bir çalışma ortamı oluşturur.
- Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.
- Ameliyat odasını malzeme ve ekipman yönünden cerrahi işlemlerin yapılmasına hazır hale getirir.
- Her bir işlemden veya ameliyattan sonra ortamın temizlenmesini ve dezenfeksiyonunu sağlayarak yeniden kullanıma hazır hale getirilmesini sağlar.
- Ameliyat öncesi, esnası ve sonrasında asepsi –antisepsi vb. kurallar çerçevesinde hastanın ve ekibin güvenliğinin sağlar.
- Hastanın ameliyat odasına alınmasına, pozisyon verilmesine ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur.
- Ameliyat öncesi hasta transferi ve ameliyat odasındaki tüm hazırlıkları yapabilir.
- Hastanın cerrahi işleme hazırlanmasına, ameliyathaneye alınmasına ve daha sonra nakline yardımcı olabilme
- Cerrahi malzemelerin sterilizasyonunu ve uygun şartlarda korunmasını sağlar.
- Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü durum ve şekilde cerrahi ekibe yardım eder.
- Diğer sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurabilme becerisi geliştirir.
- Ameliyat sırasında uzman doktorun kontrolünde cerrahi ekibe dahil olabilir.
- Ameliyathaneyi cerrahi işlem öncesi, işlemler arası ve işlemden sonra hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olma
- Hastadan alınan patolojileri korur ve kayıt tutarak ilgili yerlere teslim eder.
- Cerrahi alet ve ekipmanların periyodik muayenelerini yaptırır ve olası arızalarını zamanında haber verir.
- Yapılan ameliyata ve yaranın durumuna göre hastanın pansumanını uygun şekilde yapar.
- Ameliyat ekibini steril giydirir ve cerrahi alan oluşturulmasına yardımcı olur.
- Yenilik, değişim ve sürekli gelişim önceliğine karşı tutum geliştirir.
- Atık yönetmeliğine uygun olarak çalıştığı ortamdaki atıkları uzaklaştırır ve enfeksiyon kontrolünü sağlar.
- Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç gereç ve cihazları kullanabilme
- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinci ile güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
- Olağan dışı durumlarda ilk yardım uygulayabilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması dönem sonu sınavına girebilmesi için o dönemki teorik derslerin en az 70 ’ine ve uygulamalı derslerin en az 80 ’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notunda ara sınav 40 ve final sınavı 60 etkilidir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak zorunludur. Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel not ortalamasının en az 2 00 olması gerekir. Ortalaması 2 00 ’ın altında kalan öğrencilerin ortalamalarını 2 00 ’ya yükseltebilmek için notu CD ve altı olan derslerden tekrar ders almaları gerekmektedir. Ayrıntılı bilgi Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden (https://oidb.karabuk.edu.tr) alınabilir. Öğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek Öğretim Kurulu Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış (ve varsa ÖSYM Yerleştirme Kılavuzunda yer alan programın gerektirdiği özel şartları taşıyan) öğrenciler programa kayıt yaptırabilirler. Programlara ayrıca yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki farklı diploma programları arasında önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.
Program mezunları sağlık sektöründe özel ve kamu hastanelerinin ameliyathane birimlerinde, ameliyathane teknikeri olarak çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219225 | |
Qualification Title | Ameliyathane Hizmetleri Associate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Knowing the operating room technology and the basic features of the environment Knowing practices and concepts related to patient, employee and workplace safety in the operating room It checks the operating table before each surgery, makes it ready for surgery and creates a safe working environment by preparing the necessary support parts. Takes precautions regarding health and work safety in the working environment. It makes the operating room ready for surgical procedures in terms of materials and equipment. It ensures that the environment is cleaned and disinfected after each operation or surgery, making it ready for reuse. Asepsis-antisepsis before, during and after surgery. ensures the safety of the patient and the team within the framework of the rules. It helps the patient to be taken to the operating room, positioned and postoperative transport. It can be make all preparations in the operating room and patient transfer before the operation. Ability to assist the patient in preparation for the surgical procedure, transfer to the operating room, and then transport Provides sterilization and protection of surgical materials under appropriate conditions. During the surgical procedure, it helps the surgical team in the situation and manner deemed appropriate by the physician. Develops the ability to communicate effectively with other healthcare team members. During the surgery, it may be included in the surgical team under the control of the specialist. Having the knowledge and skills to prepare the operating room before, between and after the surgical procedure It protects, records and delivers the pathological samples taken from the patient to the relevant places. It makes periodic inspections of surgical instruments and equipment and informs about possible malfunctions in time. According to the surgery performed and the condition of the wound, it makes the patients dressing properly. It dresses the surgical team in a sterile manner and helps to create a surgical field. It develops an attitude towards innovation, change and continuous improvement priority. It provides removal and infection control in the working environment in accordance with the waste regulation. To be able to apply changing techniques depending on the developing technology, to be able to use new bar equipment and devices Being able to update the knowledge, skills and competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and improve oneself personally and professionally. Ability to apply first aid in unusual situations | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Every student has to register at the start ot the semester and attend at least 70 of theoretical courses and 80 of applied courses in order to be able to take final exams. Students have to take minimum 1 mid term and 1 final exam per course In the total grade, mid term’s effect is 40 and final exam is 60. Students are required to take at least 50 points from the final exam. In order to gradute from a program, the student must have taken all the courses and complete them with the minimum 2 00 GPA score. To the ones who failed on those, they to repeat the courses with the score CB or under. For more detailed information please visit Karabuk University Directore of Student Affairs website https:://oidb.karabuk.edu.tr/en In order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | In order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. To graduate from this program, students need to complete the lessons and credits already described in program schedule (minimum 100 hours or 120 ECTS) succesfully and get at least 2 00 GPA out of 4 00.Also they have to complete their 20 days training period successfully. | |
Progression Paths (Relationship Type) | This program graduates can work as operating room technician in the operating room units of private and public hospitals in the health sector work as an operating room technician. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219225
Knowing the operating room technology and the basic features of the environment Knowing practices and concepts related to patient, employee and workplace safety in the operating room It checks the operating table before each surgery, makes it ready for surgery and creates a safe working environment by preparing the necessary support parts. Takes precautions regarding health and work safety in the working environment. It makes the operating room ready for surgical procedures in terms of materials and equipment. It ensures that the environment is cleaned and disinfected after each operation or surgery, making it ready for reuse. Asepsis-antisepsis before, during and after surgery. ensures the safety of the patient and the team within the framework of the rules. It helps the patient to be taken to the operating room, positioned and postoperative transport. It can be make all preparations in the operating room and patient transfer before the operation. Ability to assist the patient in preparation for the surgical procedure, transfer to the operating room, and then transport Provides sterilization and protection of surgical materials under appropriate conditions. During the surgical procedure, it helps the surgical team in the situation and manner deemed appropriate by the physician. Develops the ability to communicate effectively with other healthcare team members. During the surgery, it may be included in the surgical team under the control of the specialist. Having the knowledge and skills to prepare the operating room before, between and after the surgical procedure It protects, records and delivers the pathological samples taken from the patient to the relevant places. It makes periodic inspections of surgical instruments and equipment and informs about possible malfunctions in time. According to the surgery performed and the condition of the wound, it makes the patients dressing properly. It dresses the surgical team in a sterile manner and helps to create a surgical field. It develops an attitude towards innovation, change and continuous improvement priority. It provides removal and infection control in the working environment in accordance with the waste regulation. To be able to apply changing techniques depending on the developing technology, to be able to use new bar equipment and devices Being able to update the knowledge, skills and competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and improve oneself personally and professionally. Ability to apply first aid in unusual situations
Every student has to register at the start ot the semester and attend at least 70 of theoretical courses and 80 of applied courses in order to be able to take final exams. Students have to take minimum 1 mid term and 1 final exam per course In the total grade, mid term’s effect is 40 and final exam is 60. Students are required to take at least 50 points from the final exam. In order to gradute from a program, the student must have taken all the courses and complete them with the minimum 2 00 GPA score. To the ones who failed on those, they to repeat the courses with the score CB or under. For more detailed information please visit Karabuk University Directore of Student Affairs website https:://oidb.karabuk.edu.tr/en In order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
This program graduates can work as operating room technician in the operating room units of private and public hospitals in the health sector work as an operating room technician.
Qualification is continuous