Yeterlilik Kodu | TR0030217205 | |
Yeterlilik Adı | Anatomi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
(a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır:
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir . Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir . Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. Programda belirtilen zorunlu ve seçmeli derslerden en az 120 ACTS kredisini ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217205
- Fonksiyonel anatomi alanında bilgi sahibi olmak. Multidisipliner araştırmalarda yeterlilik sağlamak.
- Araştırma laboratuarı malzemelerini kullanmayı ve gerekli tekniklerini öğrenir Kadavra diseksiyonu yapabilme becerisi kazanır.
- Bilimsel makale okuma, değerlendirme ve yazma yeterliliğini geliştirir.
- Bilimsel toplantıya katılmak ve bilimsel bildiri sunma becerisi kazanır.
- Cerrahi mikroskop kullanmayı öğrenir İnsan vücüdundaki organların yerleşimleri, seyirleri ve işlevleri hakkında bilgi kazanır İnsan vücudundaki organların komşulukları hakkında bilgi sahibi olur.
- Tıp öğrencisine yaklaşım ve teorik-pratik ders uygulama becerilerinin kazandırılması.
- Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
- Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
- Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
- Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
- Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
- Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
(a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır:
- D: Devamsız,
- G: Girmedi,
- E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)
- AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
- Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO`nun hesaplanmasında, (AA)`dan (FF)`ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
- Mezuniyet için AGNO`nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
- Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
- Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir .
- Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
- Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir .
- Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
- Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
- Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
- Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
- Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
- Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
- Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
- Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
- Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
- Doktora eğitimini başarı ile tamamlayanlar, Tıp Fakültelerinin Anatomi Anabilim Dallarında Öğretim Üyesi Atama ve Yükseltme Kriterlerini sağlamak koşuluyla öğretim üyesi olarak atanmak suretiyle akademik kariyer yapabilirler.
- Ayrıca doktora sonrası programlara (post-doc) başvurabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217205 | |
Qualification Title | ANATOMİ ANABİLİM DALI(DR) Doctorate | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To have knowledge in the field of functional anatomy. To provide proficiency in multidisciplinary research. Learns to use research laboratory materials and necessary techniques. Gains the skill of cadaver dissection Improves the ability to read, evaluate and write scientific articles Gains the ability to participate in scientific meetings and to present scientific papers Learns to use a surgical microscope Gains knowledge about the locations, courses and functions of organs in the human body Gains knowledge of the neighborhoods of organs in the human body Approaching the medical student and gaining theoretical-practical course application skills | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Knowledge-> Knowledge 1 Based on masters qualifications, it develops and deepens the current and advanced knowledge in the field with original thinking and / or research at the level of expertise and reaches original definitions that will bring innovation to the field. Knowledge-> Knowledge 2 Understands the interdisciplinary interaction related to the field; reaches original results by using expert knowledge in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas. Knowledge-> Knowledge 3 Has an advanced level of knowledge about other technological tools, including computers, and devices and tools specific to the field at the level required by the field of health. Knowledge-> Knowledge 4 Know the importance of ethical principles and ethical committees for individuals and society Knowledge-> Knowledge 5 Has information about the statistical methods that are constantly used in studies in the field of health. Skills-> Skills 1 Evaluates and uses new information in a systematic approach. Skills-> Skills 2 Develops a new idea, method, design and / or practice that brings innovation to the field, or applies a known thought, method, design and / or application to a different field, researches, grasps, designs, adapts and applies. Skills-> Skills 3 To be able to write the report of the research he / she has done / participated in and publishes in a nationally / internationally recognized refereed journal and presents it in scientific meetings. Skills-> Skills 4 Makes critical analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas. Skills > Skills 5 Has high level skills in using research methods in the field of Skills-> Skills 6 Makes the necessary examination by using advanced technology, including computers and other technological tools, specific to the field, and develops new creative solutions to problems. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 1 Independently study an original work that brings innovation to the field, develops a new idea, method, design and / or application or applies a known idea, method, design and / or application to a different field. contributes to progress in the field. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 2 Makes statistical analysis to evaluate a scientific article. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 3 By publishing at least one scientific article in national and / or international refereed journals, it expands the limits of knowledge in the field. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 4 Leaders in environments that require resolution of problems related to the field and interdisciplinary. Competencies-> Competencies (Learning) 1 Develops new thoughts and methods related to the field by using high level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making. Competencies-> Competencies (Learning) 2 Follows evidence-based practices and conducts research that will create evidence in their field related to professional practices. Competencies-> Competencies (Learning) 3 Applies the principles of advanced professional development and lifelong learning in the field of health. Competencies-> Competencies (Communication and Social) 1 Examines and develops social relations and the norms that direct these relationships with a critical point of view and manages the actions to change them when necessary. Competencies-> Competencies (Communication and Social) 2 Defends original views in discussing the subjects in the field with experts and establishes an effective communication that demonstrates competence in the field. Competencies-> Competencies (Communication and Social) 3 Using a foreign language at least at the European Language Portfolio C1 General Level, establishes and discusses written, oral and visual communication at an advanced level. Competencies-> Competencies (Field Specific) 1 By introducing scientific, technological, social or cultural advances in the field of health, it contributes to the process of becoming an information society and sustaining it. Competencies-> Competencies (Field Specific) 2 Establishes functional interaction by using strategic decision-making processes in solving the problems encountered in the field. Competencies-> Competencies (Field Specific) 3 Contributes to the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of health and supports the development of these values. Competencies-> Competencies (Field Specific) 4 Has experience of working with other health disciplines. Competencies-> Competencies (Field Specific) 5 Chooses and applies the correct statistical methods in studies in the field of health, and interprets them correctly. Makes analysis and synthesis. Competencies-> Competencies (Field Specific) 6 Uses current developments and knowledge in the field of health for the benefit of the society in line with the children, family, national values and country facts. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | Knowledge-> Knowledge 1 Based on masters qualifications, it develops and deepens the current and advanced knowledge in the field with original thinking and / or research at the level of expertise and reaches original definitions that will bring innovation to the field. Knowledge-> Knowledge 2 Understands the interdisciplinary interaction related to the field; reaches original results by using expert knowledge in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas. Knowledge-> Knowledge 3 Has an advanced level of knowledge about other technological tools, including computers, and devices and tools specific to the field at the level required by the field of health. Knowledge-> Knowledge 4 Know the importance of ethical principles and ethical committees for individuals and society Knowledge-> Knowledge 5 Has information about the statistical methods that are constantly used in studies in the field of health. Skills-> Skills 1 Evaluates and uses new information in a systematic approach. Skills-> Skills 2 Develops a new idea, method, design and / or practice that brings innovation to the field, or applies a known thought, method, design and / or application to a different field, researches, grasps, designs, adapts and applies. Skills-> Skills 3 To be able to write the report of the research he / she has done / participated in and publishes in a nationally / internationally recognized refereed journal and presents it in scientific meetings. Skills-> Skills 4 Makes critical analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas. Skills > Skills 5 Has high level skills in using research methods in the field of Skills-> Skills 6 Makes the necessary examination by using advanced technology, including computers and other technological tools, specific to the field, and develops new creative solutions to problems. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 1 Independently study an original work that brings innovation to the field, develops a new idea, method, design and / or application or applies a known idea, method, design and / or application to a different field. contributes to progress in the field. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 2 Makes statistical analysis to evaluate a scientific article. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 3 By publishing at least one scientific article in national and / or international refereed journals, it expands the limits of knowledge in the field. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 4 Leaders in environments that require resolution of problems related to the field and interdisciplinary. Competencies-> Competencies (Learning) 1 Develops new thoughts and methods related to the field by using high level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making. Competencies-> Competencies (Learning) 2 Follows evidence-based practices and conducts research that will create evidence in their field related to professional practices. Competencies-> Competencies (Learning) 3 Applies the principles of advanced professional development and lifelong learning in the field of health. Competencies-> Competencies (Communication and Social) 1 Examines and develops social relations and the norms that direct these relationships with a critical point of view and manages the actions to change them when necessary. Competencies-> Competencies (Communication and Social) 2 Defends original views in discussing the subjects in the field with experts and establishes an effective communication that demonstrates competence in the field. Competencies-> Competencies (Communication and Social) 3 Using a foreign language at least at the European Language Portfolio C1 General Level, establishes and discusses written, oral and visual communication at an advanced level. Competencies-> Competencies (Field Specific) 1 By introducing scientific, technological, social or cultural advances in the field of health, it contributes to the process of becoming an information society and sustaining it. Competencies-> Competencies (Field Specific) 2 Establishes functional interaction by using strategic decision-making processes in solving the problems encountered in the field. Competencies-> Competencies (Field Specific) 3 Contributes to the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of health and supports the development of these values. Competencies-> Competencies (Field Specific) 4 Has experience of working with other health disciplines. Competencies-> Competencies (Field Specific) 5 Chooses and applies the correct statistical methods in studies in the field of health, and interprets them correctly. Makes analysis and synthesis. Competencies-> Competencies (Field Specific) 6 Uses current developments and knowledge in the field of health for the benefit of the society in line with the children, family, national values and country facts. In order to graduate from PhD program, students should achieve 240 ECTS credits in total. Also, students should success in PhD thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete the Ph.D. programme and meet the requirements of the courses can have a further academic career by being employed in the University as a faculty member meeting the requirements of ?Faculty Members Acceptance and Preferment Criteria?. In addition, they can apply to post-doc programmes. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030217205
To have knowledge in the field of functional anatomy. To provide proficiency in multidisciplinary research. Learns to use research laboratory materials and necessary techniques. Gains the skill of cadaver dissection Improves the ability to read, evaluate and write scientific articles Gains the ability to participate in scientific meetings and to present scientific papers Learns to use a surgical microscope Gains knowledge about the locations, courses and functions of organs in the human body Gains knowledge of the neighborhoods of organs in the human body Approaching the medical student and gaining theoretical-practical course application skills
Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Knowledge-> Knowledge 1 Based on masters qualifications, it develops and deepens the current and advanced knowledge in the field with original thinking and / or research at the level of expertise and reaches original definitions that will bring innovation to the field. Knowledge-> Knowledge 2 Understands the interdisciplinary interaction related to the field; reaches original results by using expert knowledge in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas. Knowledge-> Knowledge 3 Has an advanced level of knowledge about other technological tools, including computers, and devices and tools specific to the field at the level required by the field of health. Knowledge-> Knowledge 4 Know the importance of ethical principles and ethical committees for individuals and society Knowledge-> Knowledge 5 Has information about the statistical methods that are constantly used in studies in the field of health. Skills-> Skills 1 Evaluates and uses new information in a systematic approach. Skills-> Skills 2 Develops a new idea, method, design and / or practice that brings innovation to the field, or applies a known thought, method, design and / or application to a different field, researches, grasps, designs, adapts and applies. Skills-> Skills 3 To be able to write the report of the research he / she has done / participated in and publishes in a nationally / internationally recognized refereed journal and presents it in scientific meetings. Skills-> Skills 4 Makes critical analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas. Skills > Skills 5 Has high level skills in using research methods in the field of Skills-> Skills 6 Makes the necessary examination by using advanced technology, including computers and other technological tools, specific to the field, and develops new creative solutions to problems. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 1 Independently study an original work that brings innovation to the field, develops a new idea, method, design and / or application or applies a known idea, method, design and / or application to a different field. contributes to progress in the field. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 2 Makes statistical analysis to evaluate a scientific article. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 3 By publishing at least one scientific article in national and / or international refereed journals, it expands the limits of knowledge in the field. Competencies-> Competencies (Working Independently and Taking Responsibility) 4 Leaders in environments that require resolution of problems related to the field and interdisciplinary. Competencies-> Competencies (Learning) 1 Develops new thoughts and methods related to the field by using high level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making. Competencies-> Competencies (Learning) 2 Follows evidence-based practices and conducts research that will create evidence in their field related to professional practices. Competencies-> Competencies (Learning) 3 Applies the principles of advanced professional development and lifelong learning in the field of health. Competencies-> Competencies (Communication and Social) 1 Examines and develops social relations and the norms that direct these relationships with a critical point of view and manages the actions to change them when necessary. Competencies-> Competencies (Communication and Social) 2 Defends original views in discussing the subjects in the field with experts and establishes an effective communication that demonstrates competence in the field. Competencies-> Competencies (Communication and Social) 3 Using a foreign language at least at the European Language Portfolio C1 General Level, establishes and discusses written, oral and visual communication at an advanced level. Competencies-> Competencies (Field Specific) 1 By introducing scientific, technological, social or cultural advances in the field of health, it contributes to the process of becoming an information society and sustaining it. Competencies-> Competencies (Field Specific) 2 Establishes functional interaction by using strategic decision-making processes in solving the problems encountered in the field. Competencies-> Competencies (Field Specific) 3 Contributes to the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of health and supports the development of these values. Competencies-> Competencies (Field Specific) 4 Has experience of working with other health disciplines. Competencies-> Competencies (Field Specific) 5 Chooses and applies the correct statistical methods in studies in the field of health, and interprets them correctly. Makes analysis and synthesis. Competencies-> Competencies (Field Specific) 6 Uses current developments and knowledge in the field of health for the benefit of the society in line with the children, family, national values and country facts.
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
Students who successfully complete the Ph.D. programme and meet the requirements of the courses can have a further academic career by being employed in the University as a faculty member meeting the requirements of ?Faculty Members Acceptance and Preferment Criteria?. In addition, they can apply to post-doc programmes.
Qualification is continuous