Yeterlilik Kodu

TR0030006739

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumKastamonu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ülkemizde ve dünyada yaşanan güncel olayları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.Antrenörlük Eğitimi alanında edindiği bilgileri anlatır, fiziksel ortamı, araç gereci, teknolojileri tanır ve kullanır.
  • Antrenörlük Eğitimi ile ilgili karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, kendini ve zamanı yönetir, öz eleştiri yapar.
  • Antrenörlük Eğitimi alanında faaliyet gösteren örgütlerin gelişmelerini ve uygulamalarını takip eder, iş ortamında kullanır ve yorumlar.
  • Alanı ile ilgili sorunları analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, çözüm önerileri geliştirir ve öz değerlendirme yapar.
  • Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini artırmak için kendi kendine öğrenir, kişisel ve mesleki olarak kendini sürekli geliştirir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.Alanının gerektirdiği düzeyde en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Alanı ile ilgili sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesini yapar, alanındaki işleri yasalar ve mesleki standartlar çerçevesinde yapar, temel hak ve hürriyetleri gözetir, hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir, kişisel bakıma özen gösterir.
  • Ekibinde yer alan personelin gelişimlerine yönelik bir proje çerçevesinde etkinlikleri planlar, bağımsız olarak yürütür ve yönetir.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanına özgü araştırma yöntemleri, yasal düzenlemeler, meslek standartları ile alanındaki ve yakın dallardaki önemli sorunlar ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibidir.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile hizmet verme süreçleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
  • Antrenörlük Eğitimi ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alanında bulunan ve bulunmayan kişilerle paylaşır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin dersleri başarılı olarak tamamlayabilmeleri için o derse ait dönem içi ve dönem sonu testlerinde başarılı olmaları gerekmektedir.

Bir dersin dönem sonu sınavına girebilmek için; o derse kayıt olmak, derse ve uygulamasına devam etmek, uygulama sınavından başarılı olmak ve gerekli diğer şartları yerine getirmek zorunludur.

Başarı notu dönem içi ve dönem sonu testlerinden alınan puanların ortalamasına göre belirlenir.

Bir dersten alınan AA, BA, BB, CB, CC notları Başarılı , DC notu genel ağırlıklı not ortalamasının 2,0 ve üzeri durumlarda Başarılı , altındaki durumlarda Başarısız sayılan, DD, FD ve FF notları ise Başarısız sayılan notlardır.

Belirlenen YGS taban puanına sahip adayların başvuru yaparak girdiği özel yetenek sınavında başarılı olması gerekmektedir.

YGS puan türlerinde herhangi bir puan türü şartı bulunmamaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bölüm, belirlenen YGS taban puanının üzerinde puanla başvuru yapan adaylardan özel yetenek sınavı ile öğrenci almaktadır.

Başarma ŞartlarıBelirlenen YGS taban puanına sahip adayların başvuru yaparak girdiği özel yetenek sınavında başarılı olması gerekmektedir. YGS puan türlerinde herhangi bir puan türü şartı bulunmamaktadır. Öğrenciler müfredatta bulunan tüm dersleri almak ve Başarılı olarak tamamlamak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler, amatör ve profesyonel spor kulüplerinde, Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı İl ve İlçe Müdürlükleri’ nde, kamu ve özel kuruluşlara bağlı her türlü spor kulüplerinde, sporcu eğitim merkezlerinde ve özel spor kurslarında çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006739


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kastamonu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu


Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ülkemizde ve dünyada yaşanan güncel olayları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.Antrenörlük Eğitimi alanında edindiği bilgileri anlatır, fiziksel ortamı, araç gereci, teknolojileri tanır ve kullanır.
  • Antrenörlük Eğitimi ile ilgili karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, kendini ve zamanı yönetir, öz eleştiri yapar.
  • Antrenörlük Eğitimi alanında faaliyet gösteren örgütlerin gelişmelerini ve uygulamalarını takip eder, iş ortamında kullanır ve yorumlar.
  • Alanı ile ilgili sorunları analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, çözüm önerileri geliştirir ve öz değerlendirme yapar.
  • Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini artırmak için kendi kendine öğrenir, kişisel ve mesleki olarak kendini sürekli geliştirir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.Alanının gerektirdiği düzeyde en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Alanı ile ilgili sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesini yapar, alanındaki işleri yasalar ve mesleki standartlar çerçevesinde yapar, temel hak ve hürriyetleri gözetir, hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir, kişisel bakıma özen gösterir.
  • Ekibinde yer alan personelin gelişimlerine yönelik bir proje çerçevesinde etkinlikleri planlar, bağımsız olarak yürütür ve yönetir.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanına özgü araştırma yöntemleri, yasal düzenlemeler, meslek standartları ile alanındaki ve yakın dallardaki önemli sorunlar ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibidir.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile hizmet verme süreçleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
  • Antrenörlük Eğitimi ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alanında bulunan ve bulunmayan kişilerle paylaşır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin dersleri başarılı olarak tamamlayabilmeleri için o derse ait dönem içi ve dönem sonu testlerinde başarılı olmaları gerekmektedir.

Bir dersin dönem sonu sınavına girebilmek için; o derse kayıt olmak, derse ve uygulamasına devam etmek, uygulama sınavından başarılı olmak ve gerekli diğer şartları yerine getirmek zorunludur.

Başarı notu dönem içi ve dönem sonu testlerinden alınan puanların ortalamasına göre belirlenir.

Bir dersten alınan AA, BA, BB, CB, CC notları Başarılı , DC notu genel ağırlıklı not ortalamasının 2,0 ve üzeri durumlarda Başarılı , altındaki durumlarda Başarısız sayılan, DD, FD ve FF notları ise Başarısız sayılan notlardır.

Belirlenen YGS taban puanına sahip adayların başvuru yaparak girdiği özel yetenek sınavında başarılı olması gerekmektedir.

YGS puan türlerinde herhangi bir puan türü şartı bulunmamaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bölüm, belirlenen YGS taban puanının üzerinde puanla başvuru yapan adaylardan özel yetenek sınavı ile öğrenci almaktadır.


Başarma Şartları
Belirlenen YGS taban puanına sahip adayların başvuru yaparak girdiği özel yetenek sınavında başarılı olması gerekmektedir. YGS puan türlerinde herhangi bir puan türü şartı bulunmamaktadır. Öğrenciler müfredatta bulunan tüm dersleri almak ve Başarılı olarak tamamlamak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler, amatör ve profesyonel spor kulüplerinde, Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı İl ve İlçe Müdürlükleri’ nde, kamu ve özel kuruluşlara bağlı her türlü spor kulüplerinde, sporcu eğitim merkezlerinde ve özel spor kurslarında çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006739

Qualification Title
Awarding BodyKastamonu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Evaluates current events in our country and in the world with a critical approach and develops a positive attitude towards lifelong learning.
  • Present the information obtained from department of Coaching Educationand using materials and technology related to sport sciences.
  • S/he takes responsibility as individual and team member to solve complex and unforeseen problems related to Coaching Education, manages him/herself and his/her time, makes self-criticism.
  • Follows the developments and practices of organizations that are active in the field of Coaching Education, uses and interprets them in business environment.
  • Analyzes the problems related to the field, evaluates the different options with a critical approach in the solution of the problems, develops the solution proposal and evaluates the self.
  • S/he improves his/her professional knowledge, skills and competence and develops him/herself personally and professionally.
  • S/he Uses a foreign language at least at the general level of the European Language Portfolio B1 and can follow information in the field and communicate with colleagues.
  • S/he can use computer or other information technologies related to their field ath the level of European Union.
  • S/he behaves in a ethical manner in terms of collecting, interpreting data and application of it.
  • S/he can evaluate health, security and risk factors and carry out his/her joc in accordance with the legislation.
  • S/he plans and governs a projects in order for his/her crew to improve themselves.
  • S/he knows about legal procedures, occupational standards and fiels specific research methods.
  • S/he knows concepts, theories and principles related to his/her field.
  • S/he shares his/her opinions about his/her field and suggest solutions for problems.
Key Competencies-
Further Info
  • Undergraduate and graduate degree assessment types and criterias are supposed to be previously stated in the ECTS forms of the courses available in the curriculum.
  • Having a high school diploma, getting a high enough score in the University exam performed by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), not being enrolled to another higher education institution, to be successful in the special talent test performed by Physical Education and Sports School.
Quality Assurance-
Access Requirements

Having a high school diploma, getting a high enough score in the University exam performed by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), not being enrolled to another higher education institution, to succees in the special talent test performed by Physical Education and Sports School.

Conditions for SuccessHaving a high school diploma, getting a high enough score in the University exam performed by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), not being enrolled to another higher education institution, to be successful in the special talent test performed by Physical Education and Sports School. Students are supposed to obtain the needed ECTS credits after four-year education (8 semesters) and got the needed qualifications previously stated in the curriculum to be able to graduate from school.
Progression Paths (Relationship Type)

The main working area of the graduates of Coaching Education Department is the Sports Federations involved in Ministry of Youth and Sport, General Directorate of Sport. Besides, autonomous (self-governing) sports federations, sport clubs and special sport centers can also be counted in the employment areas.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006739


Qualification Title

Awarding Body
Kastamonu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Evaluates current events in our country and in the world with a critical approach and develops a positive attitude towards lifelong learning.
  • Present the information obtained from department of Coaching Educationand using materials and technology related to sport sciences.
  • S/he takes responsibility as individual and team member to solve complex and unforeseen problems related to Coaching Education, manages him/herself and his/her time, makes self-criticism.
  • Follows the developments and practices of organizations that are active in the field of Coaching Education, uses and interprets them in business environment.
  • Analyzes the problems related to the field, evaluates the different options with a critical approach in the solution of the problems, develops the solution proposal and evaluates the self.
  • S/he improves his/her professional knowledge, skills and competence and develops him/herself personally and professionally.
  • S/he Uses a foreign language at least at the general level of the European Language Portfolio B1 and can follow information in the field and communicate with colleagues.
  • S/he can use computer or other information technologies related to their field ath the level of European Union.
  • S/he behaves in a ethical manner in terms of collecting, interpreting data and application of it.
  • S/he can evaluate health, security and risk factors and carry out his/her joc in accordance with the legislation.
  • S/he plans and governs a projects in order for his/her crew to improve themselves.
  • S/he knows about legal procedures, occupational standards and fiels specific research methods.
  • S/he knows concepts, theories and principles related to his/her field.
  • S/he shares his/her opinions about his/her field and suggest solutions for problems.

Key Competencies
-

Further Info
  • Undergraduate and graduate degree assessment types and criterias are supposed to be previously stated in the ECTS forms of the courses available in the curriculum.
  • Having a high school diploma, getting a high enough score in the University exam performed by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), not being enrolled to another higher education institution, to be successful in the special talent test performed by Physical Education and Sports School.

Quality Assurance
-

Access Requirements

Having a high school diploma, getting a high enough score in the University exam performed by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), not being enrolled to another higher education institution, to succees in the special talent test performed by Physical Education and Sports School.


Conditions for Success
Having a high school diploma, getting a high enough score in the University exam performed by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), not being enrolled to another higher education institution, to be successful in the special talent test performed by Physical Education and Sports School. Students are supposed to obtain the needed ECTS credits after four-year education (8 semesters) and got the needed qualifications previously stated in the curriculum to be able to graduate from school.

Progression Paths (Relationship Type)

The main working area of the graduates of Coaching Education Department is the Sports Federations involved in Ministry of Youth and Sport, General Directorate of Sport. Besides, autonomous (self-governing) sports federations, sport clubs and special sport centers can also be counted in the employment areas.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address