Yeterlilik Kodu

TR0030019253

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Gedik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiCumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gedik.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Tam burslu eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük uygulamalarını etkileyebilecek bedensel, psikolojik, sağlıkla ilişkili ve toplumsal unsurları tanır.
  • Antrenörlük ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Antrenörlük uygulamaları sırasında, katılımcıların bedensel becerilerini değerlendirerek, fiziksel performans gelişiminde, bireysel faktörleri antrenman programı oluşturma sırasında kullanır.
  • Antrenman sürecini, katılımcıların gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve hedeflerini dikkate alarak planlar.
  • Antrenman programlarının felsefesini, genel özelliklerini ve her bir program ögesinin gerekliliklerini antrenman uygulamalarına yansıtır.
  • Bilgi teknolojilerini hem antrenman planlama sürecinde hem de öğretme sürecinde etkili olarak kullanır.
  • Farklı ölçme değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak, antrenman programı uygulanan katılımcıların gelişimini izler.
  • Alanında etkili öğretme ve öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
  • Tüm antrenörlük uygulamalarında sağlığı ön planda tutan bakış açısını kullanır.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini, yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata uygun davranır.
  • Antrenörlük uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğretim materyallerinin ve teknolojilerinin spor eğitiminde kullanılması, hareket becerilerinin öğretiminin nöro-fizyolojik temelleri, sportif hareketlerin biyomekaniksel ve kinesiyolojik açılardan incelenmesi gibi konularda akademik ve teknolojik yetkinliğe sahip antrenörler yetiştirmek hedeflenmektedir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar 2 aşamalı olarak vize ve final şeklinde güz ve bahar dönemlerinde yazılı veya uygulamalı olarak yapılır. Ölçme ve değerlendirme kriteri olarak vize notu nun %40 ı ve final notunun %60 ı hesaplanır.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan öğrenciler lisans derecesi ile mezun olurlar.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Özel yetenek sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Özel yetenek sınavına girebilmek için Lise veya dengi bir okuldan mezun olmak ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) kılavuzunda belirtilen geçerli puanı almak gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan öğrenciler lisans derecesi ile mezun olurlar.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. Belirlenen süre ve özellik içerisinde Antrenörlük Stajını ve bitirme tezini tamamlamış olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Antrenörlük Eğitimi bölümünden mezun olan öğrenciler spor kulüplerinde, spor federasyonlarında ve özel işletmelerde antrenör olarak çalışma imkanı bulabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030019253


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Gedik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Tam burslu eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük uygulamalarını etkileyebilecek bedensel, psikolojik, sağlıkla ilişkili ve toplumsal unsurları tanır.
  • Antrenörlük ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Antrenörlük uygulamaları sırasında, katılımcıların bedensel becerilerini değerlendirerek, fiziksel performans gelişiminde, bireysel faktörleri antrenman programı oluşturma sırasında kullanır.
  • Antrenman sürecini, katılımcıların gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve hedeflerini dikkate alarak planlar.
  • Antrenman programlarının felsefesini, genel özelliklerini ve her bir program ögesinin gerekliliklerini antrenman uygulamalarına yansıtır.
  • Bilgi teknolojilerini hem antrenman planlama sürecinde hem de öğretme sürecinde etkili olarak kullanır.
  • Farklı ölçme değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak, antrenman programı uygulanan katılımcıların gelişimini izler.
  • Alanında etkili öğretme ve öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
  • Tüm antrenörlük uygulamalarında sağlığı ön planda tutan bakış açısını kullanır.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini, yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata uygun davranır.
  • Antrenörlük uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğretim materyallerinin ve teknolojilerinin spor eğitiminde kullanılması, hareket becerilerinin öğretiminin nöro-fizyolojik temelleri, sportif hareketlerin biyomekaniksel ve kinesiyolojik açılardan incelenmesi gibi konularda akademik ve teknolojik yetkinliğe sahip antrenörler yetiştirmek hedeflenmektedir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar 2 aşamalı olarak vize ve final şeklinde güz ve bahar dönemlerinde yazılı veya uygulamalı olarak yapılır. Ölçme ve değerlendirme kriteri olarak vize notu nun %40 ı ve final notunun %60 ı hesaplanır.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan öğrenciler lisans derecesi ile mezun olurlar.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Özel yetenek sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Özel yetenek sınavına girebilmek için Lise veya dengi bir okuldan mezun olmak ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) kılavuzunda belirtilen geçerli puanı almak gerekmektedir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan öğrenciler lisans derecesi ile mezun olurlar.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. Belirlenen süre ve özellik içerisinde Antrenörlük Stajını ve bitirme tezini tamamlamış olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Antrenörlük Eğitimi bölümünden mezun olan öğrenciler spor kulüplerinde, spor federasyonlarında ve özel işletmelerde antrenör olarak çalışma imkanı bulabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030019253

Qualification Title
Antrenörlük Eğitimi License
Awarding BodyGedik University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.gedik.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Can recognize the physical, psychological, health related and social factors that effect coaching applications.Can make multifaceted evaluations about coaching related developments by using scientific methods and techniques.Evaluates the physical skills of the participants during coaching applications and makes use of individualistic factors in the preparation of a workout program that will be used in the improvement of physical performance.Plans the workout process by taking the development characteristics, individual differences and goals of participants into account.Reflects the philosophies and general characteristics of workout programs and the necessities of each and every element of a program in workout applications.Makes effective use of information Technologies both during the practice planning and teaching processes.Keeps track of the development of partipants who go through a workout program by using different measurement and evaluation methods and techniques.Develops the proper learning materials in order to effective teaching and learning processes in his/her field.Uses a point of view that prioritizes health in all of his/her coaching applications.Shares his/her thoughts and solution suggestions concerning topics that are related to the field of coaching both in writing and orally.Behaves in accordance with the regulations that defines his/her duties, rights responsibilities related to his/her profession as an individual.Takes on responsibilities as an individual and as a member of a team in order to solve problems that are both encountered and cannot be foreseen in coaching applications.To train trainers with academic and technological competencies such as the use of teaching materials and techniques in sport training, the neurophysiological basis of teaching movement skills, biomechanical and kinesiological aspects of sports movements.

Key Competencies-
Further Info

Exams are done in autumun and spring terms which are pratical and written exam in the form of midterm and final. Assessment criteria of exams are calculate midterm effection is %40 and final effection is %60.Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are taken with the Special Talent Examination. It needs to be graduated from a high school or an equivalent school for Special Talent Examination and get the current rating for the grid specified in Transition Exam to Higher Education (TEHE).

Conditions for SuccessStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).The students must have completed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting the grade of at least with a minimum of 240 ECTS and have a cumulative Grade Point Avarage (CGPA) of 2.00 out of 4.00 and completed their compulsory internship and thesis in a specified duration and quality.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates are eligible to work as coach in the sports club, sports federation and special sports instutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030019253


Qualification Title
Antrenörlük Eğitimi License

Awarding Body
Gedik University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Can recognize the physical, psychological, health related and social factors that effect coaching applications.Can make multifaceted evaluations about coaching related developments by using scientific methods and techniques.Evaluates the physical skills of the participants during coaching applications and makes use of individualistic factors in the preparation of a workout program that will be used in the improvement of physical performance.Plans the workout process by taking the development characteristics, individual differences and goals of participants into account.Reflects the philosophies and general characteristics of workout programs and the necessities of each and every element of a program in workout applications.Makes effective use of information Technologies both during the practice planning and teaching processes.Keeps track of the development of partipants who go through a workout program by using different measurement and evaluation methods and techniques.Develops the proper learning materials in order to effective teaching and learning processes in his/her field.Uses a point of view that prioritizes health in all of his/her coaching applications.Shares his/her thoughts and solution suggestions concerning topics that are related to the field of coaching both in writing and orally.Behaves in accordance with the regulations that defines his/her duties, rights responsibilities related to his/her profession as an individual.Takes on responsibilities as an individual and as a member of a team in order to solve problems that are both encountered and cannot be foreseen in coaching applications.To train trainers with academic and technological competencies such as the use of teaching materials and techniques in sport training, the neurophysiological basis of teaching movement skills, biomechanical and kinesiological aspects of sports movements.


Key Competencies
-

Further Info

Exams are done in autumun and spring terms which are pratical and written exam in the form of midterm and final. Assessment criteria of exams are calculate midterm effection is %40 and final effection is %60.Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are taken with the Special Talent Examination. It needs to be graduated from a high school or an equivalent school for Special Talent Examination and get the current rating for the grid specified in Transition Exam to Higher Education (TEHE).


Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).The students must have completed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting the grade of at least with a minimum of 240 ECTS and have a cumulative Grade Point Avarage (CGPA) of 2.00 out of 4.00 and completed their compulsory internship and thesis in a specified duration and quality.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates are eligible to work as coach in the sports club, sports federation and special sports instutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address