Yeterlilik Kodu

TR0030025809

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumErciyes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erciyes.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Antrenörlük Eğitimi Bölümü 2003-2004 akademik yılında öğretime başlamıştır. Bölüm, öğrencilerin hem Türkiye'de hem dünyada sporcuların performanslarını takip edebilmelerini, etkili sporcu çalışması yaptırabilmelerini, spor alanında bilimsel araştırmalar yapabilmelerini amaçlamaktadır. Bunlara ek olarak, öğrencilerin becerilerini ve liderlik özelliklerini geliştirmeyi hedef almaktadır.Erciyes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Antrenörlük Eğitimi Bölümünde; Futbol, Basketbol, Hentbol, Voleybol, Judo, Badminton, Tenis, Artistik Cimnastik, Yüzme, Taekwon-do, Kayak, Snowboard, Atletizm, Yamaç Paraşütü, Masa Tenisi, Oryantiring ve Güreş olmak üzere 17 temel branşta antrenör yetiştirilmektedir. Antrenörlük Eğitimi Bölümü, bilimsel yöntemlere dayanan eğitim sistemiyle öğrencilere teorik ve pratik bilgilerini geliştiren dersler sunmaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir.Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, spor salonlarında, yüzme havuzunda, doğada uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
  • Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.
  • Antrenörlük uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
  • Sporcu, aile ve toplumla etkili iletişim kurar.
  • Antrenörlük uygulamalarını bilimsel temellere dayandırır.
  • Antrenörlük uygulamalarında, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır.
  • Antrenörlük uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
  • Öğrenme-öğretme sürecini antrenörlük uygulamalarında kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
  • Antrenörlük ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde topluma katkı sağlayacak araştırma ve projelerde yer alır.
  • Toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır.
  • Antrenörlük Eğitiminde profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır.
  • Antrenörlük uygulamalarında, insan haklarına saygılı ve hoşgörülü davranır.
  • Antrenörlük uygulamalarında kültürel özellikleri dikkate alır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Fiziksel aktivite okuryazarlığı yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Mezuniyet derecesi; derslerin kredi değerleri ile bu derslerin başarı notlarının karşılığı olan katsayıların çarpımlarının cebirsel toplamının toplam krediye bölünmesiyle belirlenir. Bir öğrencinin mezun olabilmesi için kayıtlı olduğu programın bütün derslerini başarması, toplam öğrenim süresinde en az 240 AKTS’lik ders alması ve mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması gerekir. Fakültemizde öğrenim gören öğrencilerin başarıları her ders için yapılan ara sınavları, mazeret sınavları, dönem veya yılsonu sınavları, bütünleme ve Senatoca belirlenen diğer sınavlara göre değerlendirilir. Sınavlar; test, yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı ya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir. Bir ders için her dönemde en az bir ara sınav yapılır. Sınavların yapılış şekillerine ve sayılarına ilgili kurul karar verir. Uygulamalı derslerin sınavında öğrencinin yaptığı uygulama sınav performansının %80’i, uygulama sınavının dersine ait teorik sınavının ise %20’si alınarak ortalama puanı oluşturulur.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (SPORAK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş: 1.10.2023/1.10.2026

Giriş Şartı
  • YSK’ye giren ve hesaplanmış TYT puanı olan adaylar için yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavı kapsamında öğrenci alan spor (spor bilimleri alanında eğitim veren) programlarında öğrenim görmek isteyen tüm adayların ÖZYES sınavına başvurmaları ve sınava girmeleri zorunludur. Spor bilimleri alanında eğitim veren programlarda öğrenim görmek isteyen engelli adayların da ÖZYES’e başvurmaları ve sınava girmeleri zorunludur. Doğumla Türk vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenlerden 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu ile Saklı Tutulan Hakların Kullanılmasına İlişkin Belge sahibi olanlar (Mavi Kart sahipleri) ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) uyruklu adaylar ve Bulgaristan'dan göç yoluyla gelmiş Türk soylular sınava başvurabilecekler ve yerleştirme işlemlerine alınacaklardır.
  • Yabancı uyruklu veya hiçbir devletin uyruğunda olmayan adaylar sınava başvurabileceklerdir ancak bu adaylar, yükseköğretim programları tercih süreci başlamadan önce T.C. uyruğuna geçmedikleri takdirde, kılavuzda belirtilen yükseköğretim programları kontenjanlarına yerleştirilmeyeceklerdir. YKS kapsamında YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda belirtilen ön lisans ve lisans programlarına; ÖSYM tarafından yapılacak merkezî yerleştirme için tercih yapan adaylar da ÖZYES’e başvuru yapabilecekler.
Başarma Şartları Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025809


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erciyes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Antrenörlük Eğitimi Bölümü 2003-2004 akademik yılında öğretime başlamıştır. Bölüm, öğrencilerin hem Türkiye'de hem dünyada sporcuların performanslarını takip edebilmelerini, etkili sporcu çalışması yaptırabilmelerini, spor alanında bilimsel araştırmalar yapabilmelerini amaçlamaktadır. Bunlara ek olarak, öğrencilerin becerilerini ve liderlik özelliklerini geliştirmeyi hedef almaktadır.Erciyes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Antrenörlük Eğitimi Bölümünde; Futbol, Basketbol, Hentbol, Voleybol, Judo, Badminton, Tenis, Artistik Cimnastik, Yüzme, Taekwon-do, Kayak, Snowboard, Atletizm, Yamaç Paraşütü, Masa Tenisi, Oryantiring ve Güreş olmak üzere 17 temel branşta antrenör yetiştirilmektedir. Antrenörlük Eğitimi Bölümü, bilimsel yöntemlere dayanan eğitim sistemiyle öğrencilere teorik ve pratik bilgilerini geliştiren dersler sunmaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir.Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, spor salonlarında, yüzme havuzunda, doğada uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
  • Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.
  • Antrenörlük uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
  • Sporcu, aile ve toplumla etkili iletişim kurar.
  • Antrenörlük uygulamalarını bilimsel temellere dayandırır.
  • Antrenörlük uygulamalarında, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır.
  • Antrenörlük uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
  • Öğrenme-öğretme sürecini antrenörlük uygulamalarında kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
  • Antrenörlük ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde topluma katkı sağlayacak araştırma ve projelerde yer alır.
  • Toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır.
  • Antrenörlük Eğitiminde profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır.
  • Antrenörlük uygulamalarında, insan haklarına saygılı ve hoşgörülü davranır.
  • Antrenörlük uygulamalarında kültürel özellikleri dikkate alır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Fiziksel aktivite okuryazarlığı yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Mezuniyet derecesi; derslerin kredi değerleri ile bu derslerin başarı notlarının karşılığı olan katsayıların çarpımlarının cebirsel toplamının toplam krediye bölünmesiyle belirlenir. Bir öğrencinin mezun olabilmesi için kayıtlı olduğu programın bütün derslerini başarması, toplam öğrenim süresinde en az 240 AKTS’lik ders alması ve mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması gerekir. Fakültemizde öğrenim gören öğrencilerin başarıları her ders için yapılan ara sınavları, mazeret sınavları, dönem veya yılsonu sınavları, bütünleme ve Senatoca belirlenen diğer sınavlara göre değerlendirilir. Sınavlar; test, yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı ya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir. Bir ders için her dönemde en az bir ara sınav yapılır. Sınavların yapılış şekillerine ve sayılarına ilgili kurul karar verir. Uygulamalı derslerin sınavında öğrencinin yaptığı uygulama sınav performansının %80’i, uygulama sınavının dersine ait teorik sınavının ise %20’si alınarak ortalama puanı oluşturulur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (SPORAK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş: 1.10.2023/1.10.2026


Giriş Şartı
  • YSK’ye giren ve hesaplanmış TYT puanı olan adaylar için yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavı kapsamında öğrenci alan spor (spor bilimleri alanında eğitim veren) programlarında öğrenim görmek isteyen tüm adayların ÖZYES sınavına başvurmaları ve sınava girmeleri zorunludur. Spor bilimleri alanında eğitim veren programlarda öğrenim görmek isteyen engelli adayların da ÖZYES’e başvurmaları ve sınava girmeleri zorunludur. Doğumla Türk vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenlerden 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu ile Saklı Tutulan Hakların Kullanılmasına İlişkin Belge sahibi olanlar (Mavi Kart sahipleri) ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) uyruklu adaylar ve Bulgaristan'dan göç yoluyla gelmiş Türk soylular sınava başvurabilecekler ve yerleştirme işlemlerine alınacaklardır.
  • Yabancı uyruklu veya hiçbir devletin uyruğunda olmayan adaylar sınava başvurabileceklerdir ancak bu adaylar, yükseköğretim programları tercih süreci başlamadan önce T.C. uyruğuna geçmedikleri takdirde, kılavuzda belirtilen yükseköğretim programları kontenjanlarına yerleştirilmeyeceklerdir. YKS kapsamında YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda belirtilen ön lisans ve lisans programlarına; ÖSYM tarafından yapılacak merkezî yerleştirme için tercih yapan adaylar da ÖZYES’e başvuru yapabilecekler.

Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025809

Qualification Title
Coach Education Bachelor's Degree
Awarding BodyErciyes University
Awarding Body ContactYenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri
Awarding Body Urlhttps://www.erciyes.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The Department of Coach Education started education in the 2003-2004 academic year. The department aims to enable students to follow the performances of athletes both in Turkey and around the world, to have effective athlete training, and to conduct scientific research in the field of sports. In addition, it aims to develop students' skills and leadership qualities. Erciyes University, Faculty of Sports Sciences, Department of Coach Education trains coaches in 17 basic branches including Football, Basketball, Handball, Volleyball, Judo, Badminton, Tennis, Artistic Gymnastics, Swimming, Taekwon-do, Skiing, Snowboarding, Athletics, Paragliding, Table Tennis, Orienteering and Wrestling. The Department of Coach Education offers courses that develop students' theoretical and practical knowledge with an educational system based on scientific methods.
Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided in laboratories, gyms, swimming pools and nature within higher education institutions.
Description
  • Has the necessary theoretical knowledge and skills to fulfill coaching roles and functions.
  • Knows the theories and models that form the basis of professional practices.
  • Performs coaching practices in line with professional principles and standards.
  • Communicates effectively with athletes, families and society.
  • Bases coaching practices on scientific foundations.
  • Acts in accordance with professional ethical principles and values ​​in coaching practices.
  • Takes into account relevant laws, regulations and legislation in coaching practices.
  • Uses the learning-teaching process in coaching practices.
  • Uses lifelong learning, problem solving, critical thinking and leadership skills.
  • Takes part in research and projects that will contribute to society in collaboration with coaching and other disciplines.
  • Takes part in social and community activities.
  • Takes part in activities that will contribute to professional development in Coaching Education.
  • Respects and tolerates human rights in coaching practices.
  • Takes cultural characteristics into account in coaching practices.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Physical activity literacy competency
  • Digital competency
  • Personal, social and learning to learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expression competency
Further Info
  • Graduation degree is determined by dividing the algebraic sum of the product of the credit values ​​of the courses and the coefficients corresponding to the success grades of these courses by the total credit. In order for a student to graduate, he/she must pass all courses of the program he/she is registered in, take at least 240 ECTS courses in the total period of study and have a graduation degree of at least 2.00. The success of students studying in our faculty is evaluated according to the midterm exams, make-up exams, term or year-end exams, make-up exams and other exams determined by the Senate. Exams can be conducted as tests, written, oral, practical or written-oral, written-practical or written-oral-practical. At least one midterm exam is conducted for a course in each term. The relevant board decides on the methods and numbers of exams. In the exams of applied courses, 80% of the student's performance in the practical exam and 20% of the theoretical exam of the course of the practical exam are taken to create the average score.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • For candidates who have taken the YSK and have a calculated TYT score, all candidates who want to study in sports programs (providing education in the field of sports sciences) that accept students within the scope of the special talent exam of higher education institutions are required to apply to the ÖZYES exam and take the exam. Disabled candidates who want to study in programs providing education in the field of sports sciences are also required to apply to the ÖZYES and take the exam. Those who are Turkish citizens by birth but lost their Turkish citizenship by obtaining a renunciation permit, those who have a Document Regarding the Use of Rights Reserved by the Turkish Citizenship Law No. 5901 (Blue Card holders), candidates who are citizens of the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) and those of Turkish origin who immigrated from Bulgaria will be able to apply to the exam and will be included in the placement procedures.
  • Foreign nationals or candidates who are not citizens of any country will be able to apply to the exam, but if these candidates do not become citizens of the Republic of Turkey before the start of the higher education program selection process, they will not be placed in the higher education program quotas specified in the guide. Candidates who make a preference for the central placement to be made by ÖSYM for the associate and undergraduate programs specified in the YKS Higher Education Programs and Quotas Guide within the scope of YKS will also be able to apply to ÖZYES
Conditions for Success To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations determined by the relevant higher education institution, if any.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030025809


Qualification Title
Coach Education Bachelor's Degree

Awarding Body
Erciyes University

Awarding Body Contact
Yenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The Department of Coach Education started education in the 2003-2004 academic year. The department aims to enable students to follow the performances of athletes both in Turkey and around the world, to have effective athlete training, and to conduct scientific research in the field of sports. In addition, it aims to develop students' skills and leadership qualities. Erciyes University, Faculty of Sports Sciences, Department of Coach Education trains coaches in 17 basic branches including Football, Basketball, Handball, Volleyball, Judo, Badminton, Tennis, Artistic Gymnastics, Swimming, Taekwon-do, Skiing, Snowboarding, Athletics, Paragliding, Table Tennis, Orienteering and Wrestling. The Department of Coach Education offers courses that develop students' theoretical and practical knowledge with an educational system based on scientific methods.

Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided in laboratories, gyms, swimming pools and nature within higher education institutions.

Description
  • Has the necessary theoretical knowledge and skills to fulfill coaching roles and functions.
  • Knows the theories and models that form the basis of professional practices.
  • Performs coaching practices in line with professional principles and standards.
  • Communicates effectively with athletes, families and society.
  • Bases coaching practices on scientific foundations.
  • Acts in accordance with professional ethical principles and values ​​in coaching practices.
  • Takes into account relevant laws, regulations and legislation in coaching practices.
  • Uses the learning-teaching process in coaching practices.
  • Uses lifelong learning, problem solving, critical thinking and leadership skills.
  • Takes part in research and projects that will contribute to society in collaboration with coaching and other disciplines.
  • Takes part in social and community activities.
  • Takes part in activities that will contribute to professional development in Coaching Education.
  • Respects and tolerates human rights in coaching practices.
  • Takes cultural characteristics into account in coaching practices.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Physical activity literacy competency
  • Digital competency
  • Personal, social and learning to learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expression competency

Further Info
  • Graduation degree is determined by dividing the algebraic sum of the product of the credit values ​​of the courses and the coefficients corresponding to the success grades of these courses by the total credit. In order for a student to graduate, he/she must pass all courses of the program he/she is registered in, take at least 240 ECTS courses in the total period of study and have a graduation degree of at least 2.00. The success of students studying in our faculty is evaluated according to the midterm exams, make-up exams, term or year-end exams, make-up exams and other exams determined by the Senate. Exams can be conducted as tests, written, oral, practical or written-oral, written-practical or written-oral-practical. At least one midterm exam is conducted for a course in each term. The relevant board decides on the methods and numbers of exams. In the exams of applied courses, 80% of the student's performance in the practical exam and 20% of the theoretical exam of the course of the practical exam are taken to create the average score.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • For candidates who have taken the YSK and have a calculated TYT score, all candidates who want to study in sports programs (providing education in the field of sports sciences) that accept students within the scope of the special talent exam of higher education institutions are required to apply to the ÖZYES exam and take the exam. Disabled candidates who want to study in programs providing education in the field of sports sciences are also required to apply to the ÖZYES and take the exam. Those who are Turkish citizens by birth but lost their Turkish citizenship by obtaining a renunciation permit, those who have a Document Regarding the Use of Rights Reserved by the Turkish Citizenship Law No. 5901 (Blue Card holders), candidates who are citizens of the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) and those of Turkish origin who immigrated from Bulgaria will be able to apply to the exam and will be included in the placement procedures.
  • Foreign nationals or candidates who are not citizens of any country will be able to apply to the exam, but if these candidates do not become citizens of the Republic of Turkey before the start of the higher education program selection process, they will not be placed in the higher education program quotas specified in the guide. Candidates who make a preference for the central placement to be made by ÖSYM for the associate and undergraduate programs specified in the YKS Higher Education Programs and Quotas Guide within the scope of YKS will also be able to apply to ÖZYES

Conditions for Success
To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations determined by the relevant higher education institution, if any.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address