Yeterlilik Kodu

TR0030030995

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumEskişehir Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEskişehir Teknik Üniversitesi 2 Eylül Kampüsü, 26555 Tepebaşı/Eskişehir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.eskisehir.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Antrenörlük eğitimi; antrenman bilimi, egzersiz fizyolojisi, kinesiyoloji, spor psikolojisi, istatistik, teknik öğretimi, spor branşlarının taktiksel gelişimi ve performans planlama konularını içeren interdisipliner bir alandır. Antrenörlük Eğitimi Bölümü 2001-2002 akademik yılında öğretime başlamıştır. Bölüm, öğrencilerin hem Türkiye'de hem dünyada sporcuların performanslarını takip edebilmelerini, etkili sporcu çalışması yaptırabilmelerini, spor alanında bilimsel araştırmalar yapabilmelerini amaçlamaktadır. Bunlara ek olarak, öğrencilerin becerilerini ve liderlik özelliklerini geliştirmeyi hedef almaktadır. Bölüm 11 temel spor branşına sahiptir: Atletizm, Badminton, Basketbol, Futbol, Hentbol, Masa Tenisi, Tenis, Voleybol, Yüzme, Okçuluk. Öğrenciler bu alanların içinden istedikleri alanda uzmanlaşmaktadır. Antrenörlük Eğitimi Bölümü, bilimsel yöntemlere dayanan eğitim sistemiyle öğrencilere teorik ve pratik bilgilerini geliştiren dersler sunmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük alanındaki ve ilgili disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir
  • Antrenörlük alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir                                                                        
  • Antrenörlük alanındaki örgütlerin (kulüp, federasyon, GSGM vb) çevresel faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir
  • Antrenörlük alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir                                                  
  • Antrenörlük alanındaki yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir                                    
  • Antrenörlük alanında yer alan belirli bir meslek, iş (teknik direktör, kondisyoner, masör, maç analiz uzmanı) ile ilgili detaylı bilgi sahibidir                                                                                 
  • Antrenörlük alanındaki sorunlarla ilgili olarak bilinen teknikleri kullanır ve bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öngörülemeyen ve karmaşık sorunları çözer                                                        
  • Birlikte çalıştığı kişilerin (sporcuların) veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir                                                                      
  • Antrenörlük alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar                         
  • Antrenörlük alanındaki ve ilgili disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
  • Antrenörlük alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder                               
  • Antrenörlük alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir   
  • Antrenörlük alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir                                 
  • Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve uygulamada kullanır                                                
  • Antrenörlük alanı ile ilgili hizmet verme süreçlerini analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir                                          
  • Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendini sürekli geliştirir                                                                                             
  • Antrenörlük alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini katılımcıları tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve katılımcı tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır                                                
  • Antrenörlük alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.            
  • Antrenörlük alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar.                                                                     
  • Öz değerlendirme yapar                                                         
  • Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır                 
  • Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir                
  • Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir                                   
  • Karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir                               
  • Antrenörlük alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür                                                             
  • Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar                                 
  • Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir                                                                           
  • Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar                                                 
  • Antrenörlük alanı ile ilgili bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere sunar                                            
  • Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar                                    
  • Antrenörlük alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır                                              
  • Antrenörlük alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar ve bu amaçla bilgi toplar                              
  • Antrenörlük alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir                                                     
  • Antrenörlük alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir                                                                       
  • Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır
  • Antrenörlük alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını,  sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır                       
  • Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur; hoşgörü ve saygı gösterir                          
  • Antrenörlük alanı ile ilgili yasal mevzuatı yorumlar ve mevcut varsayımlara sorgulayıcı bakış açısıyla yaklaşır                                   
  • Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir               
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere mezunlar ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Bilim ve teknolojide yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda derslerde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, başarı notları ve sınavlarla ile ilgili olarak 19.09.2018 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Eskı̇şehı̇r Teknı̇k Ünı̇versı̇tesı̇ Önlı̇sans ve Lı̇sans Eğı̇tı̇m-Öğretı̇m ve Sınav Yönetmelı̇ğı̇ uygulanır.

Yönetmeliğin 18. Maddesi başarı değerlendirmesini açıklar:

Derslerin ara ve dönem sonu sınavları, ödev, uygulama vb. değerlendirmelerinin türü ile yüzdelik bilgileri; dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk 2 haftası içinde öğrenci bilişim sistemi veri tabanına girilerek internet üzerinden dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur. Dönem içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %30’dan az, %60’tan fazla olamaz. Sadece dönem sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde, dönem sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notlarından biriyle belirlenir. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayıları şunlardır:

  AA 4,00
  AB 3,70
  BA 3,30
  BB 3,00
  BC 2,70
  CB 2,30
  CC 2,00
  CD 1,70
  DC 1,30
  DD 1,00
  FF 0,00

Bu harf notlarına ek olarak;

ÇK: Çekildi,
DV: Devam ediyor,
DZ: Devamsız,
EK: Eksik,
KL: Kaldırıldı,
SD: Sorumlu değil,
YT: Yeterli (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan),
YZ: Yetersiz (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan)

harf notlu değerlendirmeler de yapılabilir.

Programda her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, dersi veren ilgili öğretim üyesi tarafından Eskişehir Teknik Üniversitesi AKTS paketi ve bölüm web sayfasında ders izlencesi formatında tanımlanır ve paylaşılır.

Programda, öğrencilerin bilgi, beceri, analitik düşünme, eleştirel değerlendirme ve yaratıcılık kapasitelerini sistematik olarak değerlendirir ve bu başarıyı 4.00’lük not sistemiyle belgelendirir. Proje tabanlı derslerde başarı ölçme yöntemleri arasında ödevler, sunumlar da yer alır. Teorik ve uygulamalı derslerde yazılı sınavlar, ödevler ve diğer değerlendirme araçları kullanılmaktadır.

Değerlendirme süreçlerinde şeffaflık ve adalet sağlamak adına kriter tabanlı değerlendirme, çoklu ölçme yöntemleri ve geri bildirim mekanizmaları uygulanır. Kriterler, dönem başında belirlenir ve öğrencilere duyurulur. Proje dersleri gibi uygulamalı derslerde jüri üyeleri, değerlendirmelerini bağımsız olarak yapar ve sonuçlar aritmetik ortalamayla hesaplanır. Online araçlar ve rubrik sistemleri, değerlendirme sürecini destekler ve kolaylaştırır. Öğrencilerin itiraz hakları, notların açıklanmasından sonraki üç gün içinde kullanılabilir; resmi itirazlar ise sınav sonuçlarının ilanından itibaren beş iş günü içinde yapılır. Belgeler, itiraz durumlarına karşı iki yıl boyunca arşivlenir.

Öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim kurumlarından aldıkları dersleri ve başarı notlarını Eskişehir Teknik Üniversitesine kesin kayıt yaptırdığı ilk hafta içinde başvurdukları takdirde, kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Spor Bilimleri Derneği (SPORAK)

Başlangıç: 01.10.2023 / Bitiş: 01.10.2026

Giriş Şartı
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
Başarma Şartları Programın mezuniyet koşullarında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlamak Programda tamamladığı toplam en az 240 AKTS kredisi olmak Aldığı derslerden ÇK, DZ, EK, FF ve YZ harf notu almamak Genel not ortalamasının en az 2,00 olması
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarınınaçtıkları formasyon programlarına katılma hakkına sahiptir. Formasyon programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar uygun şartları taşıdıkları taktirde YÖK tarafından farklı üniversite kurumlarında da açılan formasyon eğitimlerine katılıp başarılı olmaları halinde beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030030995


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Eskişehir Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eskişehir Teknik Üniversitesi 2 Eylül Kampüsü, 26555 Tepebaşı/Eskişehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Antrenörlük eğitimi; antrenman bilimi, egzersiz fizyolojisi, kinesiyoloji, spor psikolojisi, istatistik, teknik öğretimi, spor branşlarının taktiksel gelişimi ve performans planlama konularını içeren interdisipliner bir alandır. Antrenörlük Eğitimi Bölümü 2001-2002 akademik yılında öğretime başlamıştır. Bölüm, öğrencilerin hem Türkiye'de hem dünyada sporcuların performanslarını takip edebilmelerini, etkili sporcu çalışması yaptırabilmelerini, spor alanında bilimsel araştırmalar yapabilmelerini amaçlamaktadır. Bunlara ek olarak, öğrencilerin becerilerini ve liderlik özelliklerini geliştirmeyi hedef almaktadır. Bölüm 11 temel spor branşına sahiptir: Atletizm, Badminton, Basketbol, Futbol, Hentbol, Masa Tenisi, Tenis, Voleybol, Yüzme, Okçuluk. Öğrenciler bu alanların içinden istedikleri alanda uzmanlaşmaktadır. Antrenörlük Eğitimi Bölümü, bilimsel yöntemlere dayanan eğitim sistemiyle öğrencilere teorik ve pratik bilgilerini geliştiren dersler sunmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük alanındaki ve ilgili disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir
  • Antrenörlük alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir                                                                        
  • Antrenörlük alanındaki örgütlerin (kulüp, federasyon, GSGM vb) çevresel faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir
  • Antrenörlük alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir                                                  
  • Antrenörlük alanındaki yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir                                    
  • Antrenörlük alanında yer alan belirli bir meslek, iş (teknik direktör, kondisyoner, masör, maç analiz uzmanı) ile ilgili detaylı bilgi sahibidir                                                                                 
  • Antrenörlük alanındaki sorunlarla ilgili olarak bilinen teknikleri kullanır ve bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öngörülemeyen ve karmaşık sorunları çözer                                                        
  • Birlikte çalıştığı kişilerin (sporcuların) veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir                                                                      
  • Antrenörlük alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar                         
  • Antrenörlük alanındaki ve ilgili disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
  • Antrenörlük alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder                               
  • Antrenörlük alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir   
  • Antrenörlük alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir                                 
  • Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve uygulamada kullanır                                                
  • Antrenörlük alanı ile ilgili hizmet verme süreçlerini analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir                                          
  • Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendini sürekli geliştirir                                                                                             
  • Antrenörlük alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini katılımcıları tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve katılımcı tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır                                                
  • Antrenörlük alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.            
  • Antrenörlük alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar.                                                                     
  • Öz değerlendirme yapar                                                         
  • Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır                 
  • Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir                
  • Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir                                   
  • Karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir                               
  • Antrenörlük alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür                                                             
  • Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar                                 
  • Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir                                                                           
  • Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar                                                 
  • Antrenörlük alanı ile ilgili bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere sunar                                            
  • Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar                                    
  • Antrenörlük alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır                                              
  • Antrenörlük alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar ve bu amaçla bilgi toplar                              
  • Antrenörlük alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir                                                     
  • Antrenörlük alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir                                                                       
  • Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır
  • Antrenörlük alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını,  sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır                       
  • Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur; hoşgörü ve saygı gösterir                          
  • Antrenörlük alanı ile ilgili yasal mevzuatı yorumlar ve mevcut varsayımlara sorgulayıcı bakış açısıyla yaklaşır                                   
  • Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir               

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere mezunlar ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Bilim ve teknolojide yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda derslerde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, başarı notları ve sınavlarla ile ilgili olarak 19.09.2018 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Eskı̇şehı̇r Teknı̇k Ünı̇versı̇tesı̇ Önlı̇sans ve Lı̇sans Eğı̇tı̇m-Öğretı̇m ve Sınav Yönetmelı̇ğı̇ uygulanır.

Yönetmeliğin 18. Maddesi başarı değerlendirmesini açıklar:

Derslerin ara ve dönem sonu sınavları, ödev, uygulama vb. değerlendirmelerinin türü ile yüzdelik bilgileri; dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk 2 haftası içinde öğrenci bilişim sistemi veri tabanına girilerek internet üzerinden dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur. Dönem içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %30’dan az, %60’tan fazla olamaz. Sadece dönem sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde, dönem sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notlarından biriyle belirlenir. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayıları şunlardır:

  AA 4,00
  AB 3,70
  BA 3,30
  BB 3,00
  BC 2,70
  CB 2,30
  CC 2,00
  CD 1,70
  DC 1,30
  DD 1,00
  FF 0,00

Bu harf notlarına ek olarak;

ÇK: Çekildi,
DV: Devam ediyor,
DZ: Devamsız,
EK: Eksik,
KL: Kaldırıldı,
SD: Sorumlu değil,
YT: Yeterli (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan),
YZ: Yetersiz (katsayısı olmayan ve not ortalamasına katılmayan)

harf notlu değerlendirmeler de yapılabilir.

Programda her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, dersi veren ilgili öğretim üyesi tarafından Eskişehir Teknik Üniversitesi AKTS paketi ve bölüm web sayfasında ders izlencesi formatında tanımlanır ve paylaşılır.

Programda, öğrencilerin bilgi, beceri, analitik düşünme, eleştirel değerlendirme ve yaratıcılık kapasitelerini sistematik olarak değerlendirir ve bu başarıyı 4.00’lük not sistemiyle belgelendirir. Proje tabanlı derslerde başarı ölçme yöntemleri arasında ödevler, sunumlar da yer alır. Teorik ve uygulamalı derslerde yazılı sınavlar, ödevler ve diğer değerlendirme araçları kullanılmaktadır.

Değerlendirme süreçlerinde şeffaflık ve adalet sağlamak adına kriter tabanlı değerlendirme, çoklu ölçme yöntemleri ve geri bildirim mekanizmaları uygulanır. Kriterler, dönem başında belirlenir ve öğrencilere duyurulur. Proje dersleri gibi uygulamalı derslerde jüri üyeleri, değerlendirmelerini bağımsız olarak yapar ve sonuçlar aritmetik ortalamayla hesaplanır. Online araçlar ve rubrik sistemleri, değerlendirme sürecini destekler ve kolaylaştırır. Öğrencilerin itiraz hakları, notların açıklanmasından sonraki üç gün içinde kullanılabilir; resmi itirazlar ise sınav sonuçlarının ilanından itibaren beş iş günü içinde yapılır. Belgeler, itiraz durumlarına karşı iki yıl boyunca arşivlenir.

Öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim kurumlarından aldıkları dersleri ve başarı notlarını Eskişehir Teknik Üniversitesine kesin kayıt yaptırdığı ilk hafta içinde başvurdukları takdirde, kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Spor Bilimleri Derneği (SPORAK)

Başlangıç: 01.10.2023 / Bitiş: 01.10.2026


Giriş Şartı
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

Başarma Şartları
Programın mezuniyet koşullarında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlamak Programda tamamladığı toplam en az 240 AKTS kredisi olmak Aldığı derslerden ÇK, DZ, EK, FF ve YZ harf notu almamak Genel not ortalamasının en az 2,00 olması

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarınınaçtıkları formasyon programlarına katılma hakkına sahiptir. Formasyon programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar uygun şartları taşıdıkları taktirde YÖK tarafından farklı üniversite kurumlarında da açılan formasyon eğitimlerine katılıp başarılı olmaları halinde beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030995

Qualification Title
Bachelor's Degree in Sports Coaching
Awarding BodyEskişehir Technical University
Awarding Body ContactGazipaşa Mahallesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi İki Eylül Kampüsü 26555, Tepebaşı/ESKİŞEHİR
Awarding Body Urlhttps://www.eskisehir.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Coaching Education is an interdisciplinary field that includes topics such as training science, exercise physiology, kinesiology, sports psychology, statistics, technical instruction, tactical development of sports disciplines, and performance planning. The Department of Coaching Education began its academic activities in the 2001-2002 academic year.

The department aims to enable students to monitor athletes' performance both in Turkey and globally, conduct effective training programs, and engage in scientific research in the field of sports. In addition, it focuses on enhancing students' skills and leadership qualities.

The department offers specialization in 11 core sports disciplines: Athletics, Badminton, Basketball, Football, Handball, Table Tennis, Tennis, Volleyball, Swimming, Archery. Students can specialize in the discipline of their choice.

Learning Environments

Education and training are conducted in the form of formal, open, or distance education, with theoretical courses occurring in classrooms and practical courses occurring in halls. In addition, students are given practical training as internship training.

Description
  • Possesses comprehensive and systematic knowledge of concepts, theories, principles, and phenomena in coaching and related disciplines.
  • Has knowledge of service delivery processes and procedures in the coaching field.
  • Understands the environmental factors, organizational components, relationships, interactions, management, policies, and strategies of organizations in the coaching field (e.g., clubs, federations, GSGM).
  • Has basic knowledge of research methods specific to the coaching field.
  • Is familiar with legal regulations, professional standards, and practices in the coaching field.
  • Possesses detailed knowledge about specific professions or roles in the coaching field (e.g., head coach, strength coach, massage therapist, match analyst).
  • Uses known techniques and analyzes information to address issues in coaching, evaluates various options critically for problem-solving, and resolves unforeseen and complex problems.
  • Manages the professional development of individuals (athletes) or groups they work with.
  • Monitors changes in the internal and external environments of organizations in the coaching field, conducts rational analyses, interprets, contributes, and adapts to changes.
  • Applies and interprets knowledge, theories, and models from the coaching field and related disciplines in general and workplace settings.
  • Follows current developments related to the coaching field and profession at national and international levels.
  • Executes planning, organizing, coordination, directing, and controlling functions related to the coaching field.
  • Manages technical and professional activities or projects in the coaching field during complex and unpredictable situations.
  • Tracks and applies developments and practices in the coaching field.
  • Analyzes, plans, implements, monitors, and restructures service delivery processes in the coaching field when necessary.
  • Continuously develops themselves personally and professionally to take on greater responsibilities by enhancing their knowledge, skills, and competencies.
  • Utilizes and develops service delivery policies and strategies in the coaching field, ensures participant satisfaction, reviews, evaluates, and refines service processes, and develops tools to measure participant satisfaction.
  • Updates and improves knowledge, skills, and competencies related to the coaching field with a lifelong learning mindset.
  • Plans and conducts projects and research on topics and issues in the coaching field using appropriate research methods, and presents results clearly and effectively.
  • Recognizes, uses, and maintains physical environments, tools, and technologies related to the coaching field.
  • Derives abstract and theoretical insights from coaching practices.
  • Conducts self-evaluations.
  • Works effectively both independently and collaboratively with others.
  • Takes responsibility and leads as a team member.
  • Enhances the professional knowledge and skills of colleagues and evaluates their performance.
  • Demonstrates originality and autonomy in problem-solving during complex and unpredictable situations.
  • Manages or transforms service processes and tasks in the coaching field that require complex, unpredictable, and new strategic approaches.
  • Manages themselves and their time effectively and engages in self-critique.
  • Engages in self-directed learning to enhance professional knowledge, skills, and competencies.
  • Communicates effectively in interpersonal and intercultural contexts and collaborates in group settings.
  • Presents coaching-related knowledge, discussions, and analyses to experts and non-specialists.
  • Communicates effectively in a foreign language at least at the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages in both written and spoken contexts.
  • Utilizes advanced-level computer software and information and communication technologies required by the coaching field, in line with at least the European Computer Driving License Advanced Level.
  • Regularly conducts health, safety, and risk assessments in the coaching field and collects information for this purpose.
  • Carries out tasks in the coaching field within the framework of laws and professional standards.
  • Adheres to ethical values and demonstrates social responsibility in the coaching field.
  • Maintains awareness of the confidentiality and privacy of individuals served and takes necessary precautions.
  • Considers human health, social, and natural environments when performing tasks related to the coaching field.
  • Respects fundamental rights and freedoms, is sensitive to differences between people and cultures, and shows tolerance and respect.
  • Interprets legal regulations related to the coaching field and adopts a critical perspective on existing assumptions.
  • Pays attention to personal care, hygiene, clothing, and appearance as required by their field.
Key Competencies

Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level:

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Competence in science and technology
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

The Eskisehir Technical University Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation, which was published in the Official Gazette on September 19, 2018, is applied regarding the measurement and evaluation methods applied in the courses in the program, success grades and exams.

Article number 18 of the regulation explains the success evaluation:

The type and percentage information of the midterm and final exams, homework, practice, etc. evaluations of the courses are entered into the student information system database by the instructor giving the course within the first 2 weeks of the term and announced to the students on the course introduction page over the internet. The contribution of the midterm evaluations to the success grade cannot be less than 30% and more than 60%. In applied courses where only a final exam is held, the contribution of the final exam to the success grade is 100%. The student's course success is determined with one of the letter grades by the instructor who teaches the course, considering the general success level of all students taking that course. The letter grades and related coefficients to the success level are as follows:

AA 4.00

AB 3.70

BA 3.30

BB 3.00

BC 2.70

CB 2.30

CC 2.00

CD 1.70

DC 1.30

DD 1.00

FF 0.00

In addition to these letter grades;

ÇK: Withdrew,

DV: In progress,

DZ: Absent,

EK: Incomplete,

KL: Removed,

SD: Not responsible,

YT: Sufficient (without coefficient and not included in the grade point average),

YZ: Insufficient (without coefficient and not included in the grade point average)

letter grade evaluations can also be made.

 

The measurement and evaluation methods used for each course in the program are defined and shared by the relevant faculty member in the Eskisehir Technical University ECTS package and the course syllabus on the department web page.

The program systematically evaluates the knowledge, skills, analytical thinking, critical evaluation and creativity capacities of the students and documents this success with a 4.00 grading system. In project-based courses, the methods of measuring success include assignments and presentations system. Written exams, assignments and other evaluation tools are used in theoretical and practical courses.

Criterion-based evaluation, multiple measurement methods and feedback mechanisms are applied to ensure transparency and fairness in the evaluation processes. The criteria are determined at the beginning of the semester and announced to the students. In practical courses such as project courses, the jury members make their evaluations independently and the results are calculated with the arithmetic mean. Online tools and rubric systems support and facilitate the evaluation process. Students can exercise their right to appeal within three days of the announcement of grades; official appeals can be made within five working days of the announcement of exam results. Documents are archived for two years against appeals.

If students apply for courses and grades, they have taken from other higher education institutions in Turkey or abroad within the first week of their final registration to Eskisehir Technical University, their credit and grade transfer requests will be evaluated by the relevant education unit's board of directors and a decision will be made once and covering their entire education.

Quality Assurance

 For the oversight of the quality of higher education programs:

• YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and other activities conducted in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published annually based on criteria determined by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Establishment and Approval of Educational Programs:

1.1. YÖK (Council of Higher Education) determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.

1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK (Council of Higher Education).

3. Certification: Upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by higher education institutions regarding external evaluation with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

Accreditation Start/End Date:

01.10.2023 /  01.10.2026

Access Requirements
  • To have received sufficient points as a result of the central examination conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students through special talent examination, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
Conditions for Success Successfully complete all courses included in the program's graduation requirements Complete at least 240 ECTS credits in total in the program Not receive ÇK, DZ, EK, FF and YZ letter grades from the courses taken Have a general grade point average of at least 2.00
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can apply for master's programs and related If they meet the conditions, they are accepted with a bachelor's degree and doctorates and They can continue their proficiency programs in art.
  • Undergraduate students, the higher education institutions they are studying at have the right to participate in the formation programs they open. Formation Students enrolled in programs can study two diploma programs simultaneously. If they take courses and are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.
  • Those who have a bachelor's degree, if they meet the appropriate conditions, can participate in the formation trainings opened by YÖK in different university institutions and if they are successful, they can receive a bachelor's degree in physical education and sports teaching.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030995


Qualification Title
Bachelor's Degree in Sports Coaching

Awarding Body
Eskişehir Technical University

Awarding Body Contact
Gazipaşa Mahallesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi İki Eylül Kampüsü 26555, Tepebaşı/ESKİŞEHİR


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Coaching Education is an interdisciplinary field that includes topics such as training science, exercise physiology, kinesiology, sports psychology, statistics, technical instruction, tactical development of sports disciplines, and performance planning. The Department of Coaching Education began its academic activities in the 2001-2002 academic year.

The department aims to enable students to monitor athletes' performance both in Turkey and globally, conduct effective training programs, and engage in scientific research in the field of sports. In addition, it focuses on enhancing students' skills and leadership qualities.

The department offers specialization in 11 core sports disciplines: Athletics, Badminton, Basketball, Football, Handball, Table Tennis, Tennis, Volleyball, Swimming, Archery. Students can specialize in the discipline of their choice.


Learning Environments

Education and training are conducted in the form of formal, open, or distance education, with theoretical courses occurring in classrooms and practical courses occurring in halls. In addition, students are given practical training as internship training.


Description
  • Possesses comprehensive and systematic knowledge of concepts, theories, principles, and phenomena in coaching and related disciplines.
  • Has knowledge of service delivery processes and procedures in the coaching field.
  • Understands the environmental factors, organizational components, relationships, interactions, management, policies, and strategies of organizations in the coaching field (e.g., clubs, federations, GSGM).
  • Has basic knowledge of research methods specific to the coaching field.
  • Is familiar with legal regulations, professional standards, and practices in the coaching field.
  • Possesses detailed knowledge about specific professions or roles in the coaching field (e.g., head coach, strength coach, massage therapist, match analyst).
  • Uses known techniques and analyzes information to address issues in coaching, evaluates various options critically for problem-solving, and resolves unforeseen and complex problems.
  • Manages the professional development of individuals (athletes) or groups they work with.
  • Monitors changes in the internal and external environments of organizations in the coaching field, conducts rational analyses, interprets, contributes, and adapts to changes.
  • Applies and interprets knowledge, theories, and models from the coaching field and related disciplines in general and workplace settings.
  • Follows current developments related to the coaching field and profession at national and international levels.
  • Executes planning, organizing, coordination, directing, and controlling functions related to the coaching field.
  • Manages technical and professional activities or projects in the coaching field during complex and unpredictable situations.
  • Tracks and applies developments and practices in the coaching field.
  • Analyzes, plans, implements, monitors, and restructures service delivery processes in the coaching field when necessary.
  • Continuously develops themselves personally and professionally to take on greater responsibilities by enhancing their knowledge, skills, and competencies.
  • Utilizes and develops service delivery policies and strategies in the coaching field, ensures participant satisfaction, reviews, evaluates, and refines service processes, and develops tools to measure participant satisfaction.
  • Updates and improves knowledge, skills, and competencies related to the coaching field with a lifelong learning mindset.
  • Plans and conducts projects and research on topics and issues in the coaching field using appropriate research methods, and presents results clearly and effectively.
  • Recognizes, uses, and maintains physical environments, tools, and technologies related to the coaching field.
  • Derives abstract and theoretical insights from coaching practices.
  • Conducts self-evaluations.
  • Works effectively both independently and collaboratively with others.
  • Takes responsibility and leads as a team member.
  • Enhances the professional knowledge and skills of colleagues and evaluates their performance.
  • Demonstrates originality and autonomy in problem-solving during complex and unpredictable situations.
  • Manages or transforms service processes and tasks in the coaching field that require complex, unpredictable, and new strategic approaches.
  • Manages themselves and their time effectively and engages in self-critique.
  • Engages in self-directed learning to enhance professional knowledge, skills, and competencies.
  • Communicates effectively in interpersonal and intercultural contexts and collaborates in group settings.
  • Presents coaching-related knowledge, discussions, and analyses to experts and non-specialists.
  • Communicates effectively in a foreign language at least at the B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages in both written and spoken contexts.
  • Utilizes advanced-level computer software and information and communication technologies required by the coaching field, in line with at least the European Computer Driving License Advanced Level.
  • Regularly conducts health, safety, and risk assessments in the coaching field and collects information for this purpose.
  • Carries out tasks in the coaching field within the framework of laws and professional standards.
  • Adheres to ethical values and demonstrates social responsibility in the coaching field.
  • Maintains awareness of the confidentiality and privacy of individuals served and takes necessary precautions.
  • Considers human health, social, and natural environments when performing tasks related to the coaching field.
  • Respects fundamental rights and freedoms, is sensitive to differences between people and cultures, and shows tolerance and respect.
  • Interprets legal regulations related to the coaching field and adopts a critical perspective on existing assumptions.
  • Pays attention to personal care, hygiene, clothing, and appearance as required by their field.

Key Competencies

Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level:

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Competence in science and technology
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

The Eskisehir Technical University Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation, which was published in the Official Gazette on September 19, 2018, is applied regarding the measurement and evaluation methods applied in the courses in the program, success grades and exams.

Article number 18 of the regulation explains the success evaluation:

The type and percentage information of the midterm and final exams, homework, practice, etc. evaluations of the courses are entered into the student information system database by the instructor giving the course within the first 2 weeks of the term and announced to the students on the course introduction page over the internet. The contribution of the midterm evaluations to the success grade cannot be less than 30% and more than 60%. In applied courses where only a final exam is held, the contribution of the final exam to the success grade is 100%. The student's course success is determined with one of the letter grades by the instructor who teaches the course, considering the general success level of all students taking that course. The letter grades and related coefficients to the success level are as follows:

AA 4.00

AB 3.70

BA 3.30

BB 3.00

BC 2.70

CB 2.30

CC 2.00

CD 1.70

DC 1.30

DD 1.00

FF 0.00

In addition to these letter grades;

ÇK: Withdrew,

DV: In progress,

DZ: Absent,

EK: Incomplete,

KL: Removed,

SD: Not responsible,

YT: Sufficient (without coefficient and not included in the grade point average),

YZ: Insufficient (without coefficient and not included in the grade point average)

letter grade evaluations can also be made.

 

The measurement and evaluation methods used for each course in the program are defined and shared by the relevant faculty member in the Eskisehir Technical University ECTS package and the course syllabus on the department web page.

The program systematically evaluates the knowledge, skills, analytical thinking, critical evaluation and creativity capacities of the students and documents this success with a 4.00 grading system. In project-based courses, the methods of measuring success include assignments and presentations system. Written exams, assignments and other evaluation tools are used in theoretical and practical courses.

Criterion-based evaluation, multiple measurement methods and feedback mechanisms are applied to ensure transparency and fairness in the evaluation processes. The criteria are determined at the beginning of the semester and announced to the students. In practical courses such as project courses, the jury members make their evaluations independently and the results are calculated with the arithmetic mean. Online tools and rubric systems support and facilitate the evaluation process. Students can exercise their right to appeal within three days of the announcement of grades; official appeals can be made within five working days of the announcement of exam results. Documents are archived for two years against appeals.

If students apply for courses and grades, they have taken from other higher education institutions in Turkey or abroad within the first week of their final registration to Eskisehir Technical University, their credit and grade transfer requests will be evaluated by the relevant education unit's board of directors and a decision will be made once and covering their entire education.


Quality Assurance

 For the oversight of the quality of higher education programs:

• YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and other activities conducted in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published annually based on criteria determined by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Establishment and Approval of Educational Programs:

1.1. YÖK (Council of Higher Education) determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.

1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK (Council of Higher Education).

3. Certification: Upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by higher education institutions regarding external evaluation with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

Accreditation Start/End Date:

01.10.2023 /  01.10.2026


Access Requirements
  • To have received sufficient points as a result of the central examination conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students through special talent examination, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.

Conditions for Success
Successfully complete all courses included in the program's graduation requirements Complete at least 240 ECTS credits in total in the program Not receive ÇK, DZ, EK, FF and YZ letter grades from the courses taken Have a general grade point average of at least 2.00

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can apply for master's programs and related If they meet the conditions, they are accepted with a bachelor's degree and doctorates and They can continue their proficiency programs in art.
  • Undergraduate students, the higher education institutions they are studying at have the right to participate in the formation programs they open. Formation Students enrolled in programs can study two diploma programs simultaneously. If they take courses and are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.
  • Those who have a bachelor's degree, if they meet the appropriate conditions, can participate in the formation trainings opened by YÖK in different university institutions and if they are successful, they can receive a bachelor's degree in physical education and sports teaching.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode