Yeterlilik Kodu | TR0030220398 | |
Yeterlilik Adı | Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Kemalpaşa, Kemalpaşa, 54050 Serdivan/Sakarya | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.subu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 10 ISCED (2013): 1014 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölümümüzde, üniversite-sanayi işbirliği odaklı bir eğitim modeli olan 7+1 Eğitim Modeli uygulanmaktadır. Bu model ile, öğrencilerimizin “Uygulama Becerisi Yüksek Antrenörler” olarak yetiştirilmesi hedeflenmekte olup, okulda alınan teorik ve uygulamalı derslerin doğrudan saha deneyimiyle birleştirilmesi sağlanmakta ve öğrencilerimize bu bilgilerini uygulama yeteneğine dönüştürme imkanı sunulmaktadır. Sonuç olarak antrenörlük yeterliklerine dayalı olarak toplamda 8 yarıyıllık genel kültür, mesleki formasyon ve alan bilgisi teorik ve uygulamalı derslerinden oluşan bir eğitim programı ile antrenör yetiştiren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim, örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca fakülte ve üniversite ortak derslerinin uzaktan eğitim (LMS) yoluyla da gerçekleştirilmesi mümkündür. Bölüm teorik ve uygulamalı dersler üniversite bünyesinde bulunan derslik, laboratuar seminer salonları ve spor tesislerinde yürütülürken; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında, Yerel Yönetimlerde, Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı Yeterlilik Tür Belirleyicisi Formu kuruluşlarda, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında İşletmede Mesleki Eğitim ve Staj uygulamaları gerçekleştirilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır.
YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bölümümüz Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından akredite (2+3 yıl) edilmiştir ve belirlenmiş periyotlarda değerlendirilmektedir. | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Bölüme kabul özel yetenek sınavı ile olmaktadır. Başvuran adaylar özgeçmiş ve özel yetenek sınavından aldıkları puan ortalamaları ile kabul alır. Bölüm 17 temel spor branşında öğrenci kabul etmektedir: Atıcılık, Atletizm, Basketbol, Bisiklet, Boks, Dağcılık, Futbol, Güreş, Hentbol, Karate-do, Kano, Kürek, Okçuluk, Taekwando, Tenis, Voleybol, Yüzme. Öğrenciler okula giriş yaptıkları geçmişine sahip oldukları bu branşlarda uzmanlaşmaktadır. Bölüme kabul için bu branşlardan birinde en az 1 yıl lisansa sahip olmak gerekmektedir. Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek icin oğrencilerin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030220398
ISCO: 10
ISCED (2013): 1014
ISCO: 10
ISCED (2013): 1014
Bölümümüzde, üniversite-sanayi işbirliği odaklı bir eğitim modeli olan 7+1 Eğitim Modeli uygulanmaktadır. Bu model ile, öğrencilerimizin “Uygulama Becerisi Yüksek Antrenörler” olarak yetiştirilmesi hedeflenmekte olup, okulda alınan teorik ve uygulamalı derslerin doğrudan saha deneyimiyle birleştirilmesi sağlanmakta ve öğrencilerimize bu bilgilerini uygulama yeteneğine dönüştürme imkanı sunulmaktadır. Sonuç olarak antrenörlük yeterliklerine dayalı olarak toplamda 8 yarıyıllık genel kültür, mesleki formasyon ve alan bilgisi teorik ve uygulamalı derslerinden oluşan bir eğitim programı ile antrenör yetiştiren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim, örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca fakülte ve üniversite ortak derslerinin uzaktan eğitim (LMS) yoluyla da gerçekleştirilmesi mümkündür. Bölüm teorik ve uygulamalı dersler üniversite bünyesinde bulunan derslik, laboratuar seminer salonları ve spor tesislerinde yürütülürken; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında, Yerel Yönetimlerde, Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı Yeterlilik Tür Belirleyicisi Formu kuruluşlarda, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında İşletmede Mesleki Eğitim ve Staj uygulamaları gerçekleştirilmektedir.
- Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir.
- Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşırken alan dışı aldığı derslerle de genel kültür seviyesini arttırır.
- Girişimci ve yenilikçi özelliklerini kullanarak sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
- Sportif ölçme ve değerlendirmeyi teknolojiyi kullanarak yapar.
- Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir, yasalara uygun davranır.
- Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine uygun antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak tasarlar, uygular, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlandırır.
- Sporun multidisipliner etkilerini bilir ve karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır.
- Farklı popülasyonlara yönelik sportif faaliyetleri iş birliği içinde planlar, uygular ve geliştirir.
- Liderlik özelliklerini Türkçe'yi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanarak yapar.
- Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Bilim ve teknoloji yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Alana özgü temel bilgi ve becerileri sunup uygulayabilme yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Bölüm programında uygulamalı ve teorik dersler yer almaktadır. Öğrencilerin değerlendirilmesi dersin teorik veya uygulama ağırlıklı olmasına göre değişiklik gösterebilmektedir. Üniversitemiz bünyesinde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri Bologna süreci ile uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Derslerimize ilişkin ölçme ve değerlendirme işlemleri kapsamında dönem içi en az 4, dönem sonu da 1 adet başarı değerlendirmesinin yapılması gerekmektedir. Öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesinde ara sınav, kısa sınav, ödev, performans görevi, sunum çalışması vb. yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf not verme sistemi kullanılır.
- Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır. ( https://hukuk.subu.edu.tr/tr/yonetmelikler )
-
Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı
Mükemmel 90,00-100,00 AA 4.00
Pekiyi 85,00-89,99 BA 3.50
İyi 80,00-84,99 BB 3.00
Orta 75,00-79,99 CB 2.50
Yeterli 65,00-74,99 CC 2.00
Geçer 58,00-64,99 DC 1.50
Geçer 50,00-57,99 DD 1.00
Başarısız 40,00-49,99 FD 0.50
Başarısız 0,00-39,99 FF 0.00
Devamsız -- DZ 0.00
Sınava Girmedi -- GR 0.00
Yeterli -- YT --
Yetersiz -- YZ --
Muaf -- M --
Dersten Çekilme -- W --
Eksik Not -- E --
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır.
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bölümümüz Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından akredite (2+3 yıl) edilmiştir ve belirlenmiş periyotlarda değerlendirilmektedir.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Bölüme kabul özel yetenek sınavı ile olmaktadır. Başvuran adaylar özgeçmiş ve özel yetenek sınavından aldıkları puan ortalamaları ile kabul alır. Bölüm 17 temel spor branşında öğrenci kabul etmektedir: Atıcılık, Atletizm, Basketbol, Bisiklet, Boks, Dağcılık, Futbol, Güreş, Hentbol, Karate-do, Kano, Kürek, Okçuluk, Taekwando, Tenis, Voleybol, Yüzme. Öğrenciler okula giriş yaptıkları geçmişine sahip oldukları bu branşlarda uzmanlaşmaktadır. Bölüme kabul için bu branşlardan birinde en az 1 yıl lisansa sahip olmak gerekmektedir. Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Mezunlarımız, ülkemiz ve yabancı ülkelerde bulunan çeşitli üniversitelerde, milli eğitime bağlı ve/veya özel eğitim kurumlarında, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, ilgili spor branşlarının federasyonlarında, kulüplerde, özel ilköğrenim, orta öğrenim ve üniversitelerin bünyesinde antrenör, spor uzmanı ve kondisyoner olarak çalışabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik.
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030220398 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Coaching Education | |
Awarding Body | Sakarya University of Applied Sciences | |
Awarding Body Contact | the University that Integrates Skills with Knowledge | |
Awarding Body Url | https://www.subu.edu.tr/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO: 10 ISCED (2013): 1014 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | In our department, we implement the 7+1 Education Model, an educational approach focused on university-industry collaboration. This model aims to train our students as "Highly Skilled Coaches," by directly combining theoretical and practical courses taken at school with field experience, thereby providing students the opportunity to transform their knowledge into practical skills. As a result, it is a higher education program that trains coaches based on coaching competencies through a total of 8 semesters, consisting of theoretical and practical courses in general culture, professional formation, and field knowledge. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in the form of face-to-face instruction. Additionally, it is possible to take core courses offered by the faculty and the university through remote education (LMS). Practical training is provided at sports facilities within the university. Furthermore, applied training is conducted in public institutions, sports clubs, and private businesses through internships or vocational training programs. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced-level proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: • The Higher Education Council (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, teaching, and other activities at higher education institutions. • YÖK publishes annual “University Monitoring and Evaluation Reports” based on the criteria set by YÖK. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public. • YÖK publishes an annual report containing academic, administrative, and financial data for private higher education institutions. This report includes quantitative and qualitative evaluations and is shared with the public. • Quality assurance for undergraduate programs in higher education is governed by the "Regulations and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs." 1. Creation and Approval of Teaching Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs at higher education institutions. 1.2. The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK. Competency Type Assessment Form 1.3. Once the curriculum of the National Core Education Programs is approved by the Dean's Council, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval. 2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK. 3. Certification: Students who complete the required course credits and other obligations set by higher education institutions receive a bachelor's degree upon successful completion. 4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” related to external evaluations with the public. Additionally, accreditation decisions made by authorized or recognized accreditation organizations, as well as regular reviews according to YÖKAK regulations, ensure the quality assurance of programs. Our department has been accredited by the Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK) for 2+3 years and is evaluated periodically. | |
Access Requirements | To enroll in the department, students must complete the processes and pass the exams specified by ÖSYM, in accordance with the university's academic and legal regulations. Admission is based on a special aptitude test, with candidates being evaluated based on their average scores from the test and their resumes. The department offers programs in 17 core sports disciplines: Athletics, Shooting, , Basketball, Billiards, Cycling, Boxing, Football, Wrestling, Handball, Karate, Canoeing, Rowing, Tennis, Volleyball, Sport Climbing, Taekwondo, Swimming, and Archery. Students specialize in these sports based on their prior experience. To gain admission, applicants must have at least one year of experience with a license in one of these disciplines. General admission requirements apply to both Turkish and international students. Students who have started a similar program either domestically or internationally can apply for a transfer. Before the semester begins, each student's qualifications and application level are reviewed and assessed individually. Detailed information about university admission is available in the Institutional Promotion Catalog. | |
Conditions for Success | To graduate from this program, students must: Successfully complete all required courses without receiving failing grades (FF, DZ, or YZ). Earn a minimum of 240 ECTS credits. Maintain a cumulative GPA of at least 2.00 on a 4.00 scale. Complete internships within the specified duration and according to the program's requirements | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030220398
ISCO: 10
ISCED (2013): 1014
ISCO: 10
ISCED (2013): 1014
In our department, we implement the 7+1 Education Model, an educational approach focused on university-industry collaboration. This model aims to train our students as "Highly Skilled Coaches," by directly combining theoretical and practical courses taken at school with field experience, thereby providing students the opportunity to transform their knowledge into practical skills. As a result, it is a higher education program that trains coaches based on coaching competencies through a total of 8 semesters, consisting of theoretical and practical courses in general culture, professional formation, and field knowledge.
Education and training are conducted in the form of face-to-face instruction. Additionally, it is possible to take core courses offered by the faculty and the university through remote education (LMS). Practical training is provided at sports facilities within the university. Furthermore, applied training is conducted in public institutions, sports clubs, and private businesses through internships or vocational training programs.
- Knows the principles applicable to practical problems in the field of coaching and develops solutions.
- Enhances general cultural knowledge through non-field courses while specializing in specific areas related to the coaching profession.
- Contributes to the development of sports infrastructure and international athlete development by utilizing entrepreneurial and innovative qualities.
- Conducts sports measurement and evaluation using technology.
- Understands the legal regulations related to the coaching profession and complies with them.
- Designs, implements, collects data, analyzes, interprets, and reports training programs suitable for the sports branch and target audience (age group, training status) using scientific approaches.
- Understands the multidisciplinary effects of sports and uses them in solving encountered problems.
- Plans, implements, and develops sports activities for different populations in collaboration.
- Demonstrates leadership qualities by using Turkish effectively in both oral and written communication.
- Stays updated on national and international advancements in the field and actively works on personal and professional development.
Possesses advanced-level proficiency in the following key competencies:
- Literacy
- Scientific and technological competence
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- Competence in planning, teaching, managing, and implementing within the coaching profession.
- Ability to deliver and apply fundamental knowledge and skills specific to the field
- The types of exams and their contribution to course grades are determined by the university senate, following the core principles set by the Higher Education Council (YÖK).
- The program includes both practical and theoretical courses. Evaluation methods vary depending on whether the course focuses more on theory or practical application. Assessment methods are in line with the Bologna Process. Each course requires at least 4 Competency Type Assessment Form assessments throughout the semester and 1 final assessment. Various methods such as mid-term exams, quizzes, assignments, performance tasks, and presentations are used to evaluate student performance.
- Student success is assessed using a letter grading system.
- The assessment and evaluation criteria for each course are detailed on the course description page in the university's Information Management System (KMS) ( https://hukuk.subu.edu.tr/tr/yonetmelikler )
-
Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient
Excellent 90.00-100.00 AA 4.00
Okay 85.00-89.99 BA 3.50
Good 80.00-84.99 BB 3.00
Medium 75.00-79.99 CB 2.50
Sufficient 65.00-74.99 CC 2.00
Pass 58.00-64.99 DC 1.50
Pass 50.00-57.99 DD 1.00
Failed 40.00-49.99 FD 0.50
Failed 0.00-39.99 FF 0.00
Absentee -- DZ 0.00
Did not take the exam -- GR 0.00
Sufficient -- YT --
Insufficient -- AI --
Exempt -- M --
Course Withdrawal -- W --
Missing Grade -- E --
To ensure the quality of higher education programs:
• The Higher Education Council (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, teaching, and other activities at higher education institutions.
• YÖK publishes annual “University Monitoring and Evaluation Reports” based on the criteria set by YÖK. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public.
• YÖK publishes an annual report containing academic, administrative, and financial data for private higher education institutions. This report includes quantitative and qualitative evaluations and is shared with the public. • Quality assurance for undergraduate programs in higher education is governed by the "Regulations and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs."
1. Creation and Approval of Teaching Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK. Competency Type Assessment Form
1.3. Once the curriculum of the National Core Education Programs is approved by the Dean's Council, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK.
3. Certification: Students who complete the required course credits and other obligations set by higher education institutions receive a bachelor's degree upon successful completion.
4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” related to external evaluations with the public. Additionally, accreditation decisions made by authorized or recognized accreditation organizations, as well as regular reviews according to YÖKAK regulations, ensure the quality assurance of programs. Our department has been accredited by the Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK) for 2+3 years and is evaluated periodically.
To enroll in the department, students must complete the processes and pass the exams specified by ÖSYM, in accordance with the university's academic and legal regulations. Admission is based on a special aptitude test, with candidates being evaluated based on their average scores from the test and their resumes. The department offers programs in 17 core sports disciplines: Athletics, Shooting, , Basketball, Billiards, Cycling, Boxing, Football, Wrestling, Handball, Karate, Canoeing, Rowing, Tennis, Volleyball, Sport Climbing, Taekwondo, Swimming, and Archery. Students specialize in these sports based on their prior experience. To gain admission, applicants must have at least one year of experience with a license in one of these disciplines. General admission requirements apply to both Turkish and international students. Students who have started a similar program either domestically or internationally can apply for a transfer. Before the semester begins, each student's qualifications and application level are reviewed and assessed individually. Detailed information about university admission is available in the Institutional Promotion Catalog.
- Dual Degree Programs: Undergraduate students can enroll in dual degree programs offered by their institutions. By completing courses from both programs simultaneously, students can earn two separate bachelor's degrees upon successful completion.
- Further Education: Graduates holding a bachelor's degree can pursue master's programs and, if they meet the necessary criteria, can also apply for doctoral and proficiency in art programs.
- Career Opportunities: Our graduates have diverse career options. They can work as coaches, sports specialists, and conditioning experts in various settings, including universities, educational institutions, public and private organizations, sports federations, clubs, and private primary, secondary, and higher education institutions both in Turkey and abroad
- Law No. 2547 on Higher Education
- Regulation on Principles for Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Dual Degree, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs.
- Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35).
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification is continuously valid