Yeterlilik Kodu | TR0030218903 | |
Yeterlilik Adı | Antrenörlük Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda yazılı, sözlü, uygulama sınavı, ödev v.b. ölçme ve değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Öğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Muş Alparslan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Muş Alparslan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi’ndeki şartları taşıyanlar programa başvuru yapabilirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bu programa öğrenciler Antrenörlük Eğitimi lisans mezunu olmak şartıyla Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği çerçevesinde en az 55 ALES puanı, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Öğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Muş Alparslan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Muş Alparslan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi’ndeki şartları taşıyanlar programa başvuru yapabilirler. 24 krediden az olmamak koşuluyla, en az sekiz adet ders, bir seminer, uzmanlık alanı dersi, tez çalışmasını yapmak zorundadır. Dersler ve seminer için 60 AKTS ve uzmanlık alan dersi ve diğer faaliyetleri ile birlikte yüksek lisans tezi için 60 AKTS olmak üzere toplamda en az 120 AKTS kredisini tamamlamış olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan bireyler Üniversite bünyelerinde öğretim elemanı olarak görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218903
- Antrenörlük Eğitiminde temel alan bilgisine sahip olma ve bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilmek
- Antrenörlük Eğitimi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve alanı ile ilgili multidisiplinler etkileşimin bilincine varmak
- Edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanında karşılaşabileceği sorunları, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek, gerektiğinde uygulayabilmek
- Antrenman uygulamalarında karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, özel popülasyonlarda (engelli, yaşlı, çocuk, vs..) yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
- Spor bilimi alanındaki güncel gelişmeleri takip etmek ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek
- Spor kuruluşları ve diğer sosyal gruplarla ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek, alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
- Antrenörlük Eğitimi alanındaki yöntemleri uygulamalı olarak kullanabilmek ve alana özgü çözümler üretebilmek
- Spor bilimleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
- Spor alanında karşılaşılabilecek sağlık sorunları, spor sakatlıklar ve rehabilitasyonu ile ilgili bilgi sahibi olma, temel ilk yardım ve yaşam desteği uygulaması yapabilmek.
- Sporda uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu programda yazılı, sözlü, uygulama sınavı, ödev v.b. ölçme ve değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Öğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Muş Alparslan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Muş Alparslan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi’ndeki şartları taşıyanlar programa başvuru yapabilirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu programa öğrenciler Antrenörlük Eğitimi lisans mezunu olmak şartıyla Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği çerçevesinde en az 55 ALES puanı, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kabul edilmektedir.
Bu programdan mezun olan bireyler Üniversite bünyelerinde öğretim elemanı olarak görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030218903 | |
Qualification Title | Antrenörlük Eğitimi (Tezli) MASTER OF SCIENCE (WITH THESIS) | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To have basic knowledge in Coaching Education and to develop this knowledge at the level of expertise. To develop their knowledge in the same or a different field at the level of expertise based on their Coaching Education qualifications and to become aware of the multidisciplinary interaction related to their field. To be able to independently construct, develop a solution method, solve, evaluate the results, and apply them when necessary, using the theoretical and applied knowledge at the level of expertise gained. To be able to develop new strategic approaches in special populations (disabled, elderly, children, etc.) and to produce solutions by taking responsibility in complex situations that are not foreseen to be encountered in training practices. To follow current developments in the field of sports science and to systematically transfer their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual formats. To be able to critically examine the relations with sports organizations and other social groups and the norms directing these relations, to take action to develop them and to change them when necessary, to develop strategies, policies and implementation plans in the field, and to evaluate the obtained results within the framework of quality processes. To be able to use the methods in the field of Coaching Education practically and to produce field-specific solutions. To be able to teach and supervise these values by considering social, scientific and ethical values in the stages of collecting, interpreting and announcing the data related to the field of sports sciences. To have information about health problems, sports injuries and rehabilitation that may be encountered in the field of sports, to practice basic first aid and life support. To be able to solve the problems that require expertise in sports by using scientific research methods. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In this program, written, oral, practice exam, homework etc. measurement and evaluation methods are applied. Those who meet the conditions in the Turkish Republic Higher Education Council Postgraduate Education Regulation, Muş Alparslan University Graduate Education Regulation, Muş Alparslan University Graduate Education and Examination Directive can apply to the program. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are admitted to this program, provided that they have a bachelors degree in Coaching Education, within the framework of the Graduate Education and Training Regulations , with a minimum of 55 ALES points, undergraduate graduation GPA and the interview exam. | |
Conditions for Success | Those who meet the conditions in the Turkish Republic Higher Education Council Postgraduate Education Regulation, Muş Alparslan University Graduate Education Regulation, Muş Alparslan University Graduate Education and Examination Directive can apply to the program. They must complete at least eight courses, a seminar, a specialization course, and thesis, provided that they are not less than 24 credits. To have completed at least 120 ECTS credits in total, 60 ECTS for lectures and seminars and 60 ECTS for masters thesis along with specialization courses and other activities. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Individuals who graduate from this program can work as a lecturer at the University. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030218903
To have basic knowledge in Coaching Education and to develop this knowledge at the level of expertise. To develop their knowledge in the same or a different field at the level of expertise based on their Coaching Education qualifications and to become aware of the multidisciplinary interaction related to their field. To be able to independently construct, develop a solution method, solve, evaluate the results, and apply them when necessary, using the theoretical and applied knowledge at the level of expertise gained. To be able to develop new strategic approaches in special populations (disabled, elderly, children, etc.) and to produce solutions by taking responsibility in complex situations that are not foreseen to be encountered in training practices. To follow current developments in the field of sports science and to systematically transfer their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual formats. To be able to critically examine the relations with sports organizations and other social groups and the norms directing these relations, to take action to develop them and to change them when necessary, to develop strategies, policies and implementation plans in the field, and to evaluate the obtained results within the framework of quality processes. To be able to use the methods in the field of Coaching Education practically and to produce field-specific solutions. To be able to teach and supervise these values by considering social, scientific and ethical values in the stages of collecting, interpreting and announcing the data related to the field of sports sciences. To have information about health problems, sports injuries and rehabilitation that may be encountered in the field of sports, to practice basic first aid and life support. To be able to solve the problems that require expertise in sports by using scientific research methods.
In this program, written, oral, practice exam, homework etc. measurement and evaluation methods are applied. Those who meet the conditions in the Turkish Republic Higher Education Council Postgraduate Education Regulation, Muş Alparslan University Graduate Education Regulation, Muş Alparslan University Graduate Education and Examination Directive can apply to the program.
Students are admitted to this program, provided that they have a bachelors degree in Coaching Education, within the framework of the Graduate Education and Training Regulations , with a minimum of 55 ALES points, undergraduate graduation GPA and the interview exam.
Individuals who graduate from this program can work as a lecturer at the University.
Qualification is continuous