Yeterlilik Kodu | TR0030220491 | |
Yeterlilik Adı | Antrenörlük Eğitimi (YL) Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Pogramın amacı, Antrenörlük Eğitimi alanında, Türk Sporuna değişik sportif branşlarda uzman bilim insanı yetiştirmek ve ilgili alanda araştırma tekniklerini kullanarak doktora yapacak donanım seviyesine getirmektir. Antrenörlük Eğitimi Alanında bilimsel çalışma yöntemlerini kullanarak, temel ve uygulamalı araştırmalar yolu ile eğitim, spor, egzersiz, sağlık vb. alanlarında problemlere teorik ve analitik bir bakış açısıyla çözüm getirmek hedeflenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin başarı notu, ara sınav puanının %40’ının, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanının % 60ının toplanması ile hesaplanır. Bir dersten başarılı olabilmek için; ders notunun yüksek lisansta en az CB (65) olması gerekir. Ders dönemini başarıyla geçen ve tezi ile birlikte enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Programa alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl ilan edilir. Adayların Antrenörlük Eğitimi alanı ile ilgili lisans diplomasına sahip olması ve merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir. | |
Başarma Şartları | Ders dönemini başarıyla geçen ve tezi ile birlikte enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır. Tezli yüksek lisans programı toplam 21 ulusal krediden ve seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışmasından oluşur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu ve özel sektörde sportif branşların uygulanmasıyla ilgili görev alabilir ve üniversitelerde akademik personel olarak istihdam edilebilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220491
ISCO:08
ISCO:08
Pogramın amacı, Antrenörlük Eğitimi alanında, Türk Sporuna değişik sportif branşlarda uzman bilim insanı yetiştirmek ve ilgili alanda araştırma tekniklerini kullanarak doktora yapacak donanım seviyesine getirmektir.
Antrenörlük Eğitimi Alanında bilimsel çalışma yöntemlerini kullanarak, temel ve uygulamalı araştırmalar yolu ile eğitim, spor, egzersiz, sağlık vb. alanlarında problemlere teorik ve analitik bir bakış açısıyla çözüm getirmek hedeflenmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Antrenörlük Eğitimi alanı ile ilgili yeterli bilgi düzeyine sahip olmak
- Antrenörlük Eğitimi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürü ve güncel gelişmeleri takip etmek
- Antrenörlük Eğitimi alanı ile iligili alana özgü materyal ve yöntemleri kullanmak
- Antrenörlüğün sosyal, psikolojik ve etik değerlerini anlayabilmek
- Antrenörlük Eğitim alanı ile ilgili sportif performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesiyle ilgili yeterliliklere sahip olmak
- Antrenörlük Eğitiminde araştırma yaparak sonuçlarını raporlandırabilmek
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencinin başarı notu, ara sınav puanının %40’ının, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanının % 60ının toplanması ile hesaplanır. Bir dersten başarılı olabilmek için; ders notunun yüksek lisansta en az CB (65) olması gerekir. Ders dönemini başarıyla geçen ve tezi ile birlikte enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programa alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl ilan edilir. Adayların Antrenörlük Eğitimi alanı ile ilgili lisans diplomasına sahip olması ve merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir.
Kamu ve özel sektörde sportif branşların uygulanmasıyla ilgili görev alabilir ve üniversitelerde akademik personel olarak istihdam edilebilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220491 | |
Qualification Title | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ (YL) Master Of Science | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To have enough knowledge level about Coaching Education. To follow national and international literature and current trends. To use the materials and methods related to Coaching Education. To be able to understand social, psychological and ethical values of Coaching To have enough qualifications about measurement and evaluation of sport performance. To be able to report the results of researches in Coaching Education. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The success grade of the student is calculated by adding 40% of the midterm score, 60% of the final or supplementary exam score. To be successful in a course; the course grade must be at least CB (65) in masters degree programs. The students who submitted their thesis and other documents requested by the Institute is deemed to have completed the registered program. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The number of students to be admitted to program and the qualifications to be searched for candidate students are announced before the beginning of each semester. Candidates must have a bachelors degree and have at least 55 standard points from ALES exam. The placement of students have been applying according to Graduate Institute of Social Sciences Regulations . | |
Conditions for Success | The students who submitted their thesis and other documents requested by the Institute is deemed to have completed the registered program. Masters program consists of 21 national credits and a minimum of eight courses including thesis seminar, and a thesis study. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Master graduates can work public and private sector related to applying sport branches, and they can work in universities as an academician. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220491
To have enough knowledge level about Coaching Education. To follow national and international literature and current trends. To use the materials and methods related to Coaching Education. To be able to understand social, psychological and ethical values of Coaching To have enough qualifications about measurement and evaluation of sport performance. To be able to report the results of researches in Coaching Education.
The success grade of the student is calculated by adding 40% of the midterm score, 60% of the final or supplementary exam score. To be successful in a course; the course grade must be at least CB (65) in masters degree programs. The students who submitted their thesis and other documents requested by the Institute is deemed to have completed the registered program.
The number of students to be admitted to program and the qualifications to be searched for candidate students are announced before the beginning of each semester. Candidates must have a bachelors degree and have at least 55 standard points from ALES exam. The placement of students have been applying according to Graduate Institute of Social Sciences Regulations .
Master graduates can work public and private sector related to applying sport branches, and they can work in universities as an academician.
Qualification is continuous