Yeterlilik Kodu | TR0030221524 | |
Yeterlilik Adı | Arap Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu program kapsamında, alanında uzman, Arap Dili ve Edebiyatını kazanıma dönüştürerek bu alanda etkin ve özgün çalışmalar yapabilecek elemanlar yetiştirmeyi amaçlanmaktadır. Bu program Arap dili ve Edebiyatı haricinde herhangi bir bilim dalını içermemektedir. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrenciler programda açılan derslerden kredisiz zorunlu olan Seminer dersi dışında en az toplam 24 kredilik (120 AKTS) ders almaları ve bunlarda gösterdikleri genel akademik başarının 4 üzerinden en az 2.5 olması gerekmektedir. Derslerini başarıyla tamamlayan öğrencilerin özgün bir yüksek lisans tezi yazmaları ve bu hazırladıkları tezi, çoğunluk oyu ile karar veren bir jüri önünde savunmak zorundadır. Yeterli krediyi almak ve Yüksek Lisans tezinin kabul edilmesi. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Arap Dili ve Edebiyatı bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221524
ISCO 08
ISCO 08
Bu program kapsamında, alanında uzman, Arap Dili ve Edebiyatını kazanıma dönüştürerek bu alanda etkin ve özgün çalışmalar yapabilecek elemanlar yetiştirmeyi amaçlanmaktadır. Bu program Arap dili ve Edebiyatı haricinde herhangi bir bilim dalını içermemektedir.
- Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sahasında gerekli araştırma yöntem ve tekniğini kullanır
- Eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur
- Alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır
- Arap Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur
- Arap kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
- Mesleki terminolojiye hâkim olur
- Alanıyla ilgili bilgi ve dokümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir
- Edebî metinsel incelemeleri yapar
- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilir
- Arap edebiyatındaki türleri biçim ve içerik açısından değerlendirebilir
- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur
- Arapçayı doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır
- Tarihi ve klasik Arapça metinleri okuyup anlayabilir
- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanır
- Alanında özgün bilimsel çalışma yapabilme yeteneği kazanır
- Mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilir
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
- Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Lisansüstü programda alınan derslerden sınava girebilmek için öncelikle %70 devam şartı aranır. Sınavlar; yazılı, sözlü veya ödev olabilir. Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların süresi bir ders saati, yarıyıl sonu sınavı ile bütünleme sınavlarının süresi iki ders saatidir. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarı notu, ara sınav not ortalamasının % 40’u ile yarıyıl sonu sınavı veya bütünleme sınavının % 60’inin toplamı alınarak hesaplanır. Tezli yüksek lisans programında başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puandır.
- 100 puan üzerinden alınan başarı notu daha sonra harf notu ve dörtlük sisteme çevrilerek öğrencinin başarı değerlendirmesi yapılır. 100 puan üzerinden alınan notların harf notu karşılıkları şu şekildedir. Harf Notu Katsayısı Başarı Notu AA 4,00 90 – 100 BA 3,50 85 – 89 BB 3,00 80 – 84 CB 2,50 75 – 79 CC 2,00 65 – 74 FF 0,00 0 – 64 G (Geçer) M (Muaf) D (Devamsız) K (Kalır) E (Eksik Not) Başarı notu (G), (M), (K) ile takdir edilen dersler not ortalaması hesaplamasında değerlendirmeye alınmaz. Öğrenciler programda açılan derslerden kredisiz zorunlu olan Seminer dersi dışında en az toplam 24 kredilik (120 AKTS) ders almaları ve bunlarda gösterdikleri genel akademik başarının 4 üzerinden en az 2.5 olması gerekmektedir. Derslerini başarıyla tamamlayan öğrencilerin özgün bir yüksek lisans tezi yazmaları ve bu hazırladıkları tezi, çoğunluk oyu ile karar veren bir jüri önünde savunmak zorundadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Yüksek lisans programına öğrenci kabulünde “Yüksek Öğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” ve “Bingöl Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” hükümleri esas alınmaktadır. Bu çerçevede Yüksek lisans programına başvurabilmek için, adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları ve (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan (ALES)’den başvurduğu programa ilişkin olarak ilgili anabilim dalının bildirdiği puan türünde en az 55 standart puanına sahip olmaları gerekir. Yüksek lisans öğretimi için, (ALES) standart puanının %50’si, adayın lisans not ortalamasının %20’i, Yabancı dil sınav notunun %10’u, Bilim sınav notunun %20’si alınarak hesaplanan başarı puanı 100 üzerinden 50 ve üzerinde olan adaylar başarılı sayılır.
- Başarı sıralamasında en yüksek ortalamadan başlayarak en düşük ortalamaya doğru sıralama yapılır. Eşitlik halinde sırasıyla ALES puanı ve lisans mezuniyet notu esas alınır. İlgili Enstitü Müdürlüğü asgari şartları sağlamış adaylar arasından ilan edilen kontenjan kadar asil ve yedek aday ilan eder. Adaylar, en yüksek puandan başlamak üzere ilgili Anabilim Dalı için ilan edilen kontenjanlara yerleştirilir. Adayların bilim sınavına girmeleri zorunludur. Yazılı sınava girmeyen adaylar başarısız sayılır. Adayların yabancı dil sınavına girmeleri zorunlu değildir. Ancak adayların getirecekleri YDS veya Yükseköğretim Kurulunun eşdeğer kabul ettiği herhangi bir yabancı dil sınavı puanının veya üniversitemizde yapılacak yabancı dil sınavından alacakları puanın %10’u ortalamaya eklenir.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Arap Dili ve Edebiyatı bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030221524 | |
Qualification Title | Arap Dili ve Edebiyatı (Tezli Yüksek Lisans ) Masters Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Uses the necessary research methods and techniques in the field Gains knowledge of critical interpretation approaches and methods. Recognizes general and special subject information sources related to the field as type and content. Gains knowledge of the historical development and change of Arabic language and literature from the beginning to the present. Recognizes the oral and written products and sources of Arabic culture and literature. Has a command of professional terminology. He can access information and documents related to his field through the internet and libraries. Makes literary textual analysis. Can work in accordance with scientific rules by using explanatory, argumentative or persuasive writing styles. Evaluate the genres in Arabic literature in terms of form and content. Have the knowledge and skills of reading, writing and understanding literary texts written in Ottoman Turkish. Uses Arabic correctly, beautifully and effectively. Can read and understand historical and classical Arabic texts. Gains translation competence in fields that require translation expertise. Gains the ability to do original scientific work in the field. Has professional ethics and responsibility. Be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of expertise and direct their learning. Can systematically transfer current developments in his field and his own studies to groups in and outside his field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data. To be able to supervise and teach these values by observing social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the data related to the field. To be able to develop strategy, policy and implementation plans on issues related to his field and to evaluate the results obtained within the framework of quality processes. can use the knowledge, problem solving and/or application skills he has internalized in his field in interdisciplinary studies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In order to take the exam from the courses taken in the graduate program, first of all, 70% attendance is required. Exams; It can be written, oral or homework. There is at least one midterm exam for each course. The duration of the midterm exams is one course hour, and the duration of the final exam and make-up exams is two course hours. Exams are evaluated with points given out of 100. The success grade is calculated by taking the sum of 40% of the midterm grade point average and 60% of the final exam or make-up exam. The success grade in the masters program with thesis is at least 65 points out of 100 points. The success grade obtained over 100 points is then converted into letter grade and quatrain system, and the success of the student is evaluated. The letter grade equivalents of the grades over 100 points are as follows. Letter Grade Coefficient Success Grade AA 4.00 90 – 100 BA 3.50 85 – 89 BB 3.00 80 – 84 CB 2.50 75 – 79 CC 2.00 65 – 74 FF 0.00 0 – 64 G (Pass ) M (Exempt) D (Absent) C (Fail) E (Missing Grade) Courses appreciated with a success grade (G), (M), (F) are not taken into consideration in the calculation of grade point average. Students are required to take at least 24 credits (120 ECTS) courses, except for the non-credit compulsory Seminar course, and their overall academic achievement must be at least 2.5 out of 4. Students who successfully complete their courses must write an original masters thesis and defend this thesis before a jury that decides by majority vote. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The provisions of the “Higher Education Council Postgraduate Education Regulation” and “Bingöl University Graduate Education and Training Regulation” are taken as basis in the admission of students to the graduate program. In this context, in order to apply to the masters program, candidates must have a bachelors degree and have at least 55 standard points in the type of score declared by the relevant department in relation to the program they are applying from (ALES) centrally done by (ÖSYM). For graduate education, the success score calculated by taking 50% of the (ALES) standard score, 20% of the candidates undergraduate grade point average, 10% of the foreign language exam grade, and 20% of the science exam grade is 50 or more out of 100. candidates are considered successful. In order of success, the ranking is made starting from the highest average to the lowest average. In case of equality, ALES score and undergraduate graduation grade are taken as basis, respectively. Relevant Institute Directorate announces main and substitute candidates as much as the announced quota among candidates who have met the minimum requirements. Candidates are placed in the quotas announced for the relevant Department, starting with the highest score. Candidates are required to take the science exam. Candidates who do not take the written exam are considered unsuccessful. Candidates are not required to take the foreign language exam. However, 10% of the YDS or any foreign language exam score accepted by the Higher Education Council, or the score they will get from the foreign language exam to be held at our university, is added to the average. | |
Conditions for Success | Students are required to take at least 24 credits (120 ECTS) courses, except for the non-credit compulsory Seminar course, and their overall academic achievement must be at least 2.5 out of 4. Students who successfully complete their courses must write an original masters thesis and defend this thesis before a jury that decides by majority vote. Obtaining sufficient credits and acceptance of the Masters thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The student who successfully completes the program can apply for a doctorate degree in the field of Arabic Language and Literature or in other disciplines that accept students from this field. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221524
Uses the necessary research methods and techniques in the field Gains knowledge of critical interpretation approaches and methods. Recognizes general and special subject information sources related to the field as type and content. Gains knowledge of the historical development and change of Arabic language and literature from the beginning to the present. Recognizes the oral and written products and sources of Arabic culture and literature. Has a command of professional terminology. He can access information and documents related to his field through the internet and libraries. Makes literary textual analysis. Can work in accordance with scientific rules by using explanatory, argumentative or persuasive writing styles. Evaluate the genres in Arabic literature in terms of form and content. Have the knowledge and skills of reading, writing and understanding literary texts written in Ottoman Turkish. Uses Arabic correctly, beautifully and effectively. Can read and understand historical and classical Arabic texts. Gains translation competence in fields that require translation expertise. Gains the ability to do original scientific work in the field. Has professional ethics and responsibility. Be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of expertise and direct their learning. Can systematically transfer current developments in his field and his own studies to groups in and outside his field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data. To be able to supervise and teach these values by observing social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the data related to the field. To be able to develop strategy, policy and implementation plans on issues related to his field and to evaluate the results obtained within the framework of quality processes. can use the knowledge, problem solving and/or application skills he has internalized in his field in interdisciplinary studies.
In order to take the exam from the courses taken in the graduate program, first of all, 70% attendance is required. Exams; It can be written, oral or homework. There is at least one midterm exam for each course. The duration of the midterm exams is one course hour, and the duration of the final exam and make-up exams is two course hours. Exams are evaluated with points given out of 100. The success grade is calculated by taking the sum of 40% of the midterm grade point average and 60% of the final exam or make-up exam. The success grade in the masters program with thesis is at least 65 points out of 100 points. The success grade obtained over 100 points is then converted into letter grade and quatrain system, and the success of the student is evaluated. The letter grade equivalents of the grades over 100 points are as follows. Letter Grade Coefficient Success Grade AA 4.00 90 – 100 BA 3.50 85 – 89 BB 3.00 80 – 84 CB 2.50 75 – 79 CC 2.00 65 – 74 FF 0.00 0 – 64 G (Pass ) M (Exempt) D (Absent) C (Fail) E (Missing Grade) Courses appreciated with a success grade (G), (M), (F) are not taken into consideration in the calculation of grade point average. Students are required to take at least 24 credits (120 ECTS) courses, except for the non-credit compulsory Seminar course, and their overall academic achievement must be at least 2.5 out of 4. Students who successfully complete their courses must write an original masters thesis and defend this thesis before a jury that decides by majority vote.
The provisions of the “Higher Education Council Postgraduate Education Regulation” and “Bingöl University Graduate Education and Training Regulation” are taken as basis in the admission of students to the graduate program. In this context, in order to apply to the masters program, candidates must have a bachelors degree and have at least 55 standard points in the type of score declared by the relevant department in relation to the program they are applying from (ALES) centrally done by (ÖSYM). For graduate education, the success score calculated by taking 50% of the (ALES) standard score, 20% of the candidates undergraduate grade point average, 10% of the foreign language exam grade, and 20% of the science exam grade is 50 or more out of 100. candidates are considered successful. In order of success, the ranking is made starting from the highest average to the lowest average. In case of equality, ALES score and undergraduate graduation grade are taken as basis, respectively. Relevant Institute Directorate announces main and substitute candidates as much as the announced quota among candidates who have met the minimum requirements. Candidates are placed in the quotas announced for the relevant Department, starting with the highest score. Candidates are required to take the science exam. Candidates who do not take the written exam are considered unsuccessful. Candidates are not required to take the foreign language exam. However, 10% of the YDS or any foreign language exam score accepted by the Higher Education Council, or the score they will get from the foreign language exam to be held at our university, is added to the average.
The student who successfully completes the program can apply for a doctorate degree in the field of Arabic Language and Literature or in other disciplines that accept students from this field.
Qualification is continuous