Yeterlilik Kodu | TR0030219302 | |
Yeterlilik Adı | Arkeoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Arkeoloji bölümünde sınavlar vize %40, Final % 60 ve ödev çalışmalarından oluşur. Bir dersin ödev çalışması var ise vize ve final değerlendirme puanları değişkenlik gösterebilir. Bu durum ders içeriğinde belirtilir. Arkeoloji alanında Yüksek Lisans mezunu olabilmesi için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar;
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Arkeoloji alanında Yüksek Lisans mezunu olabilmesi için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; Müfredattaki derslerden her dönem için en az 30 AKTS, dört dönemin sonunda da 120 AKTS kredisi almış olmak. Yüksek Lisans tezini hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarı ile geçmiş olmak. Tezli Yüksek Lisans programı her yarı yılda en az 30 AKTS almak koşuluyla, mezuniyet için toplamda 120 AKTS alması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun öğrenciler, Yüksek Öğrenim Kurumlarında Akademisyenlik, Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı Müze ve ören yerlerinde arkeolog, Özel Müzelerde arkeolog, Kültür Varlıkları Koruma Kurullarında uzman Arkeolog, KUDEP bünyesinde uzman arkeolog, Restorasyon ve Konservasyon olmak üzere çeşitli kamu ve özel iş kollarında istihdam edilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219302
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bilimsel problemleri belirleyebilme ve çözebilme becerisini kazanabilecek,
- Teknolojideki hızlı değişimlere ayak uydurabilecek,
- İletişim ve liderlik yetenekleriyle karşılaştıkları sorunları çözebilecek,
- Grup çalışmalarında sorumluluk ve yetki alabilecek,
- Gerektiğinde inisiyatif kullanabilecek,
- Bilimsel araştırma sürecini sistemli bir şekilde çok iyi analiz edebilecek,
- Çalışma sonuçlarını etik kuralları çerçevesinde bilimsel bir nitelikte ortaya koyabilecek bireyler olarak yetişmeleri hedeflenmektedir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Arkeoloji bölümünde sınavlar vize %40, Final % 60 ve ödev çalışmalarından oluşur. Bir dersin ödev çalışması var ise vize ve final değerlendirme puanları değişkenlik gösterebilir. Bu durum ders içeriğinde belirtilir. Arkeoloji alanında Yüksek Lisans mezunu olabilmesi için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar;
- Müfredattaki derslerden her dönem için en az 30 AKTS, dört dönemin sonunda da 120 AKTS kredisi almış olmak.
- Yüksek Lisans tezini hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarı ile geçmiş olmak.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Arkeoloji Bölümü Lisans mezunu olmak temel şartlardan biridir. Ayrıca ALESten 55 puan almış olmak gerekmektedir.
- Bunların dışında ÖSYM tarafından gerçekleştirilen yabancı dil sınavından 50 alınması ya da Karabük Üniversitesi tarafından gerçekleştirilecek olan Yabancı Dil sınavından 70 puan almak gerekmektedir.
- Ayrıca Mimari, Sanat Tarihi, Restorasyon ve buna benzer bölümlerden de dönemsel başvuru koşullarına bağlı olarak şartları taşıyan öğrenciler de kabul edilebilmektedir.
Mezun öğrenciler, Yüksek Öğrenim Kurumlarında Akademisyenlik, Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı Müze ve ören yerlerinde arkeolog, Özel Müzelerde arkeolog, Kültür Varlıkları Koruma Kurullarında uzman Arkeolog, KUDEP bünyesinde uzman arkeolog, Restorasyon ve Konservasyon olmak üzere çeşitli kamu ve özel iş kollarında istihdam edilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219302 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Arkeoloji Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Will be able to gain the ability to identify and solve scientific problems Will be able to keep up with rapid changes in technology, Will be able to solve the problems they encounter with their communication and leadership skills, Will be able to take responsibility and authority in group works and take initiative when necessary Will be able to analyze the scientific research process systematically very well It is aimed to raise individuals who can present the results of the study in a scientific quality within the framework of ethical rules. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In the archeology department, exams consist of 40% midterm, 60% final exam and homework. If a course has homework, midterm and final evaluation scores may vary. This is stated in the course content. The conditions that the students must meet in order to be a graduate of Archeology; 1- To have taken at least 30 ECTS credits for each semester and 120 ECTS credits at the end of the four semesters from the courses in the curriculum. 2- To have prepared the masters thesis, presented it before the jury and passed it successfully. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | The conditions that the students must meet in order to be a graduate of Archeology; 1- To have taken at least 30 ECTS credits for each semester and 120 ECTS credits at the end of the four semesters from the courses in the curriculum. 2- To have prepared the masters thesis, presented it before the jury and passed it successfully. The masters program with thesis must take a total of 120 ECTS for graduation, provided that it takes at least 30 ECTS in each semester. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduated students, Academicians in Higher Education Institutions, Ministry of Culture and Tourism. Archaeologist in affiliated museums and archaeological sites, archaeologist in Private Museums, Cultural Heritage Preservation Expert Archaeologist in its committees, expert archaeologist under KUDEP, Restoration and Conservation They are employed in various public and private business lines. Also, the Ministry of Culture is employed as a specialist archaeologist within the scope of the archaeological excavations that will continue throughout the year project. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219302
Will be able to gain the ability to identify and solve scientific problems Will be able to keep up with rapid changes in technology, Will be able to solve the problems they encounter with their communication and leadership skills, Will be able to take responsibility and authority in group works and take initiative when necessary Will be able to analyze the scientific research process systematically very well It is aimed to raise individuals who can present the results of the study in a scientific quality within the framework of ethical rules.
In the archeology department, exams consist of 40% midterm, 60% final exam and homework. If a course has homework, midterm and final evaluation scores may vary. This is stated in the course content. The conditions that the students must meet in order to be a graduate of Archeology; 1- To have taken at least 30 ECTS credits for each semester and 120 ECTS credits at the end of the four semesters from the courses in the curriculum. 2- To have prepared the masters thesis, presented it before the jury and passed it successfully.
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
Graduated students, Academicians in Higher Education Institutions, Ministry of Culture and Tourism. Archaeologist in affiliated museums and archaeological sites, archaeologist in Private Museums, Cultural Heritage Preservation Expert Archaeologist in its committees, expert archaeologist under KUDEP, Restoration and Conservation They are employed in various public and private business lines. Also, the Ministry of Culture is employed as a specialist archaeologist within the scope of the archaeological excavations that will continue throughout the year project.
Qualification is continuous