Yeterlilik Kodu

TR0030025261

Yeterlilik Adı
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırmayla uzmanlık düzeyinde geliştirir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanyazın araştırması yapar.
  • Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında yeni bilgiler üreterek ya da var olan bilgileri yeni bir teorik çerçeve ile yeniden yorumlayarak bilime katkı sağlar.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanı ile çeşitli disiplinler arasında ilişkiler kurup, yeni sentez ve yorum denemeleri yapar.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
  • Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi alanı ile ilgili anlamlı problematikler oluşturur.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi alanı ile ilgili yeni bilgilere sistematik biçimde yaklaşıp alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi alanı ile ilgili yeni bilgi ve yorumların analiz ve sentezini yapar.
  • Ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayarak literatüre katkı sağlar.
  • Özgün ve disiplinlerarası çalışmalara öncülük yapar.
  • Gerek bireysel gerekse kollektif çalışmalar yürütür.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
  • Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında Yüksek Lisans eğitimi düzeyinde akademik danışmanlık yapabilme yetisini kazanır.
  • Özgün görüşlerini, uzman bir topluluk içinde savunma yetkinliğine sahip olur.
  • Sosyal bilimlerin temel etik kurallarına bağlı kalarak Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi anabilim dalında üretmiş olduğu bilimsel bilgiyi kamuoyu ile paylaşır.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Küresel, bölgesel ve ulusal bağlamda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarlarda çözüm üretir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi alanında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırmayla uzmanlık düzeyinde geliştirerek ve sosyal bilimlerin temel etik kurallarına bağlı kalarak kamuoyu ile paylaşır. Ayrıca yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Doktora Derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.

b)Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların  başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 80 tam puan almaları gerekir.

c)Doktora programına başvuran adayların YDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir.

d)Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir.

e)Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuarına öğrenci kabulünde, adı geçen fakülte ve konservatuar mezunlarından ALES puanı istenmez.

f) İlgili anabilim dalı/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile doktora  programına kabul için özel koşullar istenebilir.

Başarma ŞartlarıDoktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile başvuranlar için 21 ulusal krediden ve 240 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az yedi ders, seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 240 AKTS kredisinin 120 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur. Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 42 ulusal krediden ve 300 AKTS kredisinden az olmamak üzere on dört ders, iki seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 300 AKTS kredisinin 180 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, üniversitelerin ilgili birimlerinde akademik kadrolara başvurabilirler. Özellikle zorunlu olarak okutulmakta olan “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi” dersini vermek üzere görev alabilirler. Üniversiteler dışındaki  alanlarıyla ilgili kamu kuruluşları, araştırma enstitüleri ve merkezlerde uzman ve araştırmacı olarak görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025261


Yeterlilik Adı
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırmayla uzmanlık düzeyinde geliştirir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanyazın araştırması yapar.
  • Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında yeni bilgiler üreterek ya da var olan bilgileri yeni bir teorik çerçeve ile yeniden yorumlayarak bilime katkı sağlar.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanı ile çeşitli disiplinler arasında ilişkiler kurup, yeni sentez ve yorum denemeleri yapar.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
  • Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi alanı ile ilgili anlamlı problematikler oluşturur.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi alanı ile ilgili yeni bilgilere sistematik biçimde yaklaşıp alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi alanı ile ilgili yeni bilgi ve yorumların analiz ve sentezini yapar.
  • Ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayarak literatüre katkı sağlar.
  • Özgün ve disiplinlerarası çalışmalara öncülük yapar.
  • Gerek bireysel gerekse kollektif çalışmalar yürütür.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
  • Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında Yüksek Lisans eğitimi düzeyinde akademik danışmanlık yapabilme yetisini kazanır.
  • Özgün görüşlerini, uzman bir topluluk içinde savunma yetkinliğine sahip olur.
  • Sosyal bilimlerin temel etik kurallarına bağlı kalarak Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi anabilim dalında üretmiş olduğu bilimsel bilgiyi kamuoyu ile paylaşır.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Küresel, bölgesel ve ulusal bağlamda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarlarda çözüm üretir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi alanında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırmayla uzmanlık düzeyinde geliştirerek ve sosyal bilimlerin temel etik kurallarına bağlı kalarak kamuoyu ile paylaşır. Ayrıca yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Doktora Derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.

b)Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların  başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 80 tam puan almaları gerekir.

c)Doktora programına başvuran adayların YDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir.

d)Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir.

e)Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuarına öğrenci kabulünde, adı geçen fakülte ve konservatuar mezunlarından ALES puanı istenmez.

f) İlgili anabilim dalı/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile doktora  programına kabul için özel koşullar istenebilir.


Başarma Şartları
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile başvuranlar için 21 ulusal krediden ve 240 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az yedi ders, seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 240 AKTS kredisinin 120 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur. Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 42 ulusal krediden ve 300 AKTS kredisinden az olmamak üzere on dört ders, iki seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 300 AKTS kredisinin 180 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, üniversitelerin ilgili birimlerinde akademik kadrolara başvurabilirler. Özellikle zorunlu olarak okutulmakta olan “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi” dersini vermek üzere görev alabilirler. Üniversiteler dışındaki  alanlarıyla ilgili kamu kuruluşları, araştırma enstitüleri ve merkezlerde uzman ve araştırmacı olarak görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025261

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030025261


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address