Yeterlilik Kodu

TR0030219411

Yeterlilik Adı
Atık Yönetimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çevre bilimleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Atık Yönetimi (Disiplinlerarası) Doktora Diploması Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi,
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi,
  • Mesleki gelişmeleri izleyecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi ,
  • Fen bilimleri (fizik, kimya ve mikrobiyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü diğer konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi ,
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi ,
  • Sosyal konularda geniş bir dilimde bilgi edinme,
  • Çevre bilimleri ve mühendisliğinin uygulama alanlarını kapsayan konularda bilgi edinme ve karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi ,
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler kayıt yaptırdıkları kredili derslerden her yarıyıl içinde en az bir defa ara sınava ve bir yarıyılda aldığı, devam şartını sağladığı bütün derslerin genel sınavına girer. Sınava girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. Sınav tarihleri en az iki hafta önce anabilim dalı başkanlıklarınca ilan edilir. Takdir olunan sınav notları akademik takvimde belirtilen süre içinde öğrenci bilgi sistemine girilir ve sonuçlar sınavların bitiminden itibaren en geç on beş gün içinde anabilim dalı başkanlığına teslim edilir. Anabilim dalı başkanlıkları, genel sınav sonuçları ile birlikte ara sınav sonuçlarını on beş gün içerisinde tek seferde enstitüye teslim etmek zorundadır. ,
  • Mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciye, mazereti enstitü yönetim kurulunca kabul edildiği takdirde, ara sınav yerine geçmek üzere bir mazeret sınavı hakkı tanınabilir. Mazeret sınavı öğretim elemanı tarafından akademik takvimde belirtilen süre içerisinde yapılarak, notu sisteme girilir.
  • Sınavları, o dersi vermekle görevli öğretim üyesi düzenler ve yönetir. Sorumlu öğretim üyesinin mazereti nedeniyle gerçekleştiremediği sınavı kimin yapacağı anabilim/anasanat dalı başkanı tarafından belirlenir ve enstitü müdürlüğüne bildirilir.
  • Yeterlik, seviye tespit veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar, kâğıt ortamında ve tüm adaylara eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir. Sınavlarda sorulacak soruların hazırlanması, soru bankasının oluşturulması ve şifrelenmesi, sınav sorularının kâğıt ortamında veya elektronik ortamda saklanması ile sınav güvenliğinin sağlanmasına ilişkin ilkeler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenir.
  • Notlarla ilgili herhangi bir maddi hata düzeltmesi, dersi veren öğretim elemanının başvurusu ile yarıyıl veya yaz okulu sonu notlarının son veriliş tarihinden itibaren beş iş günü içinde anabilim dalının onayı ile yapılır. Maddi hata düzeltme işlemleri ile ilgili tarihler akademik takvimde belirtilir. Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, ciltlenmiş bir basılı bir elektronik kopyasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir.
  • Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını bir elektronik kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci doktora diploması almaya hak kazanır. Enstitü yönetim kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir.
  • Doktora diploması üzerinde enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının kabul edildiği tarihtir.
  • İlgili enstitü tarafından tezin tesliminden itibaren üç ay içinde doktora tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Yabancı Dil Sınavından (YDS) en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavlardan bu puana eşdeğer bir puan almış olmak.
  • ALES’den başvurduğu programın puan türünde en az 65, lisans diplomasıyla başvuranlardan başvurduğu programın gerektirdiği puan türünde en az 80 standart puana sahip olmak. ALES sonucu yerine bu sınava eşdeğerliği kabul edilen uluslararası düzeyde benzeri sınavlardan Yükseköğretim Kurulunca ilan edilen eşdeğer puanlar düzeyinde sağlanan puanlar Enstitü Yönetim Kurulunca kabul edilebilir.
  • NOT 1 : ALES standart puanı 55den az olmamak koşuluyla başvurduğu Yüksek Lisans Programını Üniversitede veya başka bir Yükseköğretim Kurumunda tamamladıktan sonra bir yarıyıldan fazla ara vermemiş olmak şartıyla Doktora Programına başvuran adaylarda yeniden ALES’e girmiş olma şartı aranmaz. Bu adayların kabulünde, Yüksek Lisans Programına başvuru sırasındaki ALES standart puanları esas alınır.
  • NOT 2: ALES geçerlilik tarihi; Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen geçerlilik süresidir.

* KBÜ Fen Bilimleri Enstitüsünden yayınlanan ilanda yer alan mezuniyet şartlarını taşımak.

Başarma Şartları Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, ciltlenmiş bir basılı bir elektronik kopyasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir. Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını bir elektronik kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci doktora diploması almaya hak kazanır. Enstitü yönetim kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. Doktora diploması üzerinde enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının kabul edildiği tarihtir. İlgili enstitü tarafından tezin tesliminden itibaren üç ay içinde doktora tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir. Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için 7 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam 21 kredi ve bir eğitim-öğretim dönemi 30 AKTS olmak koşuluyla en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam 21 kredi ve bir eğitim-öğretim dönemi 30 AKTS olmak koşuluyla en az 300 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci bir yarıyılda en çok 5 derse kayıt yaptırabilir. Öğrenci, tez danışmanı atandığı tarihi izleyen yarıyıl ve takip eden yarıyıllarda danışmanı tarafından açılan kredisiz uzmanlık alanı dersine kayıt yaptırmak zorundadır. Ancak öğrenci; tez çalışması dersine, ders yükümlülüğünü tamamladıktan ve doktora yeterlik sınavını başardıktan sonra, tez döneminin ilk yarıyılından itibaren kayıt yaptırmak zorundadır. Uzmanlık alanı ve tez çalışması dersleri, öğretim üyelerinin izinli ve görevli olduğu günler dışındaki yarıyıl ve yaz tatillerinde de devam edebilir. Bu derslerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı yoktur, ilgili öğrencilere bu derslerin kredi getirisi yoktur. Doktora programlarında enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en fazla 2, lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için en fazla 4 ders seçilebilir. Lisans dersleri ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz. Doktora programları ikinci öğretim olarak açılamaz.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Atık Mühendisliği Bölümü mezunları aşağıdaki iş kollarında istihdam edilebilmektedir. Belediyeler, Bakanlıklar ve taşra teşkilatları, Özel ve kamuya ait fabrikalar, Danışmanlık ve hizmet şirketleri, Sivil toplum kuruluşları, Üniversiteler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219411


Yeterlilik Adı
Atık Yönetimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Atık Yönetimi (Disiplinlerarası) Doktora Diploması Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi,
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi,
  • Mesleki gelişmeleri izleyecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi ,
  • Fen bilimleri (fizik, kimya ve mikrobiyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü diğer konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi ,
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi ,
  • Sosyal konularda geniş bir dilimde bilgi edinme,
  • Çevre bilimleri ve mühendisliğinin uygulama alanlarını kapsayan konularda bilgi edinme ve karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi ,
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler kayıt yaptırdıkları kredili derslerden her yarıyıl içinde en az bir defa ara sınava ve bir yarıyılda aldığı, devam şartını sağladığı bütün derslerin genel sınavına girer. Sınava girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. Sınav tarihleri en az iki hafta önce anabilim dalı başkanlıklarınca ilan edilir. Takdir olunan sınav notları akademik takvimde belirtilen süre içinde öğrenci bilgi sistemine girilir ve sonuçlar sınavların bitiminden itibaren en geç on beş gün içinde anabilim dalı başkanlığına teslim edilir. Anabilim dalı başkanlıkları, genel sınav sonuçları ile birlikte ara sınav sonuçlarını on beş gün içerisinde tek seferde enstitüye teslim etmek zorundadır. ,
  • Mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciye, mazereti enstitü yönetim kurulunca kabul edildiği takdirde, ara sınav yerine geçmek üzere bir mazeret sınavı hakkı tanınabilir. Mazeret sınavı öğretim elemanı tarafından akademik takvimde belirtilen süre içerisinde yapılarak, notu sisteme girilir.
  • Sınavları, o dersi vermekle görevli öğretim üyesi düzenler ve yönetir. Sorumlu öğretim üyesinin mazereti nedeniyle gerçekleştiremediği sınavı kimin yapacağı anabilim/anasanat dalı başkanı tarafından belirlenir ve enstitü müdürlüğüne bildirilir.
  • Yeterlik, seviye tespit veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar, kâğıt ortamında ve tüm adaylara eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir. Sınavlarda sorulacak soruların hazırlanması, soru bankasının oluşturulması ve şifrelenmesi, sınav sorularının kâğıt ortamında veya elektronik ortamda saklanması ile sınav güvenliğinin sağlanmasına ilişkin ilkeler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenir.
  • Notlarla ilgili herhangi bir maddi hata düzeltmesi, dersi veren öğretim elemanının başvurusu ile yarıyıl veya yaz okulu sonu notlarının son veriliş tarihinden itibaren beş iş günü içinde anabilim dalının onayı ile yapılır. Maddi hata düzeltme işlemleri ile ilgili tarihler akademik takvimde belirtilir. Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, ciltlenmiş bir basılı bir elektronik kopyasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir.
  • Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını bir elektronik kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci doktora diploması almaya hak kazanır. Enstitü yönetim kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir.
  • Doktora diploması üzerinde enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının kabul edildiği tarihtir.
  • İlgili enstitü tarafından tezin tesliminden itibaren üç ay içinde doktora tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Yabancı Dil Sınavından (YDS) en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavlardan bu puana eşdeğer bir puan almış olmak.
  • ALES’den başvurduğu programın puan türünde en az 65, lisans diplomasıyla başvuranlardan başvurduğu programın gerektirdiği puan türünde en az 80 standart puana sahip olmak. ALES sonucu yerine bu sınava eşdeğerliği kabul edilen uluslararası düzeyde benzeri sınavlardan Yükseköğretim Kurulunca ilan edilen eşdeğer puanlar düzeyinde sağlanan puanlar Enstitü Yönetim Kurulunca kabul edilebilir.
  • NOT 1 : ALES standart puanı 55den az olmamak koşuluyla başvurduğu Yüksek Lisans Programını Üniversitede veya başka bir Yükseköğretim Kurumunda tamamladıktan sonra bir yarıyıldan fazla ara vermemiş olmak şartıyla Doktora Programına başvuran adaylarda yeniden ALES’e girmiş olma şartı aranmaz. Bu adayların kabulünde, Yüksek Lisans Programına başvuru sırasındaki ALES standart puanları esas alınır.
  • NOT 2: ALES geçerlilik tarihi; Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen geçerlilik süresidir.

* KBÜ Fen Bilimleri Enstitüsünden yayınlanan ilanda yer alan mezuniyet şartlarını taşımak.


Başarma Şartları
Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, ciltlenmiş bir basılı bir elektronik kopyasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir. Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını bir elektronik kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci doktora diploması almaya hak kazanır. Enstitü yönetim kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. Doktora diploması üzerinde enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının kabul edildiği tarihtir. İlgili enstitü tarafından tezin tesliminden itibaren üç ay içinde doktora tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir. Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için 7 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam 21 kredi ve bir eğitim-öğretim dönemi 30 AKTS olmak koşuluyla en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam 21 kredi ve bir eğitim-öğretim dönemi 30 AKTS olmak koşuluyla en az 300 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci bir yarıyılda en çok 5 derse kayıt yaptırabilir. Öğrenci, tez danışmanı atandığı tarihi izleyen yarıyıl ve takip eden yarıyıllarda danışmanı tarafından açılan kredisiz uzmanlık alanı dersine kayıt yaptırmak zorundadır. Ancak öğrenci; tez çalışması dersine, ders yükümlülüğünü tamamladıktan ve doktora yeterlik sınavını başardıktan sonra, tez döneminin ilk yarıyılından itibaren kayıt yaptırmak zorundadır. Uzmanlık alanı ve tez çalışması dersleri, öğretim üyelerinin izinli ve görevli olduğu günler dışındaki yarıyıl ve yaz tatillerinde de devam edebilir. Bu derslerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı yoktur, ilgili öğrencilere bu derslerin kredi getirisi yoktur. Doktora programlarında enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en fazla 2, lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için en fazla 4 ders seçilebilir. Lisans dersleri ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz. Doktora programları ikinci öğretim olarak açılamaz.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Atık Mühendisliği Bölümü mezunları aşağıdaki iş kollarında istihdam edilebilmektedir. Belediyeler, Bakanlıklar ve taşra teşkilatları, Özel ve kamuya ait fabrikalar, Danışmanlık ve hizmet şirketleri, Sivil toplum kuruluşları, Üniversiteler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219411

Qualification Title
Doktora - Atık Yönetimi (Disiplinlerarası) Doctorate
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEnvironmental sciences
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; the ability to write and understand written reports effectively, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology, and to constantly renew itself Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility; information about standards used in engineering applications Knowledge about the global and social effects of engineering applications on health, environment and safety and the problems of the age reflected in the engineering field At least one foreign language knowledge to follow professional developments Adequate knowledge in the sciences (physics, chemistry and microbiology) and other subjects specific to the relevant engineering discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems. Ability to use information technologies effectively for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications Ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose Obtaining a wide range of information on social issues Ability to acquire knowledge in topics covering the application areas of environmental sciences and engineering and use them in complex engineering problems Ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline-specific research topics.

Key Competencies-
Further Info

(1) The students take the midterm exam and the general exam of all the courses that they have taken in one semester and at least once in each semester. F2 grade is given to students who do not take the exam. Exam dates are announced at least two weeks in advance by the departments. Approved exam grades are entered into the student information system within the period specified in the academic calendar and the results are submitted to the head of the department within fifteen days from the end of the exams. The departments of the department are obliged to submit the results of the general examination together with the results of the mid-term examination to the institute in fifteen days. (2) The student who cannot take the midterm due to his excuse may be granted the right to make a midterm exam if he / she is accepted by the board of directors of the institute. The make-up exam is made by the instructor within the time period specified in the academic calendar and the grade is entered into the system. (3) The examinations are arranged and administered by the instructor assigned to that course. The head of the department is determined by the head of the department and notified to the directorate of the institute. (4) All exams that measure proficiency, level determination or course achievement can be conducted simultaneously on paper and to all candidates, allowing for different questions to be asked to each candidate at different times from a question bank, which is classified according to area and difficulty level and stored securely. also in electronic form done. The principles related to the preparation of the questions to be asked in the exams, the creation and encryption of the question bank, the storage of the exam questions in paper or in electronic media and the provision of exam security are determined by the Council of Higher Education. (5) Any material error correction related to grades is made with the approval of the department within five working days following the application of the instructor and the end of the semester or summer school grades. The dates of material error correction procedures are indicated in the academic calendar. Upon completion of the dissertation, the student submits a hardcopy printed electronic copy to the supervisor. Supervisor, with the opinion stated in writing in terms of compliance with the rules of writing the thesis sends copies of the thesis to the related institute through the head of the department. (2) Provided that the thesis defense is successful and the other conditions are met, the student who submits at least three bound copies of the doctoral thesis to an institute within one month after the date of entrance to the thesis exam and whose thesis is suitable in terms of form is entitled to receive a doctorate diploma. The Board of Directors of the Institute may extend the deadline for a further one month upon application. Students who do not meet these requirements meet can not take the diploma, can not benefit from student rights and cut. (3) On the doctorate diploma, the name of the program in the department of the institute approved by the Higher Education Council. The date of graduation is the date on which the signed copy of the thesis is accepted by the examination jury commission. (4) Within three months following the submission of the dissertation, a copy of the doctoral dissertation is sent to the Presidency of Higher Education Council by the institute in order to be presented to the service of scientific research and activities.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages.

Conditions for SuccessUpon completion of the dissertation, the student submits a hardcopy printed electronic copy to the supervisor. Supervisor, with the opinion stated in writing in terms of compliance with the rules of writing the thesis sends copies of the thesis to the related institute through the head of the department. (2) Provided that the thesis defense is successful and the other conditions are met, the student who submits at least three bound copies of the doctoral thesis to an institute within one month after the date of entrance to the thesis exam and whose thesis is suitable in terms of form is entitled to receive a doctorate diploma. The Board of Directors of the Institute may extend the deadline for a further one month upon application. Students who do not meet these requirements meet can not take the diploma, can not benefit from student rights and cut. (3) On the doctorate diploma, the name of the program in the department of the institute approved by the Higher Education Council. The date of graduation is the date on which the signed copy of the thesis is accepted by the examination jury commission. (4) Within three months following the submission of the dissertation, a copy of the doctoral dissertation is sent to the Presidency of Higher Education Council by the institute in order to be presented to the service of scientific research and activities. PhD program, 7 courses, seminar, proficiency exam, thesis proposal and thesis work with a total of 21 credits and a minimum of 30 ECTS in an academic year It consists of 240 ECTS credits. 14 courses, seminars, proficiency exam, dissertation for undergraduate students proposal and thesis work with a total of 21 credits and a minimum of 30 ECTS in an academic year It consists of 300 ECTS credits. (3) Students can register maximum 5 courses in one semester. (4) Student, thesis supervisor is appointed by the supervisor in the following semester and the following semesters. non-credit specialization course. However, the student; thesis study course, the course obligation to register after the first semester of the dissertation It is difficult. Specialization and thesis study courses, except for the days when the instructors are allowed and assigned semester and summer holidays. These courses do not have midterm and final exams. There is no credit return on courses. (5) The proposal of the head of the department of the institute and the board of directors of the institute. accepted with the masters degree from the courses offered in other higher education institutions with the approval of A maximum of 2 courses can be selected for students and a maximum of 4 courses can be selected for undergraduate students. (6) Undergraduate courses are not included in the course load and doctoral credits. (7) Doctoral programs cannot be opened as second education.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department of Waste Engineering can be employed in the following business lines. Municipalities, Ministries and provincial organizations, Private and public factories, Consultancy and service companies, Non-governmental organizations, Universities

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219411


Qualification Title
Doktora - Atık Yönetimi (Disiplinlerarası) Doctorate

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; the ability to write and understand written reports effectively, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology, and to constantly renew itself Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility; information about standards used in engineering applications Knowledge about the global and social effects of engineering applications on health, environment and safety and the problems of the age reflected in the engineering field At least one foreign language knowledge to follow professional developments Adequate knowledge in the sciences (physics, chemistry and microbiology) and other subjects specific to the relevant engineering discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems. Ability to use information technologies effectively for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications Ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose Obtaining a wide range of information on social issues Ability to acquire knowledge in topics covering the application areas of environmental sciences and engineering and use them in complex engineering problems Ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline-specific research topics.


Key Competencies
-

Further Info

(1) The students take the midterm exam and the general exam of all the courses that they have taken in one semester and at least once in each semester. F2 grade is given to students who do not take the exam. Exam dates are announced at least two weeks in advance by the departments. Approved exam grades are entered into the student information system within the period specified in the academic calendar and the results are submitted to the head of the department within fifteen days from the end of the exams. The departments of the department are obliged to submit the results of the general examination together with the results of the mid-term examination to the institute in fifteen days. (2) The student who cannot take the midterm due to his excuse may be granted the right to make a midterm exam if he / she is accepted by the board of directors of the institute. The make-up exam is made by the instructor within the time period specified in the academic calendar and the grade is entered into the system. (3) The examinations are arranged and administered by the instructor assigned to that course. The head of the department is determined by the head of the department and notified to the directorate of the institute. (4) All exams that measure proficiency, level determination or course achievement can be conducted simultaneously on paper and to all candidates, allowing for different questions to be asked to each candidate at different times from a question bank, which is classified according to area and difficulty level and stored securely. also in electronic form done. The principles related to the preparation of the questions to be asked in the exams, the creation and encryption of the question bank, the storage of the exam questions in paper or in electronic media and the provision of exam security are determined by the Council of Higher Education. (5) Any material error correction related to grades is made with the approval of the department within five working days following the application of the instructor and the end of the semester or summer school grades. The dates of material error correction procedures are indicated in the academic calendar. Upon completion of the dissertation, the student submits a hardcopy printed electronic copy to the supervisor. Supervisor, with the opinion stated in writing in terms of compliance with the rules of writing the thesis sends copies of the thesis to the related institute through the head of the department. (2) Provided that the thesis defense is successful and the other conditions are met, the student who submits at least three bound copies of the doctoral thesis to an institute within one month after the date of entrance to the thesis exam and whose thesis is suitable in terms of form is entitled to receive a doctorate diploma. The Board of Directors of the Institute may extend the deadline for a further one month upon application. Students who do not meet these requirements meet can not take the diploma, can not benefit from student rights and cut. (3) On the doctorate diploma, the name of the program in the department of the institute approved by the Higher Education Council. The date of graduation is the date on which the signed copy of the thesis is accepted by the examination jury commission. (4) Within three months following the submission of the dissertation, a copy of the doctoral dissertation is sent to the Presidency of Higher Education Council by the institute in order to be presented to the service of scientific research and activities.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages.


Conditions for Success
Upon completion of the dissertation, the student submits a hardcopy printed electronic copy to the supervisor. Supervisor, with the opinion stated in writing in terms of compliance with the rules of writing the thesis sends copies of the thesis to the related institute through the head of the department. (2) Provided that the thesis defense is successful and the other conditions are met, the student who submits at least three bound copies of the doctoral thesis to an institute within one month after the date of entrance to the thesis exam and whose thesis is suitable in terms of form is entitled to receive a doctorate diploma. The Board of Directors of the Institute may extend the deadline for a further one month upon application. Students who do not meet these requirements meet can not take the diploma, can not benefit from student rights and cut. (3) On the doctorate diploma, the name of the program in the department of the institute approved by the Higher Education Council. The date of graduation is the date on which the signed copy of the thesis is accepted by the examination jury commission. (4) Within three months following the submission of the dissertation, a copy of the doctoral dissertation is sent to the Presidency of Higher Education Council by the institute in order to be presented to the service of scientific research and activities. PhD program, 7 courses, seminar, proficiency exam, thesis proposal and thesis work with a total of 21 credits and a minimum of 30 ECTS in an academic year It consists of 240 ECTS credits. 14 courses, seminars, proficiency exam, dissertation for undergraduate students proposal and thesis work with a total of 21 credits and a minimum of 30 ECTS in an academic year It consists of 300 ECTS credits. (3) Students can register maximum 5 courses in one semester. (4) Student, thesis supervisor is appointed by the supervisor in the following semester and the following semesters. non-credit specialization course. However, the student; thesis study course, the course obligation to register after the first semester of the dissertation It is difficult. Specialization and thesis study courses, except for the days when the instructors are allowed and assigned semester and summer holidays. These courses do not have midterm and final exams. There is no credit return on courses. (5) The proposal of the head of the department of the institute and the board of directors of the institute. accepted with the masters degree from the courses offered in other higher education institutions with the approval of A maximum of 2 courses can be selected for students and a maximum of 4 courses can be selected for undergraduate students. (6) Undergraduate courses are not included in the course load and doctoral credits. (7) Doctoral programs cannot be opened as second education.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department of Waste Engineering can be employed in the following business lines. Municipalities, Ministries and provincial organizations, Private and public factories, Consultancy and service companies, Non-governmental organizations, Universities


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address