Yeterlilik Kodu | TR0030219412 | |
Yeterlilik Adı | Atık Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çevre bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Atık Yönetimi (Disipşinlerarası) Tezli Yüksek Lisans Bölümü, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1 vize 1 final her dönem uygulanır http://fbe.karabuk.edu.tr/icerikGoster.aspx?K=D&id=7117&BA=index.aspx | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | http://fbe.karabuk.edu.tr/icerikGoster.aspx?K=D&id=7117&BA=index.aspx | |
Başarma Şartları | http://fbe.karabuk.edu.tr/icerikGoster.aspx?K=D&id=7117&BA=index.aspx http://fbe.karabuk.edu.tr/icerikGoster.aspx?K=D&id=7117&BA=index.aspx | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar ilgili alanlarda meslek edinebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219412
Atık Yönetimi (Disipşinlerarası) Tezli Yüksek Lisans Bölümü, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, istatistik ve ilgili mühendislik disiplinine özgü diğer konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Fen bilimleri (fizik, kimya ve mikrobiyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü diğer konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
- Sosyal konularda geniş bir dilimde bilgi edinme ,
- Çevre bilimleri ve mühendisliğinin uygulama alanlarını kapsayan konularda bilgi edinme ve karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi,
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi Mühendislik ve çevre problemlerini saptama, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama, tanımlama ve çözme becerisi,
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık ve mesleki uygulamalar ile kamu ve özel kuruluşların çevre mühendisliğine ilişkin rolleri ve sorumluluklarına ilişkin kavramlar hakkında bilgi,
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi,
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1 vize 1 final her dönem uygulanır http://fbe.karabuk.edu.tr/icerikGoster.aspx?K=D&id=7117&BA=index.aspx
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
http://fbe.karabuk.edu.tr/icerikGoster.aspx?K=D&id=7117&BA=index.aspx
Mezunlar ilgili alanlarda meslek edinebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219412 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Atık Yönetimi (Disiplinlerarası) Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Environmental sciences | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Adequate knowledge of mathematics, statistics and other subjects specific to the relevant engineering discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems. Adequate knowledge in the sciences (physics, chemistry and microbiology) and other subjects specific to the relevant engineering discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems. Ability to use information technologies effectively for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications Ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose Obtaining a wide range of information on social issues Ability to acquire knowledge in topics covering the application areas of environmental sciences and engineering and use them in complex engineering problems Ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline-specific research topics. Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; the ability to apply modern design methods for this purpose The ability to identify engineering and environmental problems, understand, define and solve their universal and social effects Awareness of the legal consequences of engineering solutions and knowledge of professional practices and the concepts of the roles and responsibilities of public and private organizations in environmental engineering Ability to develop, select and use modern techniques and tools required for analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications Information about business life practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation; information about sustainable development Ability to work effectively in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; self-study skills | |
Key Competencies | - | |
Further Info | 1 mid-term 1 final exam are applied each semester http://fbe.karabuk.edu.tr/icerikGoster.aspx?K=D&id=7117&BA=index.aspx | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | http://fbe.karabuk.edu.tr/icerikGoster.aspx?K=D&id=7117&BA=index.aspx In order to qualify for the award of a Master’s Degree, a student must have complated - 7 courses with minimum 21 local credits, - One seminar and pass its oral examination, - Submission of a M.Sc. Thesis and pass its oral examination, - A minimum CGPA of 2.50/4.00 (65/100) and 120 ECTS and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can acquire professions in related fields. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219412
Adequate knowledge of mathematics, statistics and other subjects specific to the relevant engineering discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems. Adequate knowledge in the sciences (physics, chemistry and microbiology) and other subjects specific to the relevant engineering discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems. Ability to use information technologies effectively for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications Ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose Obtaining a wide range of information on social issues Ability to acquire knowledge in topics covering the application areas of environmental sciences and engineering and use them in complex engineering problems Ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline-specific research topics. Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; the ability to apply modern design methods for this purpose The ability to identify engineering and environmental problems, understand, define and solve their universal and social effects Awareness of the legal consequences of engineering solutions and knowledge of professional practices and the concepts of the roles and responsibilities of public and private organizations in environmental engineering Ability to develop, select and use modern techniques and tools required for analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications Information about business life practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation; information about sustainable development Ability to work effectively in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; self-study skills
1 mid-term 1 final exam are applied each semester http://fbe.karabuk.edu.tr/icerikGoster.aspx?K=D&id=7117&BA=index.aspx
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
Graduates can acquire professions in related fields.
Qualification is continuous