Yeterlilik Kodu

TR0030220814

Yeterlilik Adı
Bağcılık Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bağcılık Programının amacı yüksek kaliteli üzümler yetiştirmek için bölgeye doğru anaç tipini seçebilecek, üzümlerin yıllık bakım ve beslenmelerini sağlayabilecek hasattan sonra yaş üzümü sofralık ya da kuru üzüm olarak değerlendirebilecek ya da şarap, sirke, salamura ve pekmez gibi üzümün teknolojik değerlendirilmesinde görev alabilecek bilgili ve sorumluluk sahibi bağcılık teknikeri yetiştirmektir.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Asmanın morfoloji, anatomi ve fizyolojisi hakkında genel bilgilere sahip olabilme
  • Bağcılıkta vegetatif çoğaltım materyalinin ıslahı ile üretimi konularında bilgi ve becerileri özümsemiş olabilme
  • Bağ tesisi için ekolojik ve ekonomik analizleri yapma yeteneği yanında; budama ve terbiye konularında bilgi ve beceri sahibi olabilme
  • Hasat ürünlerini standartlara uygun olarak işleyebilme bilgi ve becerilerine (sofralık, kurutmalık, şaraplık, sirke, salamura, pekmez) sahip olabilme
  • Bağcılık alanındaki temel yetiştiricilik bilgilerini yeni gelişme ve uygulamalara uyarlayabilme ve bağımsız olarak/ekip halinde değerlendirme kapasitesine sahip olabilme
  • Eğitimli meslek elemanı olarak sorumluluğu altındaki kişileri yönlendirebilme, yönetme ve sürekli gelişme için olumlu tutuma sahip olabilme
  • Ulusal ve küresel düzeyde çevre sorunlarına duyarlı davranabilme ve çözümlerine yönelik bilgileri yorumlayabilme
  • Toplumsal, kültürel ve mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
  • Bağcılık alanında proje üretebilme ve girişimcilik vasfına sahip olabilme
  • Sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilme
  • Atatürk ilke ve inkılâplarını özümsemiş birey olabilme
  • Gündelik hayat ve mesleki alanda sözlü ve yazılı Türkçe’yi kullanabilme becerisine sahip olabilme
  • Bağcılıkta ekonomik kayba neden olan bitki hastalık ve zararlılar ile nasıl mücadele edileceğini öğrenebilme
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav (vize) ve yarıyıl sonu sınavına (final) tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının veya bütünlemenin katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavlarından; sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde, kurul/komite derslerinden en az 50 puan, diğer derslerden en az 60 puan, diğer birimlerde ise en az 50 puan alınması. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. Koşullu geçer notlar; DC ve DD notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci, genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. Yarıyıl/yıl sonu sınavında notu DC ve DD olanlar, isterlerse bütünleme sınavına girebilirler.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden yeterli puan alarak ilgili bölüme yerleştirilmiş olduğunu gösteren sonuç belgesi gerekir.

Başarma ŞartlarıProgramı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve sektör uygulamaları eğitimi yükümlülüğünü yerine getirmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bağcılık teknikerleri kamuya veya özel sektöre ait bağlarda, yaş üzüm işleyen soğuk hava depolarında, kuru üzüm işletmeleri, şarap ve sirke işletmeleri, yaprak salamura işletmeleri, zirai ilaç şirketleri, gübre şirketleri, Tarım veOrman Bakanlığına bağlı Bağcılık Araştırma Enstitülerinde çalışabilirler yar da kendi üzüm bağları yetiştirerek iyi bir gelir elde edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220814


Yeterlilik Adı
Bağcılık Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bağcılık Programının amacı yüksek kaliteli üzümler yetiştirmek için bölgeye doğru anaç tipini seçebilecek, üzümlerin yıllık bakım ve beslenmelerini sağlayabilecek hasattan sonra yaş üzümü sofralık ya da kuru üzüm olarak değerlendirebilecek ya da şarap, sirke, salamura ve pekmez gibi üzümün teknolojik değerlendirilmesinde görev alabilecek bilgili ve sorumluluk sahibi bağcılık teknikeri yetiştirmektir.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Asmanın morfoloji, anatomi ve fizyolojisi hakkında genel bilgilere sahip olabilme
  • Bağcılıkta vegetatif çoğaltım materyalinin ıslahı ile üretimi konularında bilgi ve becerileri özümsemiş olabilme
  • Bağ tesisi için ekolojik ve ekonomik analizleri yapma yeteneği yanında; budama ve terbiye konularında bilgi ve beceri sahibi olabilme
  • Hasat ürünlerini standartlara uygun olarak işleyebilme bilgi ve becerilerine (sofralık, kurutmalık, şaraplık, sirke, salamura, pekmez) sahip olabilme
  • Bağcılık alanındaki temel yetiştiricilik bilgilerini yeni gelişme ve uygulamalara uyarlayabilme ve bağımsız olarak/ekip halinde değerlendirme kapasitesine sahip olabilme
  • Eğitimli meslek elemanı olarak sorumluluğu altındaki kişileri yönlendirebilme, yönetme ve sürekli gelişme için olumlu tutuma sahip olabilme
  • Ulusal ve küresel düzeyde çevre sorunlarına duyarlı davranabilme ve çözümlerine yönelik bilgileri yorumlayabilme
  • Toplumsal, kültürel ve mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
  • Bağcılık alanında proje üretebilme ve girişimcilik vasfına sahip olabilme
  • Sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilme
  • Atatürk ilke ve inkılâplarını özümsemiş birey olabilme
  • Gündelik hayat ve mesleki alanda sözlü ve yazılı Türkçe’yi kullanabilme becerisine sahip olabilme
  • Bağcılıkta ekonomik kayba neden olan bitki hastalık ve zararlılar ile nasıl mücadele edileceğini öğrenebilme

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav (vize) ve yarıyıl sonu sınavına (final) tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının veya bütünlemenin katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavlarından; sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde, kurul/komite derslerinden en az 50 puan, diğer derslerden en az 60 puan, diğer birimlerde ise en az 50 puan alınması. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. Koşullu geçer notlar; DC ve DD notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci, genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. Yarıyıl/yıl sonu sınavında notu DC ve DD olanlar, isterlerse bütünleme sınavına girebilirler.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden yeterli puan alarak ilgili bölüme yerleştirilmiş olduğunu gösteren sonuç belgesi gerekir.


Başarma Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve sektör uygulamaları eğitimi yükümlülüğünü yerine getirmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bağcılık teknikerleri kamuya veya özel sektöre ait bağlarda, yaş üzüm işleyen soğuk hava depolarında, kuru üzüm işletmeleri, şarap ve sirke işletmeleri, yaprak salamura işletmeleri, zirai ilaç şirketleri, gübre şirketleri, Tarım veOrman Bakanlığına bağlı Bağcılık Araştırma Enstitülerinde çalışabilirler yar da kendi üzüm bağları yetiştirerek iyi bir gelir elde edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220814

Qualification Title
Bağcılık Associate
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

Students are required to take at least 1 midterm exam (midterm) and final exam (final) for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from the assessment tools such as homework, laboratory exam, quiz, etc. can also be taken into consideration as a midterm exam grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam or make-up exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. From the final or make-up exams; In the units that apply the passing system, at least 50 points from the board/committee courses, at least 60 points from other courses, and at least 50 points in other units. Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC from a course are considered successful. Conditional passing grades; DC and DD grades. A student who has received one of these grades is considered successful in that course if his / her Cumulative Grade Point Average is at least 2.00. Those who have a grade of DC and DD in the semester/year final exam can take the make-up exam if they wish.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent and a result document showing that they have been placed in the relevant department by obtaining a sufficient score from the Higher Education Institutions Exam (YKS) Basic Proficiency Test (TYT) score type made by the Assessment, Selection and Placement Center.

Conditions for SuccessIn order to successfully complete the program, to pass all the courses available in the program (equivalent to 120 ECTS), to obtain a weighted average of at least 2.0 out of 4.00 and to fulfill the obligation of sector practice training.
Progression Paths (Relationship Type)

Viticulture technicians can work in public or private sector vineyards, cold storage warehouses that process fresh grapes, raisin enterprises, wine and vinegar enterprises, leaf brine enterprises, pesticide companies, fertilizer companies, Viticulture Research Institutes affiliated to the Ministry of Agriculture and Forestry, or they can earn a good income by growing their own vineyards.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220814


Qualification Title
Bağcılık Associate

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

Students are required to take at least 1 midterm exam (midterm) and final exam (final) for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from the assessment tools such as homework, laboratory exam, quiz, etc. can also be taken into consideration as a midterm exam grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam or make-up exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. From the final or make-up exams; In the units that apply the passing system, at least 50 points from the board/committee courses, at least 60 points from other courses, and at least 50 points in other units. Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC from a course are considered successful. Conditional passing grades; DC and DD grades. A student who has received one of these grades is considered successful in that course if his / her Cumulative Grade Point Average is at least 2.00. Those who have a grade of DC and DD in the semester/year final exam can take the make-up exam if they wish.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent and a result document showing that they have been placed in the relevant department by obtaining a sufficient score from the Higher Education Institutions Exam (YKS) Basic Proficiency Test (TYT) score type made by the Assessment, Selection and Placement Center.


Conditions for Success
In order to successfully complete the program, to pass all the courses available in the program (equivalent to 120 ECTS), to obtain a weighted average of at least 2.0 out of 4.00 and to fulfill the obligation of sector practice training.

Progression Paths (Relationship Type)

Viticulture technicians can work in public or private sector vineyards, cold storage warehouses that process fresh grapes, raisin enterprises, wine and vinegar enterprises, leaf brine enterprises, pesticide companies, fertilizer companies, Viticulture Research Institutes affiliated to the Ministry of Agriculture and Forestry, or they can earn a good income by growing their own vineyards.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address