Yeterlilik Kodu

TR0030023112

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Bilgi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bilgi.edu.tr/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2512

ISCED (2013): 0714

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bilgisayar Mühendisliği lisans programı öğrencileri hem profesyonel hem de akademik bir geleceğe hazırlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bölüm programı temelinde soyut muhakeme ve mantıksal düşünme becerilerini ön plana çıkartırken, bu temel üzerinde öğrencilere çağdaş yaklaşımlar, teknikler ve araçlar kullanarak bilgisayar donanım ve yazılımları tasarlamalarını sağlayacak pratik becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bilgisayar Mühendisliği lisans programı öğrencileri hem profesyonel hem de akademik bir geleceğe hazırlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bölüm programı temelinde soyut muhakeme ve mantıksal düşünme becerilerini ön plana çıkartırken, bu temel üzerinde öğrencilere çağdaş yaklaşımlar, teknikler ve araçlar kullanarak bilgisayar donanım ve yazılımları tasarlamalarını sağlayacak pratik becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler laboratuvarlarda, araştırma merkezlerinde, atölyelerde ya da iş yerlerinde uygulamalı eğitim kapsamında staj yaparlar.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Programdan mezun olanlar;

Anahtar Öğrenme Kazanımları;

  • Matematik, fen bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliğine özgü konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi edinirler.
  • Bilgisayar mühendisliğinde karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi edinirler.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanırlar.
  • Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanırlar.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinirler.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi edinirler.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerilerini kazanırlar.

Destekleyici Öğrenme Kazanımları;

  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidirler. Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanırlar.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidirler. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanırlar. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinirler.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanırlar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri İstanbul Bilgi Üniversitesi Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 18’e göre tanımlanmıştır (https://www.mevzuat.gov.tr/anasayfa/MevzuatFihristDetayIframe?MevzuatTur=8&MevzuatNo=7701&MevzuatTertip=5). Proje, bitirme projesi, laboratuvar dersleri gibi sınav yapılmasına gerek görülmeyen dersler dışında tüm dersler için dönem sonu sınavı ve en az bir ara sınav yapılır. Derslerde ayrıca küçük sınav yapılabilir, öğrencilere ödev verilebilir.  Dönem sonu sınavları, akademik takvimde belirtilen sınav döneminde yapılır. Dönem sonu sınavlarının tarihleri ve sınavların yapılacağı yerler Rektörlük tarafından belirlenir,  derslik ve gözetmen bilgileri ise Planlama Birimi tarafından önce akademik personeller paylaşılır. Ardından öğrencilere duyurulur.

BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00
Kalite Güvencesi
  1. YÖK denetimleri

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde gerçekleştirilen eğitim, öğretim ve diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. Bu sebeple, her yıl YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlar baz alınarak hazırlanan yükseköğretim kurumlarına yönelik kalitatif ve kantitatif değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Ayrıca, Yükseköğretim Kurulu her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Bu raporda vakıf yükseköğretim kurumlarına dair akademik, idari ve mali verileri paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi, “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. Buna göre aşağıdaki adımlar izlenir.

  1. Lisans bölüm ve programların oluşturulması ve onaylanması süreci:
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli asgari standart ve ölçütlerin belirlenmesi,
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının müfredatı ve programın öğrenim çıktılarının, YÖK’ün belirlediği temel prensip ve ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları senatoları tarafından belirlenmesi.
  1. Ölçme-Değerlendirme: YÖK’ün belirlediği temel ilkeler ve yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim - öğretim ve sınav yönetmeliklerine bağlı olarak, öğrenim çıktılarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağının belirlenmesi.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredileri ve staj/bitirme projesi ve not ortalaması gibi yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması almaya hak kazanması.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:

  • Yükseköğretim kurumlarının, her yıl bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını (KİDR)” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girmesi.
  • YÖKAK’ın, yükseköğretim kurumları dış değerlendirmeye ilişkin “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşması.
  1. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) akreditasyonu

İstanbul Bilgi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı 01 Mayıs 2017 tarihinden 30 Eylül 2027 tarihine kadar geçerli MÜDEK akreditasyonuna sahiptir.

  1. Kurumsal Kalite Çalışmaları

Üniversite, WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) tarafından Türkiye’de akredite edilen ilk yükseköğretim kurumu olmuş ve program öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesi ve program gözden geçirme için özel süreçler geliştirmiştir

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2017 / Bitiş: 30.09.2027

Giriş Şartı
  1. Lise diploması
  2. Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  3. İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
  4. Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
  5. Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
Başarma Şartları Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın-hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bilgisayarların, mobil cihazların, ve internet uygulamalarının hem kişisel hem iş amaçlı kullanımındaki artış bu alandaki profesyonellere duyulan ihtiyacı da arttırmıştır. Bilgisayar Mühendisliği mezunları imalat sektöründen hizmet ve yönetime uzanan farklı sektörlerde ve pozisyonlarda, hem kamu hem de özel kurumlarda çalışabilirler. Ayrıca biyolojiden sosyal bilimlere uzanan birçok farklı akademik disiplin bilgisayar mühendisliği mezunlarına ve onların bu disiplinlerdeki problemlerin çözümüne hesaplamalı yöntemlerle yaptığı katkılara son derece açıktır.
Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  3. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  4. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  5. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)
  • Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030023112


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Bilgi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2512

ISCED (2013): 0714


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2512

ISCED (2013): 0714


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bilgisayar Mühendisliği lisans programı öğrencileri hem profesyonel hem de akademik bir geleceğe hazırlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bölüm programı temelinde soyut muhakeme ve mantıksal düşünme becerilerini ön plana çıkartırken, bu temel üzerinde öğrencilere çağdaş yaklaşımlar, teknikler ve araçlar kullanarak bilgisayar donanım ve yazılımları tasarlamalarını sağlayacak pratik becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bilgisayar Mühendisliği lisans programı öğrencileri hem profesyonel hem de akademik bir geleceğe hazırlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bölüm programı temelinde soyut muhakeme ve mantıksal düşünme becerilerini ön plana çıkartırken, bu temel üzerinde öğrencilere çağdaş yaklaşımlar, teknikler ve araçlar kullanarak bilgisayar donanım ve yazılımları tasarlamalarını sağlayacak pratik becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler laboratuvarlarda, araştırma merkezlerinde, atölyelerde ya da iş yerlerinde uygulamalı eğitim kapsamında staj yaparlar.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Programdan mezun olanlar;

Anahtar Öğrenme Kazanımları;

  • Matematik, fen bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliğine özgü konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi edinirler.
  • Bilgisayar mühendisliğinde karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi edinirler.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanırlar.
  • Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanırlar.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinirler.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi edinirler.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerilerini kazanırlar.

Destekleyici Öğrenme Kazanımları;

  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidirler. Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanırlar.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidirler. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanırlar. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinirler.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanırlar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri İstanbul Bilgi Üniversitesi Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 18’e göre tanımlanmıştır (https://www.mevzuat.gov.tr/anasayfa/MevzuatFihristDetayIframe?MevzuatTur=8&MevzuatNo=7701&MevzuatTertip=5). Proje, bitirme projesi, laboratuvar dersleri gibi sınav yapılmasına gerek görülmeyen dersler dışında tüm dersler için dönem sonu sınavı ve en az bir ara sınav yapılır. Derslerde ayrıca küçük sınav yapılabilir, öğrencilere ödev verilebilir.  Dönem sonu sınavları, akademik takvimde belirtilen sınav döneminde yapılır. Dönem sonu sınavlarının tarihleri ve sınavların yapılacağı yerler Rektörlük tarafından belirlenir,  derslik ve gözetmen bilgileri ise Planlama Birimi tarafından önce akademik personeller paylaşılır. Ardından öğrencilere duyurulur.

BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00

Kalite Güvencesi
  1. YÖK denetimleri

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde gerçekleştirilen eğitim, öğretim ve diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. Bu sebeple, her yıl YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlar baz alınarak hazırlanan yükseköğretim kurumlarına yönelik kalitatif ve kantitatif değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Ayrıca, Yükseköğretim Kurulu her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Bu raporda vakıf yükseköğretim kurumlarına dair akademik, idari ve mali verileri paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi, “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. Buna göre aşağıdaki adımlar izlenir.

  1. Lisans bölüm ve programların oluşturulması ve onaylanması süreci:
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli asgari standart ve ölçütlerin belirlenmesi,
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının müfredatı ve programın öğrenim çıktılarının, YÖK’ün belirlediği temel prensip ve ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları senatoları tarafından belirlenmesi.
  1. Ölçme-Değerlendirme: YÖK’ün belirlediği temel ilkeler ve yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim - öğretim ve sınav yönetmeliklerine bağlı olarak, öğrenim çıktılarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağının belirlenmesi.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredileri ve staj/bitirme projesi ve not ortalaması gibi yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması almaya hak kazanması.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:

  • Yükseköğretim kurumlarının, her yıl bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını (KİDR)” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girmesi.
  • YÖKAK’ın, yükseköğretim kurumları dış değerlendirmeye ilişkin “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşması.
  1. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) akreditasyonu

İstanbul Bilgi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı 01 Mayıs 2017 tarihinden 30 Eylül 2027 tarihine kadar geçerli MÜDEK akreditasyonuna sahiptir.

  1. Kurumsal Kalite Çalışmaları

Üniversite, WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) tarafından Türkiye’de akredite edilen ilk yükseköğretim kurumu olmuş ve program öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesi ve program gözden geçirme için özel süreçler geliştirmiştir

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2017 / Bitiş: 30.09.2027


Giriş Şartı
  1. Lise diploması
  2. Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  3. İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
  4. Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
  5. Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak

Başarma Şartları
Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın-hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bilgisayarların, mobil cihazların, ve internet uygulamalarının hem kişisel hem iş amaçlı kullanımındaki artış bu alandaki profesyonellere duyulan ihtiyacı da arttırmıştır. Bilgisayar Mühendisliği mezunları imalat sektöründen hizmet ve yönetime uzanan farklı sektörlerde ve pozisyonlarda, hem kamu hem de özel kurumlarda çalışabilirler. Ayrıca biyolojiden sosyal bilimlere uzanan birçok farklı akademik disiplin bilgisayar mühendisliği mezunlarına ve onların bu disiplinlerdeki problemlerin çözümüne hesaplamalı yöntemlerle yaptığı katkılara son derece açıktır.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  3. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  4. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  5. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)
  • Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023112

Qualification Title
Bachelor's Degree in Computer Engineering
Awarding BodyIstanbul Bilgi University
Awarding Body Contacthttps://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/
Awarding Body Urlhttps://www.bilgi.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasSoftware and applications development and analysis
National Occupation Classification

ISCO: 2512

ISCED (2013): 0714

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Computer Engineering undergraduate program is designed to prepare students for both a professional and academic future. While the program promotes abstract reasoning and logical thinking skills, it aims to provide students with practical skills that will enable them to design computer hardware and software using modern approaches, techniques and tools.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, students do internships in laboratories, research centers, workshops, or workplaces within the scope of applied education.

Description

Graduates of the program will be able to;

Key Learning Outcomes;

  1. acquire sufficient amount of knowledge in mathematics, natural sciences and Computer Engineering; employ theoretical and practical knowledge in these fields for solving complex engineering problems.
  2. determine, define formulate and solve complex problems in computer engineering; the skill to choose and apply analysis and modeling techniques that are suited for that purpose..
  3. design a complex system, process, apparatus or product under realistic constraints and conditions in order to meet specific needs; to this end, the skill to apply modern design methods.
  4. develop, choose and utilize modern techniques that are needed to analyze and solve complex problems encountered in the applications of computer engineering; the skill to employ information technologies efficiently.
  5. design experiments, conduct experiments, collect data, and analyze and discuss the results in order to study research topics that are peculiar to complex engineering problems and in computer engineering.
  6. study efficiently in intra and inter-disciplinary teams; the ability to work individually.
  7. communicate in oral or written forms; the knowledge of at least one foreign language; the abilities to efficiently write reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make efficient presentations, to provide guidance in a clear and understandable way.

Supporting Learning Outcomes;

  1. recognize the need for lifelong learning; to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself.
  2. gain consciousness to behave according to ethical principles and professional and ethical responsibility; to gain knowledge on standards used in engineering practice.
  3. gain knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; to gain awareness in entrepreneurship and innovation; to gain knowledge about sustainable development.

gain knowledge about the effects of engineering applications on health, environment, and safety on both a universal and societal scale; gain knowledge about current problems affecting the field of engineering; and gain awareness about the legal implications of engineering solutions.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  1. Reading and writing competence
  2. Multilingual competence
  3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social, and learning to learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurial competence
  8. Cultural awareness and expression competence
Further Info

The assessment and evaluation methods applied for each course are defined according to Article 18 of Istanbul Bilgi University Credit System Undergraduate and Graduate Degree Education and Examination Regulations (https://www.mevzuat.gov.tr/anasayfa/MevzuatFihristDetayIframe?MevzuatTur=8&MevzuatNo=7701&MevzuatTertip=5). Except for courses that do not require exams such as projects, graduation projects, laboratory courses, etc., all courses have a final exam and at least one midterm exam. There may also be quizzes and homework may be assigned to students.  Final exams are held during the exam period specified in the academic calendar. The dates and venues of the final exams are determined by the Rectorate, and the information about the classrooms and invigilators is first shared with the academic staff by the Planning Unit. Then it is announced to the students.

LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00
Quality Assurance
  1. YÖK audits

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in monitoring the quality of higher education programs. For this reason, "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Based on these reports, reports containing qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. In addition, the Council of Higher Education publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" on foundation higher education institutions every year. In this report, academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions are shared.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs". Accordingly, the following steps are followed.

  1. The process of creating and approving undergraduate departments and programs:
  • Determining the minimum standards and criteria for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions,
  • The curriculum of undergraduate departments and programs in higher education institutions and the learning outcomes of the program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles and principles determined by YÖK.
  1. Assessment and Evaluation: Determining how the learning outcomes will be measured and evaluated, based on the basic principles set by the Council of Higher Education and the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are entitled to receive an undergraduate diploma if they successfully complete the course credits and obligations such as internship / graduation project and grade point average determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation:

  • Higher education institutions are required to submit their "Institutional Internal Evaluation Reports (IER)" for the previous year every year. To enter the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK).
  • YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" on the external evaluation of higher education institutions with the public.
  1. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK) accreditation

Istanbul Bilgi University Computer Engineering Undergraduate Program has MÜDEK accreditation valid from 01 May 2017 until 30 September 2027.

  1. Corporate Quality Activities

The University was the first higher education institution in Turkey to be accredited by WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) and has developed specific processes for program learning outcomes assessment and program review.

Access Requirements
  • High School Diploma
  • Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations
  • Certificate of Istanbul Bilgi University English Language Exam (BILET) or acceptable score of TOEFL or similar internationally recognised exams
  • For graduates of short-cycle degree programmes from the same or related fields of studies of vocational schools (MYOs), placement through a nation-wide Vertical Transfer Examination (Dikey Geçiş Sınavı)
  • For foreign students, placement by direct applications of candidates to the university and assessment by the university within the frameworks of the publicly available national and institutional regulations published on the university’s web site
Conditions for SuccessStudents are required to have completed 240 ECTS credits and have a Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00, provided that they do not fail any course.
Progression Paths (Relationship Type)

The increasing use of computers, mobile devices, and internet applications for both personal and business purposes has increased the need for professionals in this field. Computer Engineering graduates can work in a variety of sectors and positions, ranging from manufacturing to service and management, in both public and private organizations. In addition, many different academic disciplines ranging from biology to social sciences are very open to computer engineering graduates and their computational contributions to the solution of problems in these disciplines.

Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education
  2. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
  3. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
  4. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
  5. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023112


Qualification Title
Bachelor's Degree in Computer Engineering

Awarding Body
Istanbul Bilgi University

Awarding Body Contact
https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO: 2512

ISCED (2013): 0714


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO: 2512

ISCED (2013): 0714


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Computer Engineering undergraduate program is designed to prepare students for both a professional and academic future. While the program promotes abstract reasoning and logical thinking skills, it aims to provide students with practical skills that will enable them to design computer hardware and software using modern approaches, techniques and tools.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, students do internships in laboratories, research centers, workshops, or workplaces within the scope of applied education.


Description

Graduates of the program will be able to;

Key Learning Outcomes;

  1. acquire sufficient amount of knowledge in mathematics, natural sciences and Computer Engineering; employ theoretical and practical knowledge in these fields for solving complex engineering problems.
  2. determine, define formulate and solve complex problems in computer engineering; the skill to choose and apply analysis and modeling techniques that are suited for that purpose..
  3. design a complex system, process, apparatus or product under realistic constraints and conditions in order to meet specific needs; to this end, the skill to apply modern design methods.
  4. develop, choose and utilize modern techniques that are needed to analyze and solve complex problems encountered in the applications of computer engineering; the skill to employ information technologies efficiently.
  5. design experiments, conduct experiments, collect data, and analyze and discuss the results in order to study research topics that are peculiar to complex engineering problems and in computer engineering.
  6. study efficiently in intra and inter-disciplinary teams; the ability to work individually.
  7. communicate in oral or written forms; the knowledge of at least one foreign language; the abilities to efficiently write reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make efficient presentations, to provide guidance in a clear and understandable way.

Supporting Learning Outcomes;

  1. recognize the need for lifelong learning; to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself.
  2. gain consciousness to behave according to ethical principles and professional and ethical responsibility; to gain knowledge on standards used in engineering practice.
  3. gain knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; to gain awareness in entrepreneurship and innovation; to gain knowledge about sustainable development.

gain knowledge about the effects of engineering applications on health, environment, and safety on both a universal and societal scale; gain knowledge about current problems affecting the field of engineering; and gain awareness about the legal implications of engineering solutions.


Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  1. Reading and writing competence
  2. Multilingual competence
  3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social, and learning to learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurial competence
  8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

The assessment and evaluation methods applied for each course are defined according to Article 18 of Istanbul Bilgi University Credit System Undergraduate and Graduate Degree Education and Examination Regulations (https://www.mevzuat.gov.tr/anasayfa/MevzuatFihristDetayIframe?MevzuatTur=8&MevzuatNo=7701&MevzuatTertip=5). Except for courses that do not require exams such as projects, graduation projects, laboratory courses, etc., all courses have a final exam and at least one midterm exam. There may also be quizzes and homework may be assigned to students.  Final exams are held during the exam period specified in the academic calendar. The dates and venues of the final exams are determined by the Rectorate, and the information about the classrooms and invigilators is first shared with the academic staff by the Planning Unit. Then it is announced to the students.

LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00

Quality Assurance
  1. YÖK audits

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in monitoring the quality of higher education programs. For this reason, "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Based on these reports, reports containing qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. In addition, the Council of Higher Education publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" on foundation higher education institutions every year. In this report, academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions are shared.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs". Accordingly, the following steps are followed.

  1. The process of creating and approving undergraduate departments and programs:
  • Determining the minimum standards and criteria for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions,
  • The curriculum of undergraduate departments and programs in higher education institutions and the learning outcomes of the program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles and principles determined by YÖK.
  1. Assessment and Evaluation: Determining how the learning outcomes will be measured and evaluated, based on the basic principles set by the Council of Higher Education and the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are entitled to receive an undergraduate diploma if they successfully complete the course credits and obligations such as internship / graduation project and grade point average determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation:

  • Higher education institutions are required to submit their "Institutional Internal Evaluation Reports (IER)" for the previous year every year. To enter the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK).
  • YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" on the external evaluation of higher education institutions with the public.
  1. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK) accreditation

Istanbul Bilgi University Computer Engineering Undergraduate Program has MÜDEK accreditation valid from 01 May 2017 until 30 September 2027.

  1. Corporate Quality Activities

The University was the first higher education institution in Turkey to be accredited by WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) and has developed specific processes for program learning outcomes assessment and program review.


Access Requirements
  • High School Diploma
  • Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations
  • Certificate of Istanbul Bilgi University English Language Exam (BILET) or acceptable score of TOEFL or similar internationally recognised exams
  • For graduates of short-cycle degree programmes from the same or related fields of studies of vocational schools (MYOs), placement through a nation-wide Vertical Transfer Examination (Dikey Geçiş Sınavı)
  • For foreign students, placement by direct applications of candidates to the university and assessment by the university within the frameworks of the publicly available national and institutional regulations published on the university’s web site

Conditions for Success
Students are required to have completed 240 ECTS credits and have a Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00, provided that they do not fail any course.

Progression Paths (Relationship Type)

The increasing use of computers, mobile devices, and internet applications for both personal and business purposes has increased the need for professionals in this field. Computer Engineering graduates can work in a variety of sectors and positions, ranging from manufacturing to service and management, in both public and private organizations. In addition, many different academic disciplines ranging from biology to social sciences are very open to computer engineering graduates and their computational contributions to the solution of problems in these disciplines.


Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education
  2. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
  3. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
  4. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
  5. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode