Yeterlilik Kodu

TR0030033855

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumAbdullah Gül Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, Sümer Kampüsü, Erkilet Blv., 38080 Kocasinan/Kayseri
Sorumlu Kurum URLhttp://www.agu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
  • Küresel ve yerel problemlere yenilikçi çözüm ve teknolojiler geliştirebilecek lider ve girişimci rolleri üstlenebilecek bilgiyi değere dönüştüren bireyler yetiştirerek topluma ve bilime özgün katkılarda bulunmaktır.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi  kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi  kazanır.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi  kazanır.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi  kazanır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi  kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi  kazanır.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık  kazanır.
  • Küresel meseleler hakkında farkındalık  kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi edinir.
  • Ayrık matematik, olasılık ve istatistik ve bu konularda bilgisayar mühendisliğine uygun uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur.
  • Yazılımsal ve donanımsal sistemlerde bilgisayar bilimleri teorisindeki veri tabanları, algoritmalar ve karmaşıklık ve yazılım mühendisliği prensiplerini uygulayabilme ve uyguladığı tasarım seçimindeki avantaj ve dezavantajları açıklayabilme becerisi  kazanır.
  • En yenilikçi bilgisayar sistemlerinin tasarımı ve operasyonu konusunda bilgi sahibi. Ayrıca disipline özgü sayısal devre tasarımı, bilgisayar mimârisi, işletim sistemleri, bilgisayar ve haberleşme ağları ve veritabanı sistemleri konularında bilgi sahibi olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi  kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Türkçe ve İngilizce’de etkili iletişim yetkinliği
  • Matematiksel ve analitik düşünme yetkinliği
  • Problem çözme ve karar verme yetkinliği
  • Bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Modern mühendislik araçlarını kullanma yetkinliği
  • Takım çalışması yapabilme yetkinliği
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Sürdürülebilirlik ve yenilikçi çözüm yetkinliği
  • Etik ve sosyal sorumluluk yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Harf Notu: A, Katsayı: 4.00, Puan: 90-100

Harf Notu: A-, Katsayı: 3.67, Puan: 87-89

Harf Notu: B+, Katsayı: 3.33, Puan: 83-86

Harf Notu: B, Katsayı: 3.00, Puan: 80-82

Harf Notu: B-, Katsayı: 2.67, Puan: 77-79

Harf Notu: C+, Katsayı: 2.33, Puan: 73-76

Harf Notu: C, Katsayı: 2.00, Puan: 70-72

Harf Notu: C-, Katsayı: 1.67, Puan: 64-69

Harf Notu: D+, Katsayı: 1.33, Puan: 56-63

Harf Notu: D, Katsayı: 1.00, Puan: 50-55

Harf Notu: F, Katsayı: 0.00, Puan: 0-49

Harf Notu: NA, Katsayı: 0.00, Puan: -

 

Harf Notu: NA, Açıklama: Devamsız

Harf Notu: W, Açıklama: Dersten çekilme

Harf Notu: I, Açıklama: Eksik

Harf Notu: T, Açıklama: Transfer

Harf Notu: S, Açıklama: Yeterli

Harf Notu: U, Açıklama: Yetersiz

Harf Notu: P, Açıklama: Devam ediyor

Harf Notu: EX, Açıklama: Muaf

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023/30.09.2025

Giriş Şartı
  • Lise diploması; Ulusal Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) yoluyla yerleştirilmiş olmak; Abdullah Gül Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavında başarılı olmak ya da TOEFL’dan yeterli yabancı dil puanını almış olmak; Yabancı öğrenciler için, üniversite tarafından ilan edilen şartları sağlamak.
Başarma Şartlarıa) Müfredatta yer alan tüm dersler, en az D veya S harf notu alınarak tamamlanmalıdır. b) Genel not ortalaması en az 2,00 olmalıdır. c) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere müfredatın toplam kredisinin en az yarısının AGÜ’de alınması gerekir. ç) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen değişim programları ve uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere kayıtlı olunan son iki yarıyıl AGÜ’de okunmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgisayar mühendisleri devletten özel sektöre, eğitimden danışmanlığa birçok sahada iş bulabilmektedirler. Hatta ürün ve sistemleri için bilgisayar mühendisliğine ihtiyaç duymayan bir şirket bulmak zordur. Günümüzde bilgisayar mühendisleri yaygın olarak dijital televizyon ve fotoğrafçılık, sanal toplantı teknolojisi, akıllı otobanlar, kontrol sistemleri, yeni otomobil teknolojileri, akıllı telefonlar, güvenlik sistemleri, teleskoplar, uçaklar ve uzay araçları gibi bilgisayarların yeni uygulama alanlarında çalışmaktadırlar. Bilgisayar mühendisleri genellikle başka mühendisler ve başka disiplinlerden insanlarla takım çalışması yaparlar. Bilgisayar mühendislerini istihdam eden sektörler şunlardır: yazılım, telekomünikasyon, savunma sanayi, bankacılık ve finans, elektronik eşya, otomativ sektörü, taşımacılık, sağlık, internet ve turizm

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2.Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030033855


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Abdullah Gül Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, Sümer Kampüsü, Erkilet Blv., 38080 Kocasinan/Kayseri

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
  • Küresel ve yerel problemlere yenilikçi çözüm ve teknolojiler geliştirebilecek lider ve girişimci rolleri üstlenebilecek bilgiyi değere dönüştüren bireyler yetiştirerek topluma ve bilime özgün katkılarda bulunmaktır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi  kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi  kazanır.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi  kazanır.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi  kazanır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi  kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi  kazanır.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık  kazanır.
  • Küresel meseleler hakkında farkındalık  kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi edinir.
  • Ayrık matematik, olasılık ve istatistik ve bu konularda bilgisayar mühendisliğine uygun uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur.
  • Yazılımsal ve donanımsal sistemlerde bilgisayar bilimleri teorisindeki veri tabanları, algoritmalar ve karmaşıklık ve yazılım mühendisliği prensiplerini uygulayabilme ve uyguladığı tasarım seçimindeki avantaj ve dezavantajları açıklayabilme becerisi  kazanır.
  • En yenilikçi bilgisayar sistemlerinin tasarımı ve operasyonu konusunda bilgi sahibi. Ayrıca disipline özgü sayısal devre tasarımı, bilgisayar mimârisi, işletim sistemleri, bilgisayar ve haberleşme ağları ve veritabanı sistemleri konularında bilgi sahibi olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi  kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Türkçe ve İngilizce’de etkili iletişim yetkinliği
  • Matematiksel ve analitik düşünme yetkinliği
  • Problem çözme ve karar verme yetkinliği
  • Bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Modern mühendislik araçlarını kullanma yetkinliği
  • Takım çalışması yapabilme yetkinliği
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Sürdürülebilirlik ve yenilikçi çözüm yetkinliği
  • Etik ve sosyal sorumluluk yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Harf Notu: A, Katsayı: 4.00, Puan: 90-100

Harf Notu: A-, Katsayı: 3.67, Puan: 87-89

Harf Notu: B+, Katsayı: 3.33, Puan: 83-86

Harf Notu: B, Katsayı: 3.00, Puan: 80-82

Harf Notu: B-, Katsayı: 2.67, Puan: 77-79

Harf Notu: C+, Katsayı: 2.33, Puan: 73-76

Harf Notu: C, Katsayı: 2.00, Puan: 70-72

Harf Notu: C-, Katsayı: 1.67, Puan: 64-69

Harf Notu: D+, Katsayı: 1.33, Puan: 56-63

Harf Notu: D, Katsayı: 1.00, Puan: 50-55

Harf Notu: F, Katsayı: 0.00, Puan: 0-49

Harf Notu: NA, Katsayı: 0.00, Puan: -

 

Harf Notu: NA, Açıklama: Devamsız

Harf Notu: W, Açıklama: Dersten çekilme

Harf Notu: I, Açıklama: Eksik

Harf Notu: T, Açıklama: Transfer

Harf Notu: S, Açıklama: Yeterli

Harf Notu: U, Açıklama: Yetersiz

Harf Notu: P, Açıklama: Devam ediyor

Harf Notu: EX, Açıklama: Muaf


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023/30.09.2025


Giriş Şartı
  • Lise diploması; Ulusal Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) yoluyla yerleştirilmiş olmak; Abdullah Gül Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavında başarılı olmak ya da TOEFL’dan yeterli yabancı dil puanını almış olmak; Yabancı öğrenciler için, üniversite tarafından ilan edilen şartları sağlamak.

Başarma Şartları
a) Müfredatta yer alan tüm dersler, en az D veya S harf notu alınarak tamamlanmalıdır. b) Genel not ortalaması en az 2,00 olmalıdır. c) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere müfredatın toplam kredisinin en az yarısının AGÜ’de alınması gerekir. ç) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen değişim programları ve uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere kayıtlı olunan son iki yarıyıl AGÜ’de okunmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgisayar mühendisleri devletten özel sektöre, eğitimden danışmanlığa birçok sahada iş bulabilmektedirler. Hatta ürün ve sistemleri için bilgisayar mühendisliğine ihtiyaç duymayan bir şirket bulmak zordur. Günümüzde bilgisayar mühendisleri yaygın olarak dijital televizyon ve fotoğrafçılık, sanal toplantı teknolojisi, akıllı otobanlar, kontrol sistemleri, yeni otomobil teknolojileri, akıllı telefonlar, güvenlik sistemleri, teleskoplar, uçaklar ve uzay araçları gibi bilgisayarların yeni uygulama alanlarında çalışmaktadırlar. Bilgisayar mühendisleri genellikle başka mühendisler ve başka disiplinlerden insanlarla takım çalışması yaparlar. Bilgisayar mühendislerini istihdam eden sektörler şunlardır: yazılım, telekomünikasyon, savunma sanayi, bankacılık ve finans, elektronik eşya, otomativ sektörü, taşımacılık, sağlık, internet ve turizm


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2.Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033855

Qualification Title
Bachelor's Degree in Computer Engineering
Awarding BodyAbdullah Gül University
Awarding Body ContactAbdullah Gul University, Barbaros, Sumer Campus Erkilet Boulevard., 38080 Kocasinan/Kayseri Türkiye
Awarding Body Urlhttps://w3.agu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • It aims to educate engineers who can develop innovative solutions and technologies to global issues, successfully assume leadership and entrepreneur roles, transform knowledge into values, and make unique contributions to society and science.
Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, applied trainings are carried out in laboratories within the institution and as industry internship training.

Description
  • Sufficient knowledge in the fields of mathematics, natural sciences, and related engineering disciplines; the ability to utilize theoretical and applied knowledge in these areas to solve complex engineering problems.
  • The ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the examination of complex engineering problems or research topics specific to the discipline.
  • The ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • The ability to design a complex system, process, device, or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; the ability to apply modern design methods for this purpose.
  • The ability to work effectively in both disciplinary and multidisciplinary teams; the ability to work individually.
  • The ability to communicate effectively in spoken and written Turkish; knowledge of at least one foreign language; the ability to write effective reports, understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and provide and receive clear and understandable instructions.
  • The awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, keep track of advancements in science and technology, and continuously renew oneself.
  • Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibilities; knowledge about the standards used in engineering practices.
  • Knowledge about the impacts of engineering practices on health, environment, and safety at universal and societal levels and the problems reflected in the field of engineering in the modern era; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
  • 1Awareness about global issues.
  • The ability to develop, select, and utilize modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems in engineering practices; the ability to effectively use information technologies.
  • Having knowledge of discrete mathematics, probability, and statistics, as well as their applications relevant to computer engineering.
  • The ability to apply databases, algorithms, complexity, and software engineering principles from computer science theory in software and hardware systems, and the ability to explain the advantages and disadvantages of design choices made during their application.
  • Having knowledge in the design and operation of cutting-edge computer systems. Additionally, having knowledge in discipline-specific topics such as digital circuit design, computer architecture, operating systems, computer and communication networks, and database systems.
  • Having knowledge about business practices such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge about sustainable development.
Key Competencies
  • Reading and writing
  • Effective communication in Turkish and English
  • Mathematical and analytical thinking
  • Problem solving and decision making
  • Scientific, technological and engineering competencies
  • Use of modern engineering tools
  • Teamwork
  • Personal, social and self-paced learning competencies
  • Citizenship competencies
  • Enterpreneurship  
  • Cultural awareness and expression
  • Sustainability and Innovation
  • Ethics and Social Responsibility
Further Info

Based on Abdullah Gul University Undergraduate Education and Examination Regulation rules;

Letter Grade: A, Coefficient: 4.00, Score: 90-100

Letter Grade: A-, Coefficient: 3.67, Score: 87-89

Letter Grade: B+, Coefficient: 3.33, Score: 83-86

Letter Grade: B, Coefficient: 3.00, Score: 80-82

Letter Grade: B-, Coefficient: 2.67, Score: 77-79

Letter Grade: C+, Coefficient: 2.33, Score: 73-76

Letter Grade: C, Coefficient: 2.00, Score: 70-72

Letter Grade: C-, Coefficient: 1.67, Score: 64-69

Letter Grade: D+, Coefficient: 1.33, Score: 56-63

Letter Grade: D, Coefficient: 1.00, Score: 50-55

Letter Grade: F, Coefficient: 0.00, Score: 0-49

Letter Grade: NA, Coefficient: 0.00, Score: -

Letter Grade: NA, Status: Not Attended

Letter Grade: W, Status: Withdrawn

Letter Grade: I, Status: Incomplete

Letter Grade: T, Status: Transferred

Letter Grade: S, Status: Satisfactory

Letter Grade: U, Status: Unsatisfactory

Letter Grade: P, Status: In Progress

Letter Grade: EX, Status: Exempt

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Student admission to the program is made according to the principles determined by the Senate within the framework of Law No. 2547, other relevant legislation provisions and the decisions of the Higher Education Council. In this context, students are accepted to the program with the Higher Education Institutions Exam (YKS) Numerical Score type. For foreign students, it is required to have been evaluated by the University within the framework of national and institutional regulations open to the public, which are stated on the university's website. In order to start the program, students must be successful in the Abdullah Gül University English Preparatory Program Exemption Exam or must have sufficient foreign language scores from exams accepted by the school.
Conditions for Successa) All courses in the curriculum must be completed with a minimum letter grade of D or S. b) The overall grade point average must be at least 2.00. c) At least half of the total credits of the curriculum must be taken at AGU, except for international joint undergraduate programs conducted with contracted higher education institutions abroad. ç) The last two semesters of enrollment must be studied at AGU, except for exchange programs and international joint undergraduate programs conducted with contracted higher education institutions abroad.
Progression Paths (Relationship Type)

Computer engineers are concerned with the design, development, and implementation of computer technology into a wide range of consumer, industrial, commercial, and military applications. As more and more products incorporate or interact with computers, computer engineers are challenged to develop computer applications that improve the quality of life while being sensitive to manufacturing and distribution costs.

Computer Engineers are employed in industry, government, education, and consulting. It is difficult to find a company that doesn't require the expertise of computer engineers for its products or systems. Computer engineers frequently work on new applications of computers, such as advances in digital television and photography, virtual meeting technology, intelligent highways, control systems, and new technologies for cars, phones, security systems, telescopes, airplanes, and space vehicles. They usually work in teams with other engineers and individuals from other functional areas.

Some example sectors and companies that frequently employ computer engineers are: software, telecommunication, military and defense, banking and finance, appliances manufacturing, automotive sector, transportation, health, internet, and turism.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1 Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Principles of Credit Transfer between Institutions

1.2 Regulation on Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Undergraduate Education

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1 Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033855


Qualification Title
Bachelor's Degree in Computer Engineering

Awarding Body
Abdullah Gül University

Awarding Body Contact
Abdullah Gul University, Barbaros, Sumer Campus Erkilet Boulevard., 38080 Kocasinan/Kayseri Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • It aims to educate engineers who can develop innovative solutions and technologies to global issues, successfully assume leadership and entrepreneur roles, transform knowledge into values, and make unique contributions to society and science.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, applied trainings are carried out in laboratories within the institution and as industry internship training.


Description
  • Sufficient knowledge in the fields of mathematics, natural sciences, and related engineering disciplines; the ability to utilize theoretical and applied knowledge in these areas to solve complex engineering problems.
  • The ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the examination of complex engineering problems or research topics specific to the discipline.
  • The ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • The ability to design a complex system, process, device, or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; the ability to apply modern design methods for this purpose.
  • The ability to work effectively in both disciplinary and multidisciplinary teams; the ability to work individually.
  • The ability to communicate effectively in spoken and written Turkish; knowledge of at least one foreign language; the ability to write effective reports, understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and provide and receive clear and understandable instructions.
  • The awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, keep track of advancements in science and technology, and continuously renew oneself.
  • Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibilities; knowledge about the standards used in engineering practices.
  • Knowledge about the impacts of engineering practices on health, environment, and safety at universal and societal levels and the problems reflected in the field of engineering in the modern era; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
  • 1Awareness about global issues.
  • The ability to develop, select, and utilize modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems in engineering practices; the ability to effectively use information technologies.
  • Having knowledge of discrete mathematics, probability, and statistics, as well as their applications relevant to computer engineering.
  • The ability to apply databases, algorithms, complexity, and software engineering principles from computer science theory in software and hardware systems, and the ability to explain the advantages and disadvantages of design choices made during their application.
  • Having knowledge in the design and operation of cutting-edge computer systems. Additionally, having knowledge in discipline-specific topics such as digital circuit design, computer architecture, operating systems, computer and communication networks, and database systems.
  • Having knowledge about business practices such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge about sustainable development.

Key Competencies
  • Reading and writing
  • Effective communication in Turkish and English
  • Mathematical and analytical thinking
  • Problem solving and decision making
  • Scientific, technological and engineering competencies
  • Use of modern engineering tools
  • Teamwork
  • Personal, social and self-paced learning competencies
  • Citizenship competencies
  • Enterpreneurship  
  • Cultural awareness and expression
  • Sustainability and Innovation
  • Ethics and Social Responsibility

Further Info

Based on Abdullah Gul University Undergraduate Education and Examination Regulation rules;

Letter Grade: A, Coefficient: 4.00, Score: 90-100

Letter Grade: A-, Coefficient: 3.67, Score: 87-89

Letter Grade: B+, Coefficient: 3.33, Score: 83-86

Letter Grade: B, Coefficient: 3.00, Score: 80-82

Letter Grade: B-, Coefficient: 2.67, Score: 77-79

Letter Grade: C+, Coefficient: 2.33, Score: 73-76

Letter Grade: C, Coefficient: 2.00, Score: 70-72

Letter Grade: C-, Coefficient: 1.67, Score: 64-69

Letter Grade: D+, Coefficient: 1.33, Score: 56-63

Letter Grade: D, Coefficient: 1.00, Score: 50-55

Letter Grade: F, Coefficient: 0.00, Score: 0-49

Letter Grade: NA, Coefficient: 0.00, Score: -

Letter Grade: NA, Status: Not Attended

Letter Grade: W, Status: Withdrawn

Letter Grade: I, Status: Incomplete

Letter Grade: T, Status: Transferred

Letter Grade: S, Status: Satisfactory

Letter Grade: U, Status: Unsatisfactory

Letter Grade: P, Status: In Progress

Letter Grade: EX, Status: Exempt


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Student admission to the program is made according to the principles determined by the Senate within the framework of Law No. 2547, other relevant legislation provisions and the decisions of the Higher Education Council. In this context, students are accepted to the program with the Higher Education Institutions Exam (YKS) Numerical Score type. For foreign students, it is required to have been evaluated by the University within the framework of national and institutional regulations open to the public, which are stated on the university's website. In order to start the program, students must be successful in the Abdullah Gül University English Preparatory Program Exemption Exam or must have sufficient foreign language scores from exams accepted by the school.

Conditions for Success
a) All courses in the curriculum must be completed with a minimum letter grade of D or S. b) The overall grade point average must be at least 2.00. c) At least half of the total credits of the curriculum must be taken at AGU, except for international joint undergraduate programs conducted with contracted higher education institutions abroad. ç) The last two semesters of enrollment must be studied at AGU, except for exchange programs and international joint undergraduate programs conducted with contracted higher education institutions abroad.

Progression Paths (Relationship Type)

Computer engineers are concerned with the design, development, and implementation of computer technology into a wide range of consumer, industrial, commercial, and military applications. As more and more products incorporate or interact with computers, computer engineers are challenged to develop computer applications that improve the quality of life while being sensitive to manufacturing and distribution costs.

Computer Engineers are employed in industry, government, education, and consulting. It is difficult to find a company that doesn't require the expertise of computer engineers for its products or systems. Computer engineers frequently work on new applications of computers, such as advances in digital television and photography, virtual meeting technology, intelligent highways, control systems, and new technologies for cars, phones, security systems, telescopes, airplanes, and space vehicles. They usually work in teams with other engineers and individuals from other functional areas.

Some example sectors and companies that frequently employ computer engineers are: software, telecommunication, military and defense, banking and finance, appliances manufacturing, automotive sector, transportation, health, internet, and turism.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1 Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Principles of Credit Transfer between Institutions

1.2 Regulation on Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Undergraduate Education

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1 Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode