Yeterlilik Kodu

TR0030217259

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (Mühendislik Fakültesi) (%30 İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Program Eğitim Amaçları:

  • Bilgisayar mühendisliği ve ilişkili alanlarda ulusal/uluslararası firmalarda, kamuda ve akademide başarılı kariyere sahip,
  • Meslek hayatında lider (proje yürütücüsü/takım lideri vb.) veya uyumlu bir takım üyesi olarak görev alıp disiplinler arası çalışmalarda girişimci faaliyetlerde rol alabilen,
  • Sürekli yenilenme ve gelişme bilinciyle yurt içi veya yurt dışında lisansüstü eğitimini veya mesleki eğitim programlarını başarıyla tamamlayan

mühendisler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisine sahip olur.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı, yazılımı, algoritmayı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla güncel tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur.
  • Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği alanındaki araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilme becerisine sahip olur.
  • Etkin rapor hazırlama, raporları değerlendirme ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları düzenleme becerisine sahip olur.
  • Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin sunum yapma, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisine sahip olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olma ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi ve farkındalığa sahip olur.
  • Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilerek çağın sorunlarına toplumsal ve evrensel çözüm üretebilme becerisine sahip olur.
  • Mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.
  • Yazılım geliştirme süreçleri ve dokümantasyon kuralları hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • İş sağlığı ve güvenliği ile bilgi güvenliği ve mahremiyeti konularında farkındalık sahibi olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.

Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  •  D: Devamsız,
  • G: Girmedi,
  • E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)'ye dönüştürülür.)
  • VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir.
  • Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO'sunun en az 2,00 olması gerekir. Mezuniyet Koşulları kısmında ayrıntılı bir şekilde yer almaktadır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2023/30.09.2026

Giriş Şartı
  • Gazi Üniversitesinin Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
  • Kabul koşulları öğrenci işleri Web sayfasında ve ilgili duyuru platformlarında yer almaktadır.
Başarma Şartları Mezuniyet Koşulları kısmında ayrıntılı bir şekilde yer almaktadır. Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve en az 2.00/4.00 genel not ortalamasına sahip olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgisayar mühendisleri aşağıdaki endüstriyel alanlarda çalışabilirler:

  • Sektörel yazılım uygulamaları
  • Savunma teknolojisi
  • İnternet teknolojisi: ağ sistemleri, web sunucuları ve istemcileri
  • Bilgisayar donanımı ve/veya yazılımı: masaüstü bilgisayarlar, grafik ve ağ adaptörleri,modemler, ses kartları, disk denetleyicileri, yazıcılar, tarayıcılar
  • Gömülü yazılımlar
  • Denetleme ve izleme: Otomatik üretim sistemlerinin denetlenmesi ve izlenmesi
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217259


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (Mühendislik Fakültesi) (%30 İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Program Eğitim Amaçları:

  • Bilgisayar mühendisliği ve ilişkili alanlarda ulusal/uluslararası firmalarda, kamuda ve akademide başarılı kariyere sahip,
  • Meslek hayatında lider (proje yürütücüsü/takım lideri vb.) veya uyumlu bir takım üyesi olarak görev alıp disiplinler arası çalışmalarda girişimci faaliyetlerde rol alabilen,
  • Sürekli yenilenme ve gelişme bilinciyle yurt içi veya yurt dışında lisansüstü eğitimini veya mesleki eğitim programlarını başarıyla tamamlayan

mühendisler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisine sahip olur.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı, yazılımı, algoritmayı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla güncel tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur.
  • Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği alanındaki araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilme becerisine sahip olur.
  • Etkin rapor hazırlama, raporları değerlendirme ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları düzenleme becerisine sahip olur.
  • Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin sunum yapma, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisine sahip olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olma ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi ve farkındalığa sahip olur.
  • Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilerek çağın sorunlarına toplumsal ve evrensel çözüm üretebilme becerisine sahip olur.
  • Mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.
  • Yazılım geliştirme süreçleri ve dokümantasyon kuralları hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • İş sağlığı ve güvenliği ile bilgi güvenliği ve mahremiyeti konularında farkındalık sahibi olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.

Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  •  D: Devamsız,
  • G: Girmedi,
  • E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)'ye dönüştürülür.)
  • VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir.
  • Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO'sunun en az 2,00 olması gerekir. Mezuniyet Koşulları kısmında ayrıntılı bir şekilde yer almaktadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2023/30.09.2026


Giriş Şartı
  • Gazi Üniversitesinin Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
  • Kabul koşulları öğrenci işleri Web sayfasında ve ilgili duyuru platformlarında yer almaktadır.

Başarma Şartları
Mezuniyet Koşulları kısmında ayrıntılı bir şekilde yer almaktadır. Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve en az 2.00/4.00 genel not ortalamasına sahip olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgisayar mühendisleri aşağıdaki endüstriyel alanlarda çalışabilirler:

  • Sektörel yazılım uygulamaları
  • Savunma teknolojisi
  • İnternet teknolojisi: ağ sistemleri, web sunucuları ve istemcileri
  • Bilgisayar donanımı ve/veya yazılımı: masaüstü bilgisayarlar, grafik ve ağ adaptörleri,modemler, ses kartları, disk denetleyicileri, yazıcılar, tarayıcılar
  • Gömülü yazılımlar
  • Denetleme ve izleme: Otomatik üretim sistemlerinin denetlenmesi ve izlenmesi

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217259

Qualification Title
Bachelor's Degree in Computer Engineering (Faculty of Engineering) (30% English)
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Program Education Goals: To educate engineers who;

  • build successful computer engineering careers in the private sector, public sector, and/or academia,
  • are able to become leaders and/or capable team members that participate in interdisciplinary activities and entrepreneurship,
  • strive to further their education by completing graduate studies.
Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Sufficient knowledge on mathematics, science and computer engineering; ability to apply theoretical and practical knowledge in these areas to model and solve engineering problems
  • Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems; ability to choose and apply appropriate analysis and modelling methods for these purposes
  • Ability to design a complex system, process, device, software, algorithm, or product under realistic constraints and circumstances to meet certain requirements; ability to apply modern design techniques for this purpose
  • Ability to choose, develop and use modern techniques and tools necessary for engineering applications; ability to effectively use computing technologies
  • Ability to design and implement systems or experiments to solve engineering problems, collect and interpret data to evaluate and analyze the results of solutions
  • Ability to work effectively in intradisciplinary and interdisciplinary teams or individually
  • Ability to efficiently prepare, evaluate and interpret reports Ability to make presentations and conduct effective verbal and written communication in Turkish and English Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow scientific and technological developments; ability to perpetually renew oneself
  • Awareness of professional and ethical responsibility, ability to act in accordance with ethical principles
  • Ability to apply knowledge on project management, risk management and change management
  • Awareness of entrepreneurship and innovation, ability to design and build sustainable systems
  • Ability to devise local and global solutions to contemporary issues considering the effects of engineering applications on health, environment and security
  • Awareness of the legal consequences of engineering solutions
  • Ability to apply knowledge on software development process and documentation rules
  • Knowledge on standards used in engineering applications
  • Awareness of occupational health and safety, information security and privacy
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Measurement and Evaluation

(1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester.

(2) This grade is given by the instructor of the course.

(3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate.

(4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point.

(5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades.

(6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below:

a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) The letter grades other than the ones in the clause a are:

1) D: Did not Attend the Course

2) G: Did not Attend the Exam

3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF)

4) VZ: Withdrawn

(7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. It is detailed in the Graduation Requirements section.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YOK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Every year, YOK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YOK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YOKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YOKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YOKAK legislation.

Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

Start/End Date; 1.05.2023/30.09.2026

Access Requirements
  • General admission requirements of Gazi University are being applied to start this program.
  • Admission requirements are available on the student affairs website and on the relevant announcement platforms.
Conditions for Success It is detailed in the Graduation Requirements section. A student is required to successfully complete the designated program of courses, reach a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Computer engineers can work full time in all of the following industries:

  • Business software applications
  • Defense technology
  • Internet technology: network routers, switches and hubs, embedded web servers and clients
  • Computer hardware and/or software: desktop computers, graphics and networkadapters, modems, sound cards, disk controllers, printers, scanners
  • Embedded software
  • Control and monitoring: control and monitoring systems for automated manufacturing
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217259


Qualification Title
Bachelor's Degree in Computer Engineering (Faculty of Engineering) (30% English)

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Program Education Goals: To educate engineers who;

  • build successful computer engineering careers in the private sector, public sector, and/or academia,
  • are able to become leaders and/or capable team members that participate in interdisciplinary activities and entrepreneurship,
  • strive to further their education by completing graduate studies.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • Sufficient knowledge on mathematics, science and computer engineering; ability to apply theoretical and practical knowledge in these areas to model and solve engineering problems
  • Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems; ability to choose and apply appropriate analysis and modelling methods for these purposes
  • Ability to design a complex system, process, device, software, algorithm, or product under realistic constraints and circumstances to meet certain requirements; ability to apply modern design techniques for this purpose
  • Ability to choose, develop and use modern techniques and tools necessary for engineering applications; ability to effectively use computing technologies
  • Ability to design and implement systems or experiments to solve engineering problems, collect and interpret data to evaluate and analyze the results of solutions
  • Ability to work effectively in intradisciplinary and interdisciplinary teams or individually
  • Ability to efficiently prepare, evaluate and interpret reports Ability to make presentations and conduct effective verbal and written communication in Turkish and English Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow scientific and technological developments; ability to perpetually renew oneself
  • Awareness of professional and ethical responsibility, ability to act in accordance with ethical principles
  • Ability to apply knowledge on project management, risk management and change management
  • Awareness of entrepreneurship and innovation, ability to design and build sustainable systems
  • Ability to devise local and global solutions to contemporary issues considering the effects of engineering applications on health, environment and security
  • Awareness of the legal consequences of engineering solutions
  • Ability to apply knowledge on software development process and documentation rules
  • Knowledge on standards used in engineering applications
  • Awareness of occupational health and safety, information security and privacy

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Measurement and Evaluation

(1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester.

(2) This grade is given by the instructor of the course.

(3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate.

(4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point.

(5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades.

(6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below:

a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) The letter grades other than the ones in the clause a are:

1) D: Did not Attend the Course

2) G: Did not Attend the Exam

3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF)

4) VZ: Withdrawn

(7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. It is detailed in the Graduation Requirements section.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YOK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Every year, YOK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YOK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YOKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YOKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YOKAK legislation.

Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

Start/End Date; 1.05.2023/30.09.2026


Access Requirements
  • General admission requirements of Gazi University are being applied to start this program.
  • Admission requirements are available on the student affairs website and on the relevant announcement platforms.

Conditions for Success
It is detailed in the Graduation Requirements section. A student is required to successfully complete the designated program of courses, reach a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Computer engineers can work full time in all of the following industries:

  • Business software applications
  • Defense technology
  • Internet technology: network routers, switches and hubs, embedded web servers and clients
  • Computer hardware and/or software: desktop computers, graphics and networkadapters, modems, sound cards, disk controllers, printers, scanners
  • Embedded software
  • Control and monitoring: control and monitoring systems for automated manufacturing

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode